Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

 

Dere som er førstegangsgravide, har dere fått en liten kul på magen enda? Jeg er fremdeles i det stadiet hvor jeg er usikker på om kulen faktisk skyldes den lille i magen, eller om jeg bare er oppblåst.. Hehe..

Dette er også min første,jeg tror jeg kan se antydning til en liten kul.Det blir selfølgelig større utpå kvelden når jeg blir oppblåst,da ser jeg jo skikkelig gravid ut.hehe :)

Er 16+4 i dag! :)

Sånn er det med min også. Så nå har jeg begynt å sjekke den hver morgen, for å se at det faktisk er en liten kul der og ikke bare luft.. Hehe! Men nå er jeg bare 14+3 da.. Skal på jordmor-kontroll på tirsdag, så er spent på å få målt symfysen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått en fin kul på magen nå, endelig. Artig å få kommentarer for det på jobb :) 
Også kjente jeg liv både i går og i dag! Satt å stressa på jobb, og kjente plutselig at det føltes som noe strøk meg på innsiden av magen. Glemte helt hvor utrolig travelt jeg har det, og satt bare å gliste resten av arbeidsdagen :) Kun 8 dager igjen til OUL også, så snart vet vi litt mer om den lille, spennende <3
Håper alle dere andre er i god form, ønsker dere en koselig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dere som er førstegangsgravide, har dere fått en liten kul på magen enda? Jeg er fremdeles i det stadiet hvor jeg er usikker på om kulen faktisk skyldes den lille i magen, eller om jeg bare er oppblåst.. Hehe..

Dette er også min første,jeg tror jeg kan se antydning til en liten kul.Det blir selfølgelig større utpå kvelden når jeg blir oppblåst,da ser jeg jo skikkelig gravid ut.hehe :)

Er 16+4 i dag! :)

Sånn er det med min også. Så nå har jeg begynt å sjekke den hver morgen, for å se at det faktisk er en liten kul der og ikke bare luft.. Hehe! Men nå er jeg bare 14+3 da.. Skal på jordmor-kontroll på tirsdag, så er spent på å få målt symfysen.. :)

 

Jeg prøver å ta bilder for hver uke å sammenligner bildene for å se om kulen blir større! :)

Herlig når magen begynner å vokse. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at jeg ikke har trødd noen på tærne:) normalt er jeg mer laidback, men tror hormonene gjør meg smått nevrotisk. Ul i dag m gjennomgang av blodprøver gikk veldig bra. Ut fra alder er sannsynlighet for downs 1:128, men etter duotest er den 1:1270, noe som er mindre sannsynlig enn en 18åring som ikke er testet. Litt slitsom ul, for jordmora fra forrige ul hadde med en som var på opplæring og hun stressa fælt for å få målt nakkefold. Etter 45 min måtte den andre overta og da gikk det kun noen minutter før hun var ferdig. Det viktigste er selvfølgelig at alt ser fint ut, men ble litt påvirket.

 

Informerte på jobb etterpå, og i kveld har vi fortalt jenta vår på 5,5 at hun skal bli storesøster. O lykke! Det har vært stryking og sussing på magen og egenkomponerte sanger. Veldig koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker i dag :D

 

"Bare" 4 uker og 3 dager igjen til OUL. Gud, hvor jeg misunner dere som skal allerede om 1-2 uker! Er så utrolig nysgjerrig på kjønnet.

 

Kun sovet litt over 4 timer i natt, og kjenner at jeg sliter litt på jobb akkurat nå. Er så trøtt og uggen :/

Heldigvis skal jeg gå til tannlegen 12.15, så er bare litt over 3 timer igjen av arbeidsdagen.

 

Da blir det rett hjem etterpå å sove noen timer, før hele familien skal ut på restaurant i kveld :)

 

Ha en kjempe fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Sienna, selv er jeg 15 uker i morgen. Og har ca 4 uker til ul selv. Da er jeg bare nyskjerrig på om kjønnet blir bekreftet. Hehe :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns egentlig det har gått litt fort jeg,hva mener dere ? 

Og til søndag er jeg i uke 17.. Her skal jeg på UL om 2 uker,så håper forsatt kjønnet stemmer. Har jo allerde handlet litt tøy i blått!! tihi :):)

 

Ha en fin helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL 30.juni (privat) er så utrolig nysgjerrig, så håper de kan se kjønnet da.. Ellers er det jo bare rett over 4 uker til OUL, så får jeg heller vente. Gleder meg fælt, og enig i at tiden har gått veldig fort fra vi fant det ut (den dagen jeg ventet mens) til nå. Er så takknemlig for at alt har gått bra så langt, har selvfølgelig vært mye dårlig, men ikke hatt noen uhyggelige opplevelser. Kjenner at jeg setter pris på det.

Er bå i hovedstaden for å treffe familien for første gang siden nyheten slapp, og er veldig spent på om de ser kulen på magen min.

Ønsker dere alle en flott helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fortalte jeg sjefen min om graviditeten, og det ble ikke veldig godt mottat! :( Han kom med strofer som "hyggelig for deg, men veldig dumt for oss" og "du vet jo selv hvor mye vi har å gjøre her, så dette kunne ikke ha passet dårligere.."

Og det værste er at jeg kun er ansatt i et engasjement ut september i år, så det spiller jo egentlig ingen rolle! Han har snakket om at han ønsker å benytte seg av meg ut året, men dette har jeg ingen kontrakt på.. Men nå som jeg var gravid, kunne han ikke lenger garantere at de ville benytte seg av meg ut året likevel?! Idiot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puselurka, on 20 Jun 2014 - 16:56, said:

 

I dag fortalte jeg sjefen min om graviditeten, og det ble ikke veldig godt mottat! :( Han kom med strofer som "hyggelig for deg, men veldig dumt for oss" og "du vet jo selv hvor mye vi har å gjøre her, så dette kunne ikke ha passet dårligere.."

Og det værste er at jeg kun er ansatt i et engasjement ut september i år, så det spiller jo egentlig ingen rolle! Han har snakket om at han ønsker å benytte seg av meg ut året, men dette har jeg ingen kontrakt på.. Men nå som jeg var gravid, kunne han ikke lenger garantere at de ville benytte seg av meg ut året likevel?! Idiot!

Det kan vel ikke være lov? Uff... En skikkelig idiot! Godt du har jobb frem til september da, i forhold til permisjonspenger og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fortalte jeg sjefen min om graviditeten, og det ble ikke veldig godt mottat! :( Han kom med strofer som "hyggelig for deg, men veldig dumt for oss" og "du vet jo selv hvor mye vi har å gjøre her, så dette kunne ikke ha passet dårligere.."

Og det værste er at jeg kun er ansatt i et engasjement ut september i år, så det spiller jo egentlig ingen rolle! Han har snakket om at han ønsker å benytte seg av meg ut året, men dette har jeg ingen kontrakt på.. Men nå som jeg var gravid, kunne han ikke lenger garantere at de ville benytte seg av meg ut året likevel?! Idiot!

Hvilken bransje er du i? Høres veldig uproft ut av sjefen din! Man kan tenke hva man vil, men smiler og gratulerer den som er gravid. Ble litt provosert på dine vegne, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, en sånn sjef skal en være glad for å slippe unna, Puselurka!! For en møkkasjef..

 

Har tatt ferie nå, og startet den med et raid i bokhandelen etterfulgt av flere timers sosialisering med ei venninne på cafe. Deilig fredagsmiddag og kvalitetstid. :) Tenker det blir litt strikking og sofatid før en dose husarbeid får sin fortjente oppmerksomhet.

 

God helg til dere alle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bli me eg åg:)

 

1. Ninjorg, 24år, Rogaland

 

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før

Madde86 28,Vest-Agder

3.

 

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

 

5. Julie10, 24, Hordaland

Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

 

6. Babyklar, 27,Trondheim

Lavendel2805, 24, Akershus

 

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

 

8.

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

 

10. Susanne94

 

11. PaleFire, 25, Rogaland

 

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

 

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

 

14.

 

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

 

17. Ønsker sårt en spire

 

18.PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

 

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

Puselurka, 28, Akershus

 

20.

 

21. Sienna85, 29 år, Hordaland

Mamma til Em. 25 år, Telemark, 1 barn fra før

 

22. Smusa, 23år, Østfold.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Endret av Ninjorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til puselurka; Muntlig er like bindende som skriftlig. Problemet for deg er at du ikke kan bevise det dersom han skulle nekte for å ha sagt at han ønsker å benytte deg ut året. Derfor har du lite å tjene på å presse han på dette. Prøv heller å skape en relasjon som gjør at han vil beholde deg så lenge som mulig. I alle fall om du står i gråsone for å få barselpenger eller ikke. La oss håpe at han ble så overrasket at det bare glapp ut av han. Det er uproft av han å si dette! Ikke la det gå inn på deg! 🌺

 

Hvis han ikke gir seg med dette over helgen så prøv å holde hode kaldt. Du har ikke gjort noe galt! Arbeidsgiver har faktisk ikke rett til å bestemme om de ansatte tar livsvalg rundt familieplanlegging. Få han til å se din side og løse problemene hans så langt du kan. Si feks til han at det er vanskelig å planlegge en graviditet fult ut da mange bruker et års tid på å bli gravide. Du vil gjerne holde er profesjonelt forhold til jobben og vil bistå så godt du klarer i tiden fremover. Det innebærer også i tiden etter sommeren slik at de slipper å bruke tid på ansettelse og opplæring av ny rett i sommerferieavvikling. Si at du trives godt og håper at begge parter vil gjøre overgangen til en etterfølger så smidig som mulig. Da får du kanskje mer sympati (og tar i alle fall den voksne rollen -som lederen din burde ha tatt...). Heia deg! Ta selvtilliten på og hev deg over han. 😘

 

Sjekk med NAV hva det betyr for deg i praksis. Mener du må hatt inntekt de siste seks av ti mnd før fødselspermisjon for å få barselpenger. Men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle støttende kommentarer! :) Jeg har vært ansatt der siden mars, så jeg får akkurat med meg de 6 mnd (heldigvis) slik at jeg får barselpengene. Jeg går også ut i ferie nå, og slipper å se han igjen før i august, så kan jo håpe at han har kommer over "sjokket" til da.. Synes uansett alt han sa var forferdelig uproft og unødvendig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen ville lagt meg til på terminliste på 26 desember hadde jeg og micro blitt glad! :)

33 år, Akershus :)

 

(Eller gi meg en instruks;)...) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ninjorg, 24år, Rogaland

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før
Madde86 28,Vest-Agder
3.

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

5. Julie10, 24, Hordaland
Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

6. Babyklar, 27,Trondheim
Lavendel2805, 24, Akershus

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

8.
9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

10. Susanne94

11. PaleFire, 25, Rogaland

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

14.

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

17. Ønsker sårt en spire

18.PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder
Puselurka, 28, Akershus

20.

21. Sienna85, 29 år, Hordaland
Mamma til Em. 25 år, Telemark, 1 barn fra før

22. Smusa, 23år, Østfold. Gutt 10, Akershus, 32 år, ett barn fra før.

23.

24.

25.

26. Lykkefisk, 33 år, Akershus

27.

28.

29.

30.

31.          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. Ninjorg, 24år, Rogaland

 

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før

Madde86 28,Vest-Agder

3.

 

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

 

5. Julie10, 24, Hordaland

Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

 

6. Babyklar, 27,Trondheim

Lavendel2805, 24, Akershus

 

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

 

8.

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

 

10. Susanne94

 

11. PaleFire, 25, Rogaland

 

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

 

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

 

14.

 

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

 

17. Ønsker sårt en spire

 

18.PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

 

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

Puselurka, 28, Akershus

 

20.

 

21. Sienna85, 29 år, Hordaland

Mamma til Em. 25 år, Telemark, 1 barn fra før

 

22. Smusa, 23år, Østfold. Gutt 10, Akershus, 32 år, ett barn fra før.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26. Lykkefisk, 33 år, Akershus

brve, 39 år, 2 barn fra før, Oslo

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ninjorg, 24år, Rogaland

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før
Madde86 28,Vest-Agder
3.

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

5. Julie10, 24, Hordaland
Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

6. Babyklar, 27,Trondheim
Lavendel2805, 24, Akershus

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

8.
9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

10. Susanne94

11. PaleFire, 25, Rogaland

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

14.

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

17. Ønsker sårt en spire

18.PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder
Puselurka, 28, Akershus

20.

21. Sienna85, 29 år, Hordaland
Mamma til Em. 25 år, Telemark, 1 barn fra før

22. Smusa, 23år, Østfold. Gutt 10, Akershus, 32 år, ett barn fra før.

23.

24.

25.

26. Lykkefisk, 33 år, Akershus
brve, 39 år, 2 barn fra før, Oslo

27.

28. Frk. Freken, Rogaland, 38 år, ett barn

29.

30.

31. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å kopiiere listen å skrive meg på den :D men har termin 25 desember med tvillinger er 30 år  kommer fra Nordland fylke har to barn fra før som er 10 og 7 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn her jeg da.

14+6 i dag og endelig er formen så pass bra at jeg klarer å sitte forran en datamaskin igjen.

Var så vidt innom 1.trimester før jeg ble slått ut av ekstrem svangerskapskvalme.Men flere sykehusinnleggelser og sengeliggende uker senere, er formen så pass bra at jeg endelig klarer å gjøre litt dagligdagse ting igjen:) Går fortsatt på kvalmestillende,men driver med nedtrapping nå, håper formen holder seg etter det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ninjorg, 24år, Rogaland

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før
Madde86 28,Vest-Agder
3.

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

5. Julie10, 24, Hordaland
Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

6. Babyklar, 27,Trondheim
Lavendel2805, 24, Akershus

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

8.
9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

10. Susanne94

11. PaleFire, 25, Rogaland

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

14.

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

17. Ønsker sårt en spire

18.PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder
Puselurka, 28, Akershus

20. Mayken, 35 år, Drammen, 2 barn fra før

21. Sienna85, 29 år, Hordaland
Mamma til Em. 25 år, Telemark, 1 barn fra før

22. Smusa, 23år, Østfold. Gutt 10, Akershus, 32 år, ett barn fra før.

23.

24.

25.

26. Lykkefisk, 33 år, Akershus
brve, 39 år, 2 barn fra før, Oslo

27.

28. Frk. Freken, Rogaland, 38 år, ett barn

29.

30.

31. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn her jeg da.

14+6 i dag og endelig er formen så pass bra at jeg klarer å sitte forran en datamaskin igjen.

Var så vidt innom 1.trimester før jeg ble slått ut av ekstrem svangerskapskvalme.Men flere sykehusinnleggelser og sengeliggende uker senere, er formen så pass bra at jeg endelig klarer å gjøre litt dagligdagse ting igjen:) Går fortsatt på kvalmestillende,men driver med nedtrapping nå, håper formen holder seg etter det også.

Huff, føler med deg som har hatt en så strevsom start, og håper det bare blir bedre og bedre! :)

Her har helga vært veldig ålreit, med en fin langtur med hunden i dag. Deilig å få seg et par timers rusletur i skogen selv om været er så som så for tida. Kjenner øverkanten av livmora bare noen få fingerbredder under navelen, så her vokser lillehjertet tydeligvis som det skal. Er på vei på ferie om et par dager, men gleder meg allerede mest til å komme hjem til OUL! ;)

 

Planlegger småprosjekter som skal lages før mini melder sin ankomst, så nå strikkes det på varme pinner for å bli ferdig med et genserprosjekt!! :) Andre som er i praktisk modus mens dere venter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ninjorg, 24år, Rogaland

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før
Madde86 28,Vest-Agder
3.

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

5. Julie10, 24, Hordaland
Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

6. Babyklar, 27,Trondheim
Lavendel2805, 24, Akershus

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

8.
9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

10. Susanne94

11. PaleFire, 25, Rogaland

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

14.

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

17. Ønsker sårt en spire

18.PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder
Puselurka, 28, Akershus

20. Mayken, 35 år, Drammen, 2 barn fra før

21. Sienna85, 29 år, Hordaland
Mamma til Em. 25 år, Telemark, 1 barn fra før

22. Smusa, 23år, Østfold. Gutt 10, Akershus, 32 år, ett barn fra før.

23.

24.

25. MammaJW, 30 år, Nordland, 2 barn

26. Lykkefisk, 33 år, Akershus
brve, 39 år, 2 barn fra før, Oslo

27.

28. Frk. Freken, Rogaland, 38 år, ett barn

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...