Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

1.

 

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før

Madde86 28,Vest-Agder

3.

 

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

 

5. Julie10, 24, Hordaland

Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

 

6. Babyklar, 27,Trondheim

 

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

 

8.

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

 

10. Susanne94

 

11. PaleFire, 25, Rogaland

 

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

 

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

 

14.

 

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

 

17. Ønsker sårt en spire

 

18.PetitAnge, 34, Vestfold

 

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

Puselurka, 28, Akershus

 

20.

 

21. Sienna85, 29 år, Hordaland

 

22. Smusa, 23år, Østfold.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

1.

 

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før

Madde86 28,Vest-Agder

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

 

5. Julie10, 24, Hordaland

Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

 

6. Babyklar, 27,Trondheim

 

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

 

8.

 

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

 

10. Susanne94

 

11. PaleFire, 25, Rogaland

 

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

 

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

 

14.

 

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

 

17. Ønsker sårt en spire

 

18. PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

 

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

 

20.

 

21. Sienna85, 29 år, Hordaland

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

 

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før

Madde86 28,Vest-Agder

3.

 

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

 

5. Julie10, 24, Hordaland

Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

 

6. Babyklar, 27,Trondheim

 

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

 

8.

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

 

10. Susanne94

 

11. PaleFire, 25, Rogaland

 

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

 

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

 

14.

 

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

 

17. Ønsker sårt en spire

 

18.PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

 

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

Puselurka, 28, Akershus

 

20.

 

21. Sienna85, 29 år, Hordaland

Mamma til Em. 25 år, Telemark, 1 barn fra før

 

22. Smusa, 23år, Østfold.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har klart å skrive at jeg er 22 ved en feil 😂 hahaha. Kan noen rette opp å skrive 25? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i familiebesøk i dag, med hele familien min. Foreldre, søsken, besteforeldre, tante, fetre og kusine. Tror tiden er inne for å fortelle dem at første barnebarn og oldebarn er på vei. Er 13+2 i dag. Tror pappa vil bli mega overrasket da han tror jeg må gjennom prøverør hvis jeg skal bli gravid, det var jo planen med eksen. Wæææ, spent nå :-D aldri gjort dette før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i familiebesøk i dag, med hele familien min. Foreldre, søsken, besteforeldre, tante, fetre og kusine. Tror tiden er inne for å fortelle dem at første barnebarn og oldebarn er på vei. Er 13+2 i dag. Tror pappa vil bli mega overrasket da han tror jeg må gjennom prøverør hvis jeg skal bli gravid, det var jo planen med eksen. Wæææ, spent nå :-D aldri gjort dette før

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det er en god dag for store nyheter, Sienna85! :)

 

Her er det skitvær, men til tross for det har jeg fått med meg mann og hund på tur - og sånt må jeg gjøre tidlig på dagen for i det hele tatt å ha overskudd.. Så her var det sove lengedag først, og så ble det 15km t/r i en fin dal til ei turlagshytte. Har hatt sludd og regn og litt oppholdsvær - og brukt longsen som jeg ikke har sett siden vinteren.. Jaja, sommeren kommer vel tilbake til oss i nord også!

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens! Nå har det vært stille fra meg i en ukes tid! Har vært ei uke i varmere strøk, men nå er jeg tilbake for fullt!
Er det noe nytt? :D Veldig mange varsler, meg jeg orker ikke bla meg tilbake :P 
Veldig deilig, og veldig slitsomt, å være ei uke i spania 14 uker på vei, med lavt jernlager og lavt blodtrykk + aktiv treåring! Såå verdt det - og SÅÅ deilig å være hjemme til gråvær og regn!
Når jeg kom hjem lå det 3 (!!!) gravidrelaterte brev i postkassa!
Det ene var fra legen, med anbefaling om å gå på apoteket å skaffe meg jerntabletter.
Det andre var fra jordmor, med invitasjon til gruppemøte i MORGEN! :D
Det siste var fra sykehuset, med innkallelse til ordinær ultralyd 14. juli!! hurra hurra! :D
Ellers har lillevenn begynt å gi fra seg tydelige spark - og det er sååå kult! Jeg tenker aldri over det før etterpå, og sitter alltid igjen og tenker "det der MÅ ha vært et spark"
I forrige svangerskap kjente jeg ikke liv før rundt uke 20 tror jeg.. Og et par uker senere kunne vi kjenne det på utsiden også :) Da hadde jeg morkaka foran. Nå aner jeg ikke (Hvorfor har jeg ikke spurt om det på de 2 ultralydene jeg har vært på? :P )
Idag prøvde jeg også doppleren for første gang på over ei uke, og nå tok det jammen meg ikke lang tid før hjertelyden til lillevennen ljomet på høyttaleren :D 

Håper det er bra med dere alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig bra å fortelle familien. Alle ble veldig glade og begynte å snakke om at de skulle strikke både det ene og det andre, lage vugge osv. Hehehe. Litt stas med baby i familien igjen, 22 år siden sist da min kusine ble født :-)

 

Er med på facebook gruppe hvis noen oppretter den. Tror ikke noen har gjort det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan opprette ei gruppe jeg - så holder vi den lukket, ikke hemmelig - en stund så folk får til å legge seg til?
Kan jo ha et intetsigende navn på den hvis folk ikke vil at folk skal se at de legger seg til i gruppa? :) Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken uke er dere i når dere skal på OUL, dere som har fått inkallelse? Jeg fikk inkallelse i posten i dag, og har ikke fått OUL før jeg er i uke 22.. Skuff! :( Vi som hadde håpet å få se kjønnet i midten av juli (uke 17-18).

Jeg ville ringt til de og hørt. Fikk først time i uke 22 jeg også, men ringte de, og da viste det seg at det ble helt feil. At den skal taes mellom uke 17 og 20. Hvis en går tidligere eller seinere kan en ikke måle det som er ment med den OUL , pga da vokser de ulikt. Mens mellom uke 17 og 20 vokser de ganske likt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått OUL den 8.Aug, telte frem til at det blir i uke 22, nesten 23 (hvis jeg klarte å telle riktig da) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis den er hemmelig må vi vel ha hverandre på Facebook for å kunne invitere hverandre inn i gruppen? Så hvis den er lukket, kan man søke om medlemskap, og hvis vi kaller gruppen for noe helt noldus vil ingen andre enn oss skjønne hva det er, også når vi har fått inn alle- så kan man endre navn og gjøre den hemmelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg begynner å få litt panikk  :huh: det er jo fortsatt en stund til, men begynt å titte på litt barneutstyr. Hva i all verden skal velge? Er jo så mye å velge i også hører jeg enkelte si at du må aldri i livet velge det merke og at det merke er et must. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som bruker appen "svangerskaps app" ?  Jeg er i uke 14 + 4, men på appen står det at jeg fortsatt er i trimester 1? 

 

Ser så mye forskjellig om hvordan trimesterene er delt inn. Hva er det riktige tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1.

 

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før

Madde86 28,Vest-Agder

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

 

5. Julie10, 24, Hordaland

Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

 

6. Babyklar, 27,Trondheim

 

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

 

8.

 

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

 

10. Susanne94

 

11. PaleFire, 25, Rogaland

 

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

 

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

 

14.

 

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

 

17. Ønsker sårt en spire

 

18.

 

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

 

20. SallyRoyal, Troms, 32

 

21. Sienna85, 29 år, Hordaland

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat oppdaga at det er noe som heter fødselsplan.. Noen av dere som skal lage en sånn, har lagd en sånn, eller som kan fortelle litt om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var akkurat det jeg tenkte Beboo :) Hva kaller jeg gruppa? :P

Det er ei gruppe på FB som heter Beboo.. de ser alt annet enn gravide ut. (Type rosablogger kropper, ble litt deppa nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få litt panikk  :huh: det er jo fortsatt en stund til, men begynt å titte på litt barneutstyr. Hva i all verden skal velge? Er jo så mye å velge i også hører jeg enkelte si at du må aldri i livet velge det merke og at det merke er et must. 

Ingen grunn til panikk :D Men anbefaler å titte litt og prøve litt før du kjøper! Mye handler om smak og behag.

Jeg ville ha en klassisk vogn til forrige, og gikk for en Emmaljunga Edge Duo kombi med klassisk understell. ikke noe trehjuling ellerno sånt tull her i gården! haha. Jeg var superfornøyd med vogna, men endte opp med å etterhvert kjøpe en Bugaboo Cameleon også! Stikk motsatt, nymotens og fancy. Godt fornøyd med den også!

Nå har jeg faktisk allerede bestillt ny vogn til nestemann (fordi leverandørene ikke visste om fargen jeg ønsket er med i 2015-kolleksjonen som er etter juli 2014), det ble Emmaljunga Edge Duo med samme understell denne gangen også gitt! Bare annen farge! 

Mye fint å få kjøpt brukt også, og barneutstyr er somregel ganske lett å få solgt videre - om man skulle være misfornøyd, eller finne ut at det ikke var helt etter sin smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jepp, var akkurat det jeg tenkte Beboo :) Hva kaller jeg gruppa? :P

Det er ei gruppe på FB som heter Beboo.. de ser alt annet enn gravide ut. (Type rosablogger kropper, ble litt deppa nå)

 

Hehe, jeg mente ikke at gruppa skulle hete Beboo altså! Det var et svar til beboo :P 

Også lurte jeg på hva dere andre mente jeg skulle kalle gruppa? :) Td14? feks? :P Eller skjønner folk det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...