Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Tilstanden som gjør at vi har donorbaby i magen er bare så utrolig meningsløs. De siste dagene har to nydelige små nurk mistet fremtida si, og det sliter så utrolig på meg å tenke på. Ikke minst kjenner jeg på takknemlighet for at vi bor her vi bor og har de mulighetene vi har. Reka i magen er frisk og vi kommer til å komme i mål denne gangen, men jeg blir så uendelig trist, og ikke minst frustrert over at det er tusenvis av foreldre der ute som ikke har samme muligheter som oss.

:'(

Skjønner hva du mener... Det er vanskelig å ikke kjenne på disse følelsene, egentlig tror jeg det er litt godt og viktig for oss at vi kjenner på det..

For min del syns jeg det var vanskelig da min søster valgte å ta abort nå i juni, selv om jeg forstår hennes valg (ung,under utdanning,uten bosted, uten kjærest osv). Tror ikke vi slipper unna vanskelige og vonde tanker når vi har hatt IVF og særlig ikke når vi har brukt donor.

Bare ikke glem at det er lov å kjenne på gleden og takknemligheten også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og btw, firkløverkake til frokost i dag!

Bakte den i går (venter ikke noe besøk e.l. Men måtte bare prøve igjen siden den ble mislykket sist) og det var det eneste jeg hadde lyst på i dag tidlig. :P

 

Firkløverkake sier du, det hørtes godt ut, hva er det om jeg tør spørre??? :D Laget ostekake fra bunn av i går, den ble skikkelig god!  :sikle: 

 

 

Dette høres kanskje teit ut, men er det noen av dere som tror dere får/halvveis forventer at venninnene deres skal arrangere noe form for babyshower for dere? Jeg håper mine gjør det, men har skjønt at dette ikke er særlig "norskt".. Jeg er jo halvt amerikansk, så jeg sitter jo bare her og håper at dette kan bli en norsk tradisjon også  :P

 

Æsj, ja jeg tror/vet ganske sikkert at jeg får. Men jeg vil ikke ha det, så jeg skal gi beskjed til storesøster som kommer til å arrangere at jeg setter pris på om de ikke gjør det. Jeg har strengt tatt ingen venninner her jeg bor, så det blir søstrene mine og et par til - og jeg synes rett og slett det er litt trist å bli påmint at mine nærmeste bor så langt unna og at jeg føler meg litt ensom sosialt. Har vært i babyshower nå for noen uker siden, og det var så mange der, og bare gode venner av babymamma - min hadde bare blitt tragisk i forhold, og det er bare vondt for meg, ikke noe koselig på en måte.

 

Samme her med babyshower, usikker på om jeg får men kan jo håpe. Hørt om noen som arragerte til seg selv, det blir litt dumt.

 

Men, er det noenrher som sliter med ryggen eller bekkenet? Har hatt dagstur med kjæresten til oslo i dag og gått og gått. Gikk helt fint en stund men nå er jeg helt dø. Trodde ike jeg skulle komme meg til bilen heller. Gjør så ekstremt vondt i korsryggen og nedover beina. Klarer ikke stå oppreist.Håper at det bare er nå og bare i dag og aldri igjen. Sånt kan komme uten problemer videre sant? Please. ...

Jeg har bekkenløsning og sliter veldig med det. Heldigvis kan jeg fortsatt ligge på magen, så det er det jeg gjør. Ligger litt på skrått såklart, og bygger litt opp på siden av magen. Eventuelt legger jeg meg til på siden med puter mellom knærne, det fungerer også! Ryggen fungerer ikke for meg, au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok ingen babyshower, men det er helt iorden. Mannen min arrangerte bursdag for meg på Sri Lanka og det kom nesten 200 personer. Trodde aldri dagen skulle ta slutt  :sleeping:videofilming, familebilder, bilde av meg og alle gjester (gjester delt opp i familie så  det ble endel bilder), mating av meg med kake skulle hver gjest gjøre også, så jeg var temmelig mett på slutten.

 

Jeg går kun til lege, er det vanlig å gå litt hos begge? Har sykemelding så jeg må ha en vurdering hver måned av legen uansett for hvor mye jeg kan jobbe nå. Gikk ned til 20% sykemelding idag, mens legen ville sykemelde meg 50%, så hun sa at jeg bare skulle ringe hvis det ble for tøft å være så mye på jobben.

 

Sitter her og spiser is etter å ha stablet ved sammen med mann og barn. Heldigvis har jeg bare gått opp 1,5 kilo hittil, men de kommer nok på denne gangen også  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som har eller begynnt å få en mørk strek på magen ? :) jeg la merke til det i går når jeg så meg selv i speilet. Litt gøy synes jeg:)

Jeg la også spesielt merke til dette i dag! ;-) Fiffige greier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som er unormalt sulten for tiden? Synes ikke jeg gjør annet enn å spise... Prøver å holde meg til sunne og fornuftige matvarer, men ikke så lett!  :huh:

 

Mulig temaet har vært oppe før, men spør likevel iom at det sikkert er en del nye her også - hvor kommer alle sammen fra? Bor selv litt utenfor Trondheim (Malvik). Dersom det er flere i området hadde det vært kosli å treffes og skravle litt over en kopp te eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at nurket skulle være mest i ro znår man var i bevegelse. Men prinsen min er en turner 24/7 spesielt når jeg er på jobb. Fikk nesten følelse av at han ikle likte at jeg var i mye bevegelse. Fikk første del av høstens varer. 3 stooooore paller. Løftet, svett og styrt på. Virkelig slitsomt.

I tillegg holdere jeg på å arrangere ett utdrikkningslag for lørdag. Som holdt på å gå rett i vasken. Hadde bestilt aktivitet for lenge siden så sender de melding i går at de har sykdom og ikke kan ta imot oss. Med 22 jenter som skal finne på noe annet å gjøre blir ikke det så enkelt. I tilegg er ikke værgudene med oss heller. Vi som hadde planer om å være ute hele dagen :/ det ordner seg nok men MAX sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Og btw, firkløverkake til frokost i dag!

Bakte den i går (venter ikke noe besøk e.l. Men måtte bare prøve igjen siden den ble mislykket sist) og det var det eneste jeg hadde lyst på i dag tidlig. :P

 

 

Firkløverkake sier du, det hørtes godt ut, hva er det om jeg tør spørre??? :D Laget ostekake fra bunn av i går, den ble skikkelig god!  :sikle: 

 

Dette høres kanskje teit ut, men er det noen av dere som tror dere får/halvveis forventer at venninnene deres skal arrangere noe form for babyshower for dere? Jeg håper mine gjør det, men har skjønt at dette ikke er særlig "norskt".. Jeg er jo halvt amerikansk, så jeg sitter jo bare her og håper at dette kan bli en norsk tradisjon også  :P

 

 

Æsj, ja jeg tror/vet ganske sikkert at jeg får. Men jeg vil ikke ha det, så jeg skal gi beskjed til storesøster som kommer til å arrangere at jeg setter pris på om de ikke gjør det. Jeg har strengt tatt ingen venninner her jeg bor, så det blir søstrene mine og et par til - og jeg synes rett og slett det er litt trist å bli påmint at mine nærmeste bor så langt unna og at jeg føler meg litt ensom sosialt. Har vært i babyshower nå for noen uker siden, og det var så mange der, og bare gode venner av babymamma - min hadde bare blitt tragisk i forhold, og det er bare vondt for meg, ikke noe koselig på en måte.

 

Samme her med babyshower, usikker på om jeg får men kan jo håpe. Hørt om noen som arragerte til seg selv, det blir litt dumt.

Men, er det noenrher som sliter med ryggen eller bekkenet? Har hatt dagstur med kjæresten til oslo i dag og gått og gått. Gikk helt fint en stund men nå er jeg helt dø. Trodde ike jeg skulle komme meg til bilen heller. Gjør så ekstremt vondt i korsryggen og nedover beina. Klarer ikke stå oppreist.Håper at det bare er nå og bare i dag og aldri igjen. Sånt kan komme uten problemer videre sant? Please. ...

 

Jeg har bekkenløsning og sliter veldig med det. Heldigvis kan jeg fortsatt ligge på magen, så det er det jeg gjør. Ligger litt på skrått såklart, og bygger litt opp på siden av magen. Eventuelt legger jeg meg til på siden med puter mellom knærne, det fungerer også! Ryggen fungerer ikke for meg, au!

Firkløverkake er sjokoladekake som er dekket med en "krem" av bla.a fløte og firkløversjokolade. Veldig godt! :D

 

Er litt sånn jeg føler det mtp babyshoweren ja. Jeg lot meg overtale til å arrangere 30årslag da jeg fylte 30 tidligere i år, men så kunne plutselig ikke venneparet som overtalte meg til å ha fast og som fikk velge helg fordi de plutselig ikke hadde barnevakt (Men de hadde barnevakt for å gå i annet 30årslag dagen før), en annen venninne herifra kunne komme men måtte gå tidlig fordi hun skulle være en annen venninnes grunn til å gå tidlig fra en bursdag hun skulle i, og flere av de andre visste aldri om det passet eller ikke, så det endte med at jeg avlyste hele greia. Lenge siden jeg har følt meg så ensom og alene som da. Da merket jeg virkelig hvor langt unna familien min bor...

 

Sliter også med bekkenet. Klarer ikke kjøre noe særlig bil, eller gå mye, eller sitte lenge rett opp og ned. Blir mye tid på sofaen, og synest det er ganske tungt psykisk såvel som fysisk.

På nettene varierer jeg mellom å ligge på magen, siden og ryggen. Klarer ikke være for lenge i samme stilling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som opplever småblødninger til tider? Jeg har begynt å bli så lei! Blir jo like stresset hver gang. Har vel opplevd det rundt 5-6 ganger de siste to ukene.. Skjønner jo ikke hva det kan være! :( Kjenner jo liv som normalt, men blir jo stresset for det. Har planer om å ringe jordmor idag og spørre, men akkurat nå tar hun ikke tlf! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært heldig og ikke hatt blødning en eneste gang, tror jeg hadde blitt rimelig stressa om jeg fikk det! Du får ringe til du får svar!

 

Kjenner jeg er rimelig kjørt nå. Vi har vært en liten tur på senteret for å handle bursdagsgaver til to nevøer til helgen, og nå kjenner jeg meg helt ødelagt! Vondt i magen samtidig som alt strammer av kynnere, og dette er jo da i tillegg til bekkenet som virkelig verker idag. Akkurat nå har jeg bare lyst å krype under dyna og bare bli der til hele svangerskapet er overstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som opplever småblødninger til tider? Jeg har begynt å bli så lei! Blir jo like stresset hver gang. Har vel opplevd det rundt 5-6 ganger de siste to ukene.. Skjønner jo ikke hva det kan være! :( Kjenner jo liv som normalt, men blir jo stresset for det. Har planer om å ringe jordmor idag og spørre, men akkurat nå tar hun ikke tlf! :P

Jeg hadde en liten blødning i uke 24 og ble, mildt sagt, også ganske stressa! Spesielt med tanke på at jeg har flere aborter bak meg! Riktignok aldri så sent i svangerskapet, men kjente virkelig angsten tok meg....;-( Jordmor har beroliget meg med at så lenge vesla sparker, og blødningene er både sparsomme og smertefrie, skal man ikke bekymre seg! Kanskje du kan be om en ekstra ul? Føden/ jordmor bruker å ta de fleste blødninger på alvor, så sent i svangerskapet! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte jordmor, og fikk svar. Hun sa at det mest sannsynligvis ikke var noe, men at det var viktig at jeg kom inn for en sjekk, siden det har pågått i to uker nå.

 

Fikk time hos en lege der idag, og fikk en full undersøkelse (både ultralyd og gyn). Alt så helt tipp topp ut. Legen sa at det vanligvis var "rester" dersom man hadde hatt blødninger (sorry detaljene), men at hun absolutt ikke fant noenting, så hun begynte å lure på om jeg var litt hypokonder. Måtte virkelig stå på, og fortelle henne at det faktisk var blod, og ikke vanlig utflod.... 

 

Nå er jeg iallefall beroliget da. Herregud, som han beveget seg idag under ultralyden. Helt sinnsykt faktisk. Men sånn er han alltid.

 

Nå har jeg seriøst hatt 8 ultralyder.. Herlighet! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har begynt å lekke melk.

Var først i går tidlig da jeg satt på toalettet og plutselig drypper det er dråpe ned på låret.

Litt rart hehe. Men er vel en del av greiene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Og btw, firkløverkake til frokost i dag!

Bakte den i går (venter ikke noe besøk e.l. Men måtte bare prøve igjen siden den ble mislykket sist) og det var det eneste jeg hadde lyst på i dag tidlig. :P

 

Firkløverkake sier du, det hørtes godt ut, hva er det om jeg tør spørre??? :D Laget ostekake fra bunn av i går, den ble skikkelig god!  :sikle: 

 

Dette høres kanskje teit ut, men er det noen av dere som tror dere får/halvveis forventer at venninnene deres skal arrangere noe form for babyshower for dere? Jeg håper mine gjør det, men har skjønt at dette ikke er særlig "norskt".. Jeg er jo halvt amerikansk, så jeg sitter jo bare her og håper at dette kan bli en norsk tradisjon også  :P

 

Æsj, ja jeg tror/vet ganske sikkert at jeg får. Men jeg vil ikke ha det, så jeg skal gi beskjed til storesøster som kommer til å arrangere at jeg setter pris på om de ikke gjør det. Jeg har strengt tatt ingen venninner her jeg bor, så det blir søstrene mine og et par til - og jeg synes rett og slett det er litt trist å bli påmint at mine nærmeste bor så langt unna og at jeg føler meg litt ensom sosialt. Har vært i babyshower nå for noen uker siden, og det var så mange der, og bare gode venner av babymamma - min hadde bare blitt tragisk i forhold, og det er bare vondt for meg, ikke noe koselig på en måte.

 

Samme her med babyshower, usikker på om jeg får men kan jo håpe. Hørt om noen som arragerte til seg selv, det blir litt dumt.

Men, er det noenrher som sliter med ryggen eller bekkenet? Har hatt dagstur med kjæresten til oslo i dag og gått og gått. Gikk helt fint en stund men nå er jeg helt dø. Trodde ike jeg skulle komme meg til bilen heller. Gjør så ekstremt vondt i korsryggen og nedover beina. Klarer ikke stå oppreist.Håper at det bare er nå og bare i dag og aldri igjen. Sånt kan komme uten problemer videre sant? Please. ...

Jeg har bekkenløsning og sliter veldig med det. Heldigvis kan jeg fortsatt ligge på magen, så det er det jeg gjør. Ligger litt på skrått såklart, og bygger litt opp på siden av magen. Eventuelt legger jeg meg til på siden med puter mellom knærne, det fungerer også! Ryggen fungerer ikke for meg, au!

Firkløverkake er sjokoladekake som er dekket med en "krem" av bla.a fløte og firkløversjokolade. Veldig godt! :D

 

Er litt sånn jeg føler det mtp babyshoweren ja. Jeg lot meg overtale til å arrangere 30årslag da jeg fylte 30 tidligere i år, men så kunne plutselig ikke venneparet som overtalte meg til å ha fast og som fikk velge helg fordi de plutselig ikke hadde barnevakt (Men de hadde barnevakt for å gå i annet 30årslag dagen før), en annen venninne herifra kunne komme men måtte gå tidlig fordi hun skulle være en annen venninnes grunn til å gå tidlig fra en bursdag hun skulle i, og flere av de andre visste aldri om det passet eller ikke, så det endte med at jeg avlyste hele greia. Lenge siden jeg har følt meg så ensom og alene som da. Da merket jeg virkelig hvor langt unna familien min bor...

 

Sliter også med bekkenet. Klarer ikke kjøre noe særlig bil, eller gå mye, eller sitte lenge rett opp og ned. Blir mye tid på sofaen, og synest det er ganske tungt psykisk såvel som fysisk.

På nettene varierer jeg mellom å ligge på magen, siden og ryggen. Klarer ikke være for lenge i samme stilling. :)

 

 

Sånn oppførsel som det venneparet ditt viser, sier veldig mye om dem som mennesker syns jeg, og veldig lite om deg! Håper du får deg noen skikkelige venner der du bor nå etterhvert! Babygruppene er jo ofte gode steder å treffe nye mennesker :) Jeg fikk en ny venninne der sist, som bor på samme byggefelt som meg. Kjempedame!

 

Tror forresten jeg må ha litt sjokoladekake i dag etter all denne utbroderingen deres! Føler meg allerede som en stappa elefant, men lite å gløre med det for ting blir vel ikke bedre etter som vi nå snart går over i 3.trimester ;)

 

Jeg har vært mye på farten den siste mnd. Derfor har jeg ikke fått vært så aktiv her inne som tidligere. Men i morgen setter vi kursen hjemover igjen etter Norway cup, så da kommer jeg sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi føle litt på falsk alarm i går :/ regelmessige vonde kynnere og smerter i korsryggen. Etter gode råd og tips fra jm er det bedre i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi føle litt på falsk alarm i går :/ regelmessige vonde kynnere og smerter i korsryggen. Etter gode råd og tips fra jm er det bedre i dag :)

Uff, falsk alarm er ikke noe særlig, spesielt ikke så tidlig! Håper du slipper det flere ganger. :)

 

Er skikkelig dø-sliten nå! Skal aldri flytte mens jeg er gravid igjen! Argh!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi føle litt på falsk alarm i går :/ regelmessige vonde kynnere og smerter i korsryggen. Etter gode råd og tips fra jm er det bedre i dag :)

 

Uff! Ikke kjekt å oppleve! Ta vare på deg selv og ta det med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi føle litt på falsk alarm i går :/ regelmessige vonde kynnere og smerter i korsryggen. Etter gode råd og tips fra jm er det bedre i dag :)

Huff! Håper det går bra med deg! Det er jo lite gøy å oppleve! Hva slags råd fikk du fra jordmor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da fikk vi føle litt på falsk alarm i går :/ regelmessige vonde kynnere og smerter i korsryggen. Etter gode råd og tips fra jm er det bedre i dag :)

Huff! Håper det går bra med deg! Det er jo lite gøy å oppleve! Hva slags råd fikk du fra jordmor?

Fikk sengestraff i minst en time, og måtte ta smertestillende. Det hjalp og slappe av og ta det pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lillebror fått ett navn. Han skal hete Jakob Gabriel. Kommer til å bruke bare Jakob til vanlig. Er det flere som har kommet fram til navn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lillebror fått ett navn. Han skal hete Jakob Gabriel. Kommer til å bruke bare Jakob til vanlig. Er det flere som har kommet fram til navn her?

Så fint navn!!!!

 

Jakob var også et av navnene jeg og samboeren diskuterte!  :P

 

Vi har ikke kommet frem til så veldig mye enda, men mellomnavnet her blir nok Johan. Fornavnet sliter vi litt mer med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har lillebror fått ett navn. Han skal hete Jakob Gabriel. Kommer til å bruke bare Jakob til vanlig. Er det flere som har kommet fram til navn her?

 

Så fint navn!!!!

 

Jakob var også et av navnene jeg og samboeren diskuterte!  :P

 

Vi har ikke kommet frem til så veldig mye enda, men mellomnavnet her blir nok Johan. Fornavnet sliter vi litt mer med.

Jobber med navnet vi også, om enn ikke så veldig aktivt. :P

Håper bare vi har klare noen alternativer før lillebror konmer ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mot Malathy Margrete. Mellomnavnet er annenhver generasjons eldste datter så det står fast. Fornavnet kan bli endret, men mannen min som velger her (riktignok skal det godkjennes av meg  :P ). Han vil ha et tamilsk navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg på Barnas hus for første gang, på CC vest. De hadde så mye fint der. Hadde egentlig tenkt til å hente en sånn gratis boks, men de hadde ikke flere igjen for guttebabyer der. Siden jeg likte meg så godt der igår, tenkte jeg og samboeren å prøve ut Barnas hus outlet på Kalbakken idag.

 

Helvete på jord.

 

Ikke mer å si om det. Var helt forferdelig. Ekstremt dårlig utvalg. Selv om alt så og si var på 70% endte jeg kun pp med å kjøpe fire klesplagg.. Jeg var innstilt på DEN storhandelen. I tillegg var det helt crazy bananas med småbarn der. (ja, jeg vet at jeg er nødt til å bli vant til kaos..). Den ene ungen stod og slo samboeren min i låret i flere minutter før moren hans kom bort og ba han slutte.. haha..  :fnise:  Samboeren min vet jo ikke hvordan han skal reagere, så han bare stod og så på meg som et spørsmålstegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da har lillebror fått ett navn. Han skal hete Jakob Gabriel. Kommer til å bruke bare Jakob til vanlig. Er det flere som har kommet fram til navn her?

Så fint navn!!!!

 

Jakob var også et av navnene jeg og samboeren diskuterte!  :P

 

Vi har ikke kommet frem til så veldig mye enda, men mellomnavnet her blir nok Johan. Fornavnet sliter vi litt mer med.

Jobber med navnet vi også, om enn ikke så veldig aktivt. :P

Håper bare vi har klare noen alternativer før lillebror konmer ut. :P

 

Driver å kutter ned på lista over jentenavn og står igjen med 3 alternativ nå:-) Mulig vi kaller opp etter bestemødrene våre. Har en venninne som også skal ha jentebaby nå i høst. Hun lurer veldig på hva jentenavn vi tenker på, men jeg er ukomfortabel med å si det, siden hun skal ha før meg. Føler meg superparanoid for at hun skal "stjele" mitt navn. Skikkelig teit å føle det slik siden sjansen er liten for at de skal velge akkurat det samme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...