Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Men dere som har hatt det kjipt, det er jo også derfor vi er her, for å ha noen å lufte og pøse ut på, som vi ikke våkner opp med i morgen ;-) 

 

Kan jo starte med den litt kjipe herfra, som egentlig har satt meg veldig ut, men må bare se fremover. Bonusbarnet skulle egentlig flytte til oss nå, og begynne på skolen her. Men det skar seg, i siste sekund. Alt var klart. Vi har jobbet mot dette i to (TO!) år, for å gi barnet et litt bedre utgangspunkt, men så blir det ikke noe av. Og det var siste sjangs nå, pga han er blitt så stor, på vei inn i voksenlivet. Ville bare gråte når det ble klart, men mannen er utrolig nok fattet nok til å se at vi jo tross alt kommer til å ha hendene fulle det neste året uansett. Så vi kommer over det, men det er tungt, ingen tvil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff Prinsessehengepupp, det hørtes jo utrolig kjipt ut. Bor dere langt unna han eller? Er det sånn at dere får sett han ofte? Skjønner at det er vanskelig :/  Dere kommer jo til å ha mye å gjøre fremover uansett da. Men det er jo synd fr det. 

 

Jeg har egentlig ikke så mye å klage på, men nå for tiden har jeg hatt noen heftige hormoner i kroppen, noe som resulterer i at jeg gråter hele tiden. I tillegg får mest sannsynligvis ikke levert masteroppgaven før babyen kommer. Dette er et STORT nederlag for meg. Den skulle egentlig vært levert inn i slutten av Juni, men utsatte det til 1 September. Alle spør meg om den hele tiden, og det veier veldig tungt på meg. Fikk beskjed igår fra veilederen min at jeg ikke burde levere den nå til høsten dersom jeg ikke vil ha D, eller verre......Føler meg jo helt mislykket, men skjønner at det finnes mennesker i verden med større problemer enn meg, og at jeg må ta meg sammen! Er bare veldig hormonell denne uken! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et stykke unna, men det fungerer greit med samvær på vanlig basis. + mye telefonkontakt og oppfølging forøvrig. Det svir nå, men må ogsåkkjenne på at når det verste har lagt seg kan vi faktisk senke skuldrene litt, etter to års kamp. Vi vet vi har gjort hva vi kunne. Så får vi bare gjøre detbbeste ut av situasjonen slik den er.

 

Master's kan vente Malv, om du føler det blir best sånn. Jeg haddenneppe heller slått meg til ro med "en D eller verre", så jeg skjønner godt du lar det gå inn på deg. Mislykket er du uansett ikke! Det er ikke alt man kan styre med jernhånd :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med prinsessa, vi er her for de kjipe tingene også! Kan ikke bare være happy go lucky! Forstår veldig godt skuffelsen over manglende flytting av bonusbarn. Tell me about it... Vi har vært gjennom det meste her i huset. Sender deg en mega bonusmammaklem prinsesse!

 

Ellers så går alt bra her for øyeblikket. Skvetter litt på meg;) men ellers lite å klage på... Og ja, jeg har flytta til 3. Trimester:) men følger med på dere godjentene uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen skal jobbe i helga og egentlig skulle vi gjøre ferdig kjelleren denne helga slik at vi kunne flytte inn der. Huset vårt har 3 etasjer og å drive å løpe opp og ned hele tiden blir stadig tyngre. Jeg ble skikkelig deppa av å måtte vente på ubestemt tid med å få det ferdig.

 

Da slo heldigvis mamma til og booket campinghytte til seg, ungene og meg i Sverige fra i dag til søndag  :klemmer: Akkurat det jeg trengte. Komme meg ut av alt byggestøv (her har alt blitt tatt, fra bunnledninger under huset til nye vegger og nytt bad) og nyte siste helg med ungene før skolestart på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da var den helge. Over, jer har det gått med rydding og innkjøp av stellebord/benk løsning.

Vi gikk for en kommode som vi kan bruke seinere og bankeplate oppå på badet, håper det blir fint :)

 

Jeg er nå 60% sykemeldt da jeg har så mye kynnere ved aktivitet. Jeg som ikke har vært gravid før vet jo ikke hvordan ting skal kjennes ut, men når jeg får kynnere greier jeg verken å sitte, stå oppreist eller gå. Må holde meg inntill noe og det er virkelig ubehagelig og til tider vondt. De siste dagene har jeg hatt vondt i magen og ikke vet jeg hvorfor. Men jeg er jo selvfølgelig slik som ikke skal spørre om noe eller gi beskjed :P skal til jordmor om en uke og tenker man kan vente med det. Jeg føler jeg er en som plager eller ikke tåler så mye.

 

Så har jeg plutselig begynt å engste meg for at jeg har for lite fostervann. Jeg har enda ikke fått så mye mage, helt klart fått mage. Men kan forsatt bruke vanlige bukser (kan ikke bruke gravide bukser) de detter bare ned. Er ganske kraftig fra før. De fleste jeg treffer på skjønner ikke hvor magen er og om 1 uke er jeg 7 mnd på vei :/ det er vel normalt å bekymre seg men jeg vet jo ikke hva som er normalt og ikke normalt.

 

Jaja ett lite kvelds skriv fra meg, merker at det ikke er så mye aktivitet her inne.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Mabanovember! Jeg har også fått kynnere ved aktivitet, og det utrolig ubehagelig. Føler meg som den kjipe personen når jeg går på gata med en venninne og plutseilg må stoppe helt opp. Alle har jo selvfølgelig full forståelse, men det er dritt å være så "stakkarslig" hele tiden... Størrelse på magen varierer uansett fra person til person, så jeg hadde ikke bekymret meg! :) Har fått skikkelig kulemage selv, men gravidebuksene fra H&M sklir av meg uansett, så det betyr jo bare at du har kjøpt for store bukser! haha 

 

Har du tatt ny ultralyd forresten? 

 

Nå sitter jeg her og drikker vann, spiser linfrø og svisker for alle penga... Må få i gang systemet før det klikker for meg!  :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvehunger - stappmett - ulvehunger - stappmett - ulvehunger - stappmett...!  :kokk:

 

Dessuten: what happens on the floor, stays on the floor  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg plutselig begynt å engste meg for at jeg har for lite fostervann. Jeg har enda ikke fått så mye mage, helt klart fått mage. Men kan forsatt bruke vanlige bukser (kan ikke bruke gravide bukser) de detter bare ned. Er ganske kraftig fra før. De fleste jeg treffer på skjønner ikke hvor magen er og om 1 uke er jeg 7 mnd på vei :/ det er vel normalt å bekymre seg men jeg vet jo ikke hva som er normalt og ikke normalt.

Jaja ett lite kvelds skriv fra meg, merker at det ikke er så mye aktivitet her inne.. :(

Kjenner meg igjen i bekymringen om lite fostervann, selv om jeg har tydelig mage og bruker mammabukser (noe annet kan jeg bare glemme. :P ).

Har fått litt kommentarer på at jeg har så liten mage til å være så langt på vei, men så lenge hverken jordmor eller lege mener at det er noe i veien så prøver jeg å ikke tenke så mye på det. :)

 

Aktiviteten tar seg opp igjen, synes å huske at det var sånn da vi lå og vippet mellom første og andre trimester, og om man generelt ser på november-trådene så er de ganske mye mer aktive enn de andre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde liten mage i forrige svangerskap til tross for myye fostervann, og fikk ej tulle på 3325, og har en liten mage denne gangen også. :) priser meg lykkelig for dette, for da blir ikke belastningen på ryggen så stor :) kan hende bitteliten ligger litt dypere og inn mot ryggen, og at det er årsaken til at magen din er liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen! :)

 

Ikke hatt så mye å dele i det siste...eller for sliten til å skrive no :) Her har det gått i forberedelser til salg av hus og i morgen er det den store dagen for visning! Så siste innsats med vindusvask og rydding i dag!

Kjenner jeg blir trøtt og får halsbrann når jeg stresser for mye med ting så det går sakte fremmover :) Ellers er formen fin!

Har gått opp totalt 14 kilo, men totalt ca 22 siden samme tid i fjor... Differansen kom faktisk for det meste på i jan da jeg satt og drakk brus hele mnd :P Folk vil ikke tro det, men sånn er det da...jeg ser det kjempe godt selv! Men 2015 får en bedrive litt mer selvbeherskelse og trim så går de vell av igjen ;)

Resultatet er ny runde med glykosebelastning neste uke...esj var kvalmen fore timer sist :(

 

Ellers svetter jeg sykt under puppene med en gang jeg er i litt aktivitet...kan ikke huske å ha gjort dette før...blitt litt mer mage opp under de, men det har vært sånn de siste tre mnd så det er ikke bare det som er grunnen. Noen andre som opplever dette? Har jo etterhvert fått med meg at det er mange flere " bivirkninger" enn jeg ville trodd ( å det er enda flere etter hvert som fødsel nærmer seg og er overstått tydeligvis) men ingen nevner at det ser ut som du har lekasje under puppa! :P

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaMia: Jeg skal også på glukosebelastning igjen neste uke! Tror det er på mandag! Hurra! :P Denne gangen skal jeg ta med macen min, sånn at jeg kan skrive litt på oppgaven min. Sist gang møtte jeg heldigvis noen jeg kunne skravle med. Uten henne hadde jeg bokstavelig talt dødd av kjedsomhet. Ikke er det 3G på sykehuset jeg hører til heller. Null internett og stillesitting i to timer =  :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen! :)

Ikke hatt så mye å dele i det siste...eller for sliten til å skrive no :) Her har det gått i forberedelser til salg av hus og i morgen er det den store dagen for visning! Så siste innsats med vindusvask og rydding i dag!

Kjenner jeg blir trøtt og får halsbrann når jeg stresser for mye med ting så det går sakte fremmover :) Ellers er formen fin!

Har gått opp totalt 14 kilo, men totalt ca 22 siden samme tid i fjor... Differansen kom faktisk for det meste på i jan da jeg satt og drakk brus hele mnd :P Folk vil ikke tro det, men sånn er det da...jeg ser det kjempe godt selv! Men 2015 får en bedrive litt mer selvbeherskelse og trim så går de vell av igjen ;)

Resultatet er ny runde med glykosebelastning neste uke...esj var kvalmen fore timer sist :(

Ellers svetter jeg sykt under puppene med en gang jeg er i litt aktivitet...kan ikke huske å ha gjort dette før...blitt litt mer mage opp under de, men det har vært sånn de siste tre mnd så det er ikke bare det som er grunnen. Noen andre som opplever dette? Har jo etterhvert fått med meg at det er mange flere " bivirkninger" enn jeg ville trodd ( å det er enda flere etter hvert som fødsel nærmer seg og er overstått tydeligvis) men ingen nevner at det ser ut som du har lekasje under puppa! :P

:D

Bli ferdig med hus ja... Usj, burde jeg også, men har bestemt meg for å leie ut til neste år slik at jeg ikke trenger få det i tipp topp stand før til våren. Er veldig fint nå også så må bare få tømt det ferdig og vasket det så er det klart. :)

 

Haha, jeg svetter også under puppene!

Har en mage som har holdt seg høyt opp stort sett hele svangerskapet, og "hyller" som har gått fra vanlig størrelse til å kunne romme et halvt bibliotek i løpet av svangerskapet, så det er mye mer hudkontakt der enn før...

Svetter vet generelt lettere og mer nå enn jeg gjør til vanlig. Sexy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også selskap sist, men ikke sikkert en får det denne gang :( Best å ta med litt så en kan gjøre, men alt blir jo så kjedelig! Høres både stressende og spennende ut med masteroppgave! Forstår godt at det blir en eklstra belastning i en slik situasjon, men du greier det nok kjempe bra til slutt!! Vil du dele hva det er du tar master i? :)

 

For meg virker det som om jeg nesten bare svetter under puppene...hehe Men hele kroppen er blitt generelt mye varmere så jeg skulle nesten ønske jeg kunne gå rundt kun iført truse....tror ikke naboene ville sette pris på synet...min kjære ser uansett heldigvis ut til å like lettkledde sjøkuer som beser å freser til han innimelom ;)

 

Skulle gjerne ventet med hele hussalg opplegget jeg også, men håper å begynne på huset som jeg forsåvidt også må få planlagt/tegnet etter der vi har tenkt det skal stå på nyåret...så trenger å få landet dette prosjektet før det er neste prosjekt :)

Ganske stressende når jeg tenker på om det er noen som byr, hvor lang tid det tar osv... Vil egentlig ikke flytte før det er solgt da jeg synes det er best at det er møblert til visninger. Stua er liksom ikke så stor, men heller ikke liten så det er verre å se for seg når den er tom og jeg trenger sofaen min dit vi flytter :P Håper det blir så vi får flyttet i sep en gang. Har pakket å flyttet masse allerede så håper den delen som er igjen går fint. Skurte ned kjøkken sist uke så god vak når vi flytter går nok greit :)

 

......så var det vinduer i dag som jeg enda ikke har begynt på da jeg følte for en liten blund heller :P

....begynner nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masteren er stressende for tiden for å si det mildt. Men som veilederen min sa, så er det ingen skam å levere litt senere enn planlagt, når man har vært igjennom så mye rart iløpet av det siste året. Hadde jo lungebetennelse rett før jeg ble gravid, så jeg hadde allerede vært "nede for telling" i to måneder før svangerskapskvalmen satte i gang.. haha. Bra kombo..

 

Jeg tar master i Statsvitenskap! :) Gleder meg bare veldig mye til å bli ferdig nå, etter altfor mange år som student! :P 

 

Hus salg virker jo minst like stressende spør du meg! Håper dere får solgt snart da!! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Mabanovember! Jeg har også fått kynnere ved aktivitet, og det utrolig ubehagelig. Føler meg som den kjipe personen når jeg går på gata med en venninne og plutseilg må stoppe helt opp. Alle har jo selvfølgelig full forståelse, men det er dritt å være så "stakkarslig" hele tiden... Størrelse på magen varierer uansett fra person til person, så jeg hadde ikke bekymret meg! :) Har fått skikkelig kulemage selv, men gravidebuksene fra H&M sklir av meg uansett, så det betyr jo bare at du har kjøpt for store bukser! haha

 

Har du tatt ny ultralyd forresten?

 

Nå sitter jeg her og drikker vann, spiser linfrø og svisker for alle penga... Må få i gang systemet før det klikker for meg! :kjefte:

Det går nok fint :) er bare begynt å bli redd for å ikke gi beskjed om det faktisk er noe galt. For jeg venter alltid helt til siste liten.

Jeg har ikke vært på ny ultralyd da min samboer mener det er bortkastede penger :/ jeg har veldig lyst men helt klart det er jo 1500 kr man kan bruke på helt andre ting. Så har liksom bare funnet meg i at det ikke blir en ultralyd til. Men det er jo da totalt kjøpe stopp hps meg for jeg er så usikker hehe. Har ikke kjøpt NOOOPEN TING. og helt klart man kan kjøpe ting som både gutt og jente kan bruke.

Men nå er det 1 uke til jeg skal til jordmor så jeg får høre hva hun sier. Kan jo være hun ønsker meg på en ny ultralyd.

 

Hehe må le litt. Min mann så fornøyd står å kutter til benkeplate ute for å lage stellebenk. Skal opp å prøve den på badet. Så har han kuttet feil hehe synes litt synd i han. Men jeg sa. At det ikke kom på tale å bruke 800 til på en benkeplate. Da er jo hele prosjektet blitt dyrere enn en stelle kommode. :P

Vel nå er det natt her. Mini er i bevegelse men føler h*n er blitt svakere i sparkene de siste 2 ukene :s får håpe alt er bra.

 

Klemmer fra megv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff Mabanovember! Jeg har også fått kynnere ved aktivitet, og det utrolig ubehagelig. Føler meg som den kjipe personen når jeg går på gata med en venninne og plutseilg må stoppe helt opp. Alle har jo selvfølgelig full forståelse, men det er dritt å være så "stakkarslig" hele tiden... Størrelse på magen varierer uansett fra person til person, så jeg hadde ikke bekymret meg! :) Har fått skikkelig kulemage selv, men gravidebuksene fra H&M sklir av meg uansett, så det betyr jo bare at du har kjøpt for store bukser! haha

 

Har du tatt ny ultralyd forresten?

 

Nå sitter jeg her og drikker vann, spiser linfrø og svisker for alle penga... Må få i gang systemet før det klikker for meg! :kjefte:

Det går nok fint :) er bare begynt å bli redd for å ikke gi beskjed om det faktisk er noe galt. For jeg venter alltid helt til siste liten.

Jeg har ikke vært på ny ultralyd da min samboer mener det er bortkastede penger :/ jeg har veldig lyst men helt klart det er jo 1500 kr man kan bruke på helt andre ting. Så har liksom bare funnet meg i at det ikke blir en ultralyd til. Men det er jo da totalt kjøpe stopp hps meg for jeg er så usikker hehe. Har ikke kjøpt NOOOPEN TING. og helt klart man kan kjøpe ting som både gutt og jente kan bruke.

Men nå er det 1 uke til jeg skal til jordmor så jeg får høre hva hun sier. Kan jo være hun ønsker meg på en ny ultralyd.

 

Hehe må le litt. Min mann så fornøyd står å kutter til benkeplate ute for å lage stellebenk. Skal opp å prøve den på badet. Så har han kuttet feil hehe synes litt synd i han. Men jeg sa. At det ikke kom på tale å bruke 800 til på en benkeplate. Da er jo hele prosjektet blitt dyrere enn en stelle kommode. :P

Vel nå er det natt her. Mini er i bevegelse men føler h*n er blitt svakere i sparkene de siste 2 ukene :s får håpe alt er bra.

 

Klemmer fra megv

 

 

Jeg tror nok at du kan slappe godt av med magestørrelsen din:) Nyt at den ikke er så alt for stor og tung. Det er veldig ulikt det der. En kollega av meg gikk bare opp fra str 36 til 38 i bukser gjennom hele svangerskapet og fikk en frisk og fin gutt, mens andre igjen får en kjempetut;) Små damer får oftere større mage i forhold til kroppen enn lange. Noen damer bærer barnet mer på innsiden osv. Bare tenk på det at damer faktisk kan føde barn uten å hå oppdaget at de var gravide… I tillegg er det noen som raskt får mage, mens den kommer mer på slutten hos andre. Babyen har jo ikke nådd halve størrelsen sin enda nødvendigvis. Den største vekten skjer på slutten.

 

Om man har såkalt liten mage, så får man jo også veldig mange kommentarer på det. Folk tror det er en hyggelig ting å si, mens det i virkeligheten kan skape bekymring… Jeg ville slappet godt av om jordmor sier at symfysemål osv er fint. Det meste er helt normalt:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff Mabanovember! Jeg har også fått kynnere ved aktivitet, og det utrolig ubehagelig. Føler meg som den kjipe personen når jeg går på gata med en venninne og plutseilg må stoppe helt opp. Alle har jo selvfølgelig full forståelse, men det er dritt å være så "stakkarslig" hele tiden... Størrelse på magen varierer uansett fra person til person, så jeg hadde ikke bekymret meg! :) Har fått skikkelig kulemage selv, men gravidebuksene fra H&M sklir av meg uansett, så det betyr jo bare at du har kjøpt for store bukser! haha

 

Har du tatt ny ultralyd forresten?

 

Nå sitter jeg her og drikker vann, spiser linfrø og svisker for alle penga... Må få i gang systemet før det klikker for meg! :kjefte:

Det går nok fint :) er bare begynt å bli redd for å ikke gi beskjed om det faktisk er noe galt. For jeg venter alltid helt til siste liten.

Jeg har ikke vært på ny ultralyd da min samboer mener det er bortkastede penger :/ jeg har veldig lyst men helt klart det er jo 1500 kr man kan bruke på helt andre ting. Så har liksom bare funnet meg i at det ikke blir en ultralyd til. Men det er jo da totalt kjøpe stopp hps meg for jeg er så usikker hehe. Har ikke kjøpt NOOOPEN TING. og helt klart man kan kjøpe ting som både gutt og jente kan bruke.

Men nå er det 1 uke til jeg skal til jordmor så jeg får høre hva hun sier. Kan jo være hun ønsker meg på en ny ultralyd.

 

Hehe må le litt. Min mann så fornøyd står å kutter til benkeplate ute for å lage stellebenk. Skal opp å prøve den på badet. Så har han kuttet feil hehe synes litt synd i han. Men jeg sa. At det ikke kom på tale å bruke 800 til på en benkeplate. Da er jo hele prosjektet blitt dyrere enn en stelle kommode. :P

Vel nå er det natt her. Mini er i bevegelse men føler h*n er blitt svakere i sparkene de siste 2 ukene :s får håpe alt er bra.

 

Klemmer fra megv

 

Haha!! Er nettopp derfor jeg ikke har dratt på 3d ultralyd.. Samboeren mener at det er bortkastet penger!!! Er jo forsåvidt enig med han, men hadde så utrolig lyst på det i starten... Men, du. Jeg syntes å huske at du også skrev at du hadde litt ekstra på kroppen! :P Siden jeg er så fluffy, har jeg jo fått flere ultralyder! Jeg sa jo at jeg hadde drukket ekstremt mye brus i starten av svangerskapet, så nå får jeg ultralyd annenhver månede ca. Sånn "vekstkontroll" av babyen. Er jo verdt et forsøk spør du meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...