Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

 

Malv: Jeg hadde også 3+ utlslag på blod, men de sendte den inn til dyrkning og det var ingenting :) De sa at det var veldig vanlig, men at de bare sjekker det opp for å være på den sikre siden!

 

 

Ikke noe vann i kroppen her enda, heldigvis. 10 kg opp i uke 25, og nå er jeg jo straks 28, så vet ikke om jeg har lagt på meg mer (Siiikkkkert, jeg har ikke akkurat spist sundt... hehe) Men jeg føler meg bra og ser fortsatt slank ut vil jeg si, så jeg ser litt bort i fra vekta foreløpig :)

Får håpe det ikke er noe. Er det ille at jeg nesten vil at det skal være urinveisinnfeksjon? Sånn at jeg kan få medisiner, og slutte å måtte tisse HELE tiden?. For noen netter siden stod jeg opp minst 15 ganger i løpet av natten for å gå på do. 7 av de gangene var før jeg i det hele tatt hadde fått sovnet. 

 

Følte at jeg fikk ufortjent skryt idag av jordmor siden jeg hadde lagt på meg så lite. "Forsett å spis sunt".... Jeg har virkelig IKKE spist sunt den siste tiden i det hele tatt! Tenker at det sikkert er varmen som gjør at forbrenningen min går fortere eller noe sånt! :P

Ikke for å være kjip, men antiobiotika er ikke lurt under svangerskapet (og generelt ikke lurt etter min mening). Kjøp deg tranebærjuice og drikk en liter om dagen ett par dager, og de om det hjelper :-) får du startet tidlig nok så snur infeksjonen :-)

 

Jeg er ikke så hoven nå, men bena fikk kjørt seg i ekstremvarmen o juli :-P

Ringene tok jeg av for lenge siden, fingrene tålte ikke varmen :-P

 

Oi shit! Tenkte ikke på at det er antibiotika man får!! Da tar jeg tilbake det jeg skrev! haha! :P Har virkelig ikke peiling. Hadde en urinveisinnfeksjon for 10 år siden eller noe, men husker jo ikke hva de ga meg for det...  Tranebærjuice it is! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Så mange fine navn som er på gang her :)

(I magen min bor det en Mattis forsåvidt)

Herregud, vi er jo i tredje trimester snart!! Jeg har liksom mistet litt tellinga i uker og dager,men appen på mobilen viser 26+5 gitt. Hjelpe og trøste.

På en annen side - det blir helt greit å få ham ut! Er så lei av vond og dum kropp nå. Var på utredning hos fysio i dag da. Det har jeg ikke vært før, har kun levd etter fastlegens utsagn om at "det er nok bekkenløsning". Og jada. Det er det jo. Dama klemte og stakk på steder som fikk meg til å grine. Hehe. Huff. Men på en annen side, det var på en måte litt godt å høre at de smertene jeg har kun er svangerskapsrelatert OG at de vil gå over etter fødsel. Så jeg er ikke skada for alltid. Hurra :D

Ellers ble jeg lurt trill rundt i dag. Ikke babyrelatert, men jeg må bare fortelle: Vi har seks kaniner, alle helt kullsorte, som bor ute - med hus i en del av uthuset. Tre store og tre "små". I dag skulle jeg måke og legge ny flis inne hos dem, og gav dem pellets ute så de skulle la være å fly i beina på meg. Telte seks spisende kaniner sånn i farta, og gikk inn for å ordne. Men der, inne i en av sovekassene lå en av småkaninene og spiste høy. Merkelig.. jeg telte jo seks kaniner ute.. Trodde jeg. Og sjekket. Og jada, seks sorte pelsdyr satt og spiste pellets. Bortsett fra at den sjette "kaninen" hadde veldig lang hale, små ører og spisse tenner... Aha! Kattungen! Vi har en liten kattunge som også er helt sort, og han sneik seg tydeligvis inn i kaningården sammen med meg uten at jeg merka det. Så der satt han sammen med de andre og åt kaninmat og var kjempehappy. For en frekkas! Og kaninene kunne ikke brydd seg mindre - han var jo liten og svart, akkurat som resten av gjengen. (Storkatta vår er brunstripete, og kaninene hater henne)

Det fikk gå for denne gangen, men snart er han så stor at plutselig nøyer han seg ikke med kaninfôr ;-) Får passe litt bedre på neste gang. Hehe.

Det var dagens anekdote fra meg - syntes bare det var litt komisk å bli lurt av en tolv uker gammel kattunge !

Haha, herlige lille (hare)pusen! ;)

Kjenner jeg blir litt misunnelig på dere som har både kattunger og kaninunger i hus nå. Men like greit at det ikke er meg, hadde vel endt opp med å beholde alle. :P

 

Jeg gleder meg også veldig til det hele er over! Har dårlig samvittighet som ikke helt klarer å se graviditeten i det romantiske lyset som så mange andre, men sånn er det bare.

Har ikke hovnet opp i hverken armer eller bein, og på kontrollen forrige uke så hadde jeg vel gått opp en totalt på ca 5-6 kg hittil i svangerskapet, så kan ikke klage på den biten, men er så sliten hele tiden, og hele kroppen verker til tider. Trodde virkelig ikke det skulle bli sånn. Var på senteret en tur i går, for å handle litt til skolestarten for lillemor, og følte meg helt idiot der jeg vagget rundt mens jeg støttet meg til en krykke. Men må innrømme at den hjalp ganske mye.

Gleder meg til å få tilbake formen, humøret og pågangsmotet mitt igjen!

Akkurat nå så føler jeg meg omtrent fanget i en kropp som består av en bollemage, pærepupper, og et par hofter som tydeligvis ikke henger sammen slik de skal.

På fredag skal jeg heldigvis til frisøren og klippe meg, satser på at det kanskje får meg til å føle meg litt freshere. :)

 

Magen min er ikke bollemage lenger, den har blitt kjempediger-buddah-belly!  :fnise: Så jeg føler med deg! Det hjelper faktisk veldig med frisørtime for å føle seg litt bedre. Når jeg klippet meg nå nylig var det SÅ deilig. Så det er bare å glede seg!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så mange fine navn som er på gang her :)

(I magen min bor det en Mattis forsåvidt)

Herregud, vi er jo i tredje trimester snart!! Jeg har liksom mistet litt tellinga i uker og dager,men appen på mobilen viser 26+5 gitt. Hjelpe og trøste.

På en annen side - det blir helt greit å få ham ut! Er så lei av vond og dum kropp nå. Var på utredning hos fysio i dag da. Det har jeg ikke vært før, har kun levd etter fastlegens utsagn om at "det er nok bekkenløsning". Og jada. Det er det jo. Dama klemte og stakk på steder som fikk meg til å grine. Hehe. Huff. Men på en annen side, det var på en måte litt godt å høre at de smertene jeg har kun er svangerskapsrelatert OG at de vil gå over etter fødsel. Så jeg er ikke skada for alltid. Hurra :D

Ellers ble jeg lurt trill rundt i dag. Ikke babyrelatert, men jeg må bare fortelle: Vi har seks kaniner, alle helt kullsorte, som bor ute - med hus i en del av uthuset. Tre store og tre "små". I dag skulle jeg måke og legge ny flis inne hos dem, og gav dem pellets ute så de skulle la være å fly i beina på meg. Telte seks spisende kaniner sånn i farta, og gikk inn for å ordne. Men der, inne i en av sovekassene lå en av småkaninene og spiste høy. Merkelig.. jeg telte jo seks kaniner ute.. Trodde jeg. Og sjekket. Og jada, seks sorte pelsdyr satt og spiste pellets. Bortsett fra at den sjette "kaninen" hadde veldig lang hale, små ører og spisse tenner... Aha! Kattungen! Vi har en liten kattunge som også er helt sort, og han sneik seg tydeligvis inn i kaningården sammen med meg uten at jeg merka det. Så der satt han sammen med de andre og åt kaninmat og var kjempehappy. For en frekkas! Og kaninene kunne ikke brydd seg mindre - han var jo liten og svart, akkurat som resten av gjengen. (Storkatta vår er brunstripete, og kaninene hater henne)

Det fikk gå for denne gangen, men snart er han så stor at plutselig nøyer han seg ikke med kaninfôr ;-) Får passe litt bedre på neste gang. Hehe.

Det var dagens anekdote fra meg - syntes bare det var litt komisk å bli lurt av en tolv uker gammel kattunge !

 

Haha, herlige lille (hare)pusen! ;)

Kjenner jeg blir litt misunnelig på dere som har både kattunger og kaninunger i hus nå. Men like greit at det ikke er meg, hadde vel endt opp med å beholde alle. :P

Jeg gleder meg også veldig til det hele er over! Har dårlig samvittighet som ikke helt klarer å se graviditeten i det romantiske lyset som så mange andre, men sånn er det bare.

Har ikke hovnet opp i hverken armer eller bein, og på kontrollen forrige uke så hadde jeg vel gått opp en totalt på ca 5-6 kg hittil i svangerskapet, så kan ikke klage på den biten, men er så sliten hele tiden, og hele kroppen verker til tider. Trodde virkelig ikke det skulle bli sånn. Var på senteret en tur i går, for å handle litt til skolestarten for lillemor, og følte meg helt idiot der jeg vagget rundt mens jeg støttet meg til en krykke. Men må innrømme at den hjalp ganske mye.

Gleder meg til å få tilbake formen, humøret og pågangsmotet mitt igjen!

Akkurat nå så føler jeg meg omtrent fanget i en kropp som består av en bollemage, pærepupper, og et par hofter som tydeligvis ikke henger sammen slik de skal.

På fredag skal jeg heldigvis til frisøren og klippe meg, satser på at det kanskje får meg til å føle meg litt freshere. :)

Magen min er ikke bollemage lenger, den har blitt kjempediger-buddah-belly!  :fnise: Så jeg føler med deg! Det hjelper faktisk veldig med frisørtime for å føle seg litt bedre. Når jeg klippet meg nå nylig var det SÅ deilig. Så det er bare å glede seg!  :laugh:

Jeg skal egentlig ikke klage, for jeg føler meg tydligvis større enn jeg er.

Fikk en kommentar forrige uke på at jeg kunne ikke være langt på vei, og damen som sa det ble ganske overrasket da jeg sa at jeg var seks måneder på vei. Men er uansett mye større enn jeg er vandt til, og med et bekken som ikke spiller på lag så får det meg til å føle meg veldig mye tyngre enn jeg er.

 

Å! Herlig! Gleder meg veldig, for det er vel over et år siden sist jeg var hos frisøren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name="Ulvemamma" post="146563428" timestamp=

Haha, herlige lille (hare)pusen! ;)

Kjenner jeg blir litt misunnelig på dere som har både kattunger og kaninunger i hus nå. Men like greit at det ikke er meg, hadde vel endt opp med å beholde alle. :P

 

Jeg gleder meg også veldig til det hele er over! Har dårlig samvittighet som ikke helt klarer å se graviditeten i det romantiske lyset som så mange andre, men sånn er det bare.

Har ikke hovnet opp i hverken armer eller bein, og på kontrollen forrige uke så hadde jeg vel gått opp en totalt på ca 5-6 kg hittil i svangerskapet, så kan ikke klage på den biten, men er så sliten hele tiden, og hele kroppen verker til tider. Trodde virkelig ikke det skulle bli sånn. Var på senteret en tur i går, for å handle litt til skolestarten for lillemor, og følte meg helt idiot der jeg vagget rundt mens jeg støttet meg til en krykke. Men må innrømme at den hjalp ganske mye.

Gleder meg til å få tilbake formen, humøret og pågangsmotet mitt igjen!

Akkurat nå så føler jeg meg omtrent fanget i en kropp som består av en bollemage, pærepupper, og et par hofter som tydeligvis ikke henger sammen slik de skal.

På fredag skal jeg heldigvis til frisøren og klippe meg, satser på at det kanskje får meg til å føle meg litt freshere. :)

 

Hehe, du kunne vært meg du - eller omvendt. Bare ikke gjør som meg - Jeg følte meg skikkelig gravidfæl på lørdag og gikk til frisøren, fikk et anfall - og klipte meg kort!! Eller, halvkort med sidecut. Kom hjem, angra og syntes jeg så kjip ut, og begynte å klippe mer selv (det er jo alltid lurt..). Tilbake igjen til frisøren på tirsdag, da ble det jo såklart enda kortere siden jeg hadde skamklipt meg selv (skulle tro jeg var 12 år..). Og nå ligner jeg på en nynazist. Ok, ikke SÅ ille. Men litt. Så i går bestilte jeg extensions på nett, så når de kommer i posten må jeg lære opp samboer i å feste nail-extensions med smeltetang, siden jeg ikke kan gjøre det på meg selv og ikke har noen venninner i nærheten. Herregud. Det kommer til å bli så ille. Jeg aner ikke hva jeg driver med. Hater håret mitt!! Kan det bare bli vinter så jeg kan gå med lue. Alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name="Ulvemamma" post="146563428" timestamp=

På fredag skal jeg heldigvis til frisøren og klippe meg, satser på at det kanskje får meg til å føle meg litt freshere. :)

Hehe, du kunne vært meg du - eller omvendt. Bare ikke gjør som meg - Jeg følte meg skikkelig gravidfæl på lørdag og gikk til frisøren, fikk et anfall - og klipte meg kort!! Eller, halvkort med sidecut. Kom hjem, angra og syntes jeg så kjip ut, og begynte å klippe mer selv (det er jo alltid lurt..). Tilbake igjen til frisøren på tirsdag, da ble det jo såklart enda kortere siden jeg hadde skamklipt meg selv (skulle tro jeg var 12 år..). Og nå ligner jeg på en nynazist. Ok, ikke SÅ ille. Men litt. Så i går bestilte jeg extensions på nett, så når de kommer i posten må jeg lære opp samboer i å feste nail-extensions med smeltetang, siden jeg ikke kan gjøre det på meg selv og ikke har noen venninner i nærheten. Herregud. Det kommer til å bli så ille. Jeg aner ikke hva jeg driver med. Hater håret mitt!! Kan det bare bli vinter så jeg kan gå med lue. Alltid.

 

Sidecut har jeg allerede hatt, og vokst ut igjen, nå har datteren min det.

Vet heldigvis ca hva jeg skal gjøre allerede, og skal til en kjempeflink frisør som jeg stoler på.

Har hatt mine frisøruhell, bla.a da ljeg ble gravid med lillemor.

Da ville jeg ha kort bak, og lang og tung lugg, men frisøren mente at det ikke var moderne lenger og klipte med ca omvendt. Så jeg kom fra frisøren og så ut som en flyvertinne fra 60tallet. Og ikke sen pene/sexy typen...

Da gråt jeg!

Samme da jeg gikk på drop in samme dag som jeg skulle i bryllup. Har mye krøller, og ville ha lugg, gav beskjem om at hun ikke måtte klippe den for kort pga krøllene. Hun hørte heller ikke på meg, og det hele endteed at jeg så ut som Frodo... Masse krøller rundt ansiktet, og to store blå øyne i midten...

Å bli klippet dårlig er faktisk helt krise! Håret utgjør så mye av utseendet, og når man allerede føler seg skikkelig gravidefæl så trenger man å føle seg fresh på en eller annen måte. :)

 

Skal ha lugg denne gangen, men hun her har klippet lugg på meg før også, og vet at jeg må ha den lang for å få tatt den med rettetang eventuelt feste den opp med spenner om det er for mye fukt i været.

 

Lykke til med extensionsene, greit å ha en samboer som man kan lære slikt til, jeg har nok ikke noen venninner i nærheten som kunne hjulpet meg, og har vanskelig for å se for meg at min samboer skulle klart å feste noe slikt på meg... Krysser fingrene for at jeg ikke trenger det!

 

P.s. Jeg også gleder meg til høsten. Føler meg faktisk mindre bolle når jeg kan ha på mer klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Malv: Jeg hadde også 3+ utlslag på blod, men de sendte den inn til dyrkning og det var ingenting :) De sa at det var veldig vanlig, men at de bare sjekker det opp for å være på den sikre siden!

 

 

Ikke noe vann i kroppen her enda, heldigvis. 10 kg opp i uke 25, og nå er jeg jo straks 28, så vet ikke om jeg har lagt på meg mer (Siiikkkkert, jeg har ikke akkurat spist sundt... hehe) Men jeg føler meg bra og ser fortsatt slank ut vil jeg si, så jeg ser litt bort i fra vekta foreløpig :)

Får håpe det ikke er noe. Er det ille at jeg nesten vil at det skal være urinveisinnfeksjon? Sånn at jeg kan få medisiner, og slutte å måtte tisse HELE tiden?. For noen netter siden stod jeg opp minst 15 ganger i løpet av natten for å gå på do. 7 av de gangene var før jeg i det hele tatt hadde fått sovnet. 

 

Følte at jeg fikk ufortjent skryt idag av jordmor siden jeg hadde lagt på meg så lite. "Forsett å spis sunt".... Jeg har virkelig IKKE spist sunt den siste tiden i det hele tatt! Tenker at det sikkert er varmen som gjør at forbrenningen min går fortere eller noe sånt! :P

Ikke for å være kjip, men antiobiotika er ikke lurt under svangerskapet (og generelt ikke lurt etter min mening). Kjøp deg tranebærjuice og drikk en liter om dagen ett par dager, og de om det hjelper :-) får du startet tidlig nok så snur infeksjonen :-)

 

Jeg er ikke så hoven nå, men bena fikk kjørt seg i ekstremvarmen o juli :-P

Ringene tok jeg av for lenge siden, fingrene tålte ikke varmen :-P

 

Oi shit! Tenkte ikke på at det er antibiotika man får!! Da tar jeg tilbake det jeg skrev! haha! :P Har virkelig ikke peiling. Hadde en urinveisinnfeksjon for 10 år siden eller noe, men husker jo ikke hva de ga meg for det...  Tranebærjuice it is! 

 

Kjøp kapsler også, man må drikke sykt mye for å få samme effekt som kapslene, og jeg personlig syns den juicen smaker så høgg at jeg aldri hadde fått i meg et glass engang :-p Men jeg har en medfødt "feil" i tissesystemet så jeg har levd med UVI fra jeg var en neve stor, og kapslene/tablettene har tatt infeksjonene lenge før all mulig antibiotika som er prøvd ut. Har ikke tatt kontakt med lege pga UVI på 12 år nå, mens jeg tidligere gikk på 6-10 antibiotikakurer i året pga UVI. Så tranebær er gull verdt :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål til dere som har litt erfaring rundt vognposer.

 

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg ut en dunpose fordi det vil være i vinterhalvåret vi har pose i vogn. MEN, jeg lurer på. Vil en vognpose som er laget med vind-og vanntett polyesterpadding også fungere på vinteren? Om jeg eventuelt legger skinn (?) som underlag inni posen, eller under posen i vogna?

Vi kommer jo ikke til å gå ute i 30 minus, men da i max 10 minus. Ellers vil vi gå i områder som er inne, og da vil det også være naturlig å ha posen åpen.

Er det noen som har noe annet enn dunpose om vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Malv: Jeg hadde også 3+ utlslag på blod, men de sendte den inn til dyrkning og det var ingenting :) De sa at det var veldig vanlig, men at de bare sjekker det opp for å være på den sikre siden!

 

 

Ikke noe vann i kroppen her enda, heldigvis. 10 kg opp i uke 25, og nå er jeg jo straks 28, så vet ikke om jeg har lagt på meg mer (Siiikkkkert, jeg har ikke akkurat spist sundt... hehe) Men jeg føler meg bra og ser fortsatt slank ut vil jeg si, så jeg ser litt bort i fra vekta foreløpig :)

Får håpe det ikke er noe. Er det ille at jeg nesten vil at det skal være urinveisinnfeksjon? Sånn at jeg kan få medisiner, og slutte å måtte tisse HELE tiden?. For noen netter siden stod jeg opp minst 15 ganger i løpet av natten for å gå på do. 7 av de gangene var før jeg i det hele tatt hadde fått sovnet. 

 

Følte at jeg fikk ufortjent skryt idag av jordmor siden jeg hadde lagt på meg så lite. "Forsett å spis sunt".... Jeg har virkelig IKKE spist sunt den siste tiden i det hele tatt! Tenker at det sikkert er varmen som gjør at forbrenningen min går fortere eller noe sånt! :P

Ikke for å være kjip, men antiobiotika er ikke lurt under svangerskapet (og generelt ikke lurt etter min mening). Kjøp deg tranebærjuice og drikk en liter om dagen ett par dager, og de om det hjelper :-) får du startet tidlig nok så snur infeksjonen :-)

 

Jeg er ikke så hoven nå, men bena fikk kjørt seg i ekstremvarmen o juli :-P

Ringene tok jeg av for lenge siden, fingrene tålte ikke varmen :-P

 

Oi shit! Tenkte ikke på at det er antibiotika man får!! Da tar jeg tilbake det jeg skrev! haha! :P Har virkelig ikke peiling. Hadde en urinveisinnfeksjon for 10 år siden eller noe, men husker jo ikke hva de ga meg for det...  Tranebærjuice it is! 

 

 

Nå liker ikke jeg å komme med saker og ting for å skape bekymring, tvert i mot! Men en urinveisinfeksjon er ikke noe man skal ta lett på under graviditeten! Det kan bli nyrebekkenbetennelse av den om den ikke behandles og da kan faktisk fødselen starte av det. Mamma holdt på å få meg for tidlig p.g.a. nyrebekkenbetennelse og bestevenninna mi måtte gå på riedempende medisiner med nr. 2 i ukesvis av samme årsak. Jeg er helt enig i at man ikke skal gå unødvendig på antibiotika, men sørg for å få sjekket at du har fått bukt på betennelsen uansett hvilken behandling du velger. Det er faktisk ikke alle som merker at de har urinveisinfeksjon når de er gravide, og så oppdages det først når nyrebekkenbetennelsen er et faktum...

 

Jeg fikk apocilin for halsbetennelse rundt påsketider og legen sa at det var helt trygt for fosteret. Man vil jo helst unngå å putte i seg medisiner i svangerskapet, men det regnes for trygt med en vanlig pencilinkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Malv: Jeg hadde også 3+ utlslag på blod, men de sendte den inn til dyrkning og det var ingenting :) De sa at det var veldig vanlig, men at de bare sjekker det opp for å være på den sikre siden!

 

 

Ikke noe vann i kroppen her enda, heldigvis. 10 kg opp i uke 25, og nå er jeg jo straks 28, så vet ikke om jeg har lagt på meg mer (Siiikkkkert, jeg har ikke akkurat spist sundt... hehe) Men jeg føler meg bra og ser fortsatt slank ut vil jeg si, så jeg ser litt bort i fra vekta foreløpig :)

Får håpe det ikke er noe. Er det ille at jeg nesten vil at det skal være urinveisinnfeksjon? Sånn at jeg kan få medisiner, og slutte å måtte tisse HELE tiden?. For noen netter siden stod jeg opp minst 15 ganger i løpet av natten for å gå på do. 7 av de gangene var før jeg i det hele tatt hadde fått sovnet. 

 

Følte at jeg fikk ufortjent skryt idag av jordmor siden jeg hadde lagt på meg så lite. "Forsett å spis sunt".... Jeg har virkelig IKKE spist sunt den siste tiden i det hele tatt! Tenker at det sikkert er varmen som gjør at forbrenningen min går fortere eller noe sånt! :P

Ikke for å være kjip, men antiobiotika er ikke lurt under svangerskapet (og generelt ikke lurt etter min mening). Kjøp deg tranebærjuice og drikk en liter om dagen ett par dager, og de om det hjelper :-) får du startet tidlig nok så snur infeksjonen :-)

 

Jeg er ikke så hoven nå, men bena fikk kjørt seg i ekstremvarmen o juli :-P

Ringene tok jeg av for lenge siden, fingrene tålte ikke varmen :-P

 

Oi shit! Tenkte ikke på at det er antibiotika man får!! Da tar jeg tilbake det jeg skrev! haha! :P Har virkelig ikke peiling. Hadde en urinveisinnfeksjon for 10 år siden eller noe, men husker jo ikke hva de ga meg for det...  Tranebærjuice it is! 

 

 

Nå liker ikke jeg å komme med saker og ting for å skape bekymring, tvert i mot! Men en urinveisinfeksjon er ikke noe man skal ta lett på under graviditeten! Det kan bli nyrebekkenbetennelse av den om den ikke behandles og da kan faktisk fødselen starte av det. Mamma holdt på å få meg for tidlig p.g.a. nyrebekkenbetennelse og bestevenninna mi måtte gå på riedempende medisiner med nr. 2 i ukesvis av samme årsak. Jeg er helt enig i at man ikke skal gå unødvendig på antibiotika, men sørg for å få sjekket at du har fått bukt på betennelsen uansett hvilken behandling du velger. Det er faktisk ikke alle som merker at de har urinveisinfeksjon når de er gravide, og så oppdages det først når nyrebekkenbetennelsen er et faktum...

 

Jeg fikk apocilin for halsbetennelse rundt påsketider og legen sa at det var helt trygt for fosteret. Man vil jo helst unngå å putte i seg medisiner i svangerskapet, men det regnes for trygt med en vanlig pencilinkur.

 

Huff! Merker at det fremdeles er mye jeg ikke vet om i forhold til graviditet altså! Visste ikke at det var så farlig med urinveisinfeksjon når man var gravid! Men nå er det jo ikke sikkert at jeg faktisk har det enda da. De skulle gi meg resultatene om en dag eller to. Nå har jeg iallefall allerede kjøpt inn både tranebærjuice (som jeg faktisk elsker) og tranebær tabletter. Så da er det bare å begynne å ta de med en gang. 

 

Håper virkelig ikke jeg har urinveisinfeksjon, og at dersom jeg har det at det ikke ha det blitt så alvorlig at det ikke har utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Men jeg har jo testet urinen min igjennom hele graviditeten, og sist for 3 uker siden. Da var det ikke spor av noe der. Det er vel et tegn på at jeg isåfall ikke har gått med det lenge da? Eller er det sånn at det kan være vanskelig å fange opp via urinprøver? Hilsen en som ikke har peiling! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymret kan du bare ta med en urinprøve å levere på legekontoret i morgentidlig for å be dem sjekke om det er noe utslag :)

Hvis du har urinveisinfeksjon, så burde du ha kjent at det svir veldig når du tisser, eller at du føler at du må tisse hele tiden, men at det ikke kommer noe. Hvis prøven din var fin, så kan du slappe av :) Men hvis du er redd for det, så ta en ekstra sjekk for å utelukke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det jeg skrev om UVI kunne misforstås. Mente selvsagt ikke at man skal droppe å få det sjekket, UVI i svangerskapet kan jo være skikkelig skummelt. Jeg kommenterte bare i forhold til virkning og bruk av antibiotika kontra tranebær, og mengde juice i forhold til kapsler. Det skal selvsagt følges opp fra lege uansett så lenge man er gravid. Forresten kan UVI i svangerskapet gi helt andre, om noen symptomer i det hele tatt, i forhold til når man ikke er gravid. Det er en av grunnene til at urinen bør sjekkes jevnlig, for man kan gå lenge med uoppdaget UVI, uten (påfallende) symptomer. Men også for gravide er det nå fler og fler leger som benytter alternative behandlingsmåter, ikke pga at antibiotika nødvendigvis er skadelig for fosteret, men fordi det ikke har like god effekt som tidligere antatt når det kommer til urinveiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det jeg skrev om UVI kunne misforstås. Mente selvsagt ikke at man skal droppe å få det sjekket, UVI i svangerskapet kan jo være skikkelig skummelt. Jeg kommenterte bare i forhold til virkning og bruk av antibiotika kontra tranebær, og mengde juice i forhold til kapsler. Det skal selvsagt følges opp fra lege uansett så lenge man er gravid. Forresten kan UVI i svangerskapet gi helt andre, om noen symptomer i det hele tatt, i forhold til når man ikke er gravid. Det er en av grunnene til at urinen bør sjekkes jevnlig, for man kan gå lenge med uoppdaget UVI, uten (påfallende) symptomer. Men også for gravide er det nå fler og fler leger som benytter alternative behandlingsmåter, ikke pga at antibiotika nødvendigvis er skadelig for fosteret, men fordi det ikke har like god effekt som tidligere antatt når det kommer til urinveiene. 

 

Ja, det er nettopp dette at man ikke merker det like godt som vanlig når man er gravid som er så skummelt. Jeg har ikke opplevd det selv, men bestevenninna som jeg nevnte, er sykepleier og kjenner jo selvsagt til symptomene. Likevel merket hun det ikke før hun fikk store smerter, og da var det allerede nyrebekkenbetennelse. Jeg skal ike blande meg opp i behandlingsmetode ;) men ville bare understreke at det er viktig å få sjekket at betennelsen virkelig er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper noen svarer fort :) 

 

Våknet i dag med EKSTREM kvalme, brekker meg får ikke noe mat ned og skikkelig vondt i magen .

Jeg var morgenkvalm frem til uke 13 ca kan den være kommet tilbake nå?

Eller er det noe jeg trenger å være bekymret for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forhåpentligvis har du bare fått en liten runde med omgangssyke som er ferdig før lunsj. Jeg er sykemeldt 50% igjen nå da jeg har begynt å bli kvalm igjen. Har prøvd å gjøre for mye igjen.

 

Stor klem fra meg, håper det bare er i dag og frem til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis har du bare fått en liten runde med omgangssyke som er ferdig før lunsj. Jeg er sykemeldt 50% igjen nå da jeg har begynt å bli kvalm igjen. Har prøvd å gjøre for mye igjen.

 

Stor klem fra meg, håper det bare er i dag og frem til lunsj.

 

Ja vi får krysse fingrene for det :) 

Virkelig ikke klar for å være morgen kvalm igjen :( 

 

Klem til deg også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper noen svarer fort :)

 

Våknet i dag med EKSTREM kvalme, brekker meg får ikke noe mat ned og skikkelig vondt i magen .

Jeg var morgenkvalm frem til uke 13 ca kan den være kommet tilbake nå?

Eller er det noe jeg trenger å være bekymret for?

Hei Maban!

Jeg har ikke egentlig noe godt svar å dette;) Har slitt med en del sånne nedturer selv, og jordmor sjekket meg da for de vanlige tingene som diabetes og svangerskapsforgiftning. I mitt tilfelle var det ingenting galt, men jeg måtte roe ned tempoet og passe på væskebalansen. Det har hjulpet, men jeg er fremdeles dårlig innimellom.

 

Ellers så kan det jo være helt vanlig omganssyke eller noe også...?

 

Ta vare på deg selv og kanskje det er lurt med en sjekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, håper noen svarer fort :)

 

Våknet i dag med EKSTREM kvalme, brekker meg får ikke noe mat ned og skikkelig vondt i magen .

Jeg var morgenkvalm frem til uke 13 ca kan den være kommet tilbake nå?

Eller er det noe jeg trenger å være bekymret for?

Hei Maban!

Jeg har ikke egentlig noe godt svar å dette;) Har slitt med en del sånne nedturer selv, og jordmor sjekket meg da for de vanlige tingene som diabetes og svangerskapsforgiftning. I mitt tilfelle var det ingenting galt, men jeg måtte roe ned tempoet og passe på væskebalansen. Det har hjulpet, men jeg er fremdeles dårlig innimellom.

 

Ellers så kan det jo være helt vanlig omganssyke eller noe også...?

 

Ta vare på deg selv og kanskje det er lurt med en sjekk?

 

Tusen takk :)

Nå har jeg tatt en kvalmestillende, selv om jeg ikke liker å ta noe når jeg er gravid så ble det rett og slett så gale på jobb at jeg måtte sitte utenfor butikken på en benk en stund for å ikke kaste opp.

GRUSOMT å være på jobb når man er dårlig og er aleine og ikke kan gå i fra.

Så skal man liksom være hyggelig med kundene også. Heldigvis kommer nesteman mellom kl 13 og 14 da jeg er 60% sykemeldt. men det kommer til å gå i vasken om jeg skal begynne å bli dårlig igjen :(

 

Gir seg ikke heller............ :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis har du bare fått en liten runde med omgangssyke som er ferdig før lunsj. Jeg er sykemeldt 50% igjen nå da jeg har begynt å bli kvalm igjen. Har prøvd å gjøre for mye igjen.

 

Stor klem fra meg, håper det bare er i dag og frem til lunsj.

Jeg har også fått morgenkvalme, og jeg har ikke hatt det tidliger i svangerskapet.

Det er virkelig ubehagelig!

Jeg er allerede sykemeldt 100% pga bekkenløsning, men holder samtidig på å fullføre prosessen med flytting og gjøre klart huset mitt for å bli leid ut, og siden samboeren min er i en hektisk periode av turnusen så gjør jeg nok mye mer enn jeg burde for å prøve å komme i mål med alt.

Så det høres på en måte logisk ut at kvalmen har en sammenheng med å gjøre for mye.

 

Klem til dere andre som sliter med kvalme, og god bedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, når det kommer til UVI så er det faktisk ikke alltid at man får typiske symptomer.

Jeg har hatt det flere ganger med helt vanlig symptomer som svie, måtte tisse hele tiden osv, men har også hatt det uten de symptomene. Da ble det oppdaget fordi jeg plutselig begynte å skvette på meg.

Ikke mye, bare noen dråper, men det var utrolig hemmende for meg som var aktiv med fotball flere ganger i uken, jeg ble redd for å gå ut og være sosial og var bekynret når jeg var på jobb, for jeg var hele tiden redd for å tisse ordentlig på meg. Detkom alltid uten varsel og uten at jeg klarte å kontroller det.

De fant ingenting galt utover tilbakevennende UVI, og heldigvis gikk det over til slutt, men det tok lang tid.

 

Så husk å ta med urinprøve både til lege og jordmor, slik at dere blir testet på hver kontroll! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei, håper noen svarer fort :)

 

Våknet i dag med EKSTREM kvalme, brekker meg får ikke noe mat ned og skikkelig vondt i magen .

Jeg var morgenkvalm frem til uke 13 ca kan den være kommet tilbake nå?

Eller er det noe jeg trenger å være bekymret for?

Hei Maban!

Jeg har ikke egentlig noe godt svar å dette;) Har slitt med en del sånne nedturer selv, og jordmor sjekket meg da for de vanlige tingene som diabetes og svangerskapsforgiftning. I mitt tilfelle var det ingenting galt, men jeg måtte roe ned tempoet og passe på væskebalansen. Det har hjulpet, men jeg er fremdeles dårlig innimellom.

 

Ellers så kan det jo være helt vanlig omganssyke eller noe også...?

 

Ta vare på deg selv og kanskje det er lurt med en sjekk?

 

Tusen takk :)

Nå har jeg tatt en kvalmestillende, selv om jeg ikke liker å ta noe når jeg er gravid så ble det rett og slett så gale på jobb at jeg måtte sitte utenfor butikken på en benk en stund for å ikke kaste opp.

GRUSOMT å være på jobb når man er dårlig og er aleine og ikke kan gå i fra.

Så skal man liksom være hyggelig med kundene også. Heldigvis kommer nesteman mellom kl 13 og 14 da jeg er 60% sykemeldt. men det kommer til å gå i vasken om jeg skal begynne å bli dårlig igjen :(

 

Gir seg ikke heller............ :(

 

 Det høres nesten ut som om du har fått deg en runde med noe, syns jeg. Man kan jo få helt vanlige sykdommer selv om man er gravid;) Men jeg tror jeg hadde ringt lege/legevakt og hørt om dette krever en sjekk, siden det er så pass intenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Hei, håper noen svarer fort :)

 

Våknet i dag med EKSTREM kvalme, brekker meg får ikke noe mat ned og skikkelig vondt i magen .

Jeg var morgenkvalm frem til uke 13 ca kan den være kommet tilbake nå?

Eller er det noe jeg trenger å være bekymret for?

Hei Maban!

Jeg har ikke egentlig noe godt svar å dette;) Har slitt med en del sånne nedturer selv, og jordmor sjekket meg da for de vanlige tingene som diabetes og svangerskapsforgiftning. I mitt tilfelle var det ingenting galt, men jeg måtte roe ned tempoet og passe på væskebalansen. Det har hjulpet, men jeg er fremdeles dårlig innimellom.

 

Ellers så kan det jo være helt vanlig omganssyke eller noe også...?

 

Ta vare på deg selv og kanskje det er lurt med en sjekk?

Tusen takk :)

Nå har jeg tatt en kvalmestillende, selv om jeg ikke liker å ta noe når jeg er gravid så ble det rett og slett så gale på jobb at jeg måtte sitte utenfor butikken på en benk en stund for å ikke kaste opp.

GRUSOMT å være på jobb når man er dårlig og er aleine og ikke kan gå i fra.

Så skal man liksom være hyggelig med kundene også. Heldigvis kommer nesteman mellom kl 13 og 14 da jeg er 60% sykemeldt. men det kommer til å gå i vasken om jeg skal begynne å bli dårlig igjen :(

 

Gir seg ikke heller............ :(

Det høres nesten ut som om du har fått deg en runde med noe, syns jeg. Man kan jo få helt vanlige sykdommer selv om man er gravid;) Men jeg tror jeg hadde ringt lege/legevakt og hørt om dette krever en sjekk, siden det er så pass intenst.

Forsatt ligger jeg her og er kjempe dårlig. Kastet opp 3 ganger. Så tror nok det er en god gammel dags omgangsyke. Men tenkte om jeg ikke er bedre imorgen så ringer jeg å hører om de ønsker en sjekk. Har ikke hatt omgangsyken siden eg sikkert var 8 år gammel så synes jo det er litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, herlige lille (hare)pusen! ;)

Kjenner jeg blir litt misunnelig på dere som har både kattunger og kaninunger i hus nå. Men like greit at det ikke er meg, hadde vel endt opp med å beholde alle. :P

 

Vi avler kaniner vi - til mat. Slakter dem selv og spiser dem. Noen synes kanskje det er fælt, men kaninkjøtt er veldig godt. Vi pleier å ha flere enn seks, men skal bytte rase.  (Kattunger avler vi derimot ikke, men det kom en ved et uhell her tidligere i sommer. Den beholder vi, men to katter holder ;)  )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboeren har veldig sansen for å dyrke og avle for eget bruk. Vi har lam på gården hos foreldrene hans, og de skal slaktes til høsten. Villsauer er fantastiske! De ordner seg liksom selv, og med seks søyer og en vær så blir det lam de neste årene også. :-)

Og da får jeg kanskje blitt med på slakten også, det sier seg litt selv at det ikke er alternativet i år. :-P

Håper også å få bygget et lite drivhus, og anlagt urtehage til neste sommer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hei, håper noen svarer fort :)

 

Våknet i dag med EKSTREM kvalme, brekker meg får ikke noe mat ned og skikkelig vondt i magen .

Jeg var morgenkvalm frem til uke 13 ca kan den være kommet tilbake nå?

Eller er det noe jeg trenger å være bekymret for?

Hei Maban!

Jeg har ikke egentlig noe godt svar å dette;) Har slitt med en del sånne nedturer selv, og jordmor sjekket meg da for de vanlige tingene som diabetes og svangerskapsforgiftning. I mitt tilfelle var det ingenting galt, men jeg måtte roe ned tempoet og passe på væskebalansen. Det har hjulpet, men jeg er fremdeles dårlig innimellom.

 

Ellers så kan det jo være helt vanlig omganssyke eller noe også...?

 

Ta vare på deg selv og kanskje det er lurt med en sjekk?

Tusen takk :)

Nå har jeg tatt en kvalmestillende, selv om jeg ikke liker å ta noe når jeg er gravid så ble det rett og slett så gale på jobb at jeg måtte sitte utenfor butikken på en benk en stund for å ikke kaste opp.

GRUSOMT å være på jobb når man er dårlig og er aleine og ikke kan gå i fra.

Så skal man liksom være hyggelig med kundene også. Heldigvis kommer nesteman mellom kl 13 og 14 da jeg er 60% sykemeldt. men det kommer til å gå i vasken om jeg skal begynne å bli dårlig igjen :(

 

Gir seg ikke heller............ :(

Det høres nesten ut som om du har fått deg en runde med noe, syns jeg. Man kan jo få helt vanlige sykdommer selv om man er gravid;) Men jeg tror jeg hadde ringt lege/legevakt og hørt om dette krever en sjekk, siden det er så pass intenst.

Forsatt ligger jeg her og er kjempe dårlig. Kastet opp 3 ganger. Så tror nok det er en god gammel dags omgangsyke. Men tenkte om jeg ikke er bedre imorgen så ringer jeg å hører om de ønsker en sjekk. Har ikke hatt omgangsyken siden eg sikkert var 8 år gammel så synes jo det er litt rart.

 

 

Det høres ut som en god plan :) Hold oss oppdatert er du snill! Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboeren har veldig sansen for å dyrke og avle for eget bruk. Vi har lam på gården hos foreldrene hans, og de skal slaktes til høsten. Villsauer er fantastiske! De ordner seg liksom selv, og med seks søyer og en vær så blir det lam de neste årene også. :-)

Og da får jeg kanskje blitt med på slakten også, det sier seg litt selv at det ikke er alternativet i år. :-P

Håper også å få bygget et lite drivhus, og anlagt urtehage til neste sommer.

 

Så kult! Villsau har vi tenkt å begynne med neste sommer :) Synes også de virker veldig fine å ha, og så kan de jo gå ute om vinteren også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...