Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

 

Stress ned! Eneste grunnen for at jeg/vi tok det i dag er for å få en oversikt før vi legger årets sommerferie forbi IKEA ;-) (også var det endelig under 25 grader her, OG overskya!!!) Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok tatt det med stor ro i minst to-tre mnd til ;-) Greia er at vi (som dere skjønner) allerede har alt, men vi må bytte ut litt tekstiler og slikt. Så går bare over og sjekker at ting er i ok stand og finner ut hva som må byttes ut. Og siden vi bor litt avsides legger vi ferien heeeelt tilfeldig forbi noen greie shoppingmuligheter ;-)

 

Aaah jo, du det har jeg hørt mange ganger før :P Får vel evnt bare trøste meg med at om babyen kommer før jeg har kommet i orden så får min mor ta seg av oppgaven med å fikse det mens jeg er på sykehuset :P Haha.. Kanskje jeg egentlig bare skal droppe det, og la hun gjøre det mens jeg ligger på føden(?)

 

Neida.. Men, får kanskje ta å begynne med å fikse soverummet i morgen isteden for å være så mye ute. Har nemmelig fått bronkitt også, så skal vist egentlig ikke vær så mye ute å bli svett ogsånt.

 

Optatium jeg mente egentlig permisjons pengene (?) Er det ikke det man skal søke om til nav ?

Er ikke sikkert jeg skjønner forskjellen nå, men permisjon og foreldrepenger kan ikke søkes om før fullgåtte 27 uker, da sender NAV søknaden o retur :-P

Om det er noe annet du tenker på, vet jeg ikke svaret :-P

 

Åja! Det viste jeg ikke. Søsteren min som mente at jeg måtte sende den inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår så jeg på en serie på netflix, der en dame døde under en fødsel.

 

Sånt kan jeg tydeligvis ikke se på. Holdt nesten på å google det legene sa hun døde av, men samboeren min nektet meg! Bra jeg ikke sliter med fødselsangst fra før av, men merker at jeg begynner å grue meg litt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår så jeg på en serie på netflix, der en dame døde under en fødsel.

 

Sånt kan jeg tydeligvis ikke se på. Holdt nesten på å google det legene sa hun døde av, men samboeren min nektet meg! Bra jeg ikke sliter med fødselsangst fra før av, men merker at jeg begynner å grue meg litt her.

Jeg å gruer meg mere nå enn før. Ikke at jeg har fødselsangst. Men, jeg gleder meg hverfall ikke.. Søsteren min er veldig figurativ i sin forklaring av fødsel. Og hun legger hvertfall ikke skjul på at det er VONDT!

Men, får bare prøve å tenke på at det er utrolig mange som har klart dette før meg/oss; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaater å gå gravid!! Selve det å gå gravid er ikke så ille, har ingen plager. Men med en idiot av en mann som ikke skjønner noen ting og at man blir mye fortere sliten når man er gravid og ikke orker like mye og en stabeis av en treåring som nekter å høre eller gjøre hva mamman sier så blir jeg helt gal! Dette er selvfølgelig sett med hormonelle, gravide og slitne øyner, men akkurat nå er jeg drittlei alt og alle!! Og altfor varmt er det også. Hjelper litt med en dukkert i sjøen, men når vi er klare for å dra hjem er man like svett igjen. 

 

Sorry, det var et syteinnlegg fra meg. Men i dag har tårene trillet for alt og ingenting og ingen skjønner noe som helst. Forhåpentligvis blir det litt lettere i neste uke når temperaturene skal gå ned! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter i varmen ser jeg  :fnise:  Her er det over 30 grader hver eneste dag, men heldigvis har vi verdens flotteste strand i nærheten (myye finere og bedre enn sydenstranda synes jeg :D ) Så der har vi flyttet. Bader ofte! Lille i magen beveger seg lite, men når jeg blir veldig varm kjenner jeg bevegelser, så da dukker jeg meg og det blir rolig igjen :)

Vi har ikke AC her vi bor, så det er 30 grader inne, og jeg holder på å stryke med!!!!!!!!!!

 

 

... Vi har handlet vogn, men henter den ikke før i oktober da den kommer inn til butikken. :) Har en kurv stående, men mangler stativ. I går kom stellekommoden, så den satt jeg opp samme kvelden, så den er klar på soverommet. Men vi mangler jo ALT annet. Så vi har ikke akkurat startet....  :nigo: 


Til uka sender jeg inn papirene på stønad. Det kunne sendes inn fra uke 26, og jeg er 26+0 på søndag! Jeg er student og har vært sykemeldt et par måneder fram til mai og valgt å ikke ha sommerjobb, så her blir det bare engangsstønad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det meste på plass, utenom vogn, men har jo ikke akkurat dårlig tid. :P

Men kan se ut til at skruene vi fikk med sprinkelsengen ikke passer, så jeg får ikke montert den sammen. :/

Men vi skal ta en tur på biltema e.l så får vi sikkert tak i det vi trenger. :)

 

Ellers har samboeren akkurat begynt på jobb igjen, hvilket vil si at jeg er hjemme alene med valpen, og jeg holder på å bli sprø. Han holder på å felle tennene sine og napper og biter i alt! Og så klør han sånn, og da bjeffer han. Mye! Og så har han sånne supersoniske bjeff som virkelig skjærer i ørene! Vondt altså!

Gleder meg til denne perioden er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det meste på plass, utenom vogn, men har jo ikke akkurat dårlig tid. :P

Men kan se ut til at skruene vi fikk med sprinkelsengen ikke passer, så jeg får ikke montert den sammen. :/

Men vi skal ta en tur på biltema e.l så får vi sikkert tak i det vi trenger. :)

 

Ellers har samboeren akkurat begynt på jobb igjen, hvilket vil si at jeg er hjemme alene med valpen, og jeg holder på å bli sprø. Han holder på å felle tennene sine og napper og biter i alt! Og så klør han sånn, og da bjeffer han. Mye! Og så har han sånne supersoniske bjeff som virkelig skjærer i ørene! Vondt altså!

Gleder meg til denne perioden er ferdig!

Å gud jeg føler med deg! Når min hund var valp så hadde han en laaang periode hvor han bare bjeffet hele tiden! Og det var så høyt og lyst at det føltes ut som hjernen ristet! Helt forferdelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg om det er noe mer enn papirene jeg skal ha med meg til jordmor. Jeg har kun vært hos lege i uke 12 og ordinær ultralyd. Og jeg har ikke fått noe informasjon :/ ( er når 24+1)

Tusen takk for svar :)

Endret av Mabanovember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha med meg urinprøve, og alle papirene som gjelder graviditeten, men ikke noe utover dette.

Tror det kan variere litt hva man skal ta med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må mase litt mer om dette hjerteklapp-greiene :-P

Det er da fryktelig slitsomt! Sliter med å sove fordi hjertet galopperer av gårde og jeg har så høy hvilepuls. Er det noen som har noen råd eller kjerringtips?

Blir smårar :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med nye spørsmål jeg da :P 

Jeg skal jo jobbe nå helt frem til jeg skal ut i permisjon slutten av oktober ( hvis jeg holder meg i form så klart :))

 

Da har jeg jo opptjent meg ferie penger frem til november ca.

Har man krav på ferie til neste år ?

Jeg ønsker da å ta ferie deler av pappa permisjonen og fri uten lønn når pappaen skal ha permisjonstiden sin. Går dette an ? eller gjør det ikke det ? jeg har INGEN peiling på slikt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener og tror at man har krav på full ferie neste år, og det er jo helt opp til deg, og arbeidsgiver, når du ønsker å ta ut ferien, så jeg ser ikke noen grunn til at du ikke skal kunne gjøre det slik, så lenge det passer for dere og arbeidsgiver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og btw, firkløverkake til frokost i dag!

Bakte den i går (venter ikke noe besøk e.l. Men måtte bare prøve igjen siden den ble mislykket sist) og det var det eneste jeg hadde lyst på i dag tidlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos jordmor enda, Mabanovember?

 

Liker at alle her minner deg om urinprøve. Jeg glemmer det hver bidige gang. Den ene gangen jeg husket det, hadde jeg jo tatt det med i en tupperware-boks, så sekretærene som tok den imot fikk helt latterkrampe av meg. Det var ganske pinlig.

 

Jeg trosset varmen her i Oslo på Lørdag, og dro på IKEA. Dårlig ide. Endte nesten med dobbeltmord på samboeren og moren min!  :fnise:  Haha.. Neida, var ikke så ille, men jeg var i muggent humør rett og slett. 

 

Dette høres kanskje teit ut, men er det noen av dere som tror dere får/halvveis forventer at venninnene deres skal arrangere noe form for babyshower for dere? Jeg håper mine gjør det, men har skjønt at dette ikke er særlig "norskt".. Jeg er jo halvt amerikansk, så jeg sitter jo bare her og håper at dette kan bli en norsk tradisjon også  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos jordmor enda, Mabanovember?

 

Liker at alle her minner deg om urinprøve. Jeg glemmer det hver bidige gang. Den ene gangen jeg husket det, hadde jeg jo tatt det med i en tupperware-boks, så sekretærene som tok den imot fikk helt latterkrampe av meg. Det var ganske pinlig.

 

Jeg trosset varmen her i Oslo på Lørdag, og dro på IKEA. Dårlig ide. Endte nesten med dobbeltmord på samboeren og moren min!  :fnise:  Haha.. Neida, var ikke så ille, men jeg var i muggent humør rett og slett. 

 

Dette høres kanskje teit ut, men er det noen av dere som tror dere får/halvveis forventer at venninnene deres skal arrangere noe form for babyshower for dere? Jeg håper mine gjør det, men har skjønt at dette ikke er særlig "norskt".. Jeg er jo halvt amerikansk, så jeg sitter jo bare her og håper at dette kan bli en norsk tradisjon også  :P

Kjenner at jeg har litt anstrengt forhold til det med babyshower. Rett og slett fordi jeg vet at jeg ikke får det. Har ikke så mange venninner i nærheten, så det hadde i såtilfelle blitt et stusselig selskap. :P

Og samtidig ser jeg flere og flere bekjente som takker for å ha fått shower fra sine venninner, eller som har vært med på å arrangere/ delta på det.

Litt samme forholdet jeg har til utdrikkningslag.

 

Det er ikke det at det skal lages så mye styr ut av det, men det hadde vært fint å bli gjort litt stas på, liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her med babyshower, usikker på om jeg får men kan jo håpe. Hørt om noen som arragerte til seg selv, det blir litt dumt.

 

Men, er det noenrher som sliter med ryggen eller bekkenet? Har hatt dagstur med kjæresten til oslo i dag og gått og gått. Gikk helt fint en stund men nå er jeg helt dø. Trodde ike jeg skulle komme meg til bilen heller. Gjør så ekstremt vondt i korsryggen og nedover beina. Klarer ikke stå oppreist.Håper at det bare er nå og bare i dag og aldri igjen. Sånt kan komme uten problemer videre sant? Please. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eliamali: Eg har også bekkensmerter. Blir verre når eg har gjort mye i løpet av dagen. Har gått til kiropraktor den siste veka og det hjelper for meg! Eg har låsning i bekkenet. Viss du har vondt i rygg/rumpe og nedover kan det hende det er det du også har:-) Kan vere verdt å sjekke så det ikkje blir verre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg ikke nødvendigvis masse gaver og greier, men jeg syns det haddevært veldig hyggelig om noen ordnet så venninnene mine møttes :-P sånn sett ønsker jeg meg vel en babyshower.. Tror forøvrig jeg får en, mine nærmeste venninner har alle fått og vi har byttet på hvem som har arrangert :-)

 

 

Når det gjelder ryggvondt er det svært vanlig for meg, men det har jammen blitt verre. Stivner helt i korsryggområdet om jeg går for fort for lenge, klarer nesten ikke sette et ben foran det andre :-P

For meg hjelper det å passe på tempoet bare, gå litt roligere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det ikke så viktig med gaver og slikt, syntes bare det virker veldig koselig å ha en samling som kun handler om babyen!  :P  Nå har jo som sagt INGEN av vennene mine barn, og jeg er den eneste som er gravid. Derfor er jeg redd for å bli hun som "kun snakker om graviditeten". Det er jo så  himla vanskelig å la være. Får håpe at mine nærmeste finner på noe. De kjenner jo meg, så vet at jeg vil ha det.

 

Eliamali: Jeg har hatt bekkensmerter som har kommet og gått. Virker helt tilfeldig og kommer an på dagsformen. Her om dagen hadde jeg så akutt vondt at jeg begynte å grine. Smertene gikk helt fra hoftene og ræva, og helt ned til ankelen. Var helt forferdelig, siden det ikke hjalp å verken sitte eller ligge. Tok noen paracet og det gikk over i løpet av noen timer. De smertene har heldigvis ikke kommet tilbake igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner også bekkenet å bli vondt, men værst er det med ligamentsmertene som sitter på venstre side ved ribbeina. Er blant annet vanskelig å finne god sovestilling! Å sove på magen stopper seg selv, ingen av sidene er gode å ligge på,også skal man helst ikke ligge for mye på ryggen. Men ender som regel med at jeg ligger litt på ryggen allikevel, og det er vell ikke no farlig når man ikke har noe ubehag med det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner også bekkenet å bli vondt, men værst er det med ligamentsmertene som sitter på venstre side ved ribbeina. Er blant annet vanskelig å finne god sovestilling! Å sove på magen stopper seg selv, ingen av sidene er gode å ligge på,også skal man helst ikke ligge for mye på ryggen. Men ender som regel med at jeg ligger litt på ryggen allikevel, og det er vell ikke no farlig når man ikke har noe ubehag med det?!

Må bare si det: Jeg skulle så gjerne ligget på ryggen!!! De siste dagene har jeg sovet så dårlig. Har ikke hatt noen problemer med å ligge på rygg, men nå sparker babyen så mye når jeg ligger på ryggen at jeg rett og slett ikke får sove. I tillegg har jeg sinnsyke ligamentsmerter, så det er krevende å sove på sidene. I tillegg så våkner jeg gjerne med verdens VERSTE smerter i magen dersom jeg ligger på siden. (Føler meg nesten støl, med en blanding av hold.. Er jo sikkert ligamentsmerter det og, bare forverret) 

 

Dersom du ikke har noen plager med å ligge på ryggen, så hadde jeg valgt å ligge på rygg. Er ikke farlig dersom du ikke har ubehag. Spurte til og med jordmor om det sist jeg var på kontroll.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos jordmor enda, Mabanovember?

 

Liker at alle her minner deg om urinprøve. Jeg glemmer det hver bidige gang. Den ene gangen jeg husket det, hadde jeg jo tatt det med i en tupperware-boks, så sekretærene som tok den imot fikk helt latterkrampe av meg. Det var ganske pinlig.

 

Jeg trosset varmen her i Oslo på Lørdag, og dro på IKEA. Dårlig ide. Endte nesten med dobbeltmord på samboeren og moren min!  :fnise:  Haha.. Neida, var ikke så ille, men jeg var i muggent humør rett og slett. 

 

Dette høres kanskje teit ut, men er det noen av dere som tror dere får/halvveis forventer at venninnene deres skal arrangere noe form for babyshower for dere? Jeg håper mine gjør det, men har skjønt at dette ikke er særlig "norskt".. Jeg er jo halvt amerikansk, så jeg sitter jo bare her og håper at dette kan bli en norsk tradisjon også  :P

Jeg ønsker meg VEEEELDIG gjerne ett babyshower og ikke for gavene sin del. men bare at det skal bli gjort noe for min del. hadde vært veldig hyggelig. så venter i spenning :P

 

JEg var hos Jordmor i går, veldig koselig og hyggelig opplevelse ( veldig overrasket selv) hehehe så bilde av jordmor ute på venterommet til hun jeg skulle ha og jeg tenkte " herregud her er det en sånn gammel jordmor some r bedreviter og skal kjefte på meg" så min samboer bare lo av meg og jeg bare vent og se... skjer det bytter jeg... kavde meg så mye opp.men hun var kjempe hyggelig :) hehehehhe så man kan ta feil :P

Og veldig for nøyd med meg selv da jeg har gått ned 1 kg siden første måling... veeeeeldig spent på hva neste måling sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilstanden som gjør at vi har donorbaby i magen er bare så utrolig meningsløs. De siste dagene har to nydelige små nurk mistet fremtida si, og det sliter så utrolig på meg å tenke på. Ikke minst kjenner jeg på takknemlighet for at vi bor her vi bor og har de mulighetene vi har. Reka i magen er frisk og vi kommer til å komme i mål denne gangen, men jeg blir så uendelig trist, og ikke minst frustrert over at det er tusenvis av foreldre der ute som ikke har samme muligheter som oss.

 

:'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som har eller begynnt å få en mørk strek på magen ? :) jeg la merke til det i går når jeg så meg selv i speilet. Litt gøy synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...