Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

 

Var hos jordmor igår og hadde en samtale angående blødninger jeg hadde i helgen. Fikk beskjed om at hun ikke anbefalte meg å dra til Italia om to uker, men at det var opp til meg. Hun sa rett ut at : "hadde det vært opp til meg, hadde du ikke fått lov til å dra". Så skrev hun på helsekortet mitt at hun hadde frarådet Italia tur. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Føler at jeg burde høre på jordmor, men samtidig føler jeg meg helt elendig som "ødelegger" ferien til samboeren min. I tillegg er det jo ikke jeg som har betalt ferien engang, og tanken på at foreldrene hans kanskje ikke får tilbake de pengene gir meg skikkelig skyldfølelse...

 

Var jo i mexico i April, og endte jo opp på sykehuset der. Vil ikke at det samme skal skje igjen. Dersom jeg hadde hatt en blødning i Italia (som den jeg hadde i helgen) hadde jeg i tillegg freaket helt ut.

 

 

Lurer litt på hva dere tenker rundt dette? Hadde dere dratt, eller blitt hjemme?

Synes det var trist å lese om hva som skjedde i helgen og håper virkelig at du slipper mer av dette.

Og synes det var dumt å lese om at jm frarådet å reise.

Jeg ville hørt med legen først. Og uansett fått en legeerklæring på det slik at du har mulighet til å få pengene igjen. Om det blir til at dere må bli hjemme.

 

Hvis du bestemmer deg for å reise. Ville jeg kontaktet forsikringsselskapet (ikke fortalt at du var innlagt sist gang) men forhørt meg om hvor det ligger sykehus som er brA og eventuelt med norske leger. Utrolig hvor trygg man da plutselig føler seg. Og tror kroppen bare har gått av å reise på ferie og slappe av enn å sitte hjemme å være lei fordi man ikke kan reise. Hva kan man ikke få gjort i italia som man kan få gjort i norge?

Klem

Endret av Mabanovember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, Makemyday og Bamsemams74! :)

 

Jeg tror nok at jeg blir hjemme, er bare utrolig frustrerende siden jeg hadde gledet meg så mye til Italia. Svigers har jo selvfølgelig full forståelse, men jeg syntes det er vanskelig å tenke på at de har betalt så mye for en ferie vi ikke blir med på! :(

 

Jordmor mente at det var grunn til å bli hjemme, siden jeg har hatt blødninger. Jeg vil bare ikke ende opp på sykehus i Italia.. huff.. Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre jeg! Helt lost.. 

 

Forstår godt at du er lei deg! Jeg har vært så dårlig i det siste at jeg frykta at ferien skulle gå i vasken. Men har blitt sjekka av jordmor med blodprøver osv. så alt er visst ok. Har bare fått beskjed om å drikke godt og slappe av. Ta godt vare på deg selv uansett hva du velger å gjøre:) Stor bamseklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles litt ille å skrive dette nå, når andre har fått reiseforbud, men i morgen drar jeg til Kroatia. Regner ikke med å være så mye online der nede. Ha det fint så lenge alle dere gode damer her inne. Ta vare på dere selv uansett om dere har ferie eller ei! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Du får kose deg i Kroatia Bamsemama74!  :laugh:

 

Jeg har egentlig bestemt meg for å bli hjemme. Samboeren min vil virkelig ikke at vi skal dra. Han er mye mer bekymret enn meg, så jeg må jo nesten respektere hans ønsker også. Har jo fått det bekreftet av legen at gravide som har hatt vaginale blødninger frarådes på det sterkeste å dra på flyturer til utlandet... Så ja... Blir nok legeerklæring, så får vi se hva forsikringsselskapet sier.

 

Mabanovember: Jeg skjønner hvordan du har det med disse ultralydgreiene altså!! Jeg hadde jo en mye bedre opplevelse enn deg, men fikk ikke se noe "bevis" på at det faktisk ligger en gutt der inne! :P Samboeren min sa at han så det, men jeg klarte ikke å se det. Har forsåvidt hørt om mange som har fått oppgitt feil kjønn på ultralyd, så det hadde lønnet seg for deg å ta en ny ultralyd, siden du er så usikker! Jeg har jo allerede hatt 6 ultralyder nå..(herregud...), så jeg føler at jeg ikke burde gå privat, men heller bare vente til jeg får ny ultralyd på sykehuset.(Men da skal jeg spørre om de kan dobbeltsjekke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med ferien Malv og skummelt med blødningen :( Sikkert lurt å følge rådene og ta alle forhåndregler og holde seg hjemme, men skjønner det er kjipt :(

 

 

 

God tur til deg, Bamsemams :)

 

 

 

Må ellers bare fortelle at i dag er jeg 22+5 og kjente (og så!) jeg for første gang spark på utsiden :) herlig følelse!

 

Ønsker alle en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som klör på puppene? Sitter her å nesten klör meg ihjel. Har smurt meg med mykgjörende krem nå,så håper det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd med ferien Malv og skummelt med blødningen :( Sikkert lurt å følge rådene og ta alle forhåndregler og holde seg hjemme, men skjønner det er kjipt :(

God tur til deg, Bamsemams :)

Må ellers bare fortelle at i dag er jeg 22+5 og kjente (og så!) jeg for første gang spark på utsiden :) herlig følelse!

Ønsker alle en fin helg :)

Kjenner dere andre noe utenpå, evt når startet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent det utenpå denne uken. Har bare sett bevegelser, for vär gang jeg tar på magen så slutter han å sparke. Sånn var det med storebror i starten også. Er i dag i uke 22 (21+0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særriøøøst. Dette kommer til å bli den lengste, og VARMESTE sommeren ever. Og jeg bor som kjent nordpå :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i jenteklubben jeg og :-) Orker noen og skrive det opp og samtidig endre termin til 05.des :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også spark på utsiden nå :D Ser det også innimellom. Har kjent det et par uker på utsiden nå. I dag er jeg 23 fullgåtte uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner spark på utsiden innimellom :D Innmari koselig! Sitter liksom og kjenner på magen konstant :P Er ganske svakt, så må trykke hånda litt inn på en måte. Er 21 + 2 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har både jeg og mannen kjent spark en del uker allerede. Herlig følelse<3 Er idag 22+2 og nå ser man sparkene godt på utsiden! Kommer noen skikkelig sterke spark/bevegelser innimellom, i tillegg kjenner jeg tidvis noen "glidende" bevegelser, som jeg regner med er fordi st hun snur på seg?!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt skjedde det! jeg kjente spark på utsiden av magen! Trodde jo aldri at det skulle skje, med tanke på polstringen. Lå i sengen og sttrøk på magen, siden jeg ikke fikk sove, og plutselig var det masse bevegelse. Jeg skvatt så fælt at jeg SKREK. Vekket sikkert hele nabolaget. :fnise:  (Vekket iallefall samboeren min.) Han fikk kjenne han og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh.. Jeg her ikke fått kjent det på utsiden enda. Men, jeg er sikker på at det har vært flere spark som egentlig har kunna blitt kjent på utsiden. 

 

Men, har ikke akkurat blitt noooe tid til å kjenne på magen i det siste, da vi har flyttet ut av to leiligheter og nylig flyttet inni et hus. OMG! jeg er såååå sliten og lei! 

 

Er noe helt sykt hoven i føtter og hender etter lange slitsomme dager med flytting i varmen.. 

 

Siste innspurt i morgen i begge leiligheten, før vi er ferdige med de. 

 

Litt syting her nå… Og det er vel sikkert også et luksus problem. Men, fy fader det er et slit å flytte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh.. Jeg her ikke fått kjent det på utsiden enda. Men, jeg er sikker på at det har vært flere spark som egentlig har kunna blitt kjent på utsiden. 

 

Men, har ikke akkurat blitt noooe tid til å kjenne på magen i det siste, da vi har flyttet ut av to leiligheter og nylig flyttet inni et hus. OMG! jeg er såååå sliten og lei! 

 

Er noe helt sykt hoven i føtter og hender etter lange slitsomme dager med flytting i varmen.. 

 

Siste innspurt i morgen i begge leiligheten, før vi er ferdige med de. 

 

Litt syting her nå… Og det er vel sikkert også et luksus problem. Men, fy fader det er et slit å flytte! 

Satt faktisk NETTOPP og tenkte på at vi kommer til å måtte flytte fra denne leiligheten om noen år, og hvor mye jeg gruer meg til flyttingen allerede.  :fnise:  Føler virkelig med deg! Syntes det er et ork å flytte! Men det må vel være deilig å flytte inn i nytt hus? Heldiggris! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh.. Jeg her ikke fått kjent det på utsiden enda. Men, jeg er sikker på at det har vært flere spark som egentlig har kunna blitt kjent på utsiden. 

 

Men, har ikke akkurat blitt noooe tid til å kjenne på magen i det siste, da vi har flyttet ut av to leiligheter og nylig flyttet inni et hus. OMG! jeg er såååå sliten og lei! 

 

Er noe helt sykt hoven i føtter og hender etter lange slitsomme dager med flytting i varmen.. 

 

Siste innspurt i morgen i begge leiligheten, før vi er ferdige med de. 

 

Litt syting her nå… Og det er vel sikkert også et luksus problem. Men, fy fader det er et slit å flytte! 

Flytting er det verste som finnes! Altså,selve flyttingen med pakking, esker, søppelsekker, bæring og vasking :S Så det er lov å klage litt ;) Vi flyttet fra leilighet til hus i februar, rett etter at jeg fikk vite at jeg var gravid. Var ganske sliten i starten, så det var peeeeees! Nå pusser vi opp et helt hus, mye jobb, men morsom jobb i alle fall! Fokuser på hvor digg det blir med hus! Er det nytt og ferdig? I såfall, tenk på meg som pusser opp alle rom i et helt hus :D :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et ny oppusset hus, så det er heldigvis ikke noe særlig å gjøre. Annet enn at vi skal lage et vaskerom på ene badet. 

 

Men, det som har vært værst er at vi har hatt to møblerte leiligheter som har måtta blitt klar gjort for salg og nå flyttet ut av. 

 

Vi har heldigvis bestemt oss for å leie inn et vaskebyrå som skal vask ut av leilighetene. Men, i dag har jeg hatt nervene helt ut på huden, og har gråtet 3 ganger allerede. Haha huff jeg er så sliten.. 

 

Tillogmed så sliten at jeg ikke orker å dra på ferie til hellas. Så jeg blir hjemme mens kjæresten drar dit i 10 dager og besøker familien sin alene :P 

 

Men, jo såklart veldig deilig med et stort fint rekkehus altså! Men, har enda ikke fått tid eller mulighet til å nyte det. Og fremdeles sååå mye å gjøre. Overtagelse av min leil er den 10 også skal jeg dra til oslo og besøke familie den 11 og bli der i noen dager. Gudene vet hva jeg skal pakke med meg, for rene klær som passer har jeg ikke.. Haha, ja,ja.. 

 

Og jeg er så lite flink til å organisere, så det å bare organisere små saker, må jeg virkelig fokuser på.  Så blir jo bare sliten av det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytting er utrolig slitsomt! Jeg skal liksom flytte fra mitt hus og inn i kjæresten sitt hus, ikke enkelt da han er utrolig treg med alt som ikke direkte berører ham, så jeg føler jeg må dra hele flyttelasset alene, samtidig som jeg sliter med bekkenet. Hjelper heller ikke at huset hans er en god del mindre enn mitt, eldre og ikke føles mitt i det hele tatt. Og med hormonene som herjer i en kropp som er vond og vanskelig å venne seg til så er dette ikke akkurat den enkleste sommeren

 

Gav beskjed til sjefen min om at jeg ble sykemeldt 100% til midten av august, fikk en sms tilbake der hun ca meg komme og rydde ut alle mine personlige effekter fra kontoret mitt slik at de ikke forsvant..

 

Dette svangerskapet har definitivt ikke blitt som jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytting er utrolig slitsomt! Jeg skal liksom flytte fra mitt hus og inn i kjæresten sitt hus, ikke enkelt da han er utrolig treg med alt som ikke direkte berører ham, så jeg føler jeg må dra hele flyttelasset alene, samtidig som jeg sliter med bekkenet. Hjelper heller ikke at huset hans er en god del mindre enn mitt, eldre og ikke føles mitt i det hele tatt. Og med hormonene som herjer i en kropp som er vond og vanskelig å venne seg til så er dette ikke akkurat den enkleste sommeren

 

Gav beskjed til sjefen min om at jeg ble sykemeldt 100% til midten av august, fikk en sms tilbake der hun ca meg komme og rydde ut alle mine personlige effekter fra kontoret mitt slik at de ikke forsvant..

 

Dette svangerskapet har definitivt ikke blitt som jeg trodde.

Hun sjefen din virker som verdens største drittkjerring. Hvorfor skal du rydde ut dersom du bare er sykemeldt til August? Helt tåpelig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nå ble sykemeldt så regnet de ikke med at jeg kom tilbake i jobb før neste år.

Føler meg hverken velkommen eller ønsket tilbake, så jeg håper virkelig at jeg finner noe annet før den tid

 

Føler at jeg får stadig nye "slag i trynet" i dette svangerskapet, ting som ikke hadde vært lett å takle til vanlig og som ikke akkurat blir enklere å takle når jeg er gravid. Tærer veldig på psyken, og gir meg et veldig anstrengt forhold til det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å sammenligne jobb med privatliv, men jeg har også fått noen psykiske smeller gjennom svangerskapet. Siden jeg var 10år(jeg er nå 23år), har jeg hatt en stefar som har vært psykisk syk(angst og depresjon) og vært alkoholiker. Gjennom alle disse årene har det alltid vært jeg som har vært "syndebukken".. (Alt har vært min feil.)Han har til og med sagt til meg at etter at jeg kom inn i livet hans, så har livet hans vært et helvete.. Noe som selvfølgelig bare er tøv, da jeg stort sett ikke har turt å hverken si eller gjøre noe! I tillegg til at jeg på tidspunkter han ble kjent med meg bare var et barn! Men det gjør allikevel veldig vondt å høre sånne ting!! Så etter å ha tenkt over det i flere år,tok jeg endelig steget å si til mamma at jeg vil ha minst mulig med den mannen å gjøre. Og da bryter helvete løs. Mamma blir skikkelig sint på meg og sier at ved å velge bort stefaren min, så velger jeg også bort henne og min søster på 13år.(For ja, mamma og stefaren min bor fortsatt sammen). Så nå er nesten ikke jeg og mamma på talefot, noe jeg synes er leit, da vi alltid har vært nær hverandre. Og det hadde vært ålreit å snakke med henne om graviditeten og at ho skal bli bestemor!

 

Så må si jeg sliter litt med psyken om dagen, noe som er utrolig slitsomt!!! Også er man vel også ekstra følsom og mottakelig for slike ting som gravid?! Uff, dette ble et skikkelig syte innlegg, og veldig personlig, men jeg synes rett og slett at det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre.. Håper mamma tenker over hva ho har sagt og at vi kan få et nogenlunde mor/datter-forhold igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nå ble sykemeldt så regnet de ikke med at jeg kom tilbake i jobb før neste år.

Føler meg hverken velkommen eller ønsket tilbake, så jeg håper virkelig at jeg finner noe annet før den tid

 

Føler at jeg får stadig nye "slag i trynet" i dette svangerskapet, ting som ikke hadde vært lett å takle til vanlig og som ikke akkurat blir enklere å takle når jeg er gravid. Tærer veldig på psyken, og gir meg et veldig anstrengt forhold til det hele.

 

Huff føler skikkelig med deg!! lei inn alt som kan leies inn sier jeg bare. Kjæresten ville spare 1500kr på flyttingen og det har medført at vi har brukt 3 ekstra dager på å flytte kasser fra leilighetene. Ikke verdt å spare de pengene spørr du meg. 

 

Men, nå er vi endelig ferdig med min leili. Og vaskefirma kommer og vasker ut av min leil i morgen, og hans på tors! Wiihi.. 

 

Og ja hun sjefen din virker som en real dritt kjærring! håper du finner deg en annen jobb i permisjons tiden din! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...