Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår fikk jeg plutselig ett nytt "symptom" som lyn fra klar himmel. Har så og si ALDRI hatt halsbrann før i mitt liv. Det fikk jeg altså igår kveld på bursdagsfesten til venninnen min. Jeg måtte dra hjem. På hele hjemveien, og når jeg kom hjem kjentes det bokstavelig ut som om jeg hadde shottet 10 tequilla shots på rappen, siden det brant i hele brystet. Fikk nesten ikke puste siden det var så vondt. Sure oppstøt og hele pakka. Måtte prøve yoghurt og samarin. (yoghurten hjalp litt).

Idag har det heldigvis gått bort, men fytti grisen det var ubehagelig. Syntes synd på de som plages med dette til vanlig. 

Uff! Det der hørtes pyton ut! Hadde du spist noe spesielt? Krydret mat eller noe?

Det verste er at jeg ikke hadde spist noe spesielt igår.. Spiste brødskive med brunost til frokost, tortellini til lunsj... Også hadde jeg en neve med potetgull på festen.... Var så merkelig. Heldigvis har jeg det ikke idag. Da hadde jeg begynt å grine tror jeg! :P 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malv, jeg har plutselig begynt å få halsbrann på kveldene, før jeg skal legge meg :-( får håpe at du ikke også er slik. Virker i allefall som om melk lindrer det. Og så er jeg blitt tipset av desember jentene at love hearts skal fungere bra :-)

Skrevet

Ja den halsbrannen hadde jeg glemt. Med førstemann kom den vel faktisk på denne tida, levde stort sett på gaviscon i 4 mnd. Eneste som hjalp. Mandler, melk, lovehearts osv var bare tull :P 

Skrevet

Igår fikk jeg plutselig ett nytt "symptom" som lyn fra klar himmel. Har så og si ALDRI hatt halsbrann før i mitt liv. Det fikk jeg altså igår kveld på bursdagsfesten til venninnen min. Jeg måtte dra hjem. På hele hjemveien, og når jeg kom hjem kjentes det bokstavelig ut som om jeg hadde shottet 10 tequilla shots på rappen, siden det brant i hele brystet. Fikk nesten ikke puste siden det var så vondt. Sure oppstøt og hele pakka. Måtte prøve yoghurt og samarin. (yoghurten hjalp litt).

Idag har det heldigvis gått bort, men fytti grisen det var ubehagelig. Syntes synd på de som plages med dette til vanlig. 

Uff! Det der hørtes pyton ut! Hadde du spist noe spesielt? Krydret mat eller noe?

Det verste er at jeg ikke hadde spist noe spesielt igår.. Spiste brødskive med brunost til frokost, tortellini til lunsj... Også hadde jeg en neve med potetgull på festen.... Var så merkelig. Heldigvis har jeg det ikke idag. Da hadde jeg begynt å grine tror jeg! :P

Ja, veldig merkelig! Krysser fingrene for at det var et engangstilfelle! Jeg hadde mye halsbrann med nr. 2, men ingen av de andre. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen også :)

Skrevet

Hei :) Har dere plass til en til?

Har termin 29 november, og venter nr 3. Er mamma til ei snuppe født i 07 og englemamma til ei vakker englejente født i 2013.

Gleder meg mase til oul om 1,5 uke. Vi er så sære at vi ikke skal vite kjønn :) Så lenge babyen er frisk og rask så spiller det ingen rolle :)

Skrevet

Hei :) Har dere plass til en til?

Har termin 29 november, og venter nr 3. Er mamma til ei snuppe født i 07 og englemamma til ei vakker englejente født i 2013.

Gleder meg mase til oul om 1,5 uke. Vi er så sære at vi ikke skal vite kjønn :) Så lenge babyen er frisk og rask så spiller det ingen rolle :)

Her er det alltid plass til flere :) Velkommen hit, bare skriv deg opp på terminlisten :) 

Skrevet

1.Sunnisol, mipmipmip
2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose, micke78 (jente)
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen, Bonusmamma, VurdererBaby
6. Tuppen85, Makemyday
7. Silhouette
8. illyheart, tikl, Løven 72
9. Bifrost
10. Håpet om nr 3 :-)
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, monson(gutt)
12. AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D(gutt)
13. Limona, Gi89, Malv(Gutt)
14. junior&vesl@, Nordlys13 (jente), frø-i-magen(jente), hildeeliaslilleputt(gutt), Snurrballong(luv)
15. PrinsesseHengepupp(luv), Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Panterjenta85 (gutt)
16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike
17. Prøvestadiet 
18.Solstråle86, Mabanovember (Gutt)
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, RosaParasoll, 
21.Amone (gutt)
22. Eliamali, Mrs Meg
23. lykkeligravid2, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll,Hippetihopp
26.
27. MartheK, esha, Zinas79
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina, Dlirot
30. Frupedersen, Challe

Skrevet

Huffåhuff! Jeg har oppdaga at det er fullt mulig å handle seg til fant på nett. Ikke det altså, jeg har vært slave av eBay tidligere når vi planla bryllup da. Men nå, huhu! Heldigvis aner vi fortsatt ikke om det blir tut eller ikke, så det begrenser seg ganske bra siden "alt" er så innmari enten gutt eller jente. Lite nøytralt :-/ Ikke det at jeg trenger mer å handle, men om noen har tips om feks ullklær eller annet kjønnsnøytralt (gjerne retro) tøy online så tar jeg gjerne imot tips ;-) 

Skrevet

Huffåhuff! Jeg har oppdaga at det er fullt mulig å handle seg til fant på nett. Ikke det altså, jeg har vært slave av eBay tidligere når vi planla bryllup da. Men nå, huhu! Heldigvis aner vi fortsatt ikke om det blir tut eller ikke, så det begrenser seg ganske bra siden "alt" er så innmari enten gutt eller jente. Lite nøytralt :-/ Ikke det at jeg trenger mer å handle, men om noen har tips om feks ullklær eller annet kjønnsnøytralt (gjerne retro) tøy online så tar jeg gjerne imot tips ;-)

Jeg synes nøstebarn har masse fint, og også en del som kan passe til både gutt og jente -og tror kvaliteten er veldig bra! :-)

Skrevet

Nå er det bare 2 dager til OUL her, er så spent! :) Den siste uka har jeg kjent masse liv i magen, det er stas.

Ang halsbrann - jeg var veldig plaget med dette forrige svangerskap, særlig etter at jeg hadde lagt meg. Det som funket for meg var å spise en spiseskje rømme før jeg la meg (eller så fort jeg kjente at det kom).

Skrevet

Hei. Våknet opp i dag med at det föles ut som beg har maur under huden. Veldig ubehaglig. Klör gjör det også. Noen som har värt borte i det för?

Anonymous poster hash: e4a1f...024

Skrevet

Idag har jeg en dårlig dag. Igår rett før jeg la meg hadde jeg noen stikkinger rett under navelen, som jeg aldri har vært borti før. Tenker jo selvfølgelig det verste med en gang. Det var over på noen sekunder, og har ikke hatt vondt  siden. Men idag har jeg ikke kjent like mye liv som jeg pleier. Blir helt paranoid! :( 

Nå skal jeg ut og spise med moren min, og hun klager på at jeg alltid er så negativ og har så "vondt" hele tiden, så jeg skal prøve å la være å snakke om det, men jeg er så engstelig.. 

Skrevet

Idag har jeg en dårlig dag. Igår rett før jeg la meg hadde jeg noen stikkinger rett under navelen, som jeg aldri har vært borti før. Tenker jo selvfølgelig det verste med en gang. Det var over på noen sekunder, og har ikke hatt vondt siden. Men idag har jeg ikke kjent like mye liv som jeg pleier. Blir helt paranoid! :(

Nå skal jeg ut og spise med moren min, og hun klager på at jeg alltid er så negativ og har så "vondt" hele tiden, så jeg skal prøve å la være å snakke om det, men jeg er så engstelig..

Uff, høres ikke moro ut. Jeg har ikke kjent liv enda men lest meg til en saft-test dersom man er bekymret for lite liv, har du prøvd? Skal jo være lov å bekymre seg. Kanskje moren din fanktisk kan roe deg hvis du sier det til henne? Hmmm. Ikke godt å gi råd men skal tenke litt på deg i dag jeg så håper jeg all bevegelse er tilbake i morgen :-)

Skrevet

Idag har jeg en dårlig dag. Igår rett før jeg la meg hadde jeg noen stikkinger rett under navelen, som jeg aldri har vært borti før. Tenker jo selvfølgelig det verste med en gang. Det var over på noen sekunder, og har ikke hatt vondt siden. Men idag har jeg ikke kjent like mye liv som jeg pleier. Blir helt paranoid! :(

Uff, høres ikke moro ut. Jeg har ikke kjent liv enda men lest meg til en saft-test dersom man er bekymret for lite liv, har du prøvd? Skal jo være lov å bekymre seg. Kanskje moren din fanktisk kan roe deg hvis du sier det til henne? Hmmm. Ikke godt å gi råd men skal tenke litt på deg i dag jeg så håper jeg all bevegelse er i morgen :-)

Jeg sa det til moren min, og hun sa at det var helt normalt med stikkinger, siden ting utvider seg. Men på vei hjem fra middagen begynte det å stikke så sinnsykt nede ved skambeinet og på sidene av magen. Ringte til Bærum Sykehus siden jeg ble så bekymret, men jordmoren der virket ikke så stresset egentlig, og sa at det mest sannsynligvis var ligamentsmerter eller urinveisinnfeksjon... Fikk beskjed om å ta det med ro, og heller ringe tilbake imorgen hvis det ble verre. 

Har kjent litt liv idag altså. Hadde det vært helt stille, hadde jeg nok vært nede på legevakten for lenge siden. :P

Er fremdeles veldig bekymret da men.. Får vel høre på ekspertene. 

Skrevet

Jeg synes nøstebarn har masse fint, og også en del som kan passe til både gutt og jente -og tror kvaliteten er veldig bra! :-)

Småfolk er retro og unisex.

Skrevet

Uff, høres ikke moro ut. Jeg har ikke kjent liv enda men lest meg til en saft-test dersom man er bekymret for lite liv, har du prøvd? Skal jo være lov å bekymre seg. Kanskje moren din fanktisk kan roe deg hvis du sier det til henne? Hmmm. Ikke godt å gi råd men skal tenke litt på deg i dag jeg så håper jeg all bevegelse er i morgen :-)

Jeg sa det til moren min, og hun sa at det var helt normalt med stikkinger, siden ting utvider seg. Men på vei hjem fra middagen begynte det å stikke så sinnsykt nede ved skambeinet og på sidene av magen. Ringte til Bærum Sykehus siden jeg ble så bekymret, men jordmoren der virket ikke så stresset egentlig, og sa at det mest sannsynligvis var ligamentsmerter eller urinveisinnfeksjon... Fikk beskjed om å ta det med ro, og heller ringe tilbake imorgen hvis det ble verre. 

Har kjent litt liv idag altså. Hadde det vært helt stille, hadde jeg nok vært nede på legevakten for lenge siden. :P

Er fremdeles veldig bekymret da men.. Får vel høre på ekspertene. 

Håper det går bedre i dag! Jeg har hatt veldig mye stikking og vondt i magen dette svangerskapet, men det er visst helt vanlig og hittil har jo alt sett greit ut på alt av kontroller så da tenker jeg at jeg ikke orker å bekymre meg mer for det. :P

Min nærmeste sjef er heldigvis borte denne uken så jeg slipper å si ifra til henne at jeg kun er på jobb to timer i morgen. Da er det først UL og senere på dagen er det jordmorkontroll.

Gruer meg til UL-timen. Er bekymret for at når de må ta igjen en hel dag med UL-timer nå før de begynner ferieavvikling blir vi som ikke fikk gå på fredag pga sykdom bare skviset inn imellom andre timer og får bare en hurtig-sjekk. :/ Er også bekymret for om alt er bra. Ikke at det er noen grunn til at alt ikke skal være bra, men jo nærmere man kommer de kontrollene som kan oppdage ting, jo virkeligere blir de tingene som kan være galt. :(

Jeg hadde utrolig mye halsbrann i forrige svangerskap. For meg var beste medisinen et lite glass vaniljesaus før leggetid og ved behov ellers. :P

Det høres sært ut, men hver gang jeg la meg ned så følte jeg at melken kom rennende opp igjen så jeg måtte ha noe litt tykkere som hadde samme lindrende effekten som melk. :P

Og til deg som hadde følelsen av "maur" under huden; ring legen din. Det trenger ikke være noe, men det kan være svangerskapsskløe som et tegn på problemer med nyrene. Og det er veldig lett for legen å sjekke, så få det sjekket for sikkerhetsskyld!!

Skrevet

Hvordan ligger forresten folk an på magefronten?

Jeg er nå 19+4 (I allefall frem til i morgen), og har fortsatt ikke så veldig mye mage.

Må kle meg helt kroppsnært om man skal kunne se at jeg er gravid, ellers kan jeg like fort bare se litt lubben ut.

Synes å huske at jeg fikk mye kjappere mage forrige svangerskap.

Så også på face i går at kona til en tidligere klassekamerat la ut bilde av sin gravidmage for å fortelle folk at de ventet nummer tre. Jeg trodde hun var _langt_ på vei, for hun var myyyye større enn meg, men det visste seg at hun var ca 15 uker på vei, og hadde termin en full måned etter meg...

Siden legen nevnte at jeg kanskje ikke får i meg nok næring, og at jeg måtte ha en ekstra kontroll pga dette nå i juli så er jeg litt bekymret for at babyen ikke får det den trenger (Selv om jeg har lest 1001 ganger at den "tar" det den trenger, det er mor som eventuelt ikke får nok), og at den ikke skal ha vokst nok... :/

En av de tingene jeg er redd for å få beskjed om i morgen... :(

Skrevet

Jeg er nå 19+4 (I allefall frem til i morgen), og har fortsatt ikke så veldig mye mage.

Må kle meg helt kroppsnært om man skal kunne se at jeg er gravid, ellers kan jeg like fort bare se litt lubben ut.

Så også på face i går at kona til en tidligere klassekamerat la ut bilde av sin gravidmage for å fortelle folk at de ventet nummer tre. Jeg trodde hun var _langt_ på vei, for hun var myyyye større enn meg, men det visste seg at hun var ca 15 uker på vei, og hadde termin en full måned etter meg...

Siden legen nevnte at jeg kanskje ikke får i meg nok næring, og at jeg måtte ha en ekstra kontroll pga dette nå i juli så er jeg litt bekymret for at babyen ikke får det den trenger (Selv om jeg har lest 1001 ganger at den "tar" det den trenger, det er mor som eventuelt ikke får nok), og at den ikke skal ha vokst nok... :/

Hei :) Er 19 + 3 og så og si like langt som deg! Jeg har heller ikke fått gravidmagen enda, så det er ikke enkelt å se at jeg er gravid. Tror det er ganske normalt, noen får det jo bare sent! Jordmor mente jeg bar babyen dypt og at det kan være derfor. Jeg hadde heller ikke så mye rundt magen i utgangspunktet. Det kommer snart regner jeg med :) Alt er i alle fall bra med babyen, og jordmora påpekte at han har skikkelig rund og god mage allerede, 

Prøv å spis litt mer enn du pleier og få i deg kjøtt og proteiner. Håper dette går seg til!! Man skal jo ikke spise for to, men i ditt tilfelle kan det sikkert være greit å øke inntaket litt :) Tar du noe vitaminer? 

Dette går seg nok til! Lykke til <3

Skrevet

Sånt er jo så individuelt. Vet du hvor morkaka ligger? Kan ikke det også ha noe å si? Hadde ikke bekymret meg for det altså. (Husk fotballfrue. haha.. Hun så jo ut som om hun var 4 mnd på vei når hun var høygravid!  :fnise: ) Jeg føler at magen min blir større og større, men klærne mine passer jo fremdeles, så det er jo ikke så ille som det kjennes ut til tider.

Gleder meg til å høre om ultralyden din imorgen! Kan ikke tenke meg at du får noe mindre tid der, som du skrev at du var redd for. De pleier jo å ta sin tid, og være grundige uansett. Jeg følte at min var supernøye. Hun målte jo hodet minst 6 ganger, og jeg var ikke der inne mer enn 40 min ( Men jeg er elendig på tid, så jeg husker ikke nøyaktig) 

Den sterkeste stikkingen har gitt seg, men idag har jeg vondt i hele livmoren. Tror nok at det er disse ligamentsmertene som har blitt verre. Det strekker og stikker konstant, og er verst når jeg går. Prøver å holde meg mest mulig i ro. Hater å være så redd  hele tiden. Følte meg jo panisk igår når jeg ringte sykehuset! :P

Skrevet

Heihei allesammen!

Nå føltes det plutselig som en evighet siden sist jeg var her inne! Var plutselig tre hele sider jeg ikk hadde lest her.. Hehe...

Velkommen til dere nye! :)

Håper ul din går bra i morra Ulvemamma! Er så typisk at man bare blir mer og mer nervøs jo nærmere man er! Håper du blir beroliget og får en skikkelig grundig og fin ul i morra! :)

Her er magen stor! Selvom flere har begynt å si jeg har lite mage.. Hehe... Men den blei skikkelig synlig kjapt denne gangen for så å ha stoppa litt opp. Kjenner bevegelser hver eneste dag nå og har en skikkelig aktiv krabat i magen. Hehe.

Halsbrannen har heldigvis holdt seg unna til nå, men det syns jeg nesten bare skulle mangle med tanke på hvor mye kvalm jeg har vært og hvor mye jeg sliter med bekkenet. Krykkene er heldigvis lagt bort igjen etter fantastisk behandling med akupunktur, men vondt er det fremdeles. Hadde en god del halsbrann forrige gang og holdt meg unna all mat som smakte sterkt og spesielt hvitløk. Jeg hadde god effekt av yoghurt og andre melkeprodukter og håper jeg kan slippe medisinering om det skulle komme til det. Er ikke noe gla i å putte medisiner i kroppen når jeg bærer på et lite, sårbart individ. :)

Skrevet

Hei alle sammen da skriver jeg fra Spaniasland på ferie. Suuuuper deilig med ferie kan slappe MAX av. Lille prinsen virker ikke som han bryr seg verken om soling, varmt og bading. Er flink til å drikke masse vann :)

Eneste som plager meg litt er at jeg ikke kan drikke vin :P tror dette setter litt demper for min kjære også. Tror ikke han koser seg like mye. Men vi har jo snakket om det og han er jo inneforstått med at det er slik denne ferien.

Ellers synes jeg det er litt vanskelug på faktisk hva jeg skal drikke sånn st jeg også kan kose meg men jeg er ganske forsiktig med sukker og liker ikke brus, så det går så utrolig mye i vann og farris - begynner å bli lei hehe:p.

Ellers er ikke magen vokst noe særlig men litt legger heg merke til, det å ligge på magen på solseng eller ligge på magen ig sove er ikke like lett lengre. Jeg håååååper jeg er og blir liten gravidmage har litt for mye rundt magen fra før og har ikke lyst å legge mye på meg. Når vi reiste hadde jeg tilsammen gått ned 3 kg siden jeg ble gravid og håper det forsetter slik

Jeg kjenner ikke mye liv, men av og til gjør jeg det.

Dette er kanskje veldig tabu og skrive om men jeg er faktisk skuffet over at de blir gutt og ikke jente hehe, alle rundt meg var så giret og trodde at det ble jente så jeg var nesten klar jeg og nå når jeg vet det blir gutt går jeg her i spania og ser på de ssssuuuuper søte jenteskoene og små klærene og ikke minst alle de søte så jentene som løper rundt i små kjoler... Selvføgelig er jeg glad for gutt også men ikke liiiiike dillete og kjekt med klær og pynt,,, hhhhmmmmm kanskje slemt av meg å skrive det men det er følelsen min, min samboer har en sønn fra før på 3 år som jeg er utrolig glad i og vi har 5 gutter vi en onkel og tante til,,, ingen jenter :(

Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for å innfinne meg i det.

Jeg tror jeg forsatt at den idiotiske jordmoren så feil siden hun verken har vist det til oss eller fått bilde av det....., har enda ikke sjekket opp i ultralyd her nede men tror jeg kanskje må gjøre det.

Føler forsatt at de som er gravid rundt meg er så glad for graviditeten mens jeg føler mer at jeg ikke vil snakke om det, ver ikke hvorfor :s

Ha en super dag

Skrevet

Hei mabanovember. Jeg tilhører ikke denne gruppa, men vil bare at du skal vite at du er ikke alene om dette med skuffelse når det gjelder kjønn. Det er tabubelagt, men man kan ikke noe for hva man føler. Syns du er tøff som skriver om det her! Jeg var i din situasjon- både jeg og mannen ønsket oss jente og på oul fikk vi vite gutt. Jeg kjente på en skuffelse som jeg skal være så ærlig å si at varte ganske lenge. Gikk å så på kjoler, hårbånd og følte meg trist for at ikke jeg fikk handle det. Var den eneste på barselgruppa med gutt så fikk kjenne ekstra på savnet da. Men jeg skal love deg en ting- og det er at disse følelsene du har nå, de går garantert over! Kanskje ikke med det samme, men til slutt gjør de det! Etter hvert glemte jeg av hele "jentesavnet" for denne lille vakre, perfekte gutten var så mye mer enn jeg kunne drømt om å få! En liten gutt som er verdens beste og som elsker å ligge timesvis å kose med mammaen sin! En skikkelig humoristisk type som får meg til å le hver dag. Kan ikke beskrive hvor fantastisk det er når han ser på meg med de vakreste øynene i verden og sier "elsker deg"! Du vil garantert føle det samme for din gutt når han kommer! Da blir det virkelig likegyldig om han løper rundt i en kjole eller skjorts på en sommerdag, du vil bare forgude og elske det lille menneske så høyt! Nå er jeg gravid igjen og kjenner virkelig ikke på dette jentesavnet lenger.. Det viktigste for meg er et friskt barn, men innerst inne ønsker jeg meg gjerne en gutt til som er like fantastisk som sønnen min er. Det tør jeg ikke å si til noen! Føler alle rundt meg vil det skal bli jente. Men jeg elsker å være guttemamma og det må være lov å si det og. Skulle det komme en jente blir det nytt, men jeg kommer sikkert til å elske å være like fascinert av henne! ;) Bare vent! Snart er disse tankene du har nå laaaangt borte og du kan ikke få nok av gutten din! 💙 og du kan virkelig ikke skjønne at du noen gang skulle ønske han var en jente ;)

Anonymous poster hash: 5cb02...2fc

Skrevet

Hei alle sammen da skriver jeg fra Spaniasland på ferie. Suuuuper deilig med ferie kan slappe MAX av. Lille prinsen virker ikke som han bryr seg verken om soling, varmt og bading. Er flink til å drikke masse vann :)

Eneste som plager meg litt er at jeg ikke kan drikke vin :P tror dette setter litt demper for min kjære også. Tror ikke han koser seg like mye. Men vi har jo snakket om det og han er jo inneforstått med at det er slik denne ferien.

Ellers synes jeg det er litt vanskelug på faktisk hva jeg skal drikke sånn st jeg også kan kose meg men jeg er ganske forsiktig med sukker og liker ikke brus, så det går så utrolig mye i vann og farris - begynner å bli lei hehe:p.

Ellers er ikke magen vokst noe særlig men litt legger heg merke til, det å ligge på magen på solseng eller ligge på magen ig sove er ikke like lett lengre. Jeg håååååper jeg er og blir liten gravidmage har litt for mye rundt magen fra før og har ikke lyst å legge mye på meg. Når vi reiste hadde jeg tilsammen gått ned 3 kg siden jeg ble gravid og håper det forsetter slik

Jeg kjenner ikke mye liv, men av og til gjør jeg det.

Dette er kanskje veldig tabu og skrive om men jeg er faktisk skuffet over at de blir gutt og ikke jente hehe, alle rundt meg var så giret og trodde at det ble jente så jeg var nesten klar jeg og nå når jeg vet det blir gutt går jeg her i spania og ser på de ssssuuuuper søte jenteskoene og små klærene og ikke minst alle de søte så jentene som løper rundt i små kjoler... Selvføgelig er jeg glad for gutt også men ikke liiiiike dillete og kjekt med klær og pynt,,, hhhhmmmmm kanskje slemt av meg å skrive det men det er følelsen min, min samboer har en sønn fra før på 3 år som jeg er utrolig glad i og vi har 5 gutter vi en onkel og tante til,,, ingen jenter :(

Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for å innfinne meg i det.

Jeg tror jeg forsatt at den idiotiske jordmoren så feil siden hun verken har vist det til oss eller fått bilde av det....., har enda ikke sjekket opp i ultralyd her nede men tror jeg kanskje må gjøre det.

Føler forsatt at de som er gravid rundt meg er så glad for graviditeten mens jeg føler mer at jeg ikke vil snakke om det, ver ikke hvorfor :s

Ha en super dag

Hei igjen! Godt å høre at du koser deg på ferie :) Vi reiser om to små uker og jeg gleder meg vilt! Men vin blir nok et savn ja... Håper jeg finner noe alkoholfritt øl som er drikkende ;)

Jeg skjønner godt de følelsene du har rundt kjønn. Har skrevet litt om det før her i tråden. Jeg ønsket meg veldig sterkt en jente denne gangen og ble glad da det viste seg å være det. Men fikk liksom dårlig samvittighet for at jeg ble glad... Man har på en måte ikke helt lov til å ønske seg et kjønn på barnet sitt. Merkelig følelse.

Ellers er jeg enig med anonym ovenfor her. Dette vil gå over ;) Jeg ønsket meg jente sist også, men det ble verdens deiligste gode kosegutt. Og nå er det selvsagt utenkelig med noen andre enn han :) Heldigvis finnes det jo mer og mer fint å kjøpe til gutter også! Jeg elsker newbie serien til Kappahl, blant annet.

Kos deg på tur og nyt livet :)

Skrevet

Uff, da er det min tur til å klage litt er jeg redd for... Har hatt to skikkelig dårlige dager nå. Er trøtt, kvalm og tung i hodet. Skjønner ikke hvorfor jeg har det sånn innimellom. Syns også at det ser ut til å bli noe hyppigere. Får ikke trent, for når jeg endelig har tid, så ligger jeg strekk. Vil helst sove tre ganger til dagen...;) Kan noe være galt?

Skrevet

Hva tenker dere andre novembermammaer om permisjon og bhg? Er rimelig sikker på at vi ikke får barnehage fra august 2015, da kommunen vår ikke har nok plasser til å dekke behovet... Når skal permisjon søkes om, og hva er lurest økonomisk? Uff, føler det er en hel jungel dette :P

Vi skal ta ut permisjon med 100% lønn. Og jeg vim begunne å jobbe i august etter permisjon og 4 uker ferie:-) og bebisen vil begynne så smått i bhg hvis vi får plass:-)
Her tror jeg vi tar barnehageplass mai 2016, altså når baby er 1,5 år. Når permisjonen er over går jeg over på kontantpenger (for å ikke ha barn i bhage) og blir fulltidsstudent med barn hjemme.

Det er ingen mulighet for at vi får bhageplass her allerede i august, så det er vår løsning, så slikt sett er det "flaks" at jeg kan være student, da denne løsningen ikke hadde fungert ute i arbeidslivet :-)

Er ikke bare bare å få bhg plass i mai. 1 -2 mnd før bhg året er ferdig. De fleste har søknadfrist i mars og opptak august. Og de som ofte får bhg i nov foreksempel må betale august og sep og oktober.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...