Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag var jeg på første jordmortime! Gikk egentlig veldig bra, bortsett fra en litt ubehagelig prøve jeg måtte ta fordi jeg har vært på sykehus i utlandet.... Anbefaler ingen å bli innlagt på sykehus i utlandet! (Ikke at man kan bestemme slikt da men! :P

Fikk også streng beskjed om å kutte ut Cola, noe jeg er helt enig med selvfølgelig. Skal tilbake igjen neste uke på Glukosebelastningstest.. hurra.... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke siste listen dere har redigert i de siste innleggene her. Jeg var i allefall flyttet til 5. på ei liste som var nyere enn de her :)

1.Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose, micke78 (jente)

4. JeanetteMarie

5. AlexandraMedMirakeliMagen, Bonusmamma, VurdererBaby

6. Tuppen85, Makemyday

7. Silhouette

8. illyheart, tikl, Løven 72

9. Bifrost, Ulvemamma (gutt)

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, monson(gutt)

12. AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D(gutt)

13. Limona, Gi89, Malv(Gutt), Coccobahhia (Jente)

14. junior&vesl@, Nordlys13 (jente), frø-i-magen(jente), hildeeliaslilleputt(gutt), Snurrballong(luv)

15. PrinsesseHengepupp(luv), Kristine 1989, Gosseklompen, Panterjenta85 (gutt)

16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike

17. RosaParasoll

18.Solstråle86, Mabanovember (Gutt)

19. Milli, 

20. Sirimalen, prøvestadiet

21.Amone (gutt), DramaMama (gutt)

22. Eliamali, Mrs Meg

23. lykkeligravid2, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll,Hippetihopp

26.

27. MartheK, esha, Zinas79

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Uff da, det er sikkert jeg som startet den "nye" listen som du ikke har rett termin på da, beklager det... Jeg som var sikker på at jeg tok den sist redigerte. Enkelt skal det ikke være. Jeg satte deg inn på 5 på denne, så er du på rett (?) termin.. :) 

Endret av Coccobahhia
Skrevet

Prøvde å klippe og lime på tlf-en her, nettet er nede, men det var vanskelig gitt.

Har mest sannsynlig (85%) ei lita jente i magen. Var visst veldig vanskelig å være sikker i dag. Men uansett er baby frisk og rask. :-)♡♡♡. Fikk ny termin 25. så dersom noen har lyst får de lov å flytte meg :-)

Skrevet

Det er ikke siste listen dere har redigert i de siste innleggene her. Jeg var i allefall flyttet til 5. på ei liste som var nyere enn de her :)

1.Sunnisol, mipmipmip2. Nummer2.2014, spire.nr.2<33. DrømmeSofie, Toolose, micke78 (jente)4. JeanetteMarie5. AlexandraMedMirakeliMagen, Bonusmamma, VurdererBaby6. Tuppen85, Makemyday7. Silhouette8. illyheart, tikl, Løven 729. Bifrost, Ulvemamma (gutt)10. Håpet om nr 3 :-)11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, monson(gutt)12. AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D(gutt)13. Limona, Gi89, Malv(Gutt), Coccobahhia (Jente)14. junior&vesl@, Nordlys13 (jente), frø-i-magen(jente), hildeeliaslilleputt(gutt), Snurrballong(luv)15. PrinsesseHengepupp(luv), Kristine 1989, Gosseklompen, Panterjenta85 (gutt)16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike17. RosaParasoll18.Solstråle86, Mabanovember (Gutt)19. Milli, 20. Sirimalen, prøvestadiet21.Amone (gutt), DramaMama (gutt)22. Eliamali, Mrs Meg23. lykkeligravid2, Abcsilje24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie8925. To små troll,Hippetihopp26.27. MartheK, esha, Zinas7928. Novemberlykke29. Ponkepenk, bellina30. Frupedersen, Challe

Uff da, det er sikkert jeg som startet den "nye" listen som du ikke har rett termin på da, beklager det... Jeg som var sikker på at jeg tok den sist redigerte. Enkelt skal det ikke være. Jeg satte deg inn på 5 på denne, så er du på rett (?) termin.. :) 

Spiller ikke noen rolle for meg altså ;) folk må jo bare endre på seg selv, er bare det at jeg ikke får til med klipp og lim på ipad, så var så glad når noen (Malv) hadde orket å flytte meg ;)

Skrevet

Klageinnlegg fra denne kanten i kveld gitt....

Har så vondt i magen!! :( og så vondt i bekkenet.... Var på akupunkturbehandling i går så det er jo vanlig at jeg har det litt vondere rett etter, men ikke dagen etter... Har også vært sånn halvveis dårlig i magen de siste dagene, men nå er det bare vondt :( helt tydelig i magesekk/tarmer, men er då ubehagelig når de får mindre og mindre plass og blir flytta så mye på... Og så to tupper som ska kose og lene seg mot magen min og det presser så innmari.... *sukk* håper et er bedre i morra!!

Skrevet (endret)

1. Sunnisol, mipmipmip

4. JeanetteMarie

6. Tuppen85, Makemyday

7. Silhouette

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, Monson(gutt)

14. junior&vesl@, Nordlys13 (jente), frø-i-magen(jente), hildeeliaslilleputt(gutt), Snurrballong(luv)

17. RosaParasoll (luv)

18. Solstråle86, Mabanovember (Gutt)

19. Milli,

21. Amone (gutt), DramaMama (gutt)

22. Mrs Meg

25. To små troll, Hippetihopp, Eliamali (J?)

26.

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Eliamali, jeg flyttet deg og skrev J? siden du ikke er "sikker" :)

Skrev også luv bak deg RosaParasoll slik at vi ser du har vært på ul, men som flere andre er lykkelig uviten om kjønn :) Håper det går bra? hvis ikke må du bare si i fra :)

Endret av MammaMia :D
Skrevet

Jeg har også vært på jordmortime i dag. Det var min tredje kontroll. Er 22+2. Det var veldig koselig, slik det pleier å være. Jeg gikk til samme jordmor forrige gang også, så vi kjenner jo hverandre litt etterhvert :) Blodtrykk og urin var fine og hjertelyden bra. Hadde lagt på meg et par kilo siden sist, til sammen 6 kg til nå. Det er ok syns jeg, fryktet at det var værre... ;) Hadde lagt på meg to-tre kilo mer på samme tid sist og la da på meg 12 sammenlagt. Jeg har jo ikke vært i form i det siste, så i morgen blir det litt blodprøver i tillegg til glukosebelastningen. Får ta med meg litt lesestoff og manne meg opp til den ;) Håper alt er vel.

Etter timen var jeg på litt kose-shopping. Kjøpte søte bodyer til halv pris på Noa-Noa og litt til 25% på Kappahl. Elsker rosafargen de bruker på newbie-serien! Veldig kjekt å handle litt til den lille!

Skrevet

1. Sunnisol, mipmipmip

4. JeanetteMarie

6. Tuppen85, Makemyday

7. Silhouette

9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)

17. RosaParasoll (luv)

19. Milli,

22. Mrs Meg

26.

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Bare føyde til at jeg har en røverkonge i magen ;)

I går sydde jeg mitt første babynest! Ganske fornøyd egentlig, til tross for at jeg bare fant en gammel gardin og et rart dynetrekk å bruke til stoff. Men fikk til et ganske åkai resultat, og i dag har jeg vært på farmandsstredet og kjøpt et kjempefint litt retroaktig stoff i blått med epler på. Så nå skal jeg lage enda et lite reir <3 Blir fiiint - hvis jeg ikke kløner det til :D

Har noen her inne erfaring med babynest og samsoving forresten? Jeg er hellig og uvitende overbevist om at det er den eneste måten jeg kommer til å våge å ha babyen i senga om natta - som vi har tenkt å ha i starten. Til tross for at samboeren min forsøker å fortelle meg at jeg IKKE kommer til å ligge ihjel ungen uansett. Har bare en følelse av at jeg kommer til å føle meg tryggere hvis krypet er "polstret". Hehe. Huff.

Skrevet

1. Sunnisol, mipmipmip

4. JeanetteMarie

6. Tuppen85, Makemyday

7. Silhouette

17. RosaParasoll (luv)

19. Milli,

22. Mrs Meg

26.

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Eliamali, jeg flyttet deg og skrev J? siden du ikke er "sikker" :)

Skrev også luv bak deg RosaParasoll slik at vi ser du har vært på ul, men som flere andre er lykkelig uviten om kjønn :) Håper det går bra? hvis ikke må du bare si i fra :)

Haha, så det er det det står for :D tusen takk, jeg er visst ikke helt oppdatert.

Skrevet (endret)

Jeg har også vært på jordmortime i dag. Det var min tredje kontroll. Er 22+2. Det var veldig koselig, slik det pleier å være. Jeg gikk til samme jordmor forrige gang også, så vi kjenner jo hverandre litt etterhvert :) Blodtrykk og urin var fine og hjertelyden bra. Hadde lagt på meg et par kilo siden sist, til sammen 6 kg til nå. Det er ok syns jeg, fryktet at det var værre... ;) Hadde lagt på meg to-tre kilo mer på samme tid sist og la da på meg 12 sammenlagt. Jeg har jo ikke vært i form i det siste, så i morgen blir det litt blodprøver i tillegg til glukosebelastningen. Får ta med meg litt lesestoff og manne meg opp til den ;) Håper alt er vel.

Etter timen var jeg på litt kose-shopping. Kjøpte søte bodyer til halv pris på Noa-Noa og litt til 25% på Kappahl. Elsker rosafargen de bruker på newbie-serien! Veldig kjekt å handle litt til den lille!

Den glukosebelastingen skal jeg ta neste uke. Hvordan jeg skal klare å sitte stille i to timer vet jeg ikke. Antar at jeg tar med meg dataen! :P Og noen blader.. Har også lydbok. Ordner seg sikkert! 

Endret av Malv
Skrevet

Jeg samsov med guttungen, null problem. Allerede på sykehuset endra søvnmønsteret mitt seg fra typisk bevisstløs tenåring (var 22 da men) til overoppmerksom slik at jeg stort sett sov "våken". Fikk med meg alt som skjedde selv om jeg sov. Husker jeg kunne våkne og ha fått med meg ting som hadde skjedd på nyhetene som mamma hadde sett/hørt på i andre rom i huset :P Så jeg hadde null problem med å unngå å legge meg på knærten.

Har iverksatt voksiposejakten 2014, men sålangt ser det dårlig ut. Joda, er jo "en million" brukte og nye poser der ute, men jeg vil ha en classic med et retro eller fargerikt mønster. Alt jeg finner er sort, eller i bestefall koksgrått eller mørke-mørkeblått. Og vi har brun og sennepsgul vogn fra 1979, så det kommer ikke på tale å bruke en sort pose. Er halvveis inne på tanken om å sy selv, meeeeen...... Noen som vet av noen som kan sy trekk på bestilling uten at halve årslønna går med? 

Skrevet

Her har vi samsovet med våre to uten noen nest. De har ligget mellom oss med sine egne dyner eller oppå en av oss for ekstra nærhet. Har ikke sovi tungt nok til at det har vært mulig å rulle over babyen. Veit mannen sov litt dårligere i perioder fordi han tenkte på det, men det gikk over. Hvis ikke babyen var i vår seng hadde vi henne rett ved siden av senga i vognbagen den første tida. Sprinkelsenga var så utrolig stor og skummel for begge to.. Hehe.. Endte med at vi måtte sette vognbagen oppi sprinkelsenga for så etter en stund å ta ut madrasser og alt oppi slik at hun hadde det rundt seg og så til slutt sov hun i senga si. Det gjaldt faktisk begge to så de er helt klart søstre. Hehe

Skrevet

Da var UL unnagjort - en veldig fin opplevelse! :-) (og ingen kjeft for avglemt skjema!) Fikk se en svært aktiv liten krabat! Kjenner også til dels mye bevegelse. Blir lillebror her i huset, så enda en i gutteklubben! :-) kjenner jeg er litt glad for det, da det er kun jenter i familien (på begge sider) fra før av! Termin flyttet fra 25. til 22.

Skrevet

Den glukosebelastingen skal jeg ta neste uke. Hvordan jeg skal klare å sitte stille i to timer vet jeg ikke. Antar at jeg tar med meg dataen! :P Og noen blader.. Har også lydbok. Ordner seg sikkert!
Ganske kjedelig på glukosetest men jeg hadde mex ipad og så på film og da gikk jo tiden font. Eneste jeg synes var ubehag er å sitte på venterom der alle kommer inn og ut. Følte meg beglodf. Og stolene er jo ikke akkurat comfort. Så tror jeg sitter meg på gulvet neste test faktisk.

Lykke til

Skrevet

Da var UL unnagjort - en veldig fin opplevelse! :-) (og ingen kjeft for avglemt skjema!) Fikk se en svært aktiv liten krabat! Kjenner også til dels mye bevegelse. Blir lillebror her i huset, så enda en i gutteklubben! :-) kjenner jeg er litt glad for det, da det er kun jenter i familien (på begge sider) fra før av! Termin flyttet fra 25. til 22.

Gratulerer med en guttebass i magen :) :)

Skrevet

Igår var jeg på IKEA med mamma for å kjøpe klesskap til babyen. Hadde sett på Hensvik klesskapet en stund, og etter en time med vandring på IKEA(helvete), bestemte vi oss for at det var det beste valget. Tror du ikke de var utsolgt for den?....  :bond:

Og når får de den inn igjen?.. Jo, idag...... Kan hende moren min er så snill at hun drar og henter den for meg, siden jeg ikke orker tanken på IKEA igjen, noensinne.... 

Syntes det var litt morsomt å diskutere innkjøp med mamma, siden vi er så forskjellige. Jeg har jo allerede kjøpt vogn, stokke tripp trapp med newborn, masse klær, baby bouncer osv osv... Når hun ble innlagt på sykehuset med meg, hadde hun enda ikke kjøpt NOENTING. En venninne måtte ut og kjøpe inn alt av klær osv mens hun lå på sykehuset.. haha.. Eplet faller virkelig virkelig langt fra stammen noen ganger!  :fnise:

Skrevet

Da har vi vært på OUL og ei frisk og fin lita jente ligger der inne å koser seg <3

Skrevet

Da har vi vært på OUL og ei frisk og fin lita jente ligger der inne å koser seg <3

Gratulerer så masse med jenta!  :rolleyes:

Skrevet

Jeg samsov med guttungen, null problem. Allerede på sykehuset endra søvnmønsteret mitt seg fra typisk bevisstløs tenåring (var 22 da men) til overoppmerksom slik at jeg stort sett sov "våken". Fikk med meg alt som skjedde selv om jeg sov. Husker jeg kunne våkne og ha fått med meg ting som hadde skjedd på nyhetene som mamma hadde sett/hørt på i andre rom i huset :P Så jeg hadde null problem med å unngå å legge meg på knærten.

Har iverksatt voksiposejakten 2014, men sålangt ser det dårlig ut. Joda, er jo "en million" brukte og nye poser der ute, men jeg vil ha en classic med et retro eller fargerikt mønster. Alt jeg finner er sort, eller i bestefall koksgrått eller mørke-mørkeblått. Og vi har brun og sennepsgul vogn fra 1979, så det kommer ikke på tale å bruke en sort pose. Er halvveis inne på tanken om å sy selv, meeeeen...... Noen som vet av noen som kan sy trekk på bestilling uten at halve årslønna går med? 

Jeg vet at RisaRosa syr vognposer i masse forskjellige farger, kanskje de har noe mønster du kunne tenke deg? De er jo litt dyre, men jeg var ihvertfall utrolig fornøyd med min (selv om jeg ikke har fått brukt den enda:P) Du kan jo sjekke nettsiden deres eller på FB :)

Skrevet

Jeg har tenkt å lage vognpose selv!! Kjøpt stoff fra Stoff og stil, og dunpose fra ikea. Mye billigere enn de dyre i butikken :)

Skrevet

[/quote

Glukosebelastningen gikk greit, men jeg ble så kvalm at jeg ikke orket noen ting! Hadde med bok og mobil, men satt i stedet og halvsov... Ble skikkelig uggen! Godt å ha det overstått! Måtte sitte pinn i ro og fikk ikke drikke vann en gang. Men har hørt at mange syns det er helt ok... Jeg er jo ikke helt i form om dagen, så det kan ha spilt inn. Lykke til med din neste uke!!

Skrevet

Jeg har tenkt å lage vognpose selv!! Kjøpt stoff fra Stoff og stil, og dunpose fra ikea. Mye billigere enn de dyre i butikken :)

Spennende! Har du oppskrift?

Skrevet

Bamsemams74: Får man ikke drikke vann engang? Herregud, nå gruer jeg meg mer! Måtte ta en drikkevaksine før jeg dro til Mexico, og da kunne jeg ikke spise eller drikke noe en time før og en time etterpå... Syntes det var vanskelig!! Spesielt det å ikke kunne drikke..

Kan man drikke rett før testen da?

Skrevet

Det har jeg også tenkt å gjøre :) Må bare bli ferdig med redene først.

(Smart tips med dunpose fra IKEA, den stjeler jeg :D )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...