Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Ikke for å sammenligne jobb med privatliv, men jeg har også fått noen psykiske smeller gjennom svangerskapet. Siden jeg var 10år(jeg er nå 23år), har jeg hatt en stefar som har vært psykisk syk(angst og depresjon) og vært alkoholiker. Gjennom alle disse årene har det alltid vært jeg som har vært "syndebukken".. (Alt har vært min feil.)Han har til og med sagt til meg at etter at jeg kom inn i livet hans, så har livet hans vært et helvete.. Noe som selvfølgelig bare er tøv, da jeg stort sett ikke har turt å hverken si eller gjøre noe! I tillegg til at jeg på tidspunkter han ble kjent med meg bare var et barn! Men det gjør allikevel veldig vondt å høre sånne ting!! Så etter å ha tenkt over det i flere år,tok jeg endelig steget å si til mamma at jeg vil ha minst mulig med den mannen å gjøre. Og da bryter helvete løs. Mamma blir skikkelig sint på meg og sier at ved å velge bort stefaren min, så velger jeg også bort henne og min søster på 13år.(For ja, mamma og stefaren min bor fortsatt sammen). Så nå er nesten ikke jeg og mamma på talefot, noe jeg synes er leit, da vi alltid har vært nær hverandre. Og det hadde vært ålreit å snakke med henne om graviditeten og at ho skal bli bestemor!

 

Så må si jeg sliter litt med psyken om dagen, noe som er utrolig slitsomt!!! Også er man vel også ekstra følsom og mottakelig for slike ting som gravid?! Uff, dette ble et skikkelig syte innlegg, og veldig personlig, men jeg synes rett og slett at det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre.. Håper mamma tenker over hva ho har sagt og at vi kan få et nogenlunde mor/datter-forhold igjen!

Høres ikke noe hyggelig ut. Håper det fikser seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg fått streng beskjed om å ta det med ro framover.
Etter 16 timer med intense menssmerter ble jeg sendt på sykehuset for sjekk. De var redd for å stresse baby og at kroppen satte i gang fødsel. Det gikk heldigvis over, så nå er det bare å passe på at det ikke skjer igjen. Er bare 23+3 i dag, så det er jo ingen som vil at fødselen skal starte enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått streng beskjed om å ta det med ro framover.

Etter 16 timer med intense menssmerter ble jeg sendt på sykehuset for sjekk. De var redd for å stresse baby og at kroppen satte i gang fødsel. Det gikk heldigvis over, så nå er det bare å passe på at det ikke skjer igjen. Er bare 23+3 i dag, så det er jo ingen som vil at fødselen skal starte enda. :)

Oj! Kan stress sette igang fødsel? :-o

Bra at det gikk bra.. og ta det med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Bonusmamma, det hørtes skummelt ut! Håper du slapper av nå!! 

 

Kjenner meg igjen i det flere av dere skriver om konflikter på jobb og i privatlivet. Jeg merker at dette svangerskapet tar mye mer av meg enn jeg var forberedt på. Etter å ha vært frem og tilbake på sykehuset flere ganger har jeg rett og slett blitt litt deprimert. Merker at jeg helst bare vil sitte inne og være for meg selv. Har heldigvis gode venninner og mamma som tvinger meg ut i ny og ne. Faren min har jeg såvidt snakket med etter at jeg ble gravid. Har vel sett han 2 ganger de siste 5 månedene. Virker som om han gir totalt faen i meg, noe som forsåvidt ikke er helt nytt, men blitt mer ekstremt etter at jeg ble gravid.

 

 

Æsj for en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff her var det mye trist lesing for meg som har vært lenge borte fra forumet. Føler så med dere alle sammen! Er ikke lett å glede seg over den voksende magen når det er så mange andre distraksjoner... :(

 

Ville egentlig dele en positiv ting med dere jeg, men mener ikke å være ufølsom med å gjøre det, here goes... Jeg er helt kvitt bekkenplagene!!! :D det er så deilig å være meg nå om dagen! Ikke vondt i det hele tatt, mage som vokser og kjenner liv hver eneste dag. Alt er liksom bare positivt! Det hadde jeg ikke trodd for noen uker siden etter å ha hatt et trøblete svangerskap de første 19 ukene. :) kjempefornøyd rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oj! Kan stress sette igang fødsel? :-o

Bra at det gikk bra.. og ta det med ro!

 

Neei, eller. jeg tror da ikke det? Det var nok at jeg har holdt på veldig mye her hjemme den siste uken, med oppussing og bært mye tunge møbler ut og inn. har brukt kroppen litt for mye, og da fikk den en reaksjon rett og slett. Så jeg måtte ta det med ro og ikke stresse noe framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig føler jeg meg normaltemperert! Bading var løsningen!

Har avkjølt meg flere ganger i et tjern i dag, og endelig føler jeg meg normal igjen :-P

Is, skygge og bading.. Pjuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig føler jeg meg normaltemperert! Bading var løsningen!

Har avkjølt meg flere ganger i et tjern i dag, og endelig føler jeg meg normal igjen :-P

Is, skygge og bading.. Pjuh!

Skulle gjerne badet jeg og. Samboeren min kjøpte meg en vifte for noen dager siden. Ren lykke!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom havskodda inn og reddet meg fra en total meltdown i natt. Nå smiler livet, det er 17 grader ute og jeg har på langbukse. Lykke! Og i natt skal jeg endelig sove *dobbel lykke*

 

Men altså, jeg tuller ikke, jeg tror aldri jeg har hatt det så jævlig pga været som de siste dagene. Det har vært vondt. Og jeg har slitt med å ivareta hundene som rett nok, sikkert har hatt det enda verre enn meg.

 

Men nå kan jeg atter puste, og gutta drar bort i morgen, det gir meg 4 dager

ferie i mer normale temperaturer sammen med pelsdyra. Det blir deilig, selv om jeg har litt å gjøre de dagene. Bare tanken på å få sove lenge i en sval seng er jo nok til å kjenne hormonene presse på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vært her inn på en stund igjen. Feriemodus og sporadisk mobil og nett-dekning. Ganske deilig egentlig.

 

Håper det går bra med alle dere som har hatt det - og har det litt trasig for tiden.

 

Her har vi vært på ferie de to siste ukene, på hyttene til svigers. Jeg elsker de stedene, særlig hytta i Jotunheimen - så utrolig mange fantastiske turer man kan ta derfra, selv om jeg er greit redusert denne sommeren :( Fjellgeita har tatt seg en pause for å si det sånn. Neste år! Har allerede kjøpt meg en breial og high-tec bæremeis. Baby ingen hindring (når den først er ute vel å merke. Nå hindrer den ganske mye der den ligger og trøkker bekkenet mitt løsere og løsere for hver dag..)

Fant forresten ut at ull-bh er livreddende i fjellet. Herregud, jeg holdt på å fryse av meg puppene! Og det VAR så vondt! Aldri skjedd meg før noen sinne. Så har jeg heller aldri vært gravid før.. Så en av dagene måtte jeg reise ned til Beitostølen i ens ærend for å kjøpe sports-bh i ull (kosta meg 100 kr ekstra i bompenger tilbake til hytta igjen, men DET var det verdt!!).

 

På en av hytteturene vi har hatt nå så fortalte vi jentene at de skal bli storesøstre. Eller - mannen tok dem med seg alene på tur (jeg måtte holde meg i ro et par dager, greide å slå kokende vann oppå den ene foten. Upraktisk.) og fortalte dem det da. Det var hans "oppgave" å fortelle nyheten, det er jo tross alt hans barn ;) Jeg har egentlig ikke sett så voldsomt lyst på den dagen bomba skulle slippes. Jentene er fryktelig fine og gode, og jeg er veldig glad i dem (enegga tvillinger som nettopp har blitt 7 år forsåvidt), men de er veldig prinsesse og småpus-aktige som alltid vil være minst og søtest i alle sammenhenger - i tidligere har de vært sjalu på de yngre søskenbarna sine nettopp fordi at de er "mindre og søtere" enn dem. Så. Ja. Jeg var litt i tvil om hvordan de ville ta dette. Hehe.. (I tillegg til den store elefanten - det at pappa skal ha et barn til, med noen andre enn mamma. Selv om jeg og mannen har vært kjærester i mange år, og jentene er veldig glad i meg, så "er det jo mamma og pappa som får barn". Og jeg er jo ingen mamma. Bra logikk det der :) )

Men uansett - det gikk altså SÅ fint!! De syntes det var veldig gøy og kjempespennende - og litt merkelig at vi hadde parret oss :D. Og det å få en lillebror, DET var bare flott.

Så nå kommer de bort og koser på magen min støtt og stadig, og snakker med lillebroren sin <3 Nå er det bare er par uker siden de fikk vite det, så det er fullt mulig at det vil komme litt leie tanker underveis - og at det blir rart når babyen faktisk er født. Men det får vi bare ta når/hvis det kommer. Men enn så lenge - puh og win! Hehe. Jaggu ikke like enkelt disse bonusgreiene alltid :)

 

Ellers - 23+1 i dag. Masse liv og leven inne i magen min - som begynner å bli relativt stor. Kan til og med se små dult utenpå nå, selv om jeg har den berømmelige foranliggende morkaka.

 

Dette ble langt og rotete. Skriver fra iPhone, og jeg er så varm at fingrene omtrent sklir rundt på skjermen!

Mannen dro opp i Jotunheimen igjen i dag på guttetur, og jeg er alene hjemme til tirsdag. Og det skal bli DEILIG! Da skal jeg sy, se tulleting på TV og bare kose meg ute. Og så kommer en venninne i morgen som jeg ikke har sett på evigheter. Det glær æ mæ te!

 

Sånn.. Har jeg mer på hjertet nå? Nei :)

 

Jo - God helg!

Endret av _Bifrost_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nest siste dag av ferien

16 dager i spania og 4 dager i Kr.sand og Dyreparken. Nå avslapping på hytten. Deeeeeilig.

gruer meg veldig til å begynne på jobb på mandag. Er ikke sikker på om jeg greier å jobbe. Formen min har vært grei nå på ferien men det tror jeg er mye for at jeg har slappet av. Merker at ryggen ikke er helt som den skal være. Og er tvil om jeg greier å stå i 8 timer hver dag aleine uten pause eller tissepause :/

Nå når jeg er tilbake skal jo de andre på ferie og har ingen som kan jobbe for meg. Og har ikke muligheten til sykemelde meg. Om jeg blir sykemeldt er det meg som må ordne med vaktene mine og får jeg ikke noen til å jobbe, ja så må jeg jobbe selv. Noe jeg har gjort mange ganger.og som arbeidstilsynet er enig med at jeg skal ordne mine vakter om jeg blir sykemeldt. Uuufff litt klagete dette. Men er veldig i tvil hva jeg skal gjøre :( jeg vet at når jeg begynner igjen på jobb kommer det masse varer, store esker mye tunge løft. Der jeg må gjøre alt selv. Har også tenkt om jeg fikk en 50% sykemelding lar ikke dette seg gjøre heller da den andre som kommer på jobb har max lov til å jobbe 8 timer noe som innebærer at jeg må jobbe mer enn hva jeg skal.... baaaare rot....

 

jeg har det på LANGT nær like vanskelig som mange andre har skrevet her inne. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette.

 

ellers er jeg 22 uker i dag og kjenner spark innimellom men ikke på utsiden, stakkars pappaen har så lyst å kjenne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen til London gikk fint uten hovne ben eller blodpropp, så nå er jeg klar for storbykjærlighet med mannen ❤️

Såvidt jeg vet skal det gå an å få kjøpt litt tøy til babyer her, så kanskje kofferten fylles til hjemreise 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tok jeg kortet til samboeren og kjøpte en diger doomoo ammepute. :fnise: Har hatt lyst på den så lenge siden den kan brukes til å sove med under graviditeten. Håper den hjelper ryggen min! Gleder meg til den kommer i posten!  :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er noen her som skal føde på Ullevål i Oslo på ABC klinikken? Eller har født der???

Jeg har født på Ullevål, men husker ikke om det var på ABC klinikken :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen her som skal føde på Ullevål i Oslo på ABC klinikken? Eller har født der???

Jeg har fått plass der :) Er førstegangs, så har med andre ord ikke født der før, men har flere venninner og bekjente som har født der og samtlige er strålende fornøyd!

 

Skal du også dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late og rolige dager ja. Gubben dro bort med gutta våre for noen dager siden. Tirsdag kveld ble det legevakt på 13åringen: fiskekrok i foten, og nå er gubben innlagt i Tromsø (laaangt hjemmefra!) etter å ha fått en spiker på øyet :-p Heldigvis har den bare struffet med flatside og ikke perforert, men det kan være skade på hornhinna. Gud so jeg gleder meg til ferien er over, så man kan slappe av :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da PrinsesseH, ikke bra å høre:( håper det går bra med de begge.

 

Jeg var forøvrig på ny ul i dag, vekstkontroll grunnet div risikofaktorer. Forrige gang ble jeg flyttet 12 dager frem og i dag ville han flytte meg ytterligere frem, men valgte likevel å vente med det til neste gang. Sa jeg kom til å få et stoooort barn...:/ Så litt bekymra nå, hvordan i alledager kan de vite nå (24+4) hvordan det kommer til å se ut om en masse måneder? Ser for meg at han plutselig kommer poppende ut her, ferdiggått;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er noen her som skal føde på Ullevål i Oslo på ABC klinikken? Eller har født der???

Jeg har fått plass der :) Er førstegangs, så har med andre ord ikke født der før, men har flere venninner og bekjente som har født der og samtlige er strålende fornøyd!

 

Skal du også dit?

 

Jeg vil så gjerne føde der men har ikke fått plass der! :( Det er også min første barn og jeg vil virkelig mye har en naturlig fødsel på en fødeavdeling lige some ABC klinikken på Ullevål :) Men vet ikke om noe andre fødeavdelinger som den avdeling... :( Vet du om noe andre i Oslo?

Endret av BryndisSnae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da PrinsesseH, ikke bra å høre:( håper det går bra med de begge.

 

Jeg var forøvrig på ny ul i dag, vekstkontroll grunnet div risikofaktorer. Forrige gang ble jeg flyttet 12 dager frem og i dag ville han flytte meg ytterligere frem, men valgte likevel å vente med det til neste gang. Sa jeg kom til å få et stoooort barn...:/ Så litt bekymra nå, hvordan i alledager kan de vite nå (24+4) hvordan det kommer til å se ut om en masse måneder? Ser for meg at han plutselig kommer poppende ut her, ferdiggått;)

Den vekstestimeringen kan du ta med en klype salt.

Forrige gang jeg var gravid ble jeg fortalt på kontroll i uke 32 at jeg kom til åfå et stooort barn. Ut kom ei frøken på normale 3,7 kg/49 cm - og det en uke på overtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det legekontroll og glukosebelastningstest imorgen. Kan ikke si jeg gleder meg!

 

Er det flere som ikke har særlig mage? Har en liten kul, men jaggu ikke mye å skryte av. Tror ikke andre kan se at jeg er gravid uten at de vet det. Litt kjedelig på en måte :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig hvor utrolig utslitt jeg blir av bare litt påkjenninger :-/ Var selv i byen når gubben ringte ang den lille utflukten til Tromsø og det var som om jeg ikke skulle klart å kjøre hjem. Flatt ut på sofa resten av dagen, full av kynnere og vondt i magen, trøtt som en strømpe og fullstendig utkjørt. Kjære vene, jeg som har vært som ei fjellgeit på kokain tidligere. Ingen tvil om at det merkes at jeg er 12 år eldre enn sist, og at jeg har en og annen komplikasjon jeg nok burde ta mer hensyn til enn jeg allerede gjør. Han blir forøvrig liggende noen dager ser det ut for, de er redd for økt trykk i øyet. Og 14 dager ro, så da blir nok ferien litt redusert. Ikke får han kjøre bil heller på den tiden :-p Og jeg satt faktisk i går og sa til mamma at jeg var såpass sliten at jeg skulle ønske vi ikke hadde planer for ferien slik at jeg bare kunne sløve hjemme. På tide å bite av seg tunga :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sienna85.

Koselig at du tok tid å spørre. Desverre er der jeg kan ta ultralyd i Bergen sommerstengt til 27.juli så skal jeg til Jordmor 28.juli så jeg tenkte jeg skulle vente til da. Men jeg kommer absolutt til å gå på en ultralyd.

Utfordringen er å få gå fra jobb til lege/jordmor/ultralydtime.. det er ikke så enkelt.

 

Huff pprinsessehengepupp. Dette hørtes ikke godt ut og i allefall når de er vekke fra deg. Håper du greier å slappe av hjemme. Klem til deg

 

Vurdererbaby jeg er ikke ekspert på området og håper alt kommer til å bli bra men det jeg lurer på er om. Om babyene våres er større enn hva de mener er under normalen nå i disse ukene. Fremskyver de termin da selv om babyen egentlig ikke skulle vært kommet ut??? Kan godt være det er teit spørsmål:/

 

Jeg står i dilemma. Jeg skal være forlover i bryllup om 1.5 mnd og bruden ønsker at meg og hun andre forloveden skal gå med ganske like kjoler om ikke helt like. Jeg vet ikke hvor stor jeg kommer til å være om 1.5 mnd og jeg må bestille kjole på nettet nå om jeg skal ha den til da. Jeg har ikke slik kropp st jeg kan gå inn i en vanlig butikk å kjøpr meg en kjole... jeg har ikke fått noe særlig mage til nå men den kan jo vokse mye på 1.5 mnd. Men hvor mye??? Hvor mye må jeg ta ekstra på målene som skal bli sydd til meg :/ vanskelig.. og bruden ser så lett på det. "Bestill bare større str og heller sy den inn " er jo ikke akkurat slik det fungerer. Og jeg må jo betale kjolen selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sienna85.

Koselig at du tok tid å spørre. Desverre er der jeg kan ta ultralyd i Bergen sommerstengt til 27.juli så skal jeg til Jordmor 28.juli så jeg tenkte jeg skulle vente til da. Men jeg kommer absolutt til å gå på en ultralyd.

Utfordringen er å få gå fra jobb til lege/jordmor/ultralydtime..

Hvis du har mulighet til å gå privat i stedet vil jeg i allefall anbefale deg jan helge mortensen. Han er spesialist og kjempe dyktig og tar seg god tid. Han har timer frem til kl 21 på kveldene og også i helger. Koster 1200 kroner og er verdt hver eneste krone. Praksisen hans ligger i skottegaten 8, rett bortenfor der man kjører inn i klostergarasjen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...