Bamsemams74 Skrevet 26. juni 2014 #926 Skrevet 26. juni 2014 Bamsemams74: Får man ikke drikke vann engang? Herregud, nå gruer jeg meg mer! Måtte ta en drikkevaksine før jeg dro til Mexico, og da kunne jeg ikke spise eller drikke noe en time før og en time etterpå... Syntes det var vanskelig!! Spesielt det å ikke kunne drikke.. Kan man drikke rett før testen da? Jeg fikk ikke spise og drikke før testen nei, og ikke i ventetiden heller... Jeg ble helt svimmel, kvalm og uggen! Uff! Gled deg til det er over...
PrinsesseHengepupp Skrevet 26. juni 2014 #927 Skrevet 26. juni 2014 Kjenner jeg er nokså fornøyd med at jeg ikke kan ta den testen :-P
_Bifrost_ Skrevet 27. juni 2014 #929 Skrevet 27. juni 2014 Er det noen som har begynt å tenke navn? Jepp. Røverkongen i magen min har hatt arbeidstittel helt siden vi ble sikre på kjønn (og "røverkonge" røper vel litt hvilket navn vi foreløbig har gitt ham.. Hehe) Når det er sagt- guttenavn er så innmari mye mer vanskelig enn jentenavn, ihvertfall synes vi det. Virker forsåvidt som det er en gjennomgående tendens
Malv Skrevet 27. juni 2014 #930 Skrevet 27. juni 2014 Er det noen som har begynt å tenke navn? Jepp. Røverkongen i magen min har hatt arbeidstittel helt siden vi ble sikre på kjønn (og "røverkonge" røper vel litt hvilket navn vi foreløbig har gitt ham.. Hehe) Når det er sagt- guttenavn er så innmari mye mer vanskelig enn jentenavn, ihvertfall synes vi det. Virker forsåvidt som det er en gjennomgående tendens Jeg syntes også at guttenavn er veldig mye vanskeligere enn jentenavn!! Hadde en hel liste med jentenavn som jeg likte, og med guttenavn har jeg bare noen par som jeg syntes er "helt greie". Dessuten blir jeg og samboeren aldri enige, siden han liker navn som jeg hater og omvendt! Dette kan bli spennende....
Bamsemams74 Skrevet 27. juni 2014 #931 Skrevet 27. juni 2014 Er det noen som har begynt å tenke navn? Jepp. Røverkongen i magen min har hatt arbeidstittel helt siden vi ble sikre på kjønn (og "røverkonge" røper vel litt hvilket navn vi foreløbig har gitt ham.. Hehe) Når det er sagt- guttenavn er så innmari mye mer vanskelig enn jentenavn, ihvertfall synes vi det. Virker forsåvidt som det er en gjennomgående tendens Jeg syntes også at guttenavn er veldig mye vanskeligere enn jentenavn!! Hadde en hel liste med jentenavn som jeg likte, og med guttenavn har jeg bare noen par som jeg syntes er "helt greie". Dessuten blir jeg og samboeren aldri enige, siden han liker navn som jeg hater og omvendt! Dette kan bli spennende.... Akkurat det samme her. Vi har begge sterke meninger og litt ulik smak... Men vi har ett som begge syns er greit, så da ender vi vel opp med det
prøvestadiet Skrevet 27. juni 2014 #932 Skrevet 27. juni 2014 Er det noen som har begynt å tenke navn? Ja, vi har egentlig et guttenavn som vi allerede har begynt å kalle mageboeren. Det er vel egentlig ikke helt bestemt, men vi har nå liksom begynt å bruke det Heeeelt enig i at jentenavn er mye enklere! Jeg hadde 4 jentenavn jeg syntes var veldig fine, men guttenavn er sååå vanskelig. Vi har kun dette ene som vi begge synes er fint eller greit Så tips til guttenavn mottas med takk!
PrinsesseHengepupp Skrevet 27. juni 2014 #933 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har hatt jentenavn (Xxxx Xxxxxxx) klart siden før jeg traff mannen. Og tilfeldighetene ville ha det til at det første navnet er en avart av hans ene fornavn, som igjen har vært brukt bakover på både jente- og guttebarn i både hans og min slekt. Så når jeg lufta det var det innertier. Guttenavn derimot har vært en stor utfordring, men forrige helg datt det et dobbelt guttenavn (Xxxx Xxxxx) ned i topplokket her som også viste seg å være innertier når det ble nevnt, så nå er vi, bank i bordet, rusta for både med og uten tut :-)
bonusmamma Skrevet 27. juni 2014 #934 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har tenkt å lage vognpose selv!! Kjøpt stoff fra Stoff og stil, og dunpose fra ikea. Mye billigere enn de dyre i butikken Spennende! Har du oppskrift? Jeg bare googler på internett til jeg finner en med god forklaring som jeg synes er fin (må bare male ferdig kjøkkenet og gjøre hundre andre ting før jeg starter med posen!) Jeg har tenkt å lage vognpose selv!! Kjøpt stoff fra Stoff og stil, og dunpose fra ikea. Mye billigere enn de dyre i butikken Det har jeg også tenkt å gjøre Må bare bli ferdig med redene først. (Smart tips med dunpose fra IKEA, den stjeler jeg ) Hehe, ja jeg må jo på shopping på ikea uansett, så jeg må passe på å kjøpe slike ting når jeg er der Jeg også skal lage babynest! Men føøøørst, hundre andre ting... Har jo tross alt fire måneder på meg
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 27. juni 2014 #935 Skrevet 27. juni 2014 Ny termin! Allerede 9 november! Og det ble en gutt! Pappaen er oppunder taket! 9 nocember her også og trodde gutt på ul men var usikker
Optatium Skrevet 27. juni 2014 #936 Skrevet 27. juni 2014 Hehe, her var det omvendt! Guttenavnet var bankers helt til vi fikk beskjed om at det var jente.. Så nå har vi tenkt og tenkt, og har foreløpig en veldig god kandidat :-) Hadde det blitt gutt ville det vært Georg iallefall, og nå lukter vi på Maud til frøkna :-)
Ulvemamma Skrevet 27. juni 2014 #938 Skrevet 27. juni 2014 Er det noen som har begynt å tenke navn? Jepp. Røverkongen i magen min har hatt arbeidstittel helt siden vi ble sikre på kjønn (og "røverkonge" røper vel litt hvilket navn vi foreløbig har gitt ham.. Hehe) Når det er sagt- guttenavn er så innmari mye mer vanskelig enn jentenavn, ihvertfall synes vi det. Virker forsåvidt som det er en gjennomgående tendens Jeg syntes også at guttenavn er veldig mye vanskeligere enn jentenavn!! Hadde en hel liste med jentenavn som jeg likte, og med guttenavn har jeg bare noen par som jeg syntes er "helt greie". Dessuten blir jeg og samboeren aldri enige, siden han liker navn som jeg hater og omvendt! Dette kan bli spennende.... Samme her! Og så er det enkelte navn som er fine på sunnmørsk, men ikke klinger like bra på sørlandsk, og vice versa....
hilde og gutta Skrevet 27. juni 2014 #939 Skrevet 27. juni 2014 Her er det omvendt med navn. Har mange gutte navn og ingen jente navn. Bra det blir en gutt så vi ikke får noe problem.
Mabanovember Skrevet 27. juni 2014 #940 Skrevet 27. juni 2014 Noen som vet om det er farlig å ligge på magen nå? Ligger jo på magen når jeg sover og ikke vondt da. Men var til masasje her i spania i kveld og da lå jeg jo på magen. Og de tar ganske godt i. Sa ikke at jeg var gravid. Men bare lurer på om dette skader barnet?
Bamsemams74 Skrevet 28. juni 2014 #941 Skrevet 28. juni 2014 Noen som vet om det er farlig å ligge på magen nå? Ligger jo på magen når jeg sover og ikke vondt da. Men var til masasje her i spania i kveld og da lå jeg jo på magen. Og de tar ganske godt i. Sa ikke at jeg var gravid. Men bare lurer på om dette skader barnet? Aner ikke, men mi sparker veldig om jeg leger meg på magen, så jeg tror ikke hun liker det;) du bør uansett si fra ved masasje, for det er enkelte oljer man ikke bør bruke ved graviditet. Men sånn generelt, så ligger de veldig godt beskytta inni der!
Mabanovember Skrevet 28. juni 2014 #942 Skrevet 28. juni 2014 Noen som vet om det er farlig å ligge på magen nå? Ligger jo på magen når jeg sover og ikke vondt da. Men var til masasje her i spania i kveld og da lå jeg jo på magen. Og de tar ganske godt i. Sa ikke at jeg var gravid. Men bare lurer på om dette skader barnet? Aner ikke, men mi sparker veldig om jeg leger meg på magen, så jeg tror ikke hun liker det;) du bør uansett si fra ved masasje, for det er enkelte oljer man ikke bør bruke ved graviditet. Men sånn generelt, så ligger de veldig godt beskytta inni der! Dette var masasje uten oljer. Bare utenpå klærene. Men jeg fikk lyst å ta det igjen. Derfor jeg ble litt i tvil. Prinsen min kjenner jeg nesten ikke :/ bare av ogtil noen sommerfugl vinger. Nesten ingen mage så det er enkelt å ligge på magen. Sliter sånn med hodepine så jeg hadde håpt at litt masasje kunne hjelpe. Men ble usikker når de presser ganske hardt på magen :/
Optatium Skrevet 28. juni 2014 #943 Skrevet 28. juni 2014 Noen som vet om det er farlig å ligge på magen nå? Ligger jo på magen når jeg sover og ikke vondt da. Men var til masasje her i spania i kveld og da lå jeg jo på magen. Og de tar ganske godt i. Sa ikke at jeg var gravid. Men bare lurer på om dette skader barnet? Aner ikke, men mi sparker veldig om jeg leger meg på magen, så jeg tror ikke hun liker det;) du bør uansett si fra ved masasje, for det er enkelte oljer man ikke bør bruke ved graviditet. Men sånn generelt, så ligger de veldig godt beskytta inni der! Dette var masasje uten oljer. Bare utenpå klærene. Men jeg fikk lyst å ta det igjen. Derfor jeg ble litt i tvil. Prinsen min kjenner jeg nesten ikke :/ bare av ogtil noen sommerfugl vinger. Nesten ingen mage så det er enkelt å ligge på magen. Sliter sånn med hodepine så jeg hadde håpt at litt masasje kunne hjelpe. Men ble usikker når de presser ganske hardt på magen :/ Jeg ligger på magen hver natt. Av og til blir det mye sparking, og da snur jeg meg bare. Jordmor sier det ikke er farlig, og at noen klarer å ligge på magen hele svangerskapet uten problemer.
Bamsemams74 Skrevet 28. juni 2014 #944 Skrevet 28. juni 2014 Noen som vet om det er farlig å ligge på magen nå? Ligger jo på magen når jeg sover og ikke vondt da. Men var til masasje her i spania i kveld og da lå jeg jo på magen. Og de tar ganske godt i. Sa ikke at jeg var gravid. Men bare lurer på om dette skader barnet? Aner ikke, men mi sparker veldig om jeg leger meg på magen, så jeg tror ikke hun liker det;) du bør uansett si fra ved masasje, for det er enkelte oljer man ikke bør bruke ved graviditet. Men sånn generelt, så ligger de veldig godt beskytta inni der! Dette var masasje uten oljer. Bare utenpå klærene. Men jeg fikk lyst å ta det igjen. Derfor jeg ble litt i tvil.Prinsen min kjenner jeg nesten ikke :/ bare av ogtil noen sommerfugl vinger. Nesten ingen mage så det er enkelt å ligge på magen. Sliter sånn med hodepine så jeg hadde håpt at litt masasje kunne hjelpe. Men ble usikker når de presser ganske hardt på magen :/ Jeg ligger på magen hver natt. Av og til blir det mye sparking, og da snur jeg meg bare. Jordmor sier det ikke er farlig, og at noen klarer å ligge på magen hele svangerskapet uten problemer. Ok. Ja, man merker det nok om minsten ikke trives med det, så det regulerer seg nok selv. Min baby sparker bare jeg sitter fremovebøyd ved pulten...
prøvestadiet Skrevet 29. juni 2014 #945 Skrevet 29. juni 2014 Da har jeg (endelig) begynt å få en babykul! Magen kom veldig plutselig og det har skjedd mye på ei uke, så hvis det er andre her med liten mage som begynner å lure, så våkner dere nok bare en morgen og ser gravide ut Merker jeg synes det er litt stas! Må nok kjøpe mammabukser veldig snart, for knappen på olabuksene mine begynner å bli vanskelige å få igjen nå Håper varmen her i sør kommer tilbake så en kan bruke skjørt og kjoler <3 Ønsker alle en fortsatt fin sommer Nå er vi halvveis!! Har egentlig alltid tenkt at det er mest ålreit å få barn på våren, men må si at jeg synes det er veldig hyggelig å ha noe å se frem til utpå høsten/vinteren. Synes ofte den årstiden er veldig lang og tung, men nå har vi jo verdens fineste ting som venter på oss i mørketida <3
prøvestadiet Skrevet 29. juni 2014 #946 Skrevet 29. juni 2014 Noen som vet om det er farlig å ligge på magen nå? Ligger jo på magen når jeg sover og ikke vondt da. Men var til masasje her i spania i kveld og da lå jeg jo på magen. Og de tar ganske godt i. Sa ikke at jeg var gravid. Men bare lurer på om dette skader barnet? Aner ikke, men mi sparker veldig om jeg leger meg på magen, så jeg tror ikke hun liker det;) du bør uansett si fra ved masasje, for det er enkelte oljer man ikke bør bruke ved graviditet. Men sånn generelt, så ligger de veldig godt beskytta inni der! Dette var masasje uten oljer. Bare utenpå klærene. Men jeg fikk lyst å ta det igjen. Derfor jeg ble litt i tvil.Prinsen min kjenner jeg nesten ikke :/ bare av ogtil noen sommerfugl vinger. Nesten ingen mage så det er enkelt å ligge på magen. Sliter sånn med hodepine så jeg hadde håpt at litt masasje kunne hjelpe. Men ble usikker når de presser ganske hardt på magen :/ Jeg ligger på magen hver natt. Av og til blir det mye sparking, og da snur jeg meg bare. Jordmor sier det ikke er farlig, og at noen klarer å ligge på magen hele svangerskapet uten problemer. Ok. Ja, man merker det nok om minsten ikke trives med det, så det regulerer seg nok selv. Min baby sparker bare jeg sitter fremovebøyd ved pulten... Jeg synes liksom det er litt ømt nederst på magen og har tidvis litt vondt, håper og tror det bare er pga livmora som vokser og strekker seg. Ligger derfor mest på ryggen og sida. Men tror uansett ikke det er farlig, man kjenner nok på kroppen når nurket ikke trives med det.
monson Skrevet 29. juni 2014 #947 Skrevet 29. juni 2014 Jeg har tenkt å lage vognpose selv!! Kjøpt stoff fra Stoff og stil, og dunpose fra ikea. Mye billigere enn de dyre i butikken Hei. Du kan ikke sende en link til den dunposen på ikea? jeg fant den ikke når jeg var der inne å så Fikk lyst til å prøve å lage en vogn pose jeg også, men tror nok vi skal kjøpe en også Er ikke akkurat dreven når det kommer til håndtverk hehe
Bamsemams74 Skrevet 29. juni 2014 #948 Skrevet 29. juni 2014 Noen som vet om det er farlig å ligge på magen nå? Ligger jo på magen når jeg sover og ikke vondt da. Men var til masasje her i spania i kveld og da lå jeg jo på magen. Og de tar ganske godt i. Sa ikke at jeg var gravid. Men bare lurer på om dette skader barnet? Aner ikke, men mi sparker veldig om jeg leger meg på magen, så jeg tror ikke hun liker det;) du bør uansett si fra ved masasje, for det er enkelte oljer man ikke bør bruke ved graviditet. Men sånn generelt, så ligger de veldig godt beskytta inni der! Dette var masasje uten oljer. Bare utenpå klærene. Men jeg fikk lyst å ta det igjen. Derfor jeg ble litt i tvil.Prinsen min kjenner jeg nesten ikke :/ bare av ogtil noen sommerfugl vinger. Nesten ingen mage så det er enkelt å ligge på magen. Sliter sånn med hodepine så jeg hadde håpt at litt masasje kunne hjelpe. Men ble usikker når de presser ganske hardt på magen :/ Jeg ligger på magen hver natt. Av og til blir det mye sparking, og da snur jeg meg bare. Jordmor sier det ikke er farlig, og at noen klarer å ligge på magen hele svangerskapet uten problemer. Ok. Ja, man merker det nok om minsten ikke trives med det, så det regulerer seg nok selv. Min baby sparker bare jeg sitter fremovebøyd ved pulten... Jeg synes liksom det er litt ømt nederst på magen og har tidvis litt vondt, håper og tror det bare er pga livmora som vokser og strekker seg. Ligger derfor mest på ryggen og sida. Men tror uansett ikke det er farlig, man kjenner nok på kroppen når nurket ikke trives med det. Jeg har også en del vond nede og på sidene. I dag har det vært skikkelig vondt på venstre side over bekkenkanten. Det er vel ligamenter og sånt som strekker seg, men behagelig er det ikke!
Malv Skrevet 29. juni 2014 #949 Skrevet 29. juni 2014 Huff..Har hatt en skikkelig slitsom og tøff kveld igår. Satt i sofaen og så på fotball med samboeren. Tok pause og gikk på do, og jeg hadde hatt tidenes blødning. Her snakker vi mensen-på-sitt-verste-blødning... Fikk helt panikk! Klarte ikke ringe sykehuset engang, så samboeren min måtte gjøre det. Ikke visste vi hvor vi skulle henvende oss heller, så vi endte opp med å dra på legevakten i Oslo.. Derfra ble vi sendt til Ullevål, men de nektet å se på meg siden jeg ikke hadde fødeplass der... Måtte tilslutt kjøre inn til Bærum. De sjekket fosteret på ultralyd, og undersøkte meg, og alt var i orden. Takk gud. Har aldri vært så redd før i hele mitt liv. Anbefaler ingen å dra på legevakten i Oslo forresten. selvom legene og sykepleierne der er kjempehyggelig, kryr det av narkomane og skruller... Var en dame som snek foran oss i køen, og hun satt og snakket til sykepleieren om alle familieproblemene sine, og om hvordan hun ikke hadde hatt kontakt med sønnen sin på flere år... Jeg hadde så lyst til å reise meg opp og skrike at hun skulle få ræva si i gir. Sorry langt innlegg, men måtte bare få det ut.. Har heldigvis hatt en fin dag idag da. Dro til sverige på harrytur på Nordby. Var innom babybutikkene der også!! (Spurte selvfølgelig legen igår om det var greit for meg å være aktiv idag.. Svaret hennes var: jo jo.. Bare lev livet. Han kommer ikke til å falle ut av deg! )
DrømmeSofie Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #950 Skrevet 29. juni 2014 Huff..Har hatt en skikkelig slitsom og tøff kveld igår. Satt i sofaen og så på fotball med samboeren. Tok pause og gikk på do, og jeg hadde hatt tidenes blødning. Her snakker vi mensen-på-sitt-verste-blødning... Fikk helt panikk! Klarte ikke ringe sykehuset engang, så samboeren min måtte gjøre det. Ikke visste vi hvor vi skulle henvende oss heller, så vi endte opp med å dra på legevakten i Oslo.. Derfra ble vi sendt til Ullevål, men de nektet å se på meg siden jeg ikke hadde fødeplass der... Måtte tilslutt kjøre inn til Bærum. De sjekket fosteret på ultralyd, og undersøkte meg, og alt var i orden. Takk gud. Har aldri vært så redd før i hele mitt liv. Anbefaler ingen å dra på legevakten i Oslo forresten. selvom legene og sykepleierne der er kjempehyggelig, kryr det av narkomane og skruller... Var en dame som snek foran oss i køen, og hun satt og snakket til sykepleieren om alle familieproblemene sine, og om hvordan hun ikke hadde hatt kontakt med sønnen sin på flere år... Jeg hadde så lyst til å reise meg opp og skrike at hun skulle få ræva si i gir. Sorry langt innlegg, men måtte bare få det ut.. Har heldigvis hatt en fin dag idag da. Dro til sverige på harrytur på Nordby. Var innom babybutikkene der også!! (Spurte selvfølgelig legen igår om det var greit for meg å være aktiv idag.. Svaret hennes var: jo jo.. Bare lev livet. Han kommer ikke til å falle ut av deg! ) Stakkars deg, dette med blødning er min største frykt...😁 Så utrolig bra at du slapp med skrekken og at det viste seg å være ufarlig!👍... Men hvor kommer egentlig en slik stor menslignende blødning fra? Har det stoppet opp? Jeg vil anbefale alle å ha nummeret til den fødeavdelingen man skal føde på, lagret på telefonen. Legevakten anbefaler jeg ikke å ringe, og det kan være greit å slippe å bli utsatt for det du nevner over! Når man er såpass på vei, vil jeg tro de tar inn de fleste rett på fødeavdelingen! Trygghet er utrolig viktig for den gravide!💕 Håper du slipper å oppleve det igjen! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå