Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Ser ut for at planen min om fødsel på lokalsykehuset går i vasken. De ringte fra Tromsø og vil ha meg inn til oppfølging der, samt at de vil ta fødselen der slik at de får morkaka til forskning :-) 5 timer hjemmefra, men jeg klager ikke, så lenge det kan komme data og tall ut av det som kan hjelpe andre i samme situasjon så. Også er det jo helt fantastisk å bo i et land hvor man får gratis oppfølging på alle bauger og kanter når noe er litt uttafor normalen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

 

 

Hei, håper noen svarer fort :)

Våknet i dag med EKSTREM kvalme, brekker meg får ikke noe mat ned og skikkelig vondt i magen .

Jeg var morgenkvalm frem til uke 13 ca kan den være kommet tilbake nå?

Eller er det noe jeg trenger å være bekymret for?

 

Hei Maban!

Jeg har ikke egentlig noe godt svar å dette;) Har slitt med en del sånne nedturer selv, og jordmor sjekket meg da for de vanlige tingene som diabetes og svangerskapsforgiftning. I mitt tilfelle var det ingenting galt, men jeg måtte roe ned tempoet og passe på væskebalansen. Det har hjulpet, men jeg er fremdeles dårlig innimellom.

Ellers så kan det jo være helt vanlig omganssyke eller noe også...?

Ta vare på deg selv og kanskje det er lurt med en sjekk?

Tusen takk :)

Nå har jeg tatt en kvalmestillende, selv om jeg ikke liker å ta noe når jeg er gravid så ble det rett og slett så gale på jobb at jeg måtte sitte utenfor butikken på en benk en stund for å ikke kaste opp.

GRUSOMT å være på jobb når man er dårlig og er aleine og ikke kan gå i fra.

Så skal man liksom være hyggelig med kundene også. Heldigvis kommer nesteman mellom kl 13 og 14 da jeg er 60% sykemeldt. men det kommer til å gå i vasken om jeg skal begynne å bli dårlig igjen :(

Gir seg ikke heller............ :(

Det høres nesten ut som om du har fått deg en runde med noe, syns jeg. Man kan jo få helt vanlige sykdommer selv om man er gravid;) Men jeg tror jeg hadde ringt lege/legevakt og hørt om dette krever en sjekk, siden det er så pass intenst.

Forsatt ligger jeg her og er kjempe dårlig. Kastet opp 3 ganger. Så tror nok det er en god gammel dags omgangsyke. Men tenkte om jeg ikke er bedre imorgen så ringer jeg å hører om de ønsker en sjekk. Har ikke hatt omgangsyken siden eg sikkert var 8 år gammel så synes jo det er litt rart.

 

Det høres ut som en god plan :) Hold oss oppdatert er du snill! Stor klem!

 

Etter en god natt søvn på over 12 timer våkner jeg nok så frisk :) litt slapp ettersom jeg ikke spiste noenting i går så det var nok bare en endagers. Men må si jeg er stolt over meg selv. 2 bursdagsbesøk etterhverandre(onsdagog torsdag) i tilegg til jobb og oppkast hehe føler meg som suuuupermom allerede hehe.

Jeg har enda ikke vært på ny ultralyd etter den dårlige opplevelsen på ordinærultralyden. Men nå har jeg fått litt penger til bursdagen og lurer på om jeg skal bruke de til det. Nå kan jo jeg få 3d uktralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode ideer til en Personlig gave til Brud. Jeg er forlover og ønsker å gi noe personlig kun til bruden da de ikke ønsker seg noen gaver (bryllupet er i Barcelona, så det er liksom gaven at vi kommer)

 

Tar i mot ideer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg har ikke urinveisinfeksjon!  :duskedame:

 

Begynte virkelig å bli engstelig etter jordmortimen og alt det jeg leste på nettet. Skal fortsette å ta de tranebærtablettene, bare for å være på den sikre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Hei, håper noen svarer fort :)

Våknet i dag med EKSTREM kvalme, brekker meg får ikke noe mat ned og skikkelig vondt i magen .

Jeg var morgenkvalm frem til uke 13 ca kan den være kommet tilbake nå?

Eller er det noe jeg trenger å være bekymret for?

Hei Maban!

Jeg har ikke egentlig noe godt svar å dette;) Har slitt med en del sånne nedturer selv, og jordmor sjekket meg da for de vanlige tingene som diabetes og svangerskapsforgiftning. I mitt tilfelle var det ingenting galt, men jeg måtte roe ned tempoet og passe på væskebalansen. Det har hjulpet, men jeg er fremdeles dårlig innimellom.

Ellers så kan det jo være helt vanlig omganssyke eller noe også...?

Ta vare på deg selv og kanskje det er lurt med en sjekk?

Tusen takk :)

Nå har jeg tatt en kvalmestillende, selv om jeg ikke liker å ta noe når jeg er gravid så ble det rett og slett så gale på jobb at jeg måtte sitte utenfor butikken på en benk en stund for å ikke kaste opp.

GRUSOMT å være på jobb når man er dårlig og er aleine og ikke kan gå i fra.

Så skal man liksom være hyggelig med kundene også. Heldigvis kommer nesteman mellom kl 13 og 14 da jeg er 60% sykemeldt. men det kommer til å gå i vasken om jeg skal begynne å bli dårlig igjen :(

Gir seg ikke heller............ :(

Det høres nesten ut som om du har fått deg en runde med noe, syns jeg. Man kan jo få helt vanlige sykdommer selv om man er gravid;) Men jeg tror jeg hadde ringt lege/legevakt og hørt om dette krever en sjekk, siden det er så pass intenst.

Forsatt ligger jeg her og er kjempe dårlig. Kastet opp 3 ganger. Så tror nok det er en god gammel dags omgangsyke. Men tenkte om jeg ikke er bedre imorgen så ringer jeg å hører om de ønsker en sjekk. Har ikke hatt omgangsyken siden eg sikkert var 8 år gammel så synes jo det er litt rart.

 

Det høres ut som en god plan :) Hold oss oppdatert er du snill! Stor klem!

 

Etter en god natt søvn på over 12 timer våkner jeg nok så frisk :) litt slapp ettersom jeg ikke spiste noenting i går så det var nok bare en endagers. Men må si jeg er stolt over meg selv. 2 bursdagsbesøk etterhverandre(onsdagog torsdag) i tilegg til jobb og oppkast hehe føler meg som suuuupermom allerede hehe.

Jeg har enda ikke vært på ny ultralyd etter den dårlige opplevelsen på ordinærultralyden. Men nå har jeg fått litt penger til bursdagen og lurer på om jeg skal bruke de til det. Nå kan jo jeg få 3d uktralyd :)

 

Godt å høre at du er bedre supermom! 3d høres veldig spennende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg har ikke urinveisinfeksjon!  :duskedame:

 

Begynte virkelig å bli engstelig etter jordmortimen og alt det jeg leste på nettet. Skal fortsette å ta de tranebærtablettene, bare for å være på den sikre siden. 

Små gleder:) Godt å høre og godt at du blir passa på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestilt meg time til 3D ultralyd selv. Gleder meg til torsdag. Skal bli spennende og se om mini i magen ligner på minstemann her i huset. Tok 3D med han også. Rart å se hvor likt det er i virkeligheten, sånn profilmessig ihvertfall ;-)

Hopper snart etter til 3.trimester (mandag) juhu:-)

Hentet babypakken på apotek 1 i dag. I den var det :

1 pk. Våtsetvietter

Avent tåteflaske

4 bleier fra pampers

2 smokker

Ett par babysokker fra lindex

En pk. Bind

Prøvetuber på fire forskjellige kremer/salver

Prøvepakke med ammeinnlegg

Prøvepk. På blenda vaskepulver

Foreldre og barn bladet

Enkel bok fra fisher price

Div. Reklamebrosjyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å hente babypakkene på apoteket!! Fikk med meg en mammabox fra Barnas hus her om dagen, og jeg syntes ikke den var så mye å skryte av. Var et par sokker der for barn 4-6 år da, og de passet til meg.. Var vel det beste jeg fikk i den esken!  :fnise:

 

Så spennende at vi snart skal over i tredje trimester! :strix:

 

Jeg har veldig lyst til å ta 3d ultralyd jeg og, men jeg er liksom ikke helt sikker på at jeg "orker". Jeg har jo tatt ultralyd så mange ganger allerede, og jeg føler at det kanskje blir litt smør på flesk? Ikke vet jeg. Kan hende jeg bestiller time, må bare snakke med samboeren om det. Han mener at vi heller kan bruke pengene våres på noe annet til babyen, og jeg er jo forsåvidt enig med han, med tanke på hvor mange ultralyder jeg har vært igjennom allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mammaboksene fra apoteket, fårman de overalt? Må an spørre etter de?

 

Beklager skrivefeil, telefonen lever et eget liv :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mammaboksene fra apoteket, fårman de overalt? Må an spørre etter de?

 

Beklager skrivefeil, telefonen lever et eget liv :-P

Bare gå inn her og registrer deg på de pakkene du vil ha: 

 

http://www.babypakker.no/

 

:D

 

Selv så har jeg registrert meg på alle apotekpakkene og rimipakken, men jeg gidder ikke bokklubb-styret 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle 2. trimester-damer:) Sitter her og prøver å få tida til å gå sånn på morgenkvisten! Våknet klokka 06.00 og var lys våken. Tror jeg er i ferd med å bli et a-menneske... ;)

 

Min mage har absolutt begynt å vise. Sliter med påkledningen på jobb, for jeg orker ikke å fortelle det til hele gjengen helt enda. Magen kjenner i tillegg forstrekt ut på en måte, spesielt i nedkant...? Merkelig. Har funnet ut at trang singlet under en løs litt kortere bluse eller topp skjuler magen sånn noenlunde, men jeg tror folk lurer nå altså :)

 

I går fikk jeg også endelig fingen ut og bestilte meg en mammabukse fra Happymum. Det er bare et tidsspørsmål før det blir nødvendig å gå over til mer romslige plagg...Hva med dere andre, har dere kjøpt noe mammatøy? Noen tips til bra nettbutikker?  

 

 Kylie inkontinstruse fåes på blåresept og er lurt dersom det blir litt ekstra trykk og man skulle lekke litt og det beste er at man får 8 stk  på blåresept /gratis dersom du har fri kort evt kan man kjøpe de for ca 120 kr på apoteket. geniale som mamma truser...

 

Anonymous poster hash: 5dceb...ac3

Endret av Himmel og hav
Flyttet feilposting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste uken har jeg hatt en del mensmurringer, lette kamper i magen. Er det noe å bekymre seg for?

Ikke mye smerter og ikke noe blod eller annet. Liv og leven i magen som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uken har jeg hatt en del mensmurringer, lette kamper i magen. Er det noe å bekymre seg for?

Ikke mye smerter og ikke noe blod eller annet. Liv og leven i magen som vanlig.

 

Tror det er nokså normalt. Selv har jeg så mange uforklarlige vondter og merkelige greier med kroppen nå at om jeg våkner opp uten en fot i morgen blir jeg nok bare å trekke på skuldrene og tenke at det helt sikkert skyldes graviditeten  :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Signerer Prinsessehengepupp sitt innlegg. Så mange vondter jeg har hatt i løpet av svangerskapet! Både jordmor og lege har betrygget meg mange ganger om at det er helt normalt. Så lenge du ikke har en kraftig blødning i tillegg, så er det ingenting å bekymre seg for! Iallefall ikke når du kjenner liv som vanlig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Dere har nok helt rett, sikkert ikke noe å tenke på!

 

Bekymrer meg mer for ryggen, den er jammen ikke til å leve med særlig nå om dagen! Jeg har slitt med ryggen lenge, men nå er det jammen ille :-P

(Bare sånn for å surve litt mer :-P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare meg som er bekymret. Hadde jo en dag på torsdag med oppkast hele dagen. Var helt fin i går og våkner igjen i dag og er kjempe dårlig. Har sittet i sofaen mer eller mindre hele dag. Og kvalmebygene har kommet hvert 5 min ( skulle tro at det var rier)

Ingen oppkast bare ekstremt kvalm. Det eneste som har beroliget meg er at det lille gullet har beveget seg helt ekstremt mye.

Jeg vet liksom ikke om jeg skal ringe legevakten eller ikke. Får jeg får både i meg mat og drikke. Bare veldig dårlig :/ snodig.. alt man skal gå igjennom. Sitter nå å venter på storm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare meg som er bekymret. Hadde jo en dag på torsdag med oppkast hele dagen. Var helt fin i går og våkner igjen i dag og er kjempe dårlig. Har sittet i sofaen mer eller mindre hele dag. Og kvalmebygene har kommet hvert 5 min ( skulle tro at det var rier)

Ingen oppkast bare ekstremt kvalm. Det eneste som har beroliget meg er at det lille gullet har beveget seg helt ekstremt mye.

Jeg vet liksom ikke om jeg skal ringe legevakten eller ikke. Får jeg får både i meg mat og drikke. Bare veldig dårlig :/ snodig.. alt man skal gå igjennom. Sitter nå å venter på storm :P

 

Jeg tror jeg ville tatt en telefon og hørt hva de sa. Det er jo et eller annet som ikke stemmer, så det kan være greit å høre hva de tenker. sier de at alt er normalt, så kan du jo slappe av med det... Jeg aner ikke hva dette kan være et symptom på, men det høres jo ikke helt bra ut.

 

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som sliter med matlyst? Forsøker å spise litt sundt, og planlegger gjerne bra middag. Men når jeg blir sulten er det slett ikke denne sunne maten jeg har lyst på (enda jeg egentlig likert det veldig godt). Har stort sett bare lyst på drittmat... Æsj,synes jeg har lagt på meg nok nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som sliter med matlyst? Forsøker å spise litt sundt, og planlegger gjerne bra middag. Men når jeg blir sulten er det slett ikke denne sunne maten jeg har lyst på (enda jeg egentlig likert det veldig godt). Har stort sett bare lyst på drittmat... Æsj,synes jeg har lagt på meg nok nå!

 

Jeg har superapetitt og spiser som en hest, men merker også at kroppen gjerne vil ha karbohydrater... Merkelige greier! Har absolutt lagt på meg min del... Men prøver å skjerpe meg litt nå, spesielt på kveldene. Har sluttet med snop og store kveldsmåltid, men spiser ellers skikkelig til alle måltider. Vil jo ikke bli gedigen heller:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den siste uken har jeg hatt en del mensmurringer, lette kamper i magen. Er det noe å bekymre seg for?

Ikke mye smerter og ikke noe blod eller annet. Liv og leven i magen som vanlig.

 

Tror det er nokså normalt. Selv har jeg så mange uforklarlige vondter og merkelige greier med kroppen nå at om jeg våkner opp uten en fot i morgen blir jeg nok bare å trekke på skuldrene og tenke at det helt sikkert skyldes graviditeten  :sprettoy:

 

 

Hi, hi! Ja, det er sikkert mye rart som blir bortforklart med svangerskapsplager;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som sliter med matlyst? Forsøker å spise litt sundt, og planlegger gjerne bra middag. Men når jeg blir sulten er det slett ikke denne sunne maten jeg har lyst på (enda jeg egentlig likert det veldig godt). Har stort sett bare lyst på drittmat... Æsj,synes jeg har lagt på meg nok nå!

Ja definitivt! De første 4 månedene var jo jeg ekstremt kvalm. Leste at man kunne lage juice av eple og ingefær mot kvalmen. Dette gjorde at jeg kastet opp. Det eneste jeg hadde lyst på, og som jeg ikke ble kvalm av var Mc Donalds. Helt forjævlig! (Spiste det ikke hver dag i fire måneder altså... haha.. Men sikkert en gang i uken, hvis ikke to....)

 

Nå har heldigvis denne "Mc Donalds cravingen" gått bort, og jeg prøver å spise sunt, men til tider så frister det altfor mye med dritt. Kan sammenlignes med de dagene man i løpet av mensen bare har lyst til å stappe DRITT inn i munnen. Er vanskelig å la være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi tilbake fra camping. Har campingvogn som vi drar rundt på. Prøver å finne en grei campingplass å ha fast plass på, men først må vi jo prøve dem ut. Hadde det veldig "morsomt" til campingen da vi kjørte etter GPS. Tror vi kjørte dobbelt så langt som vi egentlig trengte  :laugh: Innom alt mulig av småveier og campingvognen vår er ikke liten men over 10 meter innvendig. Med draget er det vel 12-13 meter vi drar rundt på.

 

Tilbake tok under halve tiden i forhold og på mye større og bredere veier  :fnise: Tror jeg er degradert fra "kartleser" til vanlig passasjer nå.

 

Campingen var fin og gutta trivdes, dessverre var alle sesongplasser opptatt.

 

Jeg var i fin form til vi kom hjem igjen. Gjorde meg etter eller annet da jeg hoppet ut av bilen. Rar følelse inne i magen og vondt nedentil. Håper at det går over igjen. Sitter og trøster meg med å lese forumet og spise is  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...