Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Da var vi tilbake fra camping. Har campingvogn som vi drar rundt på. Prøver å finne en grei campingplass å ha fast plass på, men først må vi jo prøve dem ut. Hadde det veldig "morsomt" til campingen da vi kjørte etter GPS. Tror vi kjørte dobbelt så langt som vi egentlig trengte  :laugh: Innom alt mulig av småveier og campingvognen vår er ikke liten men over 10 meter innvendig. Med draget er det vel 12-13 meter vi drar rundt på.

 

Tilbake tok under halve tiden i forhold og på mye større og bredere veier  :fnise: Tror jeg er degradert fra "kartleser" til vanlig passasjer nå.

 

Campingen var fin og gutta trivdes, dessverre var alle sesongplasser opptatt.

 

Jeg var i fin form til vi kom hjem igjen. Gjorde meg etter eller annet da jeg hoppet ut av bilen. Rar følelse inne i magen og vondt nedentil. Håper at det går over igjen. Sitter og trøster meg med å lese forumet og spise is  :laugh:

Høres ut som en fin tur! Kanskje du bare forstrakk noe? Kjekt å ha deg  tilbake i gjengen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det flere som sliter med matlyst? Forsøker å spise litt sundt, og planlegger gjerne bra middag. Men når jeg blir sulten er det slett ikke denne sunne maten jeg har lyst på (enda jeg egentlig likert det veldig godt). Har stort sett bare lyst på drittmat... Æsj,synes jeg har lagt på meg nok nå!

Jeg sliter også med matlysten, men jeg har ikke lyst på noen ting, hverken sunt eller usunt. :/

 

 

Har nå min første opplevelse med blødning i svangerskapet, og først nå forstår jeg hvor utrolig redd man blir av det! Var på toalettet, og reagerte først på at trusen min allerede var litt fuktig, men ikke av urin, når jeg hadde tisset så tørket jeg meg (som de fleste gjør :P ), og på tørk nr to fikk jeg plutselig lyserosa slim på papiret.

Tørket noen ganger til, og for hver gang fikk jeg mer, og friskere blod på papiret.

Forsøkte å ringe legevakten, men der var det så lang kø, så da ringte jeg direkte til føden i stedet. I mellomtiden sjekket jeg trusen, og da hadde det kommet mer rosa slim i løpet av den korte tiden.

Fikk spørsmål om jeg hadde hatt samleie i dag (skyldig, i dag tidlig), og ble da beroliget med at da var det helt vanlig og nesten forventet. Skulle ringe tilbake om jeg ikke merket bevegelse fra lillemann utover dagen, eller om det ble store mengder blod.

Vemmelig opplevelse! Og var selvsagt hjemme alene. Samboeren er i skauen med valpen, men har heldigvis begynt å ta med seg telefonen, så jeg har fått snakket med ham.

 

Er også så heldig at jeg har fått betennelse i tannkjøttet/kjeven, så går på penicillin og har en rimelig mandig kjevelinje på venstresiden nå pga hevelsen... :P Har vært rimelig lite søvn siste nettene, ig man forsøker jo å ta så lite paracet som mulig... :/

For et svangerskap! Gleder meg til jeg er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da var vi tilbake fra camping. Har campingvogn som vi drar rundt på. Prøver å finne en grei campingplass å ha fast plass på, men først må vi jo prøve dem ut. Hadde det veldig "morsomt" til campingen da vi kjørte etter GPS. Tror vi kjørte dobbelt så langt som vi egentlig trengte  :laugh: Innom alt mulig av småveier og campingvognen vår er ikke liten men over 10 meter innvendig. Med draget er det vel 12-13 meter vi drar rundt på.

 

Tilbake tok under halve tiden i forhold og på mye større og bredere veier  :fnise: Tror jeg er degradert fra "kartleser" til vanlig passasjer nå.

 

Campingen var fin og gutta trivdes, dessverre var alle sesongplasser opptatt.

 

Jeg var i fin form til vi kom hjem igjen. Gjorde meg etter eller annet da jeg hoppet ut av bilen. Rar følelse inne i magen og vondt nedentil. Håper at det går over igjen. Sitter og trøster meg med å lese forumet og spise is  :laugh:

Høres ut som en fin tur! Kanskje du bare forstrakk noe? Kjekt å ha deg  tilbake i gjengen:)

 

Antageligvis, beveger meg som om jeg er eldre enn grandtanta min.

 

Må si jeg holdt på å le meg ihjel av Helena Brodtkorb sin skildring av fødselen. Heldigvis har jeg ikke hatt den opplevelsen som hun hadde, men ja fødselsplaner kan vi legge så mange vi vil av. Ungen og kroppen bestemmer over hjernen vår uansett :) Jeg håper bare at jeg rekker sykehuset denne gangen også. Krabbet inn forrige gangen og reiste meg da jeg kom til føderommet. Ingen god ide. Ble stående midt på gulvet og føde med en febrilsk jordmor rundt meg  :laugh: Ble for langt bort til fødesengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med terminliste!

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz, Silhouette, MammaMia

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma

16. Malv, Pixxi, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone, Høstlys

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hyggelig med terminliste!

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz, Silhouette, MammaMia

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma

16. Malv, Pixxi, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone, Høstlys

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Denne var veeeldig gammel. Heldigvis har de starta med ny terminliste i 3.trimester :-) men betyr dette at vi har en "nykommer". I så fall, velkommen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre. Hvor mye dere har gått opp i vekt. Er så redd for å legge så mye på meg.

Jeg slanker meg ikke. Jeg spiser akkurat det jeg spiste før jeg ble gravid.

Jeg har til nå gått opp 0 kg

Men jeg vet ikke hva jeg kan forvente videre og det er det jeg er redd for. Noen som ønsker å dele erfaringer. Hvor mye legger man på seg fra ukae 26 til slutt ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vekta økt med 2 kg. Er nå i uke 25. Jeg pleier å ha mest vektoppgang fra nå og tar sikte på 10-12 kg totalt, men får se hva som skjer  :fnise: Har gått opp 17-20 kg i tidligere svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 2,4 kg til nå. Veide meg for 5 min siden. Har ikke lyst til å gå opp noe mer, så jeg har planer om å skjerpe meg, og slutte å spise sjokolade og alt annet faenskap som frister hele tiden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye jeg har gått opp jeg. Har ikke vekt hjemme, og jordmor glemte å veie meg på siste kontroll. Men rundt 7-8 kg tror jeg kanskje.  Baby, morkake, fostervann etc må jo veie litt.. fikk høre på sykehuset i går at junior veier 1100 gram nå. Bekymrer meg ikke så mye for vekta egentlig - det er tross alt noen som skal spise av meg det neste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vekta økt med 2 kg. Er nå i uke 25. Jeg pleier å ha mest vektoppgang fra nå og tar sikte på 10-12 kg totalt, men får se hva som skjer :fnise: Har gått opp 17-20 kg i tidligere svangerskap.

Det var dette jeg også lurte litt p0. Når kan man forvente at kg kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp ni sålangt, veldig fornøyd siden det har vært litt usikkert om jeg ville klare å legge på meg nok. Ser ikke ut for å bli et problem sålangt ;) Reka er estimert til å være 1150 gram, og har det utmerket. Litt i overkant mye fostervann, men bare i øvre sjikt, ingenting alarmerende. Men det forklarer nok et godt over gjennomsnittet SFmål 😉 ser i grunnen tett på høygravid ut 😉 Fremover skal jeg til kontroll hver 14 dag, men om en mnd skal vi planlegge forløsninga. Har fortsatt et håp om å få føde her, og jeg har både jordmor, gynekolog og kirurgen her på min side, så jeg håper de i Tromsø går medppå planen vår 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29+1 i dag og vipper mellom 8-9 kg opp. Har prøvd å skjerpe meg litt nå etter ferien med tanke på chips, brus og is... Men stresser ikke med vekta. Ligger på samme nivå som sist og da endte jeg på 12+. Jeg blir veldig tynn etterpå når jeg ammer, så jeg trenger egentlig kiloene. Men jeg legger vanligvis på meg mest i 2. trimester, og så flater jeg ut i 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+4 og 4 kg tyngre. Håpet på sånn ca ingenting da jeg har mer enn nok fra før av, men tror ikke jeg skal klage på det. Det jeg kan klage på er det som skjedde i går. Har aldri blitt så plutselig dårlig. Fikk tåke/flimmersyn, ble svimmel-kvalm, kaldsvettet og fikk hjertebank. Det hele varte i ca 20 min. Visstnok bare et blodtrykksfall og ikke farlig men skikkelig ekkelt og skummelt, håper det ALDRI skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 5 kg og er i uke 27. Stresser ikke med vekta og unner meg det jeg har lyst på. Trener en del fortsatt, men kjenner at det er mye som ikke er så enkelt som før jeg ble gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteten her har dabbet litt av, er alle flytta over til 3.tri? Selv har jeg 6 dager igjen til jeg melder flytting, selv om jeg ser ut som om jeg er på overtid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er er enda, men har ingenting P skrive om :-P er begynt på jobb igjen, kroppen fungerer ypperlig og jeg føler meg bedre enn før jeg ble gravid :-P da glemmer man ofte å spørre/skrive om noe:-P

Håper det er bra med dere andre også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her fremdeles jeg og, men har hatt en ganske kjip uke, så ville ikke trekke ned stemningen her i tråden! :p Gleder meg veldig til å offisielt flytte over i tredje trimester! :D

 

 

Selvom jeg bare er 27+3 idag, føler jeg at jeg er 9 måneder på vei, magen min er helt enorm. Har en venninne som kommenterte på det for noen dager siden: "Er det meningen at den skal være så stor".. haha.. Herlighet. 

 

Ellers var jeg på shopping med samboeren idag, siden jeg trengte et insentiv til å komme meg ut av leiligheten, og komme meg i bevegelse! Han kjøpte haugevis av batman-klær og stæsj til babyen. Jeg stod og himlet med øynene. Kommer ikke over at han tok HELT av på shopping, mens jeg nesten ikke kjøpte noe!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jo HERREGUD, jeg har noe sladder å dele med dere!!!!  :klaske:

 

 

Jeg har hatt litt problemer med smerter og bekken og blødninger... (og ditten, og datten...), så jeg hadde opprinnelig snakket med en jordmor om å få taxi til sykehuset fremover, siden det er helt forferdelig å ta offentlig transport fra Oslo og inn til Bærum om morningen pga rush og folk, og styr...

 

Idag ringte jeg til sykehuset for å be noen om å fikse transport for meg, og hun jordmoren som tok telefonen ante ikke hvordan hun skulle gjøre det. Endte opp med at jeg omtrent var på gråten, siden hun insisterte på at det var "kjempelett" for meg å komme meg inn dit, og at det gikk direktebuss fra brugata. Når jeg sa at jeg har hatt problemer med blæren min i det siste, og at jeg ikke klarer å holde meg på en buss i 40 minutter+, så svarte hun at jeg burde gå ut og kjøpe meg en bleie.

 

 

... Fint det. Jeg skal tydeligvis presse meg igjennom folkemengder, bytte buss nede i sentrum, ha på meg BLEIE og TISSE i denne på offentlig transport, for så å gå dritlangt fra bussholderplassen til sykehuset. (Tok meg 20 min sist, siden jeg hadde så vondt i bekken. Hvert skritt var et helvete.) 

 

 

BLEIE... er det mulig? Hun mente det virkelig seriøst!  :klappe:  :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hun tenkte vel at du snart nok må håndtere bleier så litt øvelse kunne ikke skade? Hahah, hallo! Fikk du ikke ordnet med taxi da? Du får ringe til et annet tidspunkt en dag og se om du treffer på ei litt mer medgjørlig jordmor ;-) 

 

Stor mage? Kjenner igjen den, selv jordmora måtte kontrollmåle på tirsdag. Føler meg rett og slett som en stranda hval. Og lager helt idiotiske lyder når jeg skal ut av sofa eller senga, gubben ser bare rart på meg. Går heldigvis fint å bevege meg rundt (bank i bordet, kun litt uggen i rumpa/bekkenet når jeg står og går veldig mye), men følelsen av "herreguuuud, er det TRE mnd igjen" depper meg litt :-p Men reka har det best på innsiden enda litt til. Selv om jeg så en fødsel på tv i går som gikk så godt som det går, i uke 27+4. Tenk det! Vi kan i teorien føde barn nå som i teorien kan klare seg rimelig godt på utsiden. Men vi skal knipe litt til tenker jeg ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jo HERREGUD, jeg har noe sladder å dele med dere!!!!  :klaske:

 

 

Jeg har hatt litt problemer med smerter og bekken og blødninger... (og ditten, og datten...), så jeg hadde opprinnelig snakket med en jordmor om å få taxi til sykehuset fremover, siden det er helt forferdelig å ta offentlig transport fra Oslo og inn til Bærum om morningen pga rush og folk, og styr...

 

Idag ringte jeg til sykehuset for å be noen om å fikse transport for meg, og hun jordmoren som tok telefonen ante ikke hvordan hun skulle gjøre det. Endte opp med at jeg omtrent var på gråten, siden hun insisterte på at det var "kjempelett" for meg å komme meg inn dit, og at det gikk direktebuss fra brugata. Når jeg sa at jeg har hatt problemer med blæren min i det siste, og at jeg ikke klarer å holde meg på en buss i 40 minutter+, så svarte hun at jeg burde gå ut og kjøpe meg en bleie.

 

 

... Fint det. Jeg skal tydeligvis presse meg igjennom folkemengder, bytte buss nede i sentrum, ha på meg BLEIE og TISSE i denne på offentlig transport, for så å gå dritlangt fra bussholderplassen til sykehuset. (Tok meg 20 min sist, siden jeg hadde så vondt i bekken. Hvert skritt var et helvete.) 

 

 

BLEIE... er det mulig? Hun mente det virkelig seriøst!  :klappe:  :klaske:

Haha nei huff!.. Stakkars!.. 

 

Hvordan gikk det tilslutt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her enda, selv om jeg egentlig er flytteklar. :)

Men litt som med Malv, har vært litt kjipe ting i det siste og da vil man ikke dra med seg alle andre ned. :P

 

Kjenner meg godt igjen i de flotte lydene når man skal flytte seg rundt...

Føler innimellom at jeg stønner og bærer meg på lik linje med vekløftere... Og jeg er visstnok ikke spesielt stor engang.

Men begynner å lure på hvordan jeg skal klare å vokse i tre måneder til, jeg føler meg allerede som et overstappa kosedyr... Får jeg mer "fyll" nå så kommer jeg til å revne i sidene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe taxi på meg med det første nei! Det er så surt, siden jeg vet at jeg har "rett" på det, med tanke på reisevei, smerter og de problemene jeg har, men det virker som om ingen gidder å hjelpe meg, siden det betyr ekstra arbeid for dem. Har vært på telefonen med sykehuset, fastlegen og pasientreiser idag. Ifølge pasientreiser kan både fastlege og jordmor fikse dette for meg, men ifølge dem selv har de egentlig ikke noe med det å gjøre..... omg...

 

Planen er å dra inn til Bærum med buss neste gang, noe jeg gruer meg til allerede... Når jeg først er der har jeg planer om å mase på alle helt til noen hjelper meg, og fikser meg taxi til neste besøk. Det å kjøpe BLEIE er helt uaktuelt. For første gang i mitt liv ble jeg faktisk STUM på telefonen. Fikk helt sjokk jeg! :P 

 

Har hørt mye tåpelig i mitt liv, men det der tok kaka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...