Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Week 3 0 to 5

Week 4 5 to 430

Week 5 180 to 7400

Week 6 1,100 to 56,500

Weeks 7 to 8 7,600 to 230,000

Weeks 9 to 12 25,300 to 290,000

Weeks 13 to 16 14,000 to 243,000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han må ha hatt hodet opp i baken når han kom frem til at jeg er ti uker! Jeg sa tilogmed til han da jeg ringte på torsdag at jeg var 5+2 og hadde begynt å blø....

Eggløsning kom en uke etter det den vanligvis har gjort.. Så er bare 5+6 i dag!

 

Har sittet på KK i to timer å ventet på å komme til nå... Lurer på hva de sier når jeg forteller at jg bare er 5+6 uker og ikke 10... Håper ikke de lar være å undersøke meg fordet! Har liksom ikke følt meg gravid siden jeg begynte å blø... Selv om jeg har blødd veldig lite.. Og har fremdeles veldig ømme pupper... Men har ikke noe følelse av at det et liv lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om de kan ta ultralyd. Mulig det er litt for tidlig enda, men har lest om folk som har sett hjertet banke i slutten av uke 5 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dag 25 etter befruktning så begynner hjertet å slå, så om du teller tilbake så tror jeg du skal kunne se hjertet nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaTilEmma; Her pendles det mellom sulten og kvalm, og har så inderlig lyst på pepperoni & brie.. Varmmat har jeg innimellom lyst på, men blir fort mett og kvalm av det. Virker heldigvis som at spottinga har roet seg, kjenner at det murrer litt i magen men det er fortsatt ikke smertefullt.

 

Ha en finfin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vet ikke helt...fikk ikke noen avklaring...jeg sjønte ikke hva hun såg og hva hun ikke såg, men hjertet såg vi ikke. måtte ta enda en blodprøve og må tilbake og ta ENDA en på onsdag...da har jeg tatt 4 blodprøver på en uke...jeg har nok egentlig gitt opp allerede.... og venter bare på å få det bekreftet.

Skal også tilbake på ultralyd på tirsdag...men forhåpentligvis så er det over før den tid... er veldig sliten sykisk nå kjenner jeg. Hele kroppen er annspent og sliter med smerter fra midt på ryggen og fram i ansiktet...blodskutte øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 4-5 = hCG på 40 - 300

Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000

Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000

Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000

Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000

Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

 

Anonymous poster hash: 5544b...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 4-5 = hCG på 40 - 300

Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000

Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000

Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000

Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000

Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

 

Anonymous poster hash: 5544b...7ab

Krysser fingre for deg💗

 

Anonymous poster hash: 5544b...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjære deg, Perler.. Så vondt å holdes sånn på pinebenken over så langtid - krysser fingrene for deg. Klem ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde såvidt en blødning før helgen. Mørkt, brunt blod.

Fikk time hos legen samme dag, og tok blodprøve både fredag og i dag for å måle hcg-stigning. Heldigvis var det en fin økning i hcg, så da regner jeg med at jeg kan puste ut for denne gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hcg nivå hadde du dramamama?

 

 

Jeg sover dritt elendig for tiden. Våkner på natten av at jeg må på do. I natt var jeg i tillegg kvalm da jeg våknet, så tok litt tid å sovne igjen. Og nå er jeg pinadø våken igjen selv om jeg har fri og alt. Arg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte. Ig jobbet senvakt i går, var hjemme 2330, og har tidligst i dag og måtte reise kl 0600. våknet 2 ganger i natt for å tisse. Er så trøtt i dag, klarer nesten ikke følge med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med kaffe har jeg også lurt på. Har hørt mye rundt og lest en del tidligere forskning, og det aller meste tyder på at 1-2 kopper kaffe om dagen ikke skal ha noen negativ innvirkning. Jeg har stort sett holdt meg til 1 kopp om dagen etter at jeg fikk positiv test. Men skulle det vise seg at dette ikke er bra for den lille spiren så dropper jeg selvsagt den koppen også :) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at det er skadelig å drikke 1-2 kopper kaffe for dagen, mener å ha lest det et sted. Jeg drikker ikke kaffe så har heldigvis ikke den :-)

 

Er vi ikke veldig få her inne? Tydelig at det er færre som vil ha desember baby. Vi er under 20 stk, i november var de vel 65 stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt meg unna for det meste, men i dag har jeg tatt en halv kopp. Men samboeren min får helt hetta og mente at siden det var restriksjoner på det var det hovedsak ikke bra. Men vi er helt ferske på dette så alle synspunkter er gode å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive med at vi er få, er bedre behandling og tilbud når vi skal føde :) Desember er ofte en rolig måned pp føde og barsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte forresten de kommende besteforeldrene i helgen. Veldig tidlig enda, men tenker det er godt å ha støtte hvis det skulle gå galt også. Føltes litt mer virkelig når vi fortalte det, og jeg er enebarn så for min mamma var det fantastiske nyheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...