Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

La oss si du hadde 200 i hcg da du fikk 2-3 den 11 april. 13 april ville det vært 400. 15 april 800. I morgen 1600. Ergo vil du ikke få 3+ før på fredag eller lørdag når doblingstiden er på 2 døgn. Så tror ikke du trenger å bekymre deg helt enda :-)

Jeg venter til lørdag og tester da :) Må bare være glad det er påske og at apotekene er stengt frem til lørdag :P,hehe. Denne testegalskapen koster både penger,bekymringer og uro. 

Skulle det vise seg og være en sa på gang er det også greit da dette kom litt brått på meg og kjæresten,vi har bare kjent hverandre i 6 mnd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Ja, er veldig usikker enda. Iforhold til at dette er første barnet! Men får sjekke opp litt :)

Hvis det er ditt første barn så tror jeg ikke jeg ville ha gjort det... De fleste har nok et litt mer romantisk bilde av hva en fødsel er og hvordan smertene forløper seg på forhånd. Du kan både ha musikk og stearinlys på sykehuset også 🎶💞

 

Men for å være ærlig så har jeg ikke brydd meg katten om det når fødselen har stått på. He he. Det er jo alle forskjellig men fødsel nr 1 er for mange ganske tøff. Da kan det være fint å være på et sted hvor du kan gjøre noen valg underveis. Jeg vil på ingen måte skremme for det er helt fantastisk å få det lille barnet, men det er en skikkelig jobb som skal gjøres først.for noen tar det litt lang tid som gjør at man kanskje endrer valg eller ønsket oppfølging underveis. Mange sykehus har store badekar, de har leger tilgjengelig, ulike former for smertelindring eventuelt mm. Mitt råd til dg er å vente til fødsel nr 2. Da vet du hva du går til og fødsel nr 2 går ofte litt lettere enn den første og så vet du hvordan det er å være i fødsel. Men hvis du fremdeles ønsker hjemmefødsel med førstemann så ville jeg ha diskutert det med jordmor på helsestasjonen. Da kan du stille en del spørsmål og få nøytrale svar. Kanskje det er noen her inne som har hatt en hjemmefødsel? Spør på en av hovedsidene.

 

Mye av det samme tenker jeg. Har bare gjort det en gang, men syntes det var veldig trygt å vite at hjelpen var nær hvis noe skulle skje. Dessuten var det som å komme til himmelen å få epidural etter 10-12 timer med rier;-)

 

Klem fra tobarnsmoren

Ja, sant det :) Tar det nok på andre fødsel, om jeg ikke skulle få en veldig trang til å ha hjemme fødsel senere i svangerskapet :) takk for råd! 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt, julibaby10. Jeg krysser fingre for at kroppen kommer seg i rekordfart slik at du fort er klar igjen. Sånn sett er det bedre at det går galt tidlig enn at du kommer enda lengre. Selv om det selvsagt bare å konstatere at det er trist og dumt uansett. Sender deg en god klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemyri; kjenner meg igjen. Men det kommer til å gå fort over. Spis yoghurt/ biola. Veldig lett at det blir soppinfeksjon etter uvi i graviditet. Eller ha en canesten liggende om det skulle starte å klø litt. Klem

 

Løvinne; det er ofte litt avvik. Jeg har tidligere vært stresset pga for rask stigning. Fikk da beskjed om at det kunne være tvillinger, men det var ikke det. Viste 3+ når den skulle være 1-2. Kroppene og stigningen er jo litt individuell så dette er helt sikkert innenfor normalen. Blir fint å få en ny test etter påsken for å få konstatert at alt er ok. Heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg ville kjøpt en ny, og tatt på morgenurin☺

Jeg ville ha tippa at du ikke fikk 3+ fordi urinen ikke var konsentrert nok.☺

 

Jeg fikk 2-3 første gang jeg testet, så tok jeg ny 4 dager senere og da viste den 1-2. Tok en til dagen etter igjen, og da var den 1-2 da også. Endte i SA :-/

 

Anonymous poster hash: 2a94f...19d

Det er mulig at urinen ikke var konsentrert nok,var dagens andre urin,eller så er det rett og slett sånn at det går galt her og :/ ... Har fortsatt symptomer som ømme bryster og stikkninger i underlivet men kvalmen har enda ikke kommet . Mulig det er negativt og et tegn på at noe er galt. Tenkte jeg skulle ta en ny test på lørdag,viser den ikke 3+ da så begynner jeg virkelig å ane uråd.

Når kom blødningene for deg ? Leit og høre forresten :)

Blødningene kom ganske raskt egentlig. Tok testen som viste 1-2 på lørdag, og søndag kveld begynte jeg å blø litt, og så tok det seg opp på mandag. Altså, ganske raskt fra jeg begynte å ane ugler i mosen, til jeg begynte å blø;-)

Men ta en ny test til helgen, du! Tipper det går veldig fint ☺

 

Anonymous poster hash: 2a94f...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipt, julibaby10. Jeg krysser fingre for at kroppen kommer seg i rekordfart slik at du fort er klar igjen. Sånn sett er det bedre at det går galt tidlig enn at du kommer enda lengre. Selv om det selvsagt bare å konstatere at det er trist og dumt uansett. Sender deg en god klem ❤️

Takk for det! Ja, håper vi kommer fort i gang igjen. Skal få time hos gyn etter påsken for å se til at alt er ok etter sa. Tror alt kom ut i går, men det var mye mindre enn forrige gang. Var nok en del kortere på vei enn sist gang.

Forrige gang hadde jeg jo jevnlige smertetak i magen som minnet meg om starten på en fødsel. Denne gangen var det kun mensmurring i mage og rygg, før det kom ut et par små klumper.

Er veldig glad for at det skjedde nå, og ikke om noen uker! ☺

Ønsker virkelig at neste sitter! Kanskje det blir et lite vårbarn♡😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det hormoner i omløp. Var på haukeland i sted for å ta blodprøve nr 2. Men viste seg at selv sykehuset var stengt for blodprøver fra onsdag kl 12 til tirsdag i neste uke. Ble så frustrert at jeg rev rekvisisjonen i ørten deler og kastet den. Så begynte jeg å grine i bilen ettet at jeg ringte til volvat for å i det minste få vite resultatet av mandagens prøve. Men nei, det var ikke kommet. Kom nok ikke før tirsdag i neste uke. Så jeg har kastet vekk over 1000 kroner uten å vite en dritt mer. Skikkelig surt. Tok en billigtest da jeg kom hjem og teststreken er nå like sterk som kontrollstreken. Er 4+2 i dag. Så det var bra. Tenkte å ta en digital i helgen. Må nesten bare følge med på den måten i stedenfor :) ihvertfall veldig tydelig at hormonene er på plass siden jeg begynte å grine. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noen sette meg opp på liste? :) Jeg er 4+7 i dag, og har termin 19.desember. Testet positivt torsdag og fredag forrige uke, etter mange dager med ømme pupper og vondt i lysken.. Puppene er fortsatt ømme (særlig den ene?), mens smertene i lysken har avtatt litt..

 

Vurderer å bestille en tidlig UL rett etter påske, vil så gjerne se hjertelyd og få det bekreftet.. Men usikker på om det er for tidlig? Noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

 

2. Apex

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8. Julie10

 

9. Corneliuss

 

10. Susanne94

 

11.

 

12. Perler, Goodiegoodie:)

 

13. bleach

 

14. Lykkelita=)

 

15. Mollabell

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire

 

19. Lillemyri, puselurka

 

20.Alenemamma_, Optimist78

 

21. Capricorn82

 

22. Krumelur

 

23.

 

24.

 

25. Sienna85

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da har jeg vært på legevakta og har fått uvi. Det var også spor av blod i urinen, så krysser fingrene for at det ikke er noe farlig. Men kjenner jeg ble stresset nå, og ikke minst litt lei meg.. æsj!

det blir spor av blod i urinen ved uvi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! Hørt at man hvertfall bør vente til 6+3, men ring dit du vil ha tidlig ul så kan de svare ordentlig for deg. Tenker jeg ville drøyet lengst mulig så du ikke blir skuffet og engstelig over at de ikke finner hjertelyd. Jeg skal ikke ha før i uke 10. Men da ser jeg litt mer :) men ukene går ikke raskt nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff, da har jeg vært på legevakta og har fått uvi. Det var også spor av blod i urinen, så krysser fingrene for at det ikke er noe farlig. Men kjenner jeg ble stresset nå, og ikke minst litt lei meg.. æsj!

det blir spor av blod i urinen ved uvi.

Lest meg frem til det jeg og. Men legen jeg hadde sa at jeg måtte følge med fremover for det var spor av blod i urinen. Så hun gjorde meg stresset for ingen grunn. Blir så oppgitt når jeg tenker på det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse! Hørt at man hvertfall bør vente til 6+3, men ring dit du vil ha tidlig ul så kan de svare ordentlig for deg. Tenker jeg ville drøyet lengst mulig så du ikke blir skuffet og engstelig over at de ikke finner hjertelyd. Jeg skal ikke ha før i uke 10. Men da ser jeg litt mer :) men ukene går ikke raskt nok

Takk! :) Ja det er sikkert lurt å vente litt.. Da er jo i hvertfall sjansene større for at de finner noe, men du vet.. Vil jo så gjerne vite nå!!! Haha..

Uff, tenkte at man ville bli litt lettet etter at man endelig så de to strekene, men de gamle bekymringene blir visst bare erstattet med nye.. Men sånn er det vel! Fantastisk er det jo uansett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer så masse! Hørt at man hvertfall bør vente til 6+3, men ring dit du vil ha tidlig ul så kan de svare ordentlig for deg. Tenker jeg ville drøyet lengst mulig så du ikke blir skuffet og engstelig over at de ikke finner hjertelyd. Jeg skal ikke ha før i uke 10. Men da ser jeg litt mer :) men ukene går ikke raskt nok

Takk! :) Ja det er sikkert lurt å vente litt.. Da er jo i hvertfall sjansene større for at de finner noe, men du vet.. Vil jo så gjerne vite nå!!! Haha..

Uff, tenkte at man ville bli litt lettet etter at man endelig så de to strekene, men de gamle bekymringene blir visst bare erstattet med nye.. Men sånn er det vel! Fantastisk er det jo uansett.. :)

Hehe, ja. Gleder meg egentlig til å bli ferdig med 1. trimester. Tenker det er litt lettere å nyte det da :) hører hvertfall mange sier det :) Har du bestilt deg kontroll hos lege da? Jeg fikk time 21 mai. Så det er leeeenge til :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer så masse! Hørt at man hvertfall bør vente til 6+3, men ring dit du vil ha tidlig ul så kan de svare ordentlig for deg. Tenker jeg ville drøyet lengst mulig så du ikke blir skuffet og engstelig over at de ikke finner hjertelyd. Jeg skal ikke ha før i uke 10. Men da ser jeg litt mer :) men ukene går ikke raskt nok

Takk! :) Ja det er sikkert lurt å vente litt.. Da er jo i hvertfall sjansene større for at de finner noe, men du vet.. Vil jo så gjerne vite nå!!! Haha..

Uff, tenkte at man ville bli litt lettet etter at man endelig så de to strekene, men de gamle bekymringene blir visst bare erstattet med nye.. Men sånn er det vel! Fantastisk er det jo uansett.. :)

Hehe, ja. Gleder meg egentlig til å bli ferdig med 1. trimester. Tenker det er litt lettere å nyte det da :) hører hvertfall mange sier det :) Har du bestilt deg kontroll hos lege da? Jeg fikk time 21 mai. Så det er leeeenge til :P

Ja det skal bli godt å bli ferdig med uke 12. Selvom det føles leeenge til.. ;) Ja jeg har fått time hos fastlegen 7.mai, så spørs det om jeg klarer å holde meg unna en tidlig UL før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Gratulerer så masse! Hørt at man hvertfall bør vente til 6+3, men ring dit du vil ha tidlig ul så kan de svare ordentlig for deg. Tenker jeg ville drøyet lengst mulig så du ikke blir skuffet og engstelig over at de ikke finner hjertelyd. Jeg skal ikke ha før i uke 10. Men da ser jeg litt mer :) men ukene går ikke raskt nok

Takk! :) Ja det er sikkert lurt å vente litt.. Da er jo i hvertfall sjansene større for at de finner noe, men du vet.. Vil jo så gjerne vite nå!!! Haha..

Uff, tenkte at man ville bli litt lettet etter at man endelig så de to strekene, men de gamle bekymringene blir visst bare erstattet med nye.. Men sånn er det vel! Fantastisk er det jo uansett.. :)

Hehe, ja. Gleder meg egentlig til å bli ferdig med 1. trimester. Tenker det er litt lettere å nyte det da :) hører hvertfall mange sier det :) Har du bestilt deg kontroll hos lege da? Jeg fikk time 21 mai. Så det er leeeenge til :P

Ja det skal bli godt å bli ferdig med uke 12. Selvom det føles leeenge til.. ;) Ja jeg har fått time hos fastlegen 7.mai, så spørs det om jeg klarer å holde meg unna en tidlig UL før det.

Heldig som har fått så tidlig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er veldig mange her som tester flere dager på rad for å se stigning osv, blir det ikke litt vel mye? Jeg mener hvis dere har fått test der det står gravid så er vel det greit nok? Tror det er alt for mye bekymringer ute å går blandt oss gravide,som jeg mener ikke vi har godt av. Ja,vi er alle redde for at det skal gå galt hvis man har opplevd både sa og ma men vi burde jo prøve å slappe litt mer av. Prøve å tenke litt positiv,føler aldri det var slik "før" i tiden. Jeg er gravid selv,har også opplevd å miste før men prøver å holde meg mer rolig denne gangen,for mye googling og lesing rundt forbi gjør det bare verre syns jeg.

 

Var bare noe jeg følte for å dele med dere andre. Lykke til alle sammen! :)

 

Anonymous poster hash: 32303...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med legen, pga at jeg må ha tidlig ul. Hun sa jeg ikke trengte å komme før rundt uke 10. Er jo ikke stort som skjer hos legen før den tid uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke noe i de samme banene selv Anonym, men jeg kan absolutt skjønne de som ønsker dette så inderlig og har mistet en eller flere ganger før. Jeg testet en gang og det var nok for meg, men så ble jeg jo innlagt på sykehus og HCG ble målt hver eneste dag, og klamrer frøet seg fast gjennom det så overlever det alt. Nå har jeg sikkert hatt 7-8 ultralyder og tatt ca like mange blodprøver siden positiv test, men hadde jeg ikke blitt dårlig så hadde jeg nok ventet med mer testing til planlagt UL i uke 7. Mine nerver har ikke godt av så mye spenning som jeg ser mange andre utsetter seg selv for. Jeg tenker sånn at hvis jeg ikke blør friskt blod så er alt i orden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noen sette meg opp på liste? :) Jeg er 4+7 i dag, og har termin 19.desember. Testet positivt torsdag og fredag forrige uke, etter mange dager med ømme pupper og vondt i lysken.. Puppene er fortsatt ømme (særlig den ene?), mens smertene i lysken har avtatt litt..

 

Vurderer å bestille en tidlig UL rett etter påske, vil så gjerne se hjertelyd og få det bekreftet.. Men usikker på om det er for tidlig? Noen meninger?

 

Jeg skal på tidlig UL når jeg er 6 uker, torsdag 24.April :-) Så joda,man kan det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Uff, da har jeg vært på legevakta og har fått uvi. Det var også spor av blod i urinen, så krysser fingrene for at det ikke er noe farlig. Men kjenner jeg ble stresset nå, og ikke minst litt lei meg.. æsj!

det blir spor av blod i urinen ved uvi.

Lest meg frem til det jeg og. Men legen jeg hadde sa at jeg måtte følge med fremover for det var spor av blod i urinen. Så hun gjorde meg stresset for ingen grunn. Blir så oppgitt når jeg tenker på det nå

huff! Unødvendig av legen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter.

Da er det endelig påskeferie og godt er det.

Kjenner at formen er på vei nedover, søvn og hvile er viktig for å komme meg gjennom dagen uten for mye kvalme. Så ferie skal bli goooodt:) 

Var en tur på stoff og stil i går, så da har jeg litt å sy på i  påsken hvis formen tillater det.

I dag har jeg sydd ferdig et babynest til venninnen til søsteren min.

Gleder meg til å sy til lille i magen når vi vet hva det blir:)

 

Håper formen holder seg greit gjennom påsken så vi får kost oss og slappet av.

God påske alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som ikke har så mye symtomer enda? Er bare 4+4 da;-) Eneste er egentlig puppene, de blir ømmere og ømmere. Litt murringer og stikk der nede av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...