Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Ja men det er jo en av risikofaktorene for exu, at man har hatt det tidligere. Men tror jo ikke det er det nå. Det jeg stusset på ved den graviditeten var at jeg aldri fikk ømme bryst, det har jeg jo hatt siden før ikm nå. I tillegg fikk jeg sterk strek dagen etter ikm nå, forrige gang syntes jeg den var litt svak, husker jeg. Men frykten er jo der, skal forhåpentligvis bli en lettelse å komme seg på ul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk til alle dere som har tenkt på meg og ønsket meg lykke til!

Har ikke orket å skrive noe her på noen dager...

 

Var på nytt på KK på onsdag for å ta ny blodprøve og spurte så om jeg kunne få svarene fra mandagens test. Fikk komme inn til en lege som kunne fortelle at hcg nå var på 4600++ (husker ikke det nøyaktige tallet). det har da mer enn doblet seg siden fredagens nivå på 2106! Jeg fikk en ny innvendig UL men legen kunne bare se en oppklaring og ingen anntydning til foster. Hun sa at det desverre såg mest ut som en spontanabort, men siden hcg hadde doblet seg så var jo det på en annen side et positivt tegn...Hun mente at dersom onsdagens hcg test hadde doblet seg gjenn så var det mes sansynligt en fin graviditet.....har ikke fått svar på onsdagens blodprøve enda, men skal få komme inn til ny innvendig UL neste uke...

hvordan tar man imot en sånn beskjed..."det ser desverre ut som en abort" , "men hcg har steget så kanskje det ikke er en abort likevell..."

 

skulle tatt over alle svangerskapsplagene deres imot at jeg slapp denne usikkerheten! 

 

skal nok oppdatere dere uansett hvordan dette går! er innstilt på det verste, men håper på det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag skal jeg ha vert 5+6 og onsdag 6+1.. men det er jo bare dersom egget festet seg da jeg hadde eggløsning og ikke drev å vandret rundt noen dager først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Perler. Vondt å høre! Jeg håper for deg! Følt når du ikke kan få et endelig svar, kan liksom verken glede seg eller sørge. Ta vare på deg selv <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det ordner seg perler. Krysse fingre for at de ser noe på neste ultralyd og at du er kortere på vei eller at det bare var litt for tidlig og at det ikke er en BO. Men da skal vel plommesekken være der også tror jeg? Hcg stigningen din er nå bra, er vel dobling hver 48-72 time som gjelder og det har du jo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Sienna85 ;)

leste forresten at du ikke fikk tatt blodprøven din på KK haukeland på onsdag! Jeg var der selv, men var der da de åpnet, til meg sa de ingenting om at de skulle stenge, ikke ba de meg komme tidlig den dagen heller...det var noe jeg gjorde på eget initiativ! 

Det burde jo ha vert NOEN der som kunne ta en blodprøve..? 

Er vell derfor jeg ikke har hørt noe fra dem da...dersom de har stengt i påsken:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var skikkelig surt der og da. Tror jeg ble lei meg fordi legen på volvat la det frem som at jeg kom til å vite noe før helgen nå, men det hadde jeg ikke fått uansett siden de er stengt. Men men. Fikk tatt den ene på mandag og tar ny nå på tirsdag, så det gir vel meg noen svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere andre oppblåst? Ser seriøst ut som jeg er 7 mnd på vei. Har lagt på meg en god del siste året, rundt 13 kg. Så jeg har ikke tenkt å gå opp noe særlig i vekt. Spise sunt og fåå mye god mosjon :-) sånn at det kun er det obligatoriske av vekt som kommer på kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere andre oppblåst? Ser seriøst ut som jeg er 7 mnd på vei. Har lagt på meg en god del siste året, rundt 13 kg. Så jeg har ikke tenkt å gå opp noe særlig i vekt. Spise sunt og fåå mye god mosjon :-) sånn at det kun er det obligatoriske av vekt som kommer på kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere andre oppblåst? Ser seriøst ut som jeg er 7 mnd på vei. Har lagt på meg en god del siste året, rundt 13 kg. Så jeg har ikke tenkt å gå opp noe særlig i vekt. Spise sunt og fåå mye god mosjon :-) sånn at det kun er det obligatoriske av vekt som kommer på kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt det så veldig enda. Men er helt vanlig at man blir det, særlig på kvelden. Fordøyelsen går tregere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppblåst. Min samboer spurte pent i dag om jeg begynte å syntes alt :P er veldig tynn også, så alt syntes veldig godt da. Har gått opp 2 kilo også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ser til dere midt i påskekos og late dager. En og annen tur med ski på beina har det blitt, men jeg er virkelig ikke i humør for å gi alt - selv om det er deilig å være ute. Kjenner jeg blir fortere sliten enn til vanlig, så jeg bruker dagene til å hente meg inn og hvile når jeg kan. Sofaen med Mr Harry Hole er også god!! ;)

For min egen del ble det med den spottinga som var tidlig i uka, så jeg håper spent at alt skal være ok på UL mot slutten av måneden. Føles i allefall som at alt er normalt her; uggen og småkvalm, treg mage, oppblåst, ømme pupper, crazy drømmer.. You name it! :) Har fortsatt ikke noen "dille" og er veldig glad for at når jeg er tørst, er det kaldt vann som fungerer!

 

Tenker på dere der ute og håper det står bra til. Påskeklem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med alle symptomer når man blir litt usikker :-) når skal du på ultralyd?

 

Må ha fortsatt god påske! Jeg gleder meg pittelitt til å begynne på jobb igjen, synes dagene går fortere da. Mannen er offshore og familien er på hytten, så blir fort kjedelig å ha fri og være helt alene. Ut å handle nå, tenkte å beise terrassen en av dagene siden solen skal være i bergen de neste ukene i følge værvarslingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna85: UL er ikke før 30/4, så det er enda noen dager til jeg forhåpentligvis kan slippe skuldrene godt ned. Vil da være i uke 9, så da håper vi på en god opplevelse! Høres deilig ut med flere dager oppholdsvær i strekk... Nyt våren!! :)

Pusler litt i heimen i dag, tenkte å skifte gardiner så nå er de gamle tatt ned og det ligger en til innvendig vindusvask. Godt å kunne veksle litt mellom praktiske oppgaver og bok når en går litt for halv maskin..

Venter gjester til middag i dag, så det passet fint med en pause fra hytta. Reiser kanskje tilbake i morgen for ei natt til, godt med kort reisevei!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...