Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemme igjen fra påskeferie hos søsteren min. Samboeren er syk så det er jo skikkelig kjedelig. Hadde sett for meg at han skulle ta legging og sånt i dag, siden jeg har hatt ungen døgnet rundt siden mandag men sånn ble det jo ikke. I  steden har det gått i ett siden halv sju i morges. Så nå sitter jeg alene i stua foran Poirot, det er fjerde episode og jeg har ikke sett de forrige, he he.

 

Ikke kommet brev om ul enda. Legen sa jeg skulle ringe henne hvis jeg ikke hørte noe innen påska var slutt, så gjør vel det hvis ikke brevet kommer tirsdag. Huff dette er så nervepirrende.. Den ene dagen tenker jeg at det kommer til å gå bra, den neste er jeg sikker på at det sitter i den gjenværende egglederen. Har veldig lite symptomer, bortsett fra ømme pupper og litt stikkinger og murringer. Man bør jo tenke sånn at det går bra for de fleste, men min erfaring er jo at med meg så er ikke det noe jeg kan regne med. Skal bli så godt (forhåpentligvis) å komme seg forbi disse første ukene! Akkurat 5 uker i dag, det er en stund igjen til man kan føle seg "trygg" ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sniker meg forsiktig inn på forumet her. Jeg er førstegangsgravid og er i følge mine egne beregninger 5+0 i dag. Lang vei igjen! Foreløpig termin er 23 desember (?!). Spiren satt på første "jaja, vi ser hva som skjer om vi prøver uten beskyttelse"- forsøk, så både jeg og samboer ble både sjokkert og glad da testen viste positiv for et par dager siden. Tankene spinner, og mye av dagen i dag har gått med til å bare surre rundt og tenke uten å få gjort noe fornuftig:-)

 

Håper at vi kan bli en fin gjeng her inne, det er godt å være flere og spesielt nå i den første tiden!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Gravid-Hanne :-)

 

Så bra at det klaffet på første da :-) :-) dere er heldige dere andre her i desember gruppa. Jeg er den som er kortest på vei. Blæh. Hehe. Synes tiden går veldig sent de første ukene. Har jo snart visst det i 2 uker og likevel er jeg bare 4+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Sienna85:-) Jeg har bare visst om graviditeten i fire dager, men det føles ut som et år:-P hehe.. Når har du termin da? Får så mange forskjellige terminer på diverse kalkulatorer, fra 19-23 desember... Blir litt usikker på hva som stemmer.

 

Er det noen som vet når jeg bør bestille legetime? Jeg hadde så mye symptomer forrige uke og for et par dager siden, både masse menssmerter, ømme pupper og kvalmeanfall. Nå føler jeg meg helt "vanlig", utenom at jeg har sovet to ganger på dagen i dag, og at jeg har lyst på vann hele tiden;-) Er det vanlig at symptomer kommer og går sånn? Blir jo helt gal av å gå rundt sånn og kjenne etter. Godt det er jobb igjen på tirsdag, da går ukene fortere!:-) sorry for tusen spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har menstermin 24 desember men tror syklusen min var på 29 dager istedenfor 28 dager basert på el tester så da blir det foreløpig 25 desember. Kunne tenkt meg å gå en uke over termin, men er fornøyd så lenge det blir en baby denne gangen ;-)

 

Mine symptomer kommer og går litt også. Har vært generelt uggen siden 3+2, noen dager er det verre enn andre. Ømme pupper, tørst, trøtt. Stikker av og til i livmoren, men det er faktisk veldig lite av det. Gleder meg også til jobb igjen ;-) tenkte å ta ny blodprøve på tirsdag også så er spent på om verdiene har økt slik de skal siden mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror forresten det er vanlig å gå til legen etter uke 10 :-) de vil ha deg såpass langt på vei først. Jeg tenkte å vente med å bestille legetime til jeg har vært på tidlig ultralyd å sett hjerteslag. Er så kjipt å måtte avbestille sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Sienna85 Krysser fingrene for at alt er som det skal med blodprøven din på tirsdag! Venter med legetime noen uker til da, selvom jeg har så lyst til å gå nå Vi måtte le litt her i heimen når vi så at forventet termin er 23 desember. Av alle dager i året, liksom. Men tenker som deg, er lykkelig bare spiren sitter.

 

Nå blir det natta her, er tross alt bare seks timer siden jeg sov sist

 

Nyt påsken videre, håper å høre fra mange av dere snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tok test i dag, er 5+1 med termin 22. desember. :-) Har ett barn fra før.

Lurte på en ting, hvorfor blir ikke desember 2014- gruppen brukt? Der kan man ha flere tråder i stedet for en lang som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken terminkalkulator har dere brukt? Jeg får nemlig opp 24 desember som termin dag hvis jeg følger syklus (da hadde jeg vært 5+0 i dag) så da skulle dere vel fått opp den 23 desember dere som er 5+1? Blir helt forvirret. Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en fra Babyverden, og der ble terminen 23 desember :-) Har googlet litt rundt omkring, og prøvde alt jeg kom over :-P  Satser på at den stemmer!

 

Ja, har tenkt litt på det med desember-gruppe, der kan vi jo snakkes om flere ting uten at det blir i samme tråd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig fikk jeg gravid 3+ på Clearblue digital med ukesindikator og slår meg nå til ro med at alt er normalt og at jeg er gravid !  :P ... Så nå er det bare å gruglede seg til desember ( termin mellom 16 og 21 et sted ) . 

Spent på hvordan søskenene tar nyheten om ett nytt familiemedlem,prøve å vente til uke 12 med å dele nyheten  :skravle:

 

Flere som er trøtte om dagen ? I går sovnet jeg på et bord på lekeplassen mens datteren min lekte i sandkassa :sovne:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt kalkulatoren her inne. Men det har jo veldig liten betydning med en dag eller to, det er uansett ordinær ul som setter termindato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg tar en sånn ukeindikator selv til uka, for å forhåpentligvis roe nervene litt. Sist viste den riktignok 2-3 da jeg var litt over 4 uker, selv om det var exu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg tar en sånn ukeindikator selv til uka, for å forhåpentligvis roe nervene litt. Sist viste den riktignok 2-3 da jeg var litt over 4 uker, selv om det var exu.

Man har jo ingen garanti uansett hva testene viser men nå orker jeg ikke bekymre meg mer.Føltes godt å se testene utvikle seg fra  1-2 uker og frem til 3+. Nå får det bare gå som det går  :laugh: ...

Krumelur:alt er nok i orden med spiren din og den sitter garantert fast på rett sted denne gangen  :skravle: Blir nok fine desemberbabyer på oss alle  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lurer på om jeg tar en sånn ukeindikator selv til uka, for å forhåpentligvis roe nervene litt. Sist viste den riktignok 2-3 da jeg var litt over 4 uker, selv om det var exu.

Man har jo ingen garanti uansett hva testene viser men nå orker jeg ikke bekymre meg mer.Føltes godt å se testene utvikle seg fra 1-2 uker og frem til 3+. Nå får det bare gå som det går :laugh: ...

Krumelur:alt er nok i orden med spiren din og den sitter garantert fast på rett sted denne gangen :skravle: Blir nok fine desemberbabyer på oss alle :P

Får satse på det:-) Og ja, det er jo betryggende å se at hcg stiger, det er jo et tegn på at svangerskapet utvikler seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag har jeg ikke hatt et eneste symptom på graviditeten:-( Følte meg så dårlig før i uka, men i dag føler jeg meg helt som "vanlig" , og er pigg og opplagt. Andre som har hatt det sånn? Blir med en gang litt bekymret:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, rart at det var akkurat det svaret jeg ville ha:-P Bør vel egentlig bare nyte en dag som denne, særlig når sola skinner så fint i Bergen!:-) Det blir godt når det går et par uker til og jeg blir mer vant til disse svingningene! Takk, Sienna85:-) Slenger meg på det du sier, Løvinne30, orker egentlig ikke å bekymre meg hele tiden. Satser på flotte desemberbabyer på hele gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, håper det er greit at jeg slenger meg med her! Fikk 5 positive tester tilsammen i går og i dag etter at mensen ikke kom på fredag, og har ifølge babyverdens terminkalkulator termin 29.12. Er med andre ord 4+2 i dag, og veien frem til fødsel føles milelang! Har allikevel tenkt til å knipe igjen beina noen ekstra dager når den tid kommer, sånn at fødsel blir over nyttår  :fnise:  Blir nok til at jeg tar en digitaltest med ukeindikator på tirsdag bare for å få det svart på hvitt, men jeg tenker at 5 tester på forskjellig urin ikke akkurat kan lyve heller.

 

Spira satt på pp3, og jeg håper den holder seg fast hele veien. Vi har en gutt som snart fyller 3 fra før, og vi gleder oss stort til å fortelle at han skal bli storebror!

 

Gleder meg til å bli kjent med dere!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer HoneyBooBoo og velkommen! :-) kjekt med en til i gjengen! Hvis du har termin 29 desember med ikm for 2 dager siden så er det vel en januar gruppe rett rundr hjørnet :-) det kan vi like, da føles det som om man er litt lengre på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere føre dere opp på terminlisten jenter? :) Moro å se vi blir fler og fler :) Ha en flott kveld jenter, her skal kvelden nytes med film og kjæreste <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...