Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Har du forranliggene morkake kanskje? På mine UL så har det vært null stress å finne, nesten vanskelig å la være å ha det sorte området i bildet i det hele tatt.. :) Men jeg er Superglad på dine veiene! Lykke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sportsunderstellet til Emmaljunga er fantastisk. Jeg gikk turer i dyp snø uten problem. Store deilige hjul og myk sånn "kurv" under, ikke stålkurv som andre understell har. Henger deg ikke fast i noe i allefall. :) De kostet en del, men jeg handlet på babyshoppen i Strømstad og sparte i allefall 8-9000 kroner på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa bare at eg hadde en veldig vanskelig livmor med masse skygger...

Snakket med mamma nettop og hun kunne fortelle at dette gjaldt en av mine søstre også...

Hihi ...blir det rart å stå på jobb og gråte og smile i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en opplevelse da Perler! Men så bra at det endte godt :-D

 

Nå skal jeg sove middag! Da jeg kom hjem gikk jeg rett i gang med å beise terrassen! Holdt på å daue tilslutt, var varmt og jeg var sulten. Nå har jeg fått i meg mat så alt er bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja tar en rå sjans på at værmeldingen stemmer og at det ikke blir for kaldt i natt. Godt med alt som er gjort :-)

 

Hvor langt er du på vei i dag Perler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde selv jeg var 7 uker i dag. Men legen mente jeg muligens bare var 5-6 uker... Vet t jeg hadde eggløsning 18.03 så kan ikke være så langt ifra 7... Så jeg satser på at jeg er minst 6 uker i dag jeg da :P hcg var på 6400 ettellerannet på onsdag tidlig på morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ... Legen min sa sisst at dersom dette gikk bra kunne jeg vente med å kontakte ham til jeg var 12 uker på vei.... Å får ikke noe mere oppfølging hos KK ... Så da blir det en stund til neste legebesøk! Men mai er fullbooket så tiden går forhåpentligvis fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør den helt sikkert :-)

 

Jeg er akkurat våknet fra min blund, utrolig godt! Det som ikke var så godt var da jeg nøs. Måtte krype sammen i fosterstilling det stakk så hinsides til i livmoren!:-O Våknet ihvertfall enkelt da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra Perler, for en lettelse:-) Tilbake på jobb i dag her og, og formen har vært ræva. Vet ikke om jeg holder på å bli syk eller om det et hormonene som begynner å merkes. Skikkelige menssmerter har jeg også hatt. Har ikke tid til å bli dårlig nå, har sjukt mye å gjøre, både med studier og jobb.

 

Ennå ikke fått innkalling til ul, må ringe legen i mårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt er bra, Perler! Kan tenke meg du ble glad når du endelig fikk se et bankende hjerte!! :) Jeg vurderer sterkt tidlig UL på lørdag, da er jeg 6+3.. Klarer ikke vente lenger..

 

Er det forresten mange her som har fortalt det til foreldre/svigerforeldre? Vi skal feire bursdagen til pappa på lørdag, og jeg vet at han har sååå lyst til å bli bestefar (det blir det første barnebarnet i vår familie), så jeg tenkte det kunne blitt en fin bursdagspresang.. Men er det for tidlig å si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg bare er 4+0 i dag så er jeg så ivrig at jeg vil inn på 1.trimester! Jeg ble gravid på første ivf forsøk i Porsgrunn og har i tillegg 4 søsken på frys. :D Har termin tidlig i Desember og gleder meg noe ekstremt!

1.

 

2.

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6.

 

7.

 

8.

 

9.

 

10.

 

11.

 

12.

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

 

18.

 

19.

 

20.

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30. Frk.Freidig

 

31.

Anonymous poster hash: 27bde...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett og slett litt småsjokkert etter å ha tatt positiv graviditetstest i dag. Tørr ikke tro det kan stemme. Vi har prøvd i mange år og jeg er i eldste enden. Shit. #frk.freidig

 

Anonymous poster hash: 27bde...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du vurderer ul på lørdag puselurka, jeg er helt lik selv. Kunne tenkt meg ultralyd neste fredag når jeg er 6+4 men skal prøve så godt jeg kan å vente til mandagen når jeg er 7+0.

 

Jeg har ikke fortalt det til foreldrene mine, det har jeg ikke gjort i noen av graviditetene så de vet ikke at jeg har mistet engang. Blir første barnebarnet i min familie så det blir nok stor stas. Pappa har bursdag 19 mai og som deg tenker jeg at det hadde vært en fin bursdagsgave. Men jeg er bare 9+0 den dagen og vil vente til jeg ihvertfall er 12 uker siden jeg har mistet 3 allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du ville fortalt det til dem hvis det gikk gale så synes jeg ikke at du skal være noe redd for at det er for tidlig å si noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du vurderer ul på lørdag puselurka, jeg er helt lik selv. Kunne tenkt meg ultralyd neste fredag når jeg er 6+4 men skal prøve så godt jeg kan å vente til mandagen når jeg er 7+0.

Jeg har ikke fortalt det til foreldrene mine, det har jeg ikke gjort i noen av graviditetene så de vet ikke at jeg har mistet engang. Blir første barnebarnet i min familie så det blir nok stor stas. Pappa har bursdag 19 mai og som deg tenker jeg at det hadde vært en fin bursdagsgave. Men jeg er bare 9+0 den dagen og vil vente til jeg ihvertfall er 12 uker siden jeg har mistet 3 allerede.

Nei det skjønner jeg godt Sienna85! Jeg har allerede fortalt det til mamma (hun mistet selv når hun var ung), men pappa og svigerforeldrene våre gjenstår. Tror jeg må kjenne litt mer på det innen lørdag..

Nå har jeg forresten bestilt UL! Whææ.. Snakket med gynekologen min, og han mente man kunne se liv fra uke 6 så da tar jeg sjansen!

 

Så leit å høre at du har mistet så mange ganger! :( men alle gode ting er fire har jeg hørt.. ;) heldigvis for deg virker det som om du blir raskt gravid? Vi har prøvd å få det til siden august, og dette er første treff for oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg tørket tårer fordi TR eller en negativ test dukket opp, pleide samboeren min å si; "jo lengre tid det tar, jo vakrere barn.."

Synes det er en fin tanke! <3 Så helt sikker på at du kommer til å få en nydelig liten baby, Sienna85! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nåværende kjæreste har supersæd! Begynte prøvingen fpr 2 år siden og med min eks ble jeg aldri gravid. Ble gravid på første eggløsning med nye kjæresten. Ikke planlagt da jeg hadde fått beskjed om at jeg med 99 % sikkerhet ikke kunne bli gravid på naturlig måte pga sammenvoksninger i buken... men vi er visst super fruktbare sammen :-) håper det blir baby av det denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fine desembermammaer!

 

Jeg har vært på ultralyd i dag, og alt så fint ut. Trekker et lettelsens sukk her. Hurra!!!! Er jo ingen garanti for det, men i alle fall et positivt tegn. Så tydelig hjerte nå. Hadde vokst på prikken så mye som den skulle. Var etter ul mål 5+5 sist tirsdag og nå målte hun til 6+5. Jeg er enda litt forundret over at jeg er så kort, men siden det er riktig vekst siden sist så tenker jeg at hun kanskje har rett; litt lengre tid før egget festet seg og at det har påvirket veksten. Har lagt meg med barna og våknet nå etter en liten dupp.

 

Dilemmaet nå er hvor lenge jeg holder på jobb. Skulle så gjerne ha klart meg litt til; både for å passe på at nurket var litt større før noen får vite (blir ikke så populært dette, og skulle derfor "vært sikker på" at det gikk bra, og dessuten vil jeg gjerne hjelpe de og avdelingen min i mål med alt som skal gjøres. Men for hver dag som går blir formen værre, så det ser ikke så lyst ut... Skal til legen i morgen så da får jeg høre hva hun sier.

 

Fantastisk å lese mailen til perler. Ble glad langt inn i sjelen.

 

Frk freidig; så bra!!! Jeg håper jeg vet hvem du er!!! :-) jeg er ofte på vi over 30. Krysser fingre for at det er en av de jeg har fulgt der. Uansett, velkommen!

 

Puselurka; det er så forskjellig når folk forteller sine nærmeste. Gjør det som kjennes naturlig for deg. Jeg er en type som liker å ha noen å dele opp og nedturer, mens andre liker bedre å holde ting mer privat. Det viktige er at du kjenner at du får energi og synes det er riktig å dele med hver enkelt. :-)

 

Klem til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...