Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Da er vi gravid for andre gang, håper det vil seg denne gangen. Mistet i Januar, med termin i Juli. Sist helg fikk vi bekreftet at vi var gravide på nytt, så denne gangen håper vi det går fint :-) Har termin 18. Desember ut i fra gravid appen min, men datoen vil helt sikkert endre litt på seg ved UL tenker jeg :-)

 

 

1.

2. Apex

3.

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar

7.

8.

9. Corneliuss

10.

11.

12. Perler, Goodiegoodie:)

13. bleach

14.

15. Mollabell

16. MinStørsteDrømBlirSann?

17.

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth

19. Lillemyri

20.Alenemamma_

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre som ikke har så mye symtomer enda? Er bare 4+4 da;-) Eneste er egentlig puppene, de blir ømmere og ømmere. Litt murringer og stikk der nede av og til.

Har noen murringer i ny og ned. Plages veldig med luft i magen. Kvalme, ømme bryster osv har ikke kommet enda. Regner nesten med det kommer snart, er bare 4+5 selv også. Plagdes uhorvelig mye med det sist. Håper jeg slipper den brennende følelsen jeg hadde i puppene, DET syntes jeg var det værste,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som ikke har så mye symtomer enda? Er bare 4+4 da;-) Eneste er egentlig puppene, de blir ømmere og ømmere. Litt murringer og stikk der nede av og til.

Jeg har det samme som deg! Er 4+7 i dag, og har som deg ømme pupper og litt murringer av og til.. Muligens mer trøtt, men så er det jo også lett å koble alle mulige ting opp mot graviditeten.. ;) Prøver å tenke at kvalmen og andre ubehageligheter sikkert dukker opp tidlig nok uansett, og heler nyte en uproblematisk graviditet så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som ikke har så mye symtomer enda? Er bare 4+4 da;-) Eneste er egentlig puppene, de blir ømmere og ømmere. Litt murringer og stikk der nede av og til.

Jeg føler jeg har fått en del allerede. Og trodde det ikke var mulig så tidlig. Men har mye mens murring, litt Ligamentsmerter. Ekstremt ømme pupper. Mye do besøk, spes på natta, sover dårlig om natta men veldig mye trøtt 24/7. Litt svimmelhet hvis jeg er sliten. Meeeen, sluppet unna kvalme og det er jeg mest glad for. 5+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noen sette meg opp på liste? :) Jeg er 4+7 i dag, og har termin 19.desember. Testet positivt torsdag og fredag forrige uke, etter mange dager med ømme pupper og vondt i lysken.. Puppene er fortsatt ømme (særlig den ene?), mens smertene i lysken har avtatt litt..

 

Vurderer å bestille en tidlig UL rett etter påske, vil så gjerne se hjertelyd og få det bekreftet.. Men usikker på om det er for tidlig? Noen meninger?

Hei du!

 

Jeg skjønner godt at du vil se. Jeg gikk på tirsdag og trodde da at det var ok for å se hjertelyd, men viste sg å være for tidlig. Så jeg ble egentlig bare mer bekymret og 1500 kr fattigere. Hjertet skal begynne å så i overgangen til uke 6. Men det er ikke godt å si om kroppen følger menstermin til punkt og prikke. Legg inn noen dagers slingringsmonn. Ville derfor ventet til du sv tror du er ca uke 7. :-) lykke til. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

 

2. Apex

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8. Julie10

 

9. Corneliuss

 

10. Susanne94

 

11.

 

12. Perler, Goodiegoodie:)

 

13. bleach

 

14. Lykkelita=)

 

15. Mollabell, Lillaura

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth

 

19. Lillemyri, puselurka

 

20.Alenemamma_, Optimist78

 

21. Capricorn82

 

22. Krumelur

 

23.

 

24.

 

25. Sienna85

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puselurka, hvis du var 4+7 i går så vil det si at du var 5+0 :-)

 

Mitt symptom i går ihvertfall var ustabilitet og hormonell. Gren i 1 time da jeg la meg. Kjæresten ble helt rådvill og skjønte ingenting. Klarte å roe meg ned tilslutt da :-) 4+3 i dag. Går seint dette her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går treigt! Synes jeg har visst om det en evighet og jeg er ikke fem uker en gang. Er redd for at ul blir så tidlig at jeg ikke får se hjerteaktivitet, men sist sprakk egglederen da jeg var 7+2 så må jo før det.

 

Tror ikke jeg hadde spesielt mye symptomer så tidlig da jeg var gravid med sønnen min heller. Det eneste jeg kan huske er menssmerter og ønme bryster. Oppblåsthet og treg mage er sikkert rett rundt hjørnet;-) Kvalm har jeg aldri vært i forb. med graviditet ( er 6. gang!) så det håper jeg at jeg slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vil noen sette meg opp på liste? :) Jeg er 4+7 i dag, og har termin 19.desember. Testet positivt torsdag og fredag forrige uke, etter mange dager med ømme pupper og vondt i lysken.. Puppene er fortsatt ømme (særlig den ene?), mens smertene i lysken har avtatt litt..

Vurderer å bestille en tidlig UL rett etter påske, vil så gjerne se hjertelyd og få det bekreftet.. Men usikker på om det er for tidlig? Noen meninger?

Hei du!

Jeg skjønner godt at du vil se. Jeg gikk på tirsdag og trodde da at det var ok for å se hjertelyd, men viste sg å være for tidlig. Så jeg ble egentlig bare mer bekymret og 1500 kr fattigere. Hjertet skal begynne å så i overgangen til uke 6. Men det er ikke godt å si om kroppen følger menstermin til punkt og prikke. Legg inn noen dagers slingringsmonn. Ville derfor ventet til du sv tror du er ca uke 7. :-) lykke til. ❤️

Hei! :) takk for svar, og så kjedelig å høre at du ikke fikk noe ut av UL-timen din. Hvor langt på vei var du? Fornuften sier at jeg bør vente til uke 6-7, men akkurat nå føles det som en liten evighet.. Hehe! Men med 35 uker igjen av svangerskapet, så er det vel bare å vende seg til ventingen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei når du skal på UL Krumelur?

 

Jeg har pinadø grått i dag også. Helt ute...

Begynner å få hodepine av all griningen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste symptomene mine kom av uvi'en, for i dag har jeg egentlig bare ømme bryster. Men får se det positive i det at man ikke er så dårlig.  Er forresten ganske hormonell selv, gråter lett av triste filmer osv nå, og klikket på samboeren min i går for at han så fotball men noen kompiser istedet for å være med meg. 30 min senere måtte jeg ringe han å si hvor dum jeg var, følte meg grusom. Blir jo aldri sur fordi han vil være med gutta :P Fælt når man reagerer på en måte som ikke likner en selv!... Heldigvis hadde han full forståelse, mer enn meg selv :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ja, og verre blir det nok. Hehe.

 

Tror jeg vil på ul 5 mai, da er jeg 7 uker. Typen blir 30 den 7 mai, men kjipt å grine på bursdagen hans om det hadde vært noe gale, så da blir det heller noen dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg. Har ikke ul før 15. mai, så blir litt venting her. Men det er helt greit :) Vil bare se før jeg deler nyheten med resten av familien :) Jobber siste dag i dag så har jeg påskefri, og kjenner at det skal bli veldig godt nå. Hvile litt, men også finne på noe så tiden fyker avgårde :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent her :) Jeg er 4-5 uker. Mensmurring og ømme/verkende bryster. Resten av symptomene kom sist gang rundt uke 7 (kvalme, såre/tørre slimhinner), men jeg håper jeg slipper unna kvalmen… hehehe. Lov å håpe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke blir kvalme. Selv har jeg aldri blitt det, krysser fingrene for at det gjelder denne gangen og. Har eksamen i slutten av mai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vil noen sette meg opp på liste? :) Jeg er 4+7 i dag, og har termin 19.desember. Testet positivt torsdag og fredag forrige uke, etter mange dager med ømme pupper og vondt i lysken.. Puppene er fortsatt ømme (særlig den ene?), mens smertene i lysken har avtatt litt..

Vurderer å bestille en tidlig UL rett etter påske, vil så gjerne se hjertelyd og få det bekreftet.. Men usikker på om det er for tidlig? Noen meninger?

Hei du!

Jeg skjønner godt at du vil se. Jeg gikk på tirsdag og trodde da at det var ok for å se hjertelyd, men viste sg å være for tidlig. Så jeg ble egentlig bare mer bekymret og 1500 kr fattigere. Hjertet skal begynne å så i overgangen til uke 6. Men det er ikke godt å si om kroppen følger menstermin til punkt og prikke. Legg inn noen dagers slingringsmonn. Ville derfor ventet til du sv tror du er ca uke 7. :-) lykke til. ❤️

Hei! :) takk for svar, og så kjedelig å høre at du ikke fikk noe ut av UL-timen din. Hvor langt på vei var du? Fornuften sier at jeg bør vente til uke 6-7, men akkurat nå føles det som en liten evighet.. Hehe! Men med 35 uker igjen av svangerskapet, så er det vel bare å vende seg til ventingen.. ;)

Legen mente jeg var 5+5 i følge lengden på frøet. Hun mente også at det var derfor hjertet var i ferd med å begynne å slå men at det ikke var sterkt og regelmessig. Så får jeg bare håpe at hun har rett i det... 😳

 

Heldigvis så går ventetiden litt fortere etterhvert. Det er spesielt de første 12 ukene og de siste ukene før fødsel som går sakte. Midt i så pleier det å gå litt raskere.

 

Ja, denne kvalmen. Ikke så gøy. Lillegyri: ikke bli bekymret. Er helt sikker på at alt er ok. Det er vel noe sånn som 30% som ikke blir kvalme. 😊 skulle ønske at jeg var en av de. Men vet hvordan det er. Man ønsker symptomene for å få en trygghet. Men når de første er der så vil man bare absolutt slippe de... 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter ;-) tok en digital i dag tidlig, 4+4 uker på vei i dag og den digitale sier at jeg er 3+ (altså over 5 uker) dette lover veldig bra, har tydeligvis høyt hcg nivå :-)

 

Håper dere alle får en fabelaktig påskehelg. Her i Bergen er det skyfri himmel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, Sienna, dette skal gå fint:-) Jeg har ikke testet noe mer siden søndag. Kanskje jeg tar en med uke indikator til uka. Reiser hjem fra ferie i mårra. Har ømme pupper og ikke noe særlig symptomer utenom det. Hatt litt stikking i venstre side, det gjør meg veldig nervøs pga exuen, men det er visst helt normalt ut fra det jeg leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du på tidlig ultralyd forrige gang Krumelur eller bare sprakk egglederen sånn plutselig uten at du hadde mistanke først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig ul 7+2. Fant ingenting i livmoren og han trodde han kunne se noe i egglederen. Ble sendt på Ullevål. Der fant de blod i buken, og da tok laparoskopi så de at den var sprekt. Hadde ikke hatt noe særlig smerter og ingen blødninger så trodde egentlig alt var i orden da jeg dro på ul. Var en fæl opplevelse. Hadde nok fått veldig vondt hvis jeg ikke hadde tatt privat ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :-( var flaks at du gikk på tidlig ultralyd da, så slapp du de verste smertene. Sannsynligheten for at det skjer igjen er vel veldig liten nå når den egglederen er vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...