Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Det dere kjenner kan være tarmene som jobber, mat går tregere gjennom tarmene så de tar opp mer næring enn vanlig, derfor kan vi både få vondt, føle oss oppblåste og prompe en del. Men i tillegg så driver også livmoren å strekker på seg nå. Livmoren har form som en flattrykt pære og er ca. 7–10 cm lang, 4–5 cm bred og 2–3 cm tykk hos kjønnsmodne kvinner og veier ca 60 gr, mot slutten av svangerskapet veier den ca 1 kilo. Det er mye som skjer om dagen og vi kan få smerter pga alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harbabyimagen: Ikke ta kontakt med han, la han jobbe igjennom dette på egenhånd så kontakter han deg når han et klar. Når han kontakter deg på foreslå å sette dere ned som voksne mennesker å diskutere dette. Legg frem fakta, dere er to om dette og han var fullt klar over at du ikke gikk på prevensjon, men du vil ikke gå igjennom en abort til. Hvis han absolutt ikke ville ha barn så burde han stått for prevensjon selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harbabyimagen: Ikke ta kontakt med han, la han jobbe igjennom dette på egenhånd så kontakter han deg når han et klar. Når han kontakter deg på foreslå å sette dere ned som voksne mennesker å diskutere dette. Legg frem fakta, dere er to om dette og han var fullt klar over at du ikke gikk på prevensjon, men du vil ikke gå igjennom en abort til. Hvis han absolutt ikke ville ha barn så burde han stått for prevensjon selv.

 

Takk for godt svart! Skal prøve så godt jeg kan, men kjenner jeg han rett så kan det ta lang tid før han gjør det. Tenker selv at det er bra han er på reisearbeid nå, sånn at han får tenke!

Det som også er vanskelig er jo at vi holder på å sku bli sammen. Håper han ikke trekker seg pågrunnav dette. Vet at familien hans kommer til å være her for meg.

Jeg er bff med søsteren hans, å har vært sammen med han før så kjenner familien godt. Jeg vet han kommer til å bli en kjempe pappa. Trur itj jeg har kunnet valgt bedre sånn sett, men blir så lei meg å frustrert over han og meg! Hvorfor passet jeg meg ikke mer, lurer jeg han! Det er mange spørsmål!

Kjenner det er utrulig godt å få snakket ut om det her, ikke så mange som vet det ennå. Vil holde det hemmelig en stund til! Å det er litt vanskleig!

Gleder meg til jeg blir i bedre humør å kain nyte det sånn jeg har lyst til.

😊💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp sienna! Jeg fikk sterk stav og billigtest på IKM, men kun 1-2. Fikk først 2-3 da jeg var 4+3 eller 4+4. Er i dag i uke 24;)

 

Anonymous poster hash: 4914c...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje ventet et par dager med den ukesindikatoren hvis jeg var deg, Sienna. I morgen er du akkurat på vippen, og kan risikere unødige bekymringer hvis den ikke viser det du venter. På den annen side testet du jo veldig tidlig positivt, så sjansen er vel stor for at den viser 2-3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta blodprøve i morgen på volvat tenkte jeg. Er innstilt på at testen kan vise 1-2 uker. Verre hvis den fremdeles hadde gjort det når jeg nærmer meg 5 uker. Vi får ta en sjanse og prøve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ny strimmel test i dag, og det ble to streker min jeg dyppet den, og ble kjempe sterk. Så deilig å se at hcg nivået stiger :) God påske jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tørre å bli med her nå? Er 4+2 og testet positivt på torsdag. Har prøvd seks mnd etter exu i oktober, og har vært ganske bekymret for at jeg ikke skulle klare å bli gravid igjen. På lørdag hadde jeg litt rosa utflod og varsikker på at det var over. Har også to tidlige SA bak meg, som begge har startet med blødninger. Men det har ikke kommet noe mer, og testen i dag var mye sterkere enn den forrige. Så nå håper jeg det holder hele veien!Har også en herlig gutt på to:-) Menstermin er 22/12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

 

2. Apex

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8.

 

9. Corneliuss

 

10.

 

11.

 

12. Perler, Goodiegoodie:)

 

13. bleach

 

14.

 

15. Mollabell

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire

 

19. Lillemyri

 

20.Alenemamma_

 

21. Capricorn82

 

22. Krumelur

 

23.

 

24.

 

25. Sienna85

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo i dag og er 4+0 :-) endelig. Testet med både billigtest, cb plus og digital. Sterk blått kryss på cb plus og den digitale sa 2-3 :-D skal på volvat i dag. Håper jeg får ta blodprøve, spent på hva hcg nivået er. Håper jeg får vite det på onsdag da. Stigningen får jeg ikke vite før etter påske. Tenkte å ta ny digital til helgen, håper da på å se 3+ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som nylig har skrevet dere inn i vakkerbarna som forventes ankomst i desember! :strix:

 

Sitter selv her med hjertet i halsen, våknet som vanlig midt i natta for tissepause i nattesøvnen... og spottet for første gang siden graviditeten starta.. Det henger fortsatt i, lys rosa på papiret ved toalettbesøk. Er så redd for at det her går galt, men så lenge jeg ikke har store smerter, eller det starter å blø friskt velger jeg å håpe at dette er av normalvarianten.. Lange dager frem til neste UL den 30/4!! Går inn i 7.ende uke denne uka, og det var på denne tiden den forrige spira takket for seg.. Huff, mange tenketanker her nå - men vi er i allefall to om dem. Kjæresten er superbekymra han også.

 

Håper dere andre snupper har en bedre dag enn meg - jeg er heldigvis fortsatt kvalm, trøtt og har ømme pupper! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apex så lenge symptomene vedvarer og blødningene ikke tar seg opp så tror jeg dette går helt bra. Prøv å slappe av og kose deg i påsken :-) krysser fingre for både deg og lille spire :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

 

2. Apex

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8.

 

9. Corneliuss

 

10. Susanne94

 

11.

 

12. Perler, Goodiegoodie:)

 

13. bleach

 

14.

 

15. Mollabell

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire

 

19. Lillemyri

 

20.Alenemamma_

 

21. Capricorn82

 

22. Krumelur

 

23.

 

24.

 

25. Sienna85

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Sienna, har trua på denne spira! Fikk tlf fra legen i stad, hun sender henvisning til ul i dag. Så da blir jeg innkalt, regner med at det blir om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er som har en lege som tar deg på alvor med en gang. Min vil at jeg skal vente med å ta blodprøver til etter påske. Derfor blir det privat på volvat nå. Får heller bare betale det det koster, må føle at jeg gjør noe for å skaffe meg mest mulig informasjon om hvordan dette kommer til å gå og er veldig utålmodig. Nå får jeg i allefall noe svar rett etter påsken i stedenfor å ikke få vite noe før uken etter der igjen :-) fremdeles ikke sagt noe til kjæresen. Han har ikke spurt. Får si det til ham etter at jeg har vært på volvat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg litt frustrert her...legen ringte meg med resultatet av blodprøven på fredag og sa den var desverre lavere enn forventet og ba meg komme inn til han i dag kvart på ett...mannen min kommer hjem fra jobb og sammen går vi helt knust til legen. der forteller han at prøven fra fredag var en del lavere enn forventet i uke 10....den var bare på 2106 jeg er jo ikke 6 fullgåtte uker en gang. var 5+3 da blodprøven ble tatt. og ikke har han fått resultatene fra legevakten på prøvene som ble tatt to dager før heller. :balltre:

Han spurte om jeg hadde sagt feil når jeg fortalte han når min siste mens var, men det har jeg ikke gjort! siste mens var fra 27.02 til 06.03... eggløsning kom kjempeseint denne gangen og var ikke før 18.03 (dette vet jeg fordi vi har brukt fertilitetsmonitor). han ville ikke høre på meg når jeg fortalte om eggløsning og mente at han uansett skulle rekne fra første dag i sisste mens. men det vil jo uansett ikke si 10 uker... :kjefte:

Har fått time hos KK i ettermiddag og har vell egentlig ikke så stor tro uansett...er lei av å få forhåpninger og så bli skuffet og så få nye forhåpninger igjen...

 

blir kokko... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en lege da. Skjønner de ikke at vi går på tærne allerede? Håper det ordner seg på KK!

 

Har akkurat vært på volvat og gleden var stor når hun sa at jeg kunne gå direkte på Haukeland å ta prøve nr 2 på onsdag sånn at hun kan gi meg svar på stigning før helgen :-) trodde jeg ble nødt til å vente helt til neste tirsdag, men heldigvis ikke :-) spent på resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er som har en lege som tar deg på alvor med en gang. Min vil at jeg skal vente med å ta blodprøver til etter påske. Derfor blir det privat på volvat nå. Får heller bare betale det det koster, må føle at jeg gjør noe for å skaffe meg mest mulig informasjon om hvordan dette kommer til å gå og er veldig utålmodig. Nå får jeg i allefall noe svar rett etter påsken i stedenfor å ikke få vite noe før uken etter der igjen :-) fremdeles ikke sagt noe til kjæresen. Han har ikke spurt. Får si det til ham etter at jeg har vært på volvat :-)

Har bare én eggleder vet du, kjipt hvis den og sprekker! Derfor jeg får tidlig ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg godt. Jeg har ikke bedt legen min om tidlig ultralyd, men trodde vi var enige i at jeg bare måtte komme der å ta blodprøver når jeg ble gravid igjen i.o.m at jeg har mistet 3 på rad og ikke har barn fra før heller. Men var tydeligvis ikke greit likevel siden jeg ikke fikk komme inn nå. Så takk gud for privat oppfølging :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som sliter med ulvehunger? Jeg tror jeg kunne spist alt jeg kommer over.. Appelsinjuice går ned i litervis, samme med sprite (som jeg ikke har drukket på årevis) og nesten alt av mat jeg ser vil jeg hive innpå.. Utenom det så kjenner jeg ryggen min verker greit når jeg gjør noe fysisk, klesvask og husvask er max 1 time før jeg må sette meg ned å slappe av litt. Trodde ikke jeg kom til å kjenne det så tidlig..

Så bra for dere at dere får tatt blodprøver da jenter! Det er utrolig betryggende å se HCG øker..

 

Perler: hvordan i all verden skal du være 10 uker?? Hvis siste mens var når du sier så er du jo 6+4 i dag ikkesant? Hvordan er det han regner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...