Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Har vært hos legen og fått antibiotika. :-) jeg har en mistanke om at uvi kan ha vært medvirkende til sa i januar. Fikk det i alle fall påvist i etterkant. Deilig å ha det ute av verden nå i alle fall. Tror jeg kan ha hatt det en uke. Er det lenge? Tenker på om det allerede kan ha påvirket? Krysser fingre her. 😲😳😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mayken: jeg ble og skal bli fulgt opp nøye pga koniseringen, det er bare tull det legen din sier. Kontakt gynokologisk avd på sykehuset ditt og fortell dem at du er gravid og har hatt konisering, eller snakk med din private gyn og be han/hun sende inn en henvisning for deg. Du skal slippe å gå å bekymre deg. Hadde selv sjekk ca hver 2-3 uker og åpen bill inn hvis det skulle skje noe. :) lykke til!

 

Sienna: Tydeligvis ble å få til på.. Tullefon! :) Krysser fingrene for deg!

 

❤️❤️❤️

Takk for tips.

Skal virkelig gjøre det jeg kan for å få den ekstra oppfølgingen som jeg har "krav" på.

Ikke gøy å gå rundt å engste seg nei:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som synes tiden går saaaaaaakte?! Jeg er så trøtt.. Og lurer på hvordan i all verden jeg skal greie å skjule dette i over 7 uker til?! Og helst "glemme" litt at jeg er gravid slik at tiden går raskere (og jeg bekymrer meg mindre)... Tips og triks mottas med TAKK!!

 

Ellers gratulerer til alle "nygraverte" her inne :) Vi er jo egentlig veldig heldige!! Luksusproblem å være trøtt ;) (pep-talk til meg selv ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover når jeg har sjansen, men det er ikke så ofte med det fulle programmet jeg har om dagen. Nå driver de å bytter kledningen på alle husene i borettslaget og vi må uansett rydde og pusse opp det som skal bli eldstejenta sitt nye rom så vi får innredet et nytt babyrom. Bodene må ryddes, terrassen rives og hagen ryddes.. Mye å gjøre, lite tenking på graviditeten jeg rekker da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også veldig trøtt. Har ikke sovet ordentlig på over en uke. Våkner av at jeg må tisse eller så bare våkner jeg ig sovner igjen. Litt slitsomt, og fælt å være så trøtt på jobb. Men sover mye etter middag så får jo nok hvile, skulle bare hatt det sammenhengende. Men sånn blir vel livet når man får baby, så øver bare :P Tiden går veeeeldig sakte. Gleder meg utrolig til ul og håper alt går bra! Spennende tid i møte <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har vel bare for lite å gjøre (luksusproblem!!). Ingen barn eller oppussingsprosjekt. Får lage meg noen koselige prosjekter. Og være litt sosial. Og surfe MINDRE på nett ;) En gang i uka kanskje? I wish!!

 

God natt til dere der ute :) zzzzz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mayken: jeg ble og skal bli fulgt opp nøye pga koniseringen, det er bare tull det legen din sier. Kontakt gynokologisk avd på sykehuset ditt og fortell dem at du er gravid og har hatt konisering, eller snakk med din private gyn og be han/hun sende inn en henvisning for deg. Du skal slippe å gå å bekymre deg. Hadde selv sjekk ca hver 2-3 uker og åpen bill inn hvis det skulle skje noe. :) lykke til!

 

Sienna: Tydeligvis ble å få til på.. Tullefon! :) Krysser fingrene for deg!

 

❤️❤️❤️

Stemmer ikke alltid. Jeg fikk ikke ekstra oppfølging. Spurte både lege og ved OUL, men alle da at det ikke var nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dagene går seint. Spesielt siden jeg ikke engang er kommet til ikm en gang :-P har ikke sagt det til kjæresten engang enda, venter til mandag :-) heldigvis har jeg fri helt til jeg er 5+1. Da er det bare rundt 2 uker å vente så blir det ultralyd. Håper det går litt fortere etter det. Synes frem til 7+0 går seinest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ul onsdagen etter påske, blir spennende. Så da er det bare å komme seg gjennom neste uke. Skal ha påskeferie og hjem til mamma og pappa, så da blir jeg nok tatt godt vare på. Mamma vet, men ikke pappa. Har ikke sagt noe til han, for han blir så lei seg om det går galt igjen. 

 

Satser på at helgen fyker avgårde da Sienna85, alltid kjekt når man kan dele nyheten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har liksom aldri kommet lenger enn til å dele det med kjæresten og bestevenninnen min. Blir kjekt når vi en dag kan fortelle det til hele familien :D er 12 uker den 9 juni, så blir rundt om der et sted :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere!

 

Jeg tror antibiotikaen virker på uvi. Det er bra. Håper det går ok.

 

Har de siste to dagene blitt ganske mye mer kvalm. Og det er litt blandede følelser. Veldig bra å kjenne at jeg er gravid og vite at hcg stiger, men jeg blir litt stresset over at det kommer så tidlig. Med datteren og sønnen min kom det ikke før i uke 8. Håper virkelig ikke at det blir værre denne gangen enn sist. Hadde hyperemesis/ ekstrem svangerskapskvalme begge ganger, og fikk medisiner og behandling. Men det var virkelig tungt med spesielt datteren. Veide 49 kg i uke 17. Og hadde mine rundermed infeksjoner pga nedsatt imunforsvar. Håper det blir heller litt lettere enn tyngre... Krysser fingre. 😁😳😬

 

Får nyte at jeg tross alt er på bena enda. Krysser fingre for at det bare holder seg på dette nivået. Hvordan kjenner dere andre dere?

 

Klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært uggen siden onsdag (3+2) så, hvis det skal eskalere etter som ukene går, så tror jeg det blir hardt. Men tar det som et godt tegn at jeg er småkvalm allerede, ikke vært kvalm de andre gangene :-) jeg har termin 25 desember, så hvis noen er på pc og skal legge inn seg selv på terminlisten gidder dere å legge inn meg også? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.

 

2. Apex

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8.

 

9. Corneliuss

 

10.

 

11.

 

12. Perler, Goodiegoodie:)

 

13. bleach

 

14.

 

15. Mollabell

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire

 

19. Lillemyri

 

20.Alenemamma_

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25. Sienna85

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Sliter med det samme. Super trøtt!! Sover dårlig, drømmer så innmari mye rart og så tydelig. Itilegg det å måtte tisse hele tiden.

Utenom det synes jeg det bare er rart at jeg er endelig gravid, etter 6 år er det helt merkelig å ser frem til ul om 2,5 uke. :)

Skal ha 3 uker ferie nå også, som skal bli sååå deilig. Så nå må jeg finne på noe så tiden går fort :P tenkte kanskje 1 uke i Spania etter påsken, men skal til legen til uka for å se at blodprosent er bra først :) ( hvor jeg har hørt at hvis den ikke er bra, at man ikke skal fly )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

 

2. Apex

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8.

 

9. Corneliuss

 

10.

 

11.

 

12. Perler, Goodiegoodie:)

 

13. bleach

 

14.

 

15. Mollabell

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire

 

19. Lillemyri

 

20.Alenemamma_

 

21. Capricorn82

 

22.

 

23.

 

24.

 

25. Sienna85

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet på nytt i dag og hcg er stigende (se bilde i galleri) gleder meg til digital med uke indikator i morgen på ikm. Noen her som har testet både med billigstav og cd digital med uke på samme urin, og vet hvor sterk streken må være på billigtesten for å få 2-3 uker på digital? Prøvd å google det uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes denne var så fin, veldig godt å lese hvis man stresser over at man kan miste. Kan ofte virke som at "alle" mister på slike forumer, men vi har oddsen på riktig side :) <3

 

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra
9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra
13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra
17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra
21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra
25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk lillemyri, trengte den <3
Er det noen av dere som opplever sterke "menssmerter" for tiden? 
Jeg har siden fredag hatt fryktelig vonde kramper i nederste del av magen, føles som menssmerter, bare mye verre. Slet med søvnen i hele natt grunnet dette. 
Jeg er i dag 6+4, og dette er mitt første svangerskap. Jeg vet derfor ikke om det er normalt? 
Jeg var hos lege på fredag, og hun kjente på meg både utvendig og innvedig (huff :P ), og mente alt var som det skulle. Men jeg har vanskelig for å tro at dette kan være vanlig. Har heldigvis ikke blødd noe enda, og for øyeblikket er jeg bare veldig, veldig kvalm.... 
Vet dere forresten om det er trygt å ta paracet når man er gravid? og finnes det noe som hjelper mot kvalme? 
Takker på forhånd for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433&tID=3

 

Paracet er trygt å bruke gjennom hele svangerskapet.

Jeg drikker ingefærte, og syntes det hjelper litt på kvalmen. Har også sterke menssmerter og noen ganger stikker det i eggstokken. Ringte legen og han sa dette var normalt. :)

Er også mitt første svangerskap, så alt er nytt, spennende og litt skummelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for svar <3 Utrolig godt å ha ei gruppe å snakke om slikt i, når man helst vil vente litt med å dele den gode nyheten med familie og venner. Jeg føler meg i alle fall mindre alene :) 
Da tyr jeg til paracet og ingefær og håper formen blir bedre. Skal reise med tog i 7 timer i morgen tidlig så det kan jo bli interessant :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harbabyimagen: gikk det ikke bra? Hva skjedde? Å få barn, selv om jeg var alene, er det beste som har skjedd meg. Pappan er glad i dag og kunne ikke tenkt seg et liv uten datteren sin.. Teknisk positivt og ikke press han. Hvis han et ordentlig menneske fra et møbler hjem vil han stille opp for deg og sønnen/datteren deres. :)

Det var godt å lese dette! Ble litt bedre!

 

Nei hain ble ikke glad for å si det sånn, ble sint og sa at jeg har lurt han, men vi er to som har sex og han vet at jeg ikke gikk på noe prevensjon. Det var ikke planlagt i det hele tatt. Jeg og han har vært i samme situasjon for snart et år siden å da tok jeg abort, mest på vegne av hans skyld så nå ønsker jeg og beholde å d sa jeg til han.

 

Skal prøve så godt jeg kan å gi han tid... Men hva er nok tid? Kjenner jeg har flere hormoner i kroppen, gråter bare av å tenke på hvordan han reagerte.

Jeg kjenner han egentlig veldig godt, men vart veldig skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...