Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

1.


 


2.


 


3.


 


4. Mamma-til-Emma.


 


5.


 


6. Babyklar :) 


 


7.


 


8.


 


9.


 


10.


 


11.


 


12.


 


13.


 


14.


 


15.


 


16.


 


17.


 


18.


 


19.


 


20.


 


21.


 


22.


 


23.


 


24.


 


25.


 


26.


 


27.


 


28.


 


29.


 


30.


 


31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begynt å blø... :-(

Dermed er jeg redd for at jeg mister for tredje gang. Kjenner at jeg har mest lyst til å gi opp nå etter å ha prøvd i 2,5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å blø... :-(

Dermed er jeg redd for at jeg mister for tredje gang. Kjenner at jeg har mest lyst til å gi opp nå etter å ha prøvd i 2,5 år

Uff Ingunn1504 ;( sender deg en stor trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

 

2.

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8.

 

9.

 

10.

 

11.

 

12. Perler

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

 

18.

 

19.

 

20.

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg i en 30-års-dag-fest og har jo da så absolutt ikke lyst til at de som er der skal få vite noe enda!

Planen er å fylle en vinflaske med sprite og litt farge av champagnebrus.. Håper ingen ber om å få et lite glass... Da sliter jeg:S

Har dere noen sånne utfordringer i vente? Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av mine venninner har tidligere brukt antibiotika-trikset med stor suksess. Selv kommer jeg bare til å si at jeg ikke følte for å drikke alkohol den dagen, siden det ikke er ulikt meg uansett, hehe. 

Jeg husker for noen år siden at jeg var på en bursdagsfest hos et vennepar, der hun sto på kjøkkenet og mikset seg frosne drinker og jeg sto og holdt henne med selskap og jabbet og la ikke merke til at hun ikke hadde vodka i en eneste av sine drinker. Hun fortalte meg det noen mnd senere, at hun var kjempenervøs for at jeg hadde skjønt tegninga, og lo da jeg sa at jeg helt ærlig ikke en gang la merke til det.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja tenkte på det med antibiotika.. Men jeg tror ikke jeg hadde klart å si det med alvorlig mine :P

 

Hehe det er nok sånn at vi tror det står skrevet i pannen vår, men så er det egentlig ingen som fatter noe som helst mistanke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test 2.4 og regnet termin til 15.12, etter å ha prøvdi noen mdn. Har en prematur gutt fra før som ble født i uke 27 pga svangerskapsforgiftning. Og krysser virkelig fingrene for at denne lille spira holder seg inne hele svangerskapet!! Hadde vært vidunderlig å oppleve et helt svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Melder meg inn her. Fikk positiv test den 1.4. Termindato er ca. 10. desember, men dette er regnet ut fra en online-terminkalkulator, så er jo ikke sikker. Første legetime er forhåpentligvis den 9.4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på fest i dag. Drakk ikke alkohol. Ingen som spurte eller kommenterte det, og hadde blitt irritert om folk gjorde det. Da hadde jeg bare sagt nei jeg drikker ikke i dag med et smil og skiftet samtaleemne. Om de hadde fortsatt og pushe temaet hadde jeg gått unna dem.

 

Ingen av mine venner spør hvis noen av en eller annen grunn ikke drikker, det er ikke regnet som spesielt høflig, folk forteller hvis de selv vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhh! Endelig begynner nålen på vekten å vise et lavere tall enn jeg har sett den siste uken! Tappet 3,5 liter fra buken på onsdag og slapp faktisk å tappe i går. I natt har jeg vært på do 3 ganger og tisset uendelige mengder hver gang og når jeg stod opp hadde jeg gått ned 3 kilo! Føler meg mye lettere til bens! Kanskje jeg hadde godt av å tvinge megselv til å dra på jobb i går!

 

Jeg sluttet å drikke for en god stund siden sammen med sigaretter og snus siden vi prøvde å bli gravide, så ingen spør meg hvorfor jeg ikke drikker lengre, samt at jeg bor 20 min fra byen hvor alle vennene mine bor og det er ikke alltid like lett å komme seg hjem, like greit å kjøre selv.

 

Her har trøttheten meldt sin ankomst, men jeg våkner alltid tidlig på morgenen. Så her venter jeg på at mannen i huset skal stå opp så jeg kan krype under dyna igjen i et par timer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer:)

 

Har hatt utydlige streker på testene i noen dager, og tok en digital i morres, der sto det gravid:)

 

Menstermin er den 9. des, men den stemmer nok ikke, vil tro jeg har termin ca den 15. des. 

 

Dette er den 4. gangen jeg er gravid, har en gutt (min første graviditet) på 4 og 3 spontan aborter etter det. Så nå krysser jeg alt av fingre og tær for at det skal gå bra denne gangen. 

Ringer nok legen på mandag sånn at vi kan se om hcg stigningen er som den skal og har en avtale med gynokologen min at jeg skal få komme dit i uke 8 for en ultarlyd.

Har gått til henne for å utrede ifht de 3 spontanabortene.

 

Trodde aldri jeg skulle si dette, men er super glad for at jeg er små kvalm allerede. Men første mann spydde jeg i 9 mnd og håpet at det aldri skulle skje igjen, men er jeg super glad for alle symptomer som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2 svake tester i går, sterkere positiv i dag! Så da våger jeg meg inn her <3 Det er en fantastisk følelse!! Og gratulerer så masse til alle her<3

 

1.

 

2.

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8.

 

9.

 

10.

 

11.

 

12. Perler

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

 

18.

 

19. Lillemyri

 

20.

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er fortsatt 4 dager før ikm, men har siden onsdag fått 7 graviditetstester med svakt positiv som stadig kommer raskere og tydligere for hver dag jeg tester😊 så håper jeg blir værende her jeg også☺

(Må vel endre nick, etter som situasjonen er endret på 6 år)

 

1.

 

2.

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar 

 

7.

 

8.

 

9.

 

10.

 

11.

 

12. Perler

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

 

18.

 

19. Lillemyri

 

20.Alenemamma_

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen legge lege meg til på 9. Des? Krysser fingre for at alt går bra gjennom svangerskapet for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1.

 

2.

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8.

 

9. Corneliuss

 

10.

 

11.

 

12. Perler

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

 

18.

 

19. Lillemyri

 

20.Alenemamma_

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg forsiktig inn. :) Etter 6 år med baby ønske, og 4 år som prøver så har vi endelig fått 3 positive tester ( vanlig cb og 1 digital ) og ca termin 15 des! Første forsøk IVF ! Venter bare på blodprøve, og krysser fingrene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, lillemyri!

Og gratulerer endrømblirsann! 🌷

 

Nå har det sakte sunket inn at jeg er gravid. Er 5+1 i dag. Prøver å slippe redsel for sa/ ma og skal begynne å se fremover. Mannen har servert frokost på sengen så nå ligger jeg og slapper av og nyter livet. Var ekstremt hormonell i går og kjenner at kriopen er veldig sliten. Men ingen kvalme enda. Det har kommet i ca uke 8 tidligere.

 

Håper alle får en fin søndag! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2.

3.

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar 

7.

8.

9. Corneliuss

10.

11.

12. Perler

13.

14.

15. Mollabell

16.

17.

18.

19. Lillemyri

20.Alenemamma_

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

 

 

Legger meg inn på den 15., men vet nok ikke termin sikkert før jeg har vært til ultralyd. 

Håper tia frem mot 12 uker raser avgårde, jeg klarer nok ikke å glede meg over graviditeten før det. Skulle ønske jeg var like "naiv" som første gang jeg var gravid...da hadde jeg ingen tanker om at det kunne skje noe som helst. 

Hvor i landet bor dere? Har dere barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo og har to gull fra før: gutt på 6,5 år (startet skolen i år) og jente på 3,5 år. Er 36 år. Og gleder oss til en "Marte eller Morten minstemann". Hurra! Mistet et lite frø i januar i uke 11 så kjenner at jeg er litt mer redd enn hva jeg har vært før, men håper at det går godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Lier og har ingen barn fra før. Håper vi alle har spirer som klamrer seg fast til siste slutt, så blir det det vakreste kullet med desemberbarn<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal ha tidlig UL, når ringer dere å bestiller? Bør man ringe legen sin nå? Eller vente til det nærmer seg uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede hatt flere UL, men det er pga ivf og overstimuleringen. Ser ikke mye ennå, kun plommesekk og en prikk. Tok siste UL på onsdag og da var det ikke noe hjerteslag ennå. Sist jeg var gravid tok jeg UL i uke 6, uke 13 og ordinær i uke 19. Hadde klart meg med den ordinære da de andre var mer for å betrygge meg om at jeg faktisk var gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg vil ha ul i ca uke 12 bør jeg ringe nå eller vente litt? Tror jeg liksom bare må se at det er noe der litt tidligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å forsøke å få en time på volvat før påske. Alle kommer til å skjønne at jeg er gravid på påskeferie dersom jeg ikke vil ha vin til maten en eneste kveld... Når jeg mistet i Jan så visste hele svigerfamilien min det (de vi skal på hyttetur med). Så jeg sjekker rett før påske for å se at hjerte slår. Forhåpentligvis. Så sier jeg det til de (uansett er noe galt så sier jeg det da også). Men kommer sikkert til å bestille en time mellom uke 12 og 13 for å sjekke nakkefold og indre organer. De har nok ikke så fullt, men om du allerede vet at du vil gjøre det så er det jo egentlig bare å booke inn. Jeg har gode erfaringer med:

- majorstuaklinikken

- volvat på Majorstuen

- familieklinikken

 

Det er mitt fjerde svangerskap (2barn og 1ma/sa i uke 11). Det betyr at jeg har hatt min dose av ultralyder. He he. Kommer til å gå på volvat eller majorstuakkinikken i uke 5 og 12. Deretter vil jeg gå til familieklinikken for å se kjønn i uke 14. Siste gang nå så sparer ikke på noe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...