Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Perler: Ånei!! Høres ikke bra ut i det hele tatt.. Var det friskt blod? Hadde det samme med førstemann i ca uke 5, men det står en glad liten jente forran tv'n nå. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg helt tom i dag... Gråt i hele går kveld... Vet ikke om jeg tør å håpe. Men det hjelper å lese gladhistorier fra andre som opplevde det sammen men som det gikk bra for!! Godt å høre at det gikk bra da det skjedde deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunt blod er bra, friskt blod er ikke bra. Så om det er brunt så kan det være at fosteret graver seg lengre inn i livmorveggen og dette har laget en liten blødning. Pust med magen og vent til du ser HCG svarene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :-) testet svakt positivt i går og klart positivt i dag 10 dpo :-D beregnet termin blir 25 desember ut i fra eggløsning. Kan noen sette meg opp? Kjenner jeg er håpefull siden jeg får positiv test såpass tidlig i.o.m at hcg nivået ikke har vært godt de to siste graviditetene. Håper spiren klamrer seg fast nå, har prøvd snart i 2 år og dette er fjerde graviditet siden august så denne gangen SKAL det gå!

 

Skal bestille ultralyd til jeg er rundt 7 uker. Satser på at det blir en god opplevelse denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Perler!<3 Og gratulerer så masse til seg Sienna85!<3 Jeg føler meg så utslitt i dag, sover ikke godt om nettene. Drømmer mye, må tisse, og generelt våkner flere ganger hver natt. Og i dag har dagen startet med oppkast :( Fælt å klage når man har alt man ønsker seg i magen, men trengte å syte litt :P Ha en god dag alle sammen<3 Sikker på at det er flere av dere som tenker som meg: ENDELIG HELG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayken: har slike smerter innimellom jeg. Kommer i bølger og gjør så vondt at jeg må puste meg igjennom dem.. Får 0-4 slike anfall i løpet av en dag ca. Tarmene jobber tregt nå om dagene så man kan få litt smerter av det pluss at livmoren vokser og strekker på seg. Det er rundt nå fosteret kvitter seg med plommesekken og kobler seg til oss og da har allerede livmoren laget fostetvann så den strekker og koser seg nå. Hvor langt er du på vei?

jeg er 4+4 i dag. Når jeg tenker meg om har jeg nok vært borti noe lignende i de to andre svangerskapene også, men er så lenge siden at jeg har helt glemt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert hos legen, og vil ikke få resultatet før mandag. :cry: 

Jeg begynte å blø litt igjen i dag, men har fremdeles ingen smerter og blør ikke så mye, men var friskere blod i dag. :( 

Legen sier at jeg ikke har misstet enda, men at det er en truende abort på gang.

Er sykemeldt i en uke fra i dag med beskjed om å ta det helt med ro... vet ikke hva jeg skal finne på...noen som har en orntlig god serie å se? jeg har en hel uke å slå ihjel.. :sjenert:

Forhåpentligvis går dette bra! Har lest om mangen som det går bra for, men også om mangen som misster! Alt skjer for en grunn! føler meg litt mere forberedt på begge veiene dette kan gå!  :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra for deg, Perler. Ta det med ro og slapp godt av. Jeg har utrolig dilla på modern family om dagen, lett moro. :) Masse lykke til<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer😊

Er ca 5+2 uker på vei, har forskjellige følelser! Vet ikke om jeg skal være glad eller lei meg. Fortalte det til barnefaren i går😞 å det gikk ikke så bra.

 

Lykke til alle damer med graviditeten😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harbabyimagen: gikk det ikke bra? Hva skjedde? Å få barn, selv om jeg var alene, er det beste som har skjedd meg. Pappan er glad i dag og kunne ikke tenkt seg et liv uten datteren sin.. Teknisk positivt og ikke press han. Hvis han et ordentlig menneske fra et møbler hjem vil han stille opp for deg og sønnen/datteren deres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, lusker meg inn her da... menstermin sier 6.desember, men selv tror jeg det heller er rundt 14. :-) ukesindikatoren viste 2-3 på tirsdag, så det vil jo si 4-5 uker...tenkte å ta en ny i morgen tidlig 😊

 

Foreløpige symptomer er ømme pupper (litt opp og ned hvor ømme de er, fra dag til dag egentlig), super trøtt, må ofte tisse, og småkvalm om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra for deg Perler, ikke noe kjekt det der. Du får bare flate ut på sofan og ta livet med ro. Serier jeg er glad i: Big Bang Theory, SOA, Dexter og Carrie:)

 

Gratulerer til harbabyimagen og julibaby10. Kjekt å ha dere her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av, lurer på om jeg har urinveisinfeksjon. Og når jeg tenker etter så har jeg kanskje hatt det en ukes tid (sterkere symptomer i dag, men har hatt det siden forrige helg). Er det farlig? Vet at det skal behandles men må jeg gå til legevakten nå eller kan det vente til i morgen? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke at det er direkte farlig, men ville startet behandling kjapt sånn at det ikke får utvikle seg til nyrebekkenbetennelse. Du får høre med legen, tror det er veldig vanlig å få det når man er gravid ihvertfall.

 

Fikk testene mine i posten i dag, så da blir testing gjennom helgen. Håper digitale vil si 2-3 på ikm på mandag. Forrige gang fikk jeg ikke positiv digital før ikm og den sa 1-2 uker i 2 uker før jeg tilslutt begynte å blø og spontanaborterte. Så slapper nok mer av med sterke tester og hcg som øker. Bare irriterende at jeg ikke får lov å komme å ta hcg blodprøve før etter påsken. Teite lege :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spontanaborterte i uke 10 i fjor sommer, og da mente sykehuset det kunne være fordi jeg hadde gått med urinveisinfeksjon lenge :( Men hadde heller tatt det i morgen enn ikveld! Også kan man jo kjøpe sånne strips for å sjekke hjemme:-) Jeg sjekker annenhver uke hjemme nå, hehe.. Redd siden sist! Er nå 9 uker på vei:)

 

Anonymous poster hash: 4914c...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til Perler.

Jeg driver for tiden å ser å drop dead diva, the tudors og gossip girl:)

 

Var hos legen i går og ble egentlig litt skuffa. Ingen ekstra oppfølging etter koniseringen? Enste han sa var at det var noe større risiko for å miste sent i svangerskapet og at det var noe større risiko for å føde prematurt, men ingenting å gjøre noe med. Men jeg vet jo at det er det, man kan ta ultralyd og følge med på livmorhalsen, hvis den blir kortere kan man ha sengeleie til ungen er moden nok til å fødes. Det finnes en type strikk man kan sette på også. Lurer på om jeg skal ringe til sykehuset selv og forhøre meg litt ang oppfølging og rettigheter. og om jeg ikke kommer noen vei, benytter jeg meg av den private gynekologen som har hatt oppfølging på celleprøvene mine. Betaler gjerne litt ekstra for å føle meg trygg.

Ellers satt vi opp ny time når jeg er i uke 10, men som han selv sa....ut i fra hva som har skjedd tidligere, så regner jeg med å se deg før den tid :/ Så det var det...ikke noe særlig klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig på urinveislekkasje når man er gravid. Hadde det 4-5 ganger i løpet av siste svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autocorrect? ;-)

 

Lagt meg, skikkelig uggen. Puppene er drit ømme. Tar disse symptomene for det det er verdt og håper at alle gode ting er 4! Gleder meg til å si det til kjæresten på mandag :-) håper han klarer å glede seg selv om det er gått gale de andre gangene. Natta jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayken: jeg ble og skal bli fulgt opp nøye pga koniseringen, det er bare tull det legen din sier. Kontakt gynokologisk avd på sykehuset ditt og fortell dem at du er gravid og har hatt konisering, eller snakk med din private gyn og be han/hun sende inn en henvisning for deg. Du skal slippe å gå å bekymre deg. Hadde selv sjekk ca hver 2-3 uker og åpen bill inn hvis det skulle skje noe. :) lykke til!

 

Sienna: Tydeligvis ble å få til på.. Tullefon! :) Krysser fingrene for deg!

 

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...