Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere jenter? Kjenner at jeg har underskudd på søvn, og når jeg er trøtt og sliten begynner kvalmen å melde seg litt også:( Litt morgenkvalme og på kvelden i 20.00 tiden, da er jeg stuptrøtt. Så tidligvakter og senvakter er ikke akkurat det som kommer til å passe meg fremover ser det ut til;) hehehe

Har endelig fått startet med folsyre og omega3. Siden dette ikke akkurat var planlagt, har jeg ikke fått startet med dette tidligere:( Men det går nok bra fordi:) Hvilke vitaminer tar dere? Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert dumt spm, men når man er f.eks 4+3 sier man da at man er i uke 4 eller 5? Vet at 4+3 betyr 4 fullgåtte uker og 3 dager inn i uke 5. Men vet ikke hvilken uke jeg omtaler meg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet opp i dag veldig kvalm, men heldigvis ikke kastet opp, men det verste er at jeg er så trøtt! Også får jeg ikke sove, i natt har jeg våknet så mange ganger av at jeg må tisse, fra kl 23-01 tisser jeg 5 ganger. Skjønner ikke at det er mulig :P Og når jeg ikke får sove godt blir jeg grinete :P hehe. Jeg jobber også turnus og kjenner på at det ikke er like lett å få nok søvn mellom sen og tidlig vakt. Jeg tar et multivitamin for kvinner og gravide som er kjøpt i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemyri, det velger du litt selv. Jeg pleier å si at jeg er 4 fullgåtte frem til jeg er er sånn +2 dager inn, f. Eks 4+2 ca, så sier jeg etter det at jeg er i uke 5 :)

 

Anonymous poster hash: 4914c...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi er flere som sliter med hormoner om dagen ja. Jeg også ;)

Jeg tar en del vitaminer jeg. D3, multivitamin, folat, sink og jern. (Har litt mangel av D og jern) må kjøpe omega 3 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.

 

2. Apex

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8.

 

9. Corneliuss

 

10.

 

11.

 

12. Perler, Goodiegoodie:)

 

13. bleach

 

14.

 

15. Mollabell

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire

 

19. Lillemyri

 

20.Alenemamma_

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist folat i et år, og kjøper nå min siste boks!! :) Var på tidlig UL i dag, bitteliten er riktig plassert, normalt stor for alderen og vi fikk se et lite bankende hjerte. Dr var ikke helt fornøyd med den tekniske biten av UL, så vi har fått ny time om 3 uker, og det kjennes veldig betryggende ut da vi gjennomgikk MA i september som ikke ble oppdaget før mange uker etter at spiren døde.. Godt med litt ekstra oppfølging da. :)

 

Hvilke tips fungerer best mot kvalme hos dere? Her er det stort behov for å ha saltstenger eller lignende tilgjengelig. :) Godt på en litt kjip måte å kjenne på svangerskapsplagene, dette er jo bare begynnelsen!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å vite at det som det skal :) <3 Det må være en fantastisk følelse! Gleder meg til tidlig ul selv. Skal ikke ha før 15 mai, og det følte ut som en evighet til :P For meg virker ingfær veldig godt på kvalme, men har ikke prøvd mot svangerskapskvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Jeg er gravid!! ❤️ Litt mer kronglete vei enn de fleste.. Samme det: nå skal det nemlig gå veien og 20. desember får vi julegaven vår :) Det har jeg bestemt! Akkurat 4 uker i dag.

 

Blir gøy å følge med dere på ferden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjenkjenner navnet ditt Optimist78. Sånn tilbake i tid. Har du barn fra før? Og har du vært sliter eller gått IVF? Har vært her i 6 år nå, og første graviditet, mener bare jeg har sett deg i disse gruppene hvis jeg ikke tar veldig feil :) IVF her.

 

Gratulerer så mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjenkjenner navnet ditt Optimist78. Sånn tilbake i tid. Har du barn fra før? Og har du vært sliter eller gått IVF? Har vært her i 6 år nå, og første graviditet, mener bare jeg har sett deg i disse gruppene hvis jeg ikke tar veldig feil :) IVF her.

 

Gratulerer så mye! :)

Gratulerer til deg også!! Ingen barn fra før. Dette er vårt tredje ivf-innsett, så du har nok sett meg på "assistert befruktning". Dessverre endte vårt siste forsøk i at jeg mistet, men det skal ikke skje nå ;)

 

Ingen utenom mannen vet akkurat når forsøkene foregår eller tidlig i graviditeten, så greit å "ventilere" seg et annet sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist78: Åh :( mistet du seint eller tidlig? Er så redd for det samme. Første svangerskap ever, og tenker mye på det. Verdiene på hcg var bra, men vet ik om de fort kan snu seg?

 

Gratulerer så mye igjen ihvetfall, bedre lykke denne gangen. Har trua på desember barna :)

Her har familie og de aller nærmeste fulgt oss hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, optimist! :-)

 

Og ser at du også har lagt deg til listen. Apex! Gratulerer så mye med gode resultater i dag! Det var veldig hyggelig å lese. Jeg skal samme runde neste tirsdag. Krysser fingre. Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig min tur til å melde meg inn i en termingruppe! 18 pp og endelig gikk det! Vi hadde time for å sende inn søknad til prøverør 5. mai, kanskje det blir en ultralydtime istede da =) Jippi jippiiii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist78: Åh :( mistet du seint eller tidlig? Er så redd for det samme. Første svangerskap ever, og tenker mye på det. Verdiene på hcg var bra, men vet ik om de fort kan snu seg?

 

Gratulerer så mye igjen ihvetfall, bedre lykke denne gangen. Har trua på desember barna :)

Her har familie og de aller nærmeste fulgt oss hele veien!

Gratulerer med å lykkes på første forsøk! Nyt! Ikke bruk tanker på å bekymre deg for at du mister.. Dessverre kan man nok få inntrykk av at "alle" mister her på forumet. Husk at det er mye større sannsynlighet for at det faktisk går BRA!! Og at det ikke er økt risiko ved ivf gitt at man tar hensyn til alder (mange benytter jo ivf nettopp pga økt alder). Og at flere på forum er folk som sliter.. Det er jo derfor vi trenger et forum! Få trøst og råd. Så må vi som brukere bare "sile" litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist78: Tusen takk for positiv tanke gang. Man leser seg mer bekymret enn hva som trengs. Har en veldig positiv og god magefølelse så må holde på den.

Helt enig med det du sier. Vi kan være heldig med alder her da, iforhold til IVF, vi er 25 og 28 :) men godt å ha flere i samme båt å kunne snakke med som har forståelse !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen jenter.

Pjew for en natt....Våknet kl 2.00 av at minstemann hyl skreik. Løp inn på rommet hans og fant senga full av spy. Fikk ordnet guttungen og senga. Laget sengen om til dobbeltseng og sov sammen med han resten av natten. Sov og sov.... lå og slumret, våknet hver gang han lagde en lyd, men det endte med bare den ene gangen, heldigvis;) Er hjemme sammen med han i dag, og har alt rukket å bygge star wars lego som han fikk til bursdagen. Nå ligger vi i senga og ser på TV og hvis jeg er heldig så får jeg kanskje sovet litt også. Mannen kommer hjem tidligere og avløser meg så jeg slipper å avlyse legetimen. Kjenner jeg er spent på hva som kommer ut av den i dag. Oppdaterer dere når jeg har vært der.

 

Har de to siste dagene fått en del smerter på venstre side av rygg og mage. Går som et slags belte fra midt på magen til midt bak på ryggen helt nederst. Kjenner det nedover i lysken og videre nedover i beinet også:( Skikkelig brennende verkende smerte som varer i flere minutt. Er så vondt at jeg egentlig føler for å legge meg i fosterstilling. Hadde 4 anfall i går. Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett verdens herligste hjertelyd i dag!! Tårene rant og rant, herligste lille lyset jeg noensinne har sett! Jeg et 6+2 i dag og det var en lettelse å se hjertelyden etter de ukene jeg har hatt i det siste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig legge igjen et innlegg på denne siden jeg også!! :) testet positivt i dag etter 8 pp (2 siste på pergo). I følge terminkalkulatoren har jeg termin 19. des.

Symptomer jeg har er ømme pupper, "stikkinger" i livmor og lysken, sulten og tissetrengt heeele tiden.

 

Nå krysser jeg fingrene for at spiren holder seg over påske, slik at jeg kan dra på en tidlig ultralyd og få bekreftet hjertelyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg en kvil i går etter jobb, jeg sto opp etter en time og gikk på do.. Da jeg tørket meg va papiret fullt i blod med flere store klumper... Mannen min tok meg med til legevakten og vi fikk tatt blodprøve.. Skal til legen min i morgen for å ta en ny... Først da vet jeg om lille prikk gav opp eller ikke... Jeg blødde ikke noe mere i går heldigvis... Og ikke noe i dag... Men har mye mindre vondt i brystene og det kjennes annerledes ut i magen... Er bare 5+2 så det er for tidlig med ul :/ håper så inderlig at lille prikk ikke gir opp! Har ikke hatt markedet aiden i går kveld... Prøver å tvinge i meg en yoghurt her i lunsjen min men har spist en skei bare... ;( håper der endre slipper å oppleve en sånn usikkerhet... Synes det verste er å ikke vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayken: har slike smerter innimellom jeg. Kommer i bølger og gjør så vondt at jeg må puste meg igjennom dem.. Får 0-4 slike anfall i løpet av en dag ca. Tarmene jobber tregt nå om dagene så man kan få litt smerter av det pluss at livmoren vokser og strekker på seg. Det er rundt nå fosteret kvitter seg med plommesekken og kobler seg til oss og da har allerede livmoren laget fostetvann så den strekker og koser seg nå. Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...