Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Jeg kunne aldri tenkt meg å føde hjemme. Jeg vil ha epidural neste gang også!!! Men alle må jo gjøre det de selv føler er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er veldig usikker enda. Iforhold til at dette er første barnet! Men får sjekke opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så nervøs for den kvalmen jeg nå.. Sist gang ble den utløst av en frokost med egg og bacon i uke 7.. Den ble sikkert ikke utløst av det egentlig, men man tenker jo litt når den frokosten sitter så godt i minnet. Nå er jeg redd for å spise meg skikkelig god og mett med fare for at kvalmen vil komme som et bombenedslag. Jeg er ikke kvalm ennå og jeg håper jeg slipper..

 

Går inn i uke 7 i morgen, ganske spennende egentlig mtp at 75% av alle svangerskap ender i spontanabort før uke 5.. For hver eneste uke minker sjansen mer og mer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å komme inn her:) jeg har termin 8.desember. Jeg merker spesielt at jeg er ekstra var mot lukter. Kaffe liker jeg egentlig veldig godt, men klarer ikke lukten, og har heller ikke lyst på det. Merker også at morgenkvalmen har begynt å komme.

Har ikke vært hos legen enda, men må vel bestille time nå. Har dere ringt og bestilt en vanlig time, eller sier dere hva det gjelder i telefonen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

 

2. Apex

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar

 

7.

 

8. Julie10

 

9. Corneliuss

 

10. Susanne94

 

11.

 

12. Perler, Goodiegoodie:)

 

13. bleach

 

14. Lykkelita=)

 

15. Mollabell

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire

 

19. Lillemyri

 

20.Alenemamma_

 

21. Capricorn82

 

22. Krumelur

 

23.

 

24.

 

25. Sienna85

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

5+0 i dag. Tok en CB ukesindikator og den viste fortsatt "gravid 2-3 uker".. I følge googling skal den skifte på hcg på 2000 (har også lest 2600). Med 174 på blodprøve sist onsdag burde jeg nå den verdien nå... Den første uka som gravid har ikke vært så fin. Jeg bekymrer meg veldig. Som "moden" førstegangsgravid og IVF'er er vel dette prisen jeg må betale.

 

Det er drøye 2 uker til tidlig UL. Der satser jeg på å se et bankende hjerte❤️

 

Har forresten termin 20. des. Til tross for dette bekymrede innlegg så tror jeg faktisk at mini er en stayer og at jeg kommer i mål!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Julie10!! Velkommen :)

 

Og jeg ville ikke født hjemme. Tenk om det skjer noe under fødsel?! Men så er jo jeg i overkant bekymret ;) Det viktigste er at man får en opplevelse som passer for seg :)

 

Ellers ser jeg at en skriver at det er 75% skangs for å miste i uke 5. Det skal vel være omvendt når positiv test er bekreftet? Det sier i alle fall den statistikk jeg leser (og klamrer meg til!). Se feks tråd som er "sticky" på siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig usikker enda. Iforhold til at dette er første barnet! Men får sjekke opp litt :)

Hvis det er ditt første barn så tror jeg ikke jeg ville ha gjort det... De fleste har nok et litt mer romantisk bilde av hva en fødsel er og hvordan smertene forløper seg på forhånd. Du kan både ha musikk og stearinlys på sykehuset også 🎶💞

 

Men for å være ærlig så har jeg ikke brydd meg katten om det når fødselen har stått på. He he. Det er jo alle forskjellig men fødsel nr 1 er for mange ganske tøff. Da kan det være fint å være på et sted hvor du kan gjøre noen valg underveis. Jeg vil på ingen måte skremme for det er helt fantastisk å få det lille barnet, men det er en skikkelig jobb som skal gjøres først.for noen tar det litt lang tid som gjør at man kanskje endrer valg eller ønsket oppfølging underveis. Mange sykehus har store badekar, de har leger tilgjengelig, ulike former for smertelindring eventuelt mm. Mitt råd til dg er å vente til fødsel nr 2. Da vet du hva du går til og fødsel nr 2 går ofte litt lettere enn den første og så vet du hvordan det er å være i fødsel. Men hvis du fremdeles ønsker hjemmefødsel med førstemann så ville jeg ha diskutert det med jordmor på helsestasjonen. Da kan du stille en del spørsmål og få nøytrale svar. Kanskje det er noen her inne som har hatt en hjemmefødsel? Spør på en av hovedsidene.

 

Klem fra tobarnsmoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, den kvalmen. Har nå ligget i senga i 14 timer snart. Ugh! For kvalm til å stå opp. Håper det kommer seg med litt hvile utover i påsken. Det er litt hardkjør på jobben som gjør at jeg blir ganske sliten og dermed mer kvalm. Men har klart å holde meg på beina helt til i går.

 

Har ikke lyst til å fortelle det enda så håper jeg kan klare meg litt til før jeg må si det (klok av skade siden sist pga sa). Det er et ganske maskulin kultur. Jeg må si at av alle svangerskap jeg har hatt (dette er det fjerde) så har jeg aldri blitt så dårlig så tidlig. Bekymrer meg litt og tenker med skrekk og gru på sykehusinnleggelser. Håper ikke oppkastet bikker helt over på mange uker til så jeg ikke mistet for mye vekt. Men om ikke jeg er syk (event har en skikkelig reaksjon på antibiotikaen jeg startet på lørdag), så har jeg i alle fall skikkelige symptomer på å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist78. Hvis du hadde 174 for en uke siden så skal du med dobling annenhver dag ha 2800 i hcg først i morgen :-) så hvis testen trenger 2600 for å gi 3+ så kan jo det være forklaringen til at du fikk 2-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forlater jeg gruppen etter SA nr 2 dette året! 😕 Håper dette er den siste, og at jeg kommer i mål neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, er veldig usikker enda. Iforhold til at dette er første barnet! Men får sjekke opp litt :)

Hvis det er ditt første barn så tror jeg ikke jeg ville ha gjort det... De fleste har nok et litt mer romantisk bilde av hva en fødsel er og hvordan smertene forløper seg på forhånd. Du kan både ha musikk og stearinlys på sykehuset også 🎶💞

 

Men for å være ærlig så har jeg ikke brydd meg katten om det når fødselen har stått på. He he. Det er jo alle forskjellig men fødsel nr 1 er for mange ganske tøff. Da kan det være fint å være på et sted hvor du kan gjøre noen valg underveis. Jeg vil på ingen måte skremme for det er helt fantastisk å få det lille barnet, men det er en skikkelig jobb som skal gjøres først.for noen tar det litt lang tid som gjør at man kanskje endrer valg eller ønsket oppfølging underveis. Mange sykehus har store badekar, de har leger tilgjengelig, ulike former for smertelindring eventuelt mm. Mitt råd til dg er å vente til fødsel nr 2. Da vet du hva du går til og fødsel nr 2 går ofte litt lettere enn den første og så vet du hvordan det er å være i fødsel. Men hvis du fremdeles ønsker hjemmefødsel med førstemann så ville jeg ha diskutert det med jordmor på helsestasjonen. Da kan du stille en del spørsmål og få nøytrale svar. Kanskje det er noen her inne som har hatt en hjemmefødsel? Spør på en av hovedsidene.

 

Klem fra tobarnsmoren

Ja, har tenkt litt på det også. At det lureste er vel å ha første fødsel på sykehuset. Og så kan jeg vurdere hjemmefødsel med nr 2! Synes det er noe veldig spennende og koselig over det, så vil veldig gjerne prøve det en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forlater jeg gruppen etter SA nr 2 dette året! 😕 Håper dette er den siste, og at jeg kommer i mål neste gang!

Å nei :( krysser fingrene for deg. Den skal sitte neste gang! Lykketil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

 

5+0 i dag. Tok en CB ukesindikator og den viste fortsatt "gravid 2-3 uker".. I følge googling skal den skifte på hcg på 2000 (har også lest 2600). Med 174 på blodprøve sist onsdag burde jeg nå den verdien nå... Den første uka som gravid har ikke vært så fin. Jeg bekymrer meg veldig. Som "moden" førstegangsgravid og IVF'er er vel dette prisen jeg må betale.

 

Det er drøye 2 uker til tidlig UL. Der satser jeg på å se et bankende hjerte❤️

 

Har forresten termin 20. des. Til tross for dette bekymrede innlegg så tror jeg faktisk at mini er en stayer og at jeg kommer i mål!!!

Jeg er som deg. Førstegangsgravid IVF'er. Mye begymringer men har også samme følelsen som deg at den skal sitte nå :)

 

Nå skal jeg til legen og sjekke blodtrykk og blodprosent. Sliter med litt svimmelhet! Og tenker å ta 1 uke til Spania neste uke, ( tatt ut 3 uker ferie) så må høre litt om dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da har jeg vært på legevakta og har fått uvi. Det var også spor av blod i urinen, så krysser fingrene for at det ikke er noe farlig. Men kjenner jeg ble stresset nå, og ikke minst litt lei meg.. æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, er veldig usikker enda. Iforhold til at dette er første barnet! Men får sjekke opp litt :)

Hvis det er ditt første barn så tror jeg ikke jeg ville ha gjort det... De fleste har nok et litt mer romantisk bilde av hva en fødsel er og hvordan smertene forløper seg på forhånd. Du kan både ha musikk og stearinlys på sykehuset også 🎶💞

 

Men for å være ærlig så har jeg ikke brydd meg katten om det når fødselen har stått på. He he. Det er jo alle forskjellig men fødsel nr 1 er for mange ganske tøff. Da kan det være fint å være på et sted hvor du kan gjøre noen valg underveis. Jeg vil på ingen måte skremme for det er helt fantastisk å få det lille barnet, men det er en skikkelig jobb som skal gjøres først.for noen tar det litt lang tid som gjør at man kanskje endrer valg eller ønsket oppfølging underveis. Mange sykehus har store badekar, de har leger tilgjengelig, ulike former for smertelindring eventuelt mm. Mitt råd til dg er å vente til fødsel nr 2. Da vet du hva du går til og fødsel nr 2 går ofte litt lettere enn den første og så vet du hvordan det er å være i fødsel. Men hvis du fremdeles ønsker hjemmefødsel med førstemann så ville jeg ha diskutert det med jordmor på helsestasjonen. Da kan du stille en del spørsmål og få nøytrale svar. Kanskje det er noen her inne som har hatt en hjemmefødsel? Spør på en av hovedsidene.

 

Mye av det samme tenker jeg. Har bare gjort det en gang, men syntes det var veldig trygt å vite at hjelpen var nær hvis noe skulle skje. Dessuten var det som å komme til himmelen å få epidural etter 10-12 timer med rier;-)

 

Klem fra tobarnsmoren

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg, Julibaby10 - og kjempemasse lykke til med neste. Dere blir i allefall gravide, og den friske og sterke spira venter på det rette øyeblikket. Vårbaby er heller ikke å forakte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :-) Jeg tar det faktisk overraskende bra denne gangen, heldigvis! Skal nyte påsken med den lille sjarmøren vi har fra før😊 Satser på at den sitter snart igjen, og at den blir der inne i 9 mnd!

 

Kos dere med voksende mager, og nyt tiden som gravid 😊 før dere vet ordet av det, sitter dere med en liten søtnos i armene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

5+0 i dag. Tok en CB ukesindikator og den viste fortsatt "gravid 2-3 uker".. I følge googling skal den skifte på hcg på 2000 (har også lest 2600). Med 174 på blodprøve sist onsdag burde jeg nå den verdien nå... Den første uka som gravid har ikke vært så fin. Jeg bekymrer meg veldig. Som "moden" førstegangsgravid og IVF'er er vel dette prisen jeg må betale.

 

Det er drøye 2 uker til tidlig UL. Der satser jeg på å se et bankende hjerte❤️

 

Har forresten termin 20. des. Til tross for dette bekymrede innlegg så tror jeg faktisk at mini er en stayer og at jeg kommer i mål!!!

Hei på deg. 

Jeg er også 5+0 i dag og fikk også bare 2-3 på clearblue digital i sted. ( Ikke morgenurin) . 

Blir også veldig bekymret at den ikke viser 3+ slik at jeg er sikker på at hcg har økt .

10 april fikk jeg gravid 1-2 uker,11 april viste den gravid 2-3 uker og det gjorde den i dag og .

Flere som har opplevd det samme? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en ny, og tatt på morgenurin☺

Jeg ville ha tippa at du ikke fikk 3+ fordi urinen ikke var konsentrert nok.☺

 

Jeg fikk 2-3 første gang jeg testet, så tok jeg ny 4 dager senere og da viste den 1-2. Tok en til dagen etter igjen, og da var den 1-2 da også. Endte i SA :-/

 

Anonymous poster hash: 2a94f...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en ny, og tatt på morgenurin☺

Jeg ville ha tippa at du ikke fikk 3+ fordi urinen ikke var konsentrert nok.☺

 

Jeg fikk 2-3 første gang jeg testet, så tok jeg ny 4 dager senere og da viste den 1-2. Tok en til dagen etter igjen, og da var den 1-2 da også. Endte i SA :-/

 

Anonymous poster hash: 2a94f...19d

Det er mulig at urinen ikke var konsentrert nok,var dagens andre urin,eller så er det rett og slett sånn at det går galt her og :/ ... Har fortsatt symptomer som ømme bryster og stikkninger i underlivet men kvalmen har enda ikke kommet . Mulig det er negativt og et tegn på at noe er galt. Tenkte jeg skulle ta en ny test på lørdag,viser den ikke 3+ da så begynner jeg virkelig å ane uråd. 

Når kom blødningene for deg ?  Leit og høre forresten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si du hadde 200 i hcg da du fikk 2-3 den 11 april. 13 april ville det vært 400. 15 april 800. I morgen 1600. Ergo vil du ikke få 3+ før på fredag eller lørdag når doblingstiden er på 2 døgn. Så tror ikke du trenger å bekymre deg helt enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...