Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff, det er ikke enkelt å glede seg helt enda... Jeg var på ul forrige uke og da var alt bra, men har hatt så mye frykt gjennom helga og uka nå at jeg tidligere i uka bestilte en ekstra ul-time i morgen..

Gruer meg veldig, men siden jeg skal besøke familien min som bor langt unna (og ikke vet noe) må jeg bare vite at alt er bra før jeg evt forteller dem... Tror jeg kommer til å sove veldig dårlig i natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du SallyRoyal? Beklager, nettopp våknet. Har du vært på ul eller skal du?

Skal på torsdagen, sånn "12ukers sjekk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke enkelt å glede seg helt enda... Jeg var på ul forrige uke og da var alt bra, men har hatt så mye frykt gjennom helga og uka nå at jeg tidligere i uka bestilte en ekstra ul-time i morgen..

Gruer meg veldig, men siden jeg skal besøke familien min som bor langt unna (og ikke vet noe) må jeg bare vite at alt er bra før jeg evt forteller dem... Tror jeg kommer til å sove veldig dårlig i natt..

Alt var fint her også, men jeg gruer meg likevel.. Vet veldig godt hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg Perler og satser på at du snart er her igjen:) 

 

Jeg har vært så crazy at jeg kjøpte stellebord i dag...har hatt så lyst på det fra stokke, men koster jo en formue. I dag fant jeg på finn til 900 kr rett borti gata!! Så selv om jeg bare er i uke 13 så slo jeg til. 

 

Skjønner at dere gruer dere litt til ul, men nå er jo alle så langt at sjangsene for at det går godt er stor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tirsdag SallyRoyal. Vi får hoppe i det og håpe på det beste. Skal bli godt å få det overstått. tror nok at alt vil føles mye tryggere bare alt ser greit ut på den :-)

 

Begynte å grine i sted, hadde tatt en sånn gender test, som viste rosa (for jente) og sendte bildet til samboer som er offshore. Skrev at testene ofte er feil og at det var bare for gøy. Så da han ringte meg i kveld var han "sur" og sa at han kom til å bli drit sur hvis det ikke er en gutt vi skal ha, og at hvis det er jente så hadde jeg med å bli gravid igjen med en gang for å prøve på gutt. Ble så satt ut at jeg begynte å hylgrine. Da var det en angrende samboer som fikk skikkelig dårlig samvittighet og som sa at det var helt idiotisk sagt av ham, og at han ikke mente det. Og selvfølgelig kom han til å bli glad uansett. Off, tror ikke de alltid tenker så langt de der guttene, men håper han har skjønt nå at det ikke er greit å tulle om slikt og at han aldri gjør det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vært både på første legekontroll, og på privat ultralyd :)
Alt gikk bra til legen, bortsett fra at pingle-meg var et par cm unna å besvime av blodprøvene :P 
På ultralyden var - takk og lov- alt bare bra! Det kan ligne på at det blir en lillebror og alle hjerter gleder seg!
Det er vel litt "fyfy" å ønske et kjønn fremfor et annet, og før jeg fikk barn tenkte jeg alltid at drømmen måtte være en av hver. Nå har jeg en gutt fra før, og har helt siden jeg ble gravid sakt at jeg "håper" at det blir en gutt (og med "håper" så mener jeg at jeg ikke blir det spor skuffa om det viser seg å være ei lillesøster!) :D
Men hun sa vi måtte ta det med kjønn med en klype salt enda da, er bare 12+6 enda :) (Eller, dvs, hun sa 12+6 først, og det er riktig ut fra beregningene - men på arket jeg fikk med står det 13+1) Så det blir fortsatt spennende å se på ordinær ul :)
Jeg ble litt overraska - for det første hun sier når ultralyden er igang er at nakken ser fin ut, og nesebeinet ser fint ut. Er det virkelig det første de ser på? (jeg antar hun så før meg at det var liv i fosteret) Men jeg ble så overraska over at feks. hjertet ikke var førstepri, men at hun sjekka div for å utelukke downs syndrom.. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk magefølelsen min rett... Lille prikk døde når den var va 9 uker.. Så da sier jeg takk for meg her inne! Lykke til alle dere andre! Håper jeg har tatt all ulykken som måtte komme her!

Nå ble jeg kjempelei meg. Lykke til videre i livet, Perler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre, perler :( masse lykke til neste gang spiren sitter <3

 

Ser mange har fått vite kjønn av desemberfolka nå:) så heldige! Ser ut til at det blir endel gutter da.. Jeg har "såå lyst" til at min førstefødte skal bli ei lita jente. Så kanskje jeg kan jevne ut statistikken her. Hehe:) egentlig så betyr det ikke så mye for meg da. Så lenge den er frisk. Ååå håper jeg får vite kjønnet snart. Om 3 uker er jeg i 15 uke, er det stor sjanse for å få se det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Trist å høre perle. Alle gravides mareritt det der :(

Masse lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å høre, Perler! :( kan bare forsøke å forestille meg hvor vondt dette må føles.. Sender deg alle gode og varme tanker!

 

Selv har jeg vært på første svangerskapskontroll hos fastlege i dag. Var vel en helt standar undersøkelse med utfylling av helsekort, veiing, kontroll av blodtrykk og blodprøver. Hun sjekket også etter hjertelyden til den lille, og fant den etter 2. forsøk! :) Er det flere som har gått opp i vekt allerede forresten? Jeg har vel gått opp ca 3 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 15 vil jeg tro at de kan se Smusa, mange har jo oul i uke 16-17 og da ser de det jo.

 

Vekta ja..har vel gått opp 4 kg allerede...huff håper ikke det fortsetter. Med første gikk jeg opp bare 6 kg totalt. Nå skal de sies at jeg har litt fra før, derfor jeg ikke vil opp så mye. Om man er normalvektig skal man jo helst litt opp i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt første svangerskapskontroll idag :) gjort akkurat det samme som deg Puselurka, og har gått opp 2kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vært både på første legekontroll, og på privat ultralyd :)

Alt gikk bra til legen, bortsett fra at pingle-meg var et par cm unna å besvime av blodprøvene :P 

På ultralyden var - takk og lov- alt bare bra! Det kan ligne på at det blir en lillebror og alle hjerter gleder seg!

Det er vel litt "fyfy" å ønske et kjønn fremfor et annet, og før jeg fikk barn tenkte jeg alltid at drømmen måtte være en av hver. Nå har jeg en gutt fra før, og har helt siden jeg ble gravid sakt at jeg "håper" at det blir en gutt (og med "håper" så mener jeg at jeg ikke blir det spor skuffa om det viser seg å være ei lillesøster!) :D

Men hun sa vi måtte ta det med kjønn med en klype salt enda da, er bare 12+6 enda :) (Eller, dvs, hun sa 12+6 først, og det er riktig ut fra beregningene - men på arket jeg fikk med står det 13+1) Så det blir fortsatt spennende å se på ordinær ul :)

Jeg ble litt overraska - for det første hun sier når ultralyden er igang er at nakken ser fin ut, og nesebeinet ser fint ut. Er det virkelig det første de ser på? (jeg antar hun så før meg at det var liv i fosteret) Men jeg ble så overraska over at feks. hjertet ikke var førstepri, men at hun sjekka div for å utelukke downs syndrom.. hmm

Heldig som var noen cm unna fra å besvime da. Jeg besvimte to ganger og kastet opp da jeg tok blodprøvene. Ganske flaut :P Bra det gikk fint på UL da:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du hos Jan Helge Mortensen, Julie10? Skal dit neste tirsdag. Hvordan var det? Hadde du utvendig ul? Sa han noe om kjønn? :-)

Ja, jeg var hos dr. Mortensen. Det var veldig bra, han tok seg god tid og forklarte alt vi så. Selve ultralyden tok ca 30 min. Det var utvendig ul. Han ville ikke si noe om kjønn enda, Men sa at "han var veldig aktiv". Blir spennende å se kjønn på oul i juli. Masse lykke til neste uke! Det er absolutt verdt det, og mye lettere å senke skuldrene når du faktisk har sett liv. 

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke gått opp i vekt enda..eller det vil si; jeg gikk ned to kg pga omgangssyke like før jeg ble gravid,har kun lagt på meg et kg etter dette. det bare føles som mer pga oppblåsthet!antar at vekta tidsnok kommer...forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kg,men 11 kg forsvant like etter fødselen..og de resterende 9 forsvant ifm amming..synes det var veldig fokus på vekt og kosthold,men det er jo ikke fett som gir vektøkning:)(jeg hadde en stor baby,morkake og det som er).

Eller har jeg bestilt time hos jordmor. Hun satte meg (oss!denne gangen blir sambo med,han vil ikke gå glipp av hjertelyden en gang til:) opp på time i uke 15,-det var aldri snakk om at det var for tidlig. En hel time mot ti minutt hos fastlegen!det blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg bare er 4+0 i dag så er jeg så ivrig at jeg vil inn på 1.trimester! Jeg ble gravid på første ivf forsøk i Porsgrunn og har i tillegg 4 søsken på frys. :D Har termin tidlig i Desember og gleder meg noe ekstremt!

1.

 

2.

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6.

 

7.

 

8.

 

9.

 

10.

 

11.

 

12.

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

 

18.

 

19.Lykkeliiten 

 

20.

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på svangerskapskontroll i dag jeg, koselig opplevelse selv om jeg måtte lære legen forskjell på ivf og icsi (ivf=masse sperm rund egg, may the strongest win. Og icsi hvis en sperm blir direkte sprøytet inn i egget) hehe. Fikk høre hjertelyden og det var nok for å roe ned mine nerver. Han synes jeg så ufattelig sprek ut da, og for å være ærlig så føler jeg meg veldig bra om dagen. Den uggenheten som har hengt over meg siden overstimuleringen er i ferd med å forsvinne og det er så deilig! Ellers sitter jeg å jobber med en mappeoppgave som skal leveres inn i morgen, men jeg vet ikke om jeg orker å fikse de siste små detaljene nå, tror nesten jeg må ta det i løpet av skoledagen i morgen og levere på slutten. :P gratulerer masse til de som har sett liv i dag og de siste dagene, det er herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre dere jenter. Skal dere ha med dere kjæresten på jordmor time eller går dere alene ?

Helt nytt for meg dette så greit å høre hva som er vanlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endrer terminen min etter tidlig ul :)

 

1.

 

2. Apex, Madde86

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar, Lavendel2805

 

7.

 

8. Julie10

 

9. Corneliuss

 

10. Susanne94

 

11. Goodiegoodie:)

 

12. Perler, Alenemamma_

 

13. bleach, Hannasbananas

 

14. Lykkelita=), Juli11+Des14

 

15. Mollabell, Lillaura

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30, LykkeMi, lille_trille_bolle

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth, PetitAnge

 

19. puselurka, Oslo82, akilles

 

20.Optimist78, granatepler, cooper, BeBoo

 

21. Capricorn82, Mamma til Em, Gravid-Hanne <3

 

22. Gutt10, Caaath_, RitaS, Slund

 

23. Melis84

 

24. frøken01

 

25. Sienna85

 

26.

 

27. LykkeFisk, EleResa

 

28.

 

29. HoneyBooBoo

 

30. FrkFreidig, Frk.Freken

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre dere jenter. Skal dere ha med dere kjæresten på jordmor time eller går dere alene ?

Helt nytt for meg dette så greit å høre hva som er vanlig! :)

Jeg skal ha ham med denne gangen:) første kontroll hos legen var han ikke med på,-noe vi begge angrer på. Fikk høre hjertelyden, noe som var veldig spesielt og fikk det hele til å bli mer virkelig. Det er ikke sikkert at en hører hjertelyden så tidlig, men for sikkerhets skyld vil jeg anbefale å ha ham med:) jeg tror det gjør det hele mer virkelig for dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tirsdag SallyRoyal. Vi får hoppe i det og håpe på det beste. Skal bli godt å få det overstått. tror nok at alt vil føles mye tryggere bare alt ser greit ut på den :-)

 

Begynte å grine i sted, hadde tatt en sånn gender test, som viste rosa (for jente) og sendte bildet til samboer som er offshore. Skrev at testene ofte er feil og at det var bare for gøy. Så da han ringte meg i kveld var han "sur" og sa at han kom til å bli drit sur hvis det ikke er en gutt vi skal ha, og at hvis det er jente så hadde jeg med å bli gravid igjen med en gang for å prøve på gutt. Ble så satt ut at jeg begynte å hylgrine. Da var det en angrende samboer som fikk skikkelig dårlig samvittighet og som sa at det var helt idiotisk sagt av ham, og at han ikke mente det. Og selvfølgelig kom han til å bli glad uansett. Off, tror ikke de alltid tenker så langt de der guttene, men håper han har skjønt nå at det ikke er greit å tulle om slikt og at han aldri gjør det igjen!

Hvor får man bestillt sånne tester? Mannen min har veldig lyst på en jente, han mener at de er lettere enn gutter (da ga jeg ha et veldig spørrende blikk).  Jeg er sikker på at det er en gutt! Egentlig så bryr jeg meg ikke. bare den er frisk, så kan det være det samme om den har tut eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...