Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Hehe, godt vi er flere :) Merker at jeg får veldig tyngdefølelse i livmor. Når livmora er litt større merker du at hele magen strammer seg. Merker ikke det så godt enda. Var mye plaga av kynnere sist, men ikke så tidlig. Merker det mest når jeg må tisse og hvis jeg har vært aktiv. Merker litt i rygg å, men tror ikke det er pga kynnere. Er nok bare vanlig ryggvondt i forbindelse med graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LykKeFisK: Hvor har du kjøpt bilbelte? Vurdere å kjøpe et selv etter som jeg kjører veldig mye bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LykKeFisK: Hvor har du kjøpt bilbelte? Vurdere å kjøpe et selv etter som jeg kjører veldig mye bil :)

 

Kjøpte på torshov bilrekvesita :) Tror kanskje de har det de fleste steder deg selger babybilstolet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bilbelte på babyshop. Har brukt det i over en måned allerede og det har hjulpet MYE på kvalmen og er behagelig å ha på. 

 

Håper alle føler seg i fin form og får en koselig helg i morgen =)

 

God natt  :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skrike av GLEDE! 
Fikk låne en doppler av en nabo, og hadde ingen forhåpninger om å finne noe tegn på baby. Er jo min første og er jo bare 11+4 i dag. Testet litt sammen med sambo, men vi ga opp etter litt. Da vi ikke fant den. 

Fant ut at jeg ville prøve litt på egenhånd, og gjett om jeg fant hjerteslagene!! Skrek at han måtte komme og høre. De var det i 30 sekunder før det ble stille, også måtte jeg flytte litt på doppleren, så jeg tror mini har flyttet seg littegrann. Og fikk igjen høre lyden av et <3 som tøffe avgårde som et gammelt damplokomotiv! Dette var veldig morsomt, spesielt siden vi ikke hadde noen forhåpninger om å finne lyd. Sambo fikk stooooore, tårefylte øyne. 

Dagen i dag altså! Så perfekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, missunder dere som finner hjertelyd. Stresser ikke med at jeg ikke finner den for vet alt er bra, men bare j***** frustrerende å ikke finne den. Prøvd den annen hver dag i 2 uker nå. Er til å bli gal av. Gleder meg bare til ny ul på tirsdag jeg nå. Og legge bort angelsounden helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ENDELIG helg! Herregud for en slitsom og stressende uke på jobb. Fått vondt i hodet av det tre dager på rad. Endelig 3 dager fri nå med avslapping ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært kontinuerlig uggen og guffen i ukesvis, småspist hele tiden for å holde det verste på avstand og vært trøtt som en dupp!

Så i morges våknet jeg, ingen uggenhet, ingen guffenhet, våknet to timer før vekkerklokka og stod til og med opp og hadde lyst på kaffe!! Og nå etter jobb føler jeg meg like opplagt. Er 11 og noen dager i dag, så jeg er fortsatt skeptisk. Forsøker å ikke tenke mørke tanker, men det er jammen ikke lett.

 

Jobber i en bedrift som produserer topp ultralydutstyr, gjett om jeg har vært fristet til å gå en liten tur i produksjon og "låne" litt.... Men det er jo selvfølgelig ikke lov så har ikke gjort det, men ååhh..

Endret av EleResa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag!! :) endelig. Bare håper hjertet til nurket i magen slår for jeg finner ikke hjertelyd med dopler:(

Gratulerer så mye :D Jeg er 13 uker i morgen og hører ikke noe hjertelyd, men babyen sprellet og hadde sterk hjerterytme på ul uke 11, og merker godt ting i magen om dagen så tror alt er som det skal. Tror noen rett og slett ikke finner den så tidlig, så vi får prøve å være tolmodige :) Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 uker i dag!! :) endelig. Bare håper hjertet til nurket i magen slår for jeg finner ikke hjertelyd med dopler:(

Gratulerer så mye :D Jeg er 13 uker i morgen og hører ikke noe hjertelyd, men babyen sprellet og hadde sterk hjerterytme på ul uke 11, og merker godt ting i magen om dagen så tror alt er som det skal. Tror noen rett og slett ikke finner den så tidlig, så vi får prøve å være tolmodige :) Ha en fin helg :)

Takk for gode ord <3 krysser fingrene selv:) god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

12 uker i dag!! :) endelig. Bare håper hjertet til nurket i magen slår for jeg finner ikke hjertelyd med dopler:(

Gratulerer så mye :D Jeg er 13 uker i morgen og hører ikke noe hjertelyd, men babyen sprellet og hadde sterk hjerterytme på ul uke 11, og merker godt ting i magen om dagen så tror alt er som det skal. Tror noen rett og slett ikke finner den så tidlig, så vi får prøve å være tolmodige :) Ha en fin helg :)
Takk for gode ord <3 krysser fingrene selv:) god helg

Og når vi snakker om det fant jeg sørenmeg hjertelyden til gullet. Under skambeinet, med den mest spesielle vinklingen i midten. Sykt vanskelig, og lyden ble borte. Så ikke lett å finne i det hele tatt. Du finner den nok snart du også :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig og artig da :) jeg må nesten gi meg med det.. Etter jeg prøvde 15 min i stad var jeg ikke til å leve med. Hormoner løp løpsk for å si det sånn. Trodde jeg skulle eksplodere og alt gikk utover samboeren min! Haha. Helt utrolig å tenke tilbake på det, ringte mamma og gråt også.

 

Jeg skal på enda en ul på tirsdag. Da er jeg godt inne i 12 uke og forhåpentligvis er det gode nyheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig og artig da :) jeg må nesten gi meg med det.. Etter jeg prøvde 15 min i stad var jeg ikke til å leve med. Hormoner løp løpsk for å si det sånn. Trodde jeg skulle eksplodere og alt gikk utover samboeren min! Haha. Helt utrolig å tenke tilbake på det, ringte mamma og gråt også.

 

Jeg skal på enda en ul på tirsdag. Da er jeg godt inne i 12 uke og forhåpentligvis er det gode nyheter :)

Skjønner deg utrolig godt. Vært litt sånn selv, utrolig frustrerende. Blir kos med ul på tirsdag. Jeg skal også. Vi får oppdatere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vi gjøre :)

 

Lurer på om det er noen flere av dere som er plaget med løs mage? Helt siden dagen før første positive test har jeg hatt skikkelig magekramper og kun løs mage. Selvsagt litt av og på. Men siden i går ettermiddag jeg konstant hatt murring følget opp av knip som gjør at jeg må legge meg ned pp gulvet. I natt har jeg ikke sovet- kun hatt denne ubehagelige følelsen i magen.

 

Og jeg er engstelig. Så redd for at dette skyldes bebien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smusa, disse nervene altså! Og alle tankene.. Tror så og si alle her inne føler det sånn til tider. Løs og treg mage.. Kjenner til det!!

 

Vi var på "12-uker-UL-før-vi-sier-det" igår. Det roa nerva å se lillegull som var helt perfekt :) Så det er bare å glede seg! Kun litt uggis og trøtt på kvelden. Og rævva kondis.. Ellers føler jeg meg som før! Bortsett fra noe som "presser" magen.. Koselig.

 

Jeg har besluttet å ikke kjøpe doupler eller gå på flere UL enn den ordinære. Nå MÅ jeg bare kose meg. All sannsynlighet er på vår side.

 

Jeg tror også jeg skal ha en detox på forum.. Det har vært utrolig nyttig å følge dere og skjønne at jeg er "normal". Men jeg har blitt litt nettavhengig i denne 12-ukers perioden (+alle mnd med prøving og ivf). Så må komme inn i god rutine før bebis kommer ;) Kommer til å sjekke status nå og da. Men kanskje bare en gang i uka? Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er alt for mye på nett ser jeg,Hehe;)

I går var jeg i bryllup. Der fikk vi servert skalldyr og kjøtt som ikke var gjennomstekt..jeg hadde allerede løyet på meg en skalldyrallergi og vin

Ville jeg ikke ha...så da følte jeg at jeg ihvertfall måtte smake på kjøttet...vet ikke hvor lurt det var,men det går

Vel som regel bra:) har ihvertfall en god unnskyldning for å være "vanskelig"!

Når har dere fått time til OUL (dere som har fått det)? Jeg fikk brev i posten i dag,-time 28.06(19 uker):)På skrivet stod det at det som regel er for tidlig å se kjønn så tidlig. Tidlig? Nåvel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du 28.07, frøken01? Jeg skal 21.07 og da er jeg 18 uker. De bør bare se om det er en gutt eller jente! Så lenge babyen ligger riktig da :-)

 

Jeg skal i bryllup i dag. Første gang jeg skal treffe jentegjengen etter at jeg ble gravid. Men vi er kun invitert til vielse og fest, så slipper mat problematikken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28.07,ja!i junimodus her:) det er nok noe de skriver for å helgardere seg,-jeg har sett kjønnet tidligere før,-og det var ingen tvil om:) lykke til i bryllupet! Veldig greit å slippe motproblematikken,men det var litt nervøst ift å takke nei til alkohol. Den biten gikk dog overraskende fint (du kan ha antibiotika-unnskyldningen i bakhånd;). Kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28.07,ja!i junimodus her:) det er nok noe de skriver for å helgardere seg,-jeg har sett kjønnet tidligere før,-og det var ingen tvil om:) lykke til i bryllupet! Veldig greit å slippe motproblematikken,men det var litt nervøst ift å takke nei til alkohol. Den biten gikk dog overraskende fint (du kan ha antibiotika-unnskyldningen i bakhånd;). Kos deg:)

 

Jeg har også fått time 28/7 :) og er da 19 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker i dag. Da flytter jeg over til 2 trimester. Men kommer til å snike her og følge med dere. Og fortelle om ul på tirsdagen :) God helg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...