Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Ja er det jeg har lest, så har ganske så høye forventninger. Hvordan har din opplevelse vært? Varer ultralyden en "stund" eller går det fort? Forrige ul jeg hadde hos en annen var så rask at vi ikke rakk å se babyen bevege seg. Leser om alle som ser sprelling og vinking, det vil jeg også se :-)

Jeg var utrolig fornøyd med Mortensen. Han tok seg god tid, og for første gang følte jeg at noen tok meg og barnløsheten min alvorlig. Han så med en gang at noe var som det ikke skulle være i livmora mi, og ordna meg henvisning til Haugesund for neste IVF-forsøk og hysteoskopi, for å finne ut hva han hadde sett på UL. Han var den første som sa at det var noe som var galt, og at han ville finne ut hva han kunne gjøre for å hjelpe oss. UL tok ikke så veldig lang tid, men det var jo ikke noe å se der heller. Om jeg får råd, så drar jeg en tur til Mortensen. Men vi bor i Tromsø, så det blir fort dyrt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ja er det jeg har lest, så har ganske så høye forventninger. Hvordan har din opplevelse vært? Varer ultralyden en "stund" eller går det fort? Forrige ul jeg hadde hos en annen var så rask at vi ikke rakk å se babyen bevege seg. Leser om alle som ser sprelling og vinking, det vil jeg også se :-)

Jeg var utrolig fornøyd med Mortensen. Han tok seg god tid, og for første gang følte jeg at noen tok meg og barnløsheten min alvorlig. Han så med en gang at noe var som det ikke skulle være i livmora mi, og ordna meg henvisning til Haugesund for neste IVF-forsøk og hysteoskopi, for å finne ut hva han hadde sett på UL. Han var den første som sa at det var noe som var galt, og at han ville finne ut hva han kunne gjøre for å hjelpe oss. UL tok ikke så veldig lang tid, men det var jo ikke noe å se der heller. Om jeg får råd, så drar jeg en tur til Mortensen. Men vi bor i Tromsø, så det blir fort dyrt..

 

 

 

Hehe, ja, skjønner at det fort kan koste en del hvis du bor i Tromsø :)

 

Høres veldig bra ut at han tar seg god tid, gleder meg masse til neste tirsdag :) :)

 

Har forresten sett at han er faren til Ann-Mariell i paradise hotel ;) (eller stefaren?) Han er i allefall gift med moren hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja er det jeg har lest, så har ganske så høye forventninger. Hvordan har din opplevelse vært? Varer ultralyden en "stund" eller går det fort? Forrige ul jeg hadde hos en annen var så rask at vi ikke rakk å se babyen bevege seg. Leser om alle som ser sprelling og vinking, det vil jeg også se :-)

Jeg var utrolig fornøyd med Mortensen. Han tok seg god tid, og for første gang følte jeg at noen tok meg og barnløsheten min alvorlig. Han så med en gang at noe var som det ikke skulle være i livmora mi, og ordna meg henvisning til Haugesund for neste IVF-forsøk og hysteoskopi, for å finne ut hva han hadde sett på UL. Han var den første som sa at det var noe som var galt, og at han ville finne ut hva han kunne gjøre for å hjelpe oss. UL tok ikke så veldig lang tid, men det var jo ikke noe å se der heller. Om jeg får råd, så drar jeg en tur til Mortensen. Men vi bor i Tromsø, så det blir fort dyrt..

 

 

 

Hehe, ja, skjønner at det fort kan koste en del hvis du bor i Tromsø :)

 

Høres veldig bra ut at han tar seg god tid, gleder meg masse til neste tirsdag :) :)

 

Har forresten sett at han er faren til Ann-Mariell i paradise hotel ;) (eller stefaren?) Han er i allefall gift med moren hennes :)

 

Stefar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare en dag igjen til jeg skal på ul.... Jeg kjenner jeg kvir meg mere enn jeg gleder meg:S klarer ikke å tenke på annet i dag jeg...

Dere som har prøvd doppler hjemme; har alle funnet hjertelyden til den lille? Jeg klarer ikke å finne den og jeg er 12+6 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare en dag igjen til jeg skal på ul.... Jeg kjenner jeg kvir meg mere enn jeg gleder meg:S klarer ikke å tenke på annet i dag jeg...

Dere som har prøvd doppler hjemme; har alle funnet hjertelyden til den lille? Jeg klarer ikke å finne den og jeg er 12+6 i dag..

Lykketil, det går bra :) Jeg finner den heller ikke. Er nok ikke unormalt. Jeg var på ul for 1,5 uke siden så vet alt er bra. Men kjedelig å ikke finne hjertelyden. Finner min egen både midt på magen ved navelen, og på begge sidene ved hoftene. Haha, irriterende når man vil høre hjertet til babyen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det går nok kjempe fint skal du se! :-)

 

Har ikke prøvd dopler enda, men håper den er kommet i posten i dag :-) tror det er veldig vanlig å ikke finne den når du er i uke 13, så prøv å slappe av å tenke positivt :-) det skal jeg i allefall prøve på når jeg skal teste min ;-) tilfellet jeg ikke finner den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det bare en dag igjen til jeg skal på ul.... Jeg kjenner jeg kvir meg mere enn jeg gleder meg:S klarer ikke å tenke på annet i dag jeg...

Dere som har prøvd doppler hjemme; har alle funnet hjertelyden til den lille? Jeg klarer ikke å finne den og jeg er 12+6 i dag..

Jeg er 12+6 i morgen og skal også på ultralyd i morgen :)

Jeg har funnet hjertelyden 3 ganger nå!! De 2 første gangene hadde jeg ikke sjans til å finne noe annet enn min egen, men nå VET jeg at jeg kan klare det, derfor holder jeg på helt til jeg finner den. Sist gang tok det rålang tid :P Men jeg fant den! haha :)

Men du skal ikke bekymre deg fordi om du ikke finner den nei :) Det er ikke lett! Så du kan nok bare slappe av og glede deg til morgendagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare en dag igjen til jeg skal på ul.... Jeg kjenner jeg kvir meg mere enn jeg gleder meg:S klarer ikke å tenke på annet i dag jeg...

Dere som har prøvd doppler hjemme; har alle funnet hjertelyden til den lille? Jeg klarer ikke å finne den og jeg er 12+6 i dag..

Jeg finer den kun når blæra mi er veldig full.Da blir livmoren presset opp og da finner jeg den etter litt leting :) Om jeg prøver med tom blære finner jeg ikke noe . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er kommet i dag, så skal bort på posten å hente den seinere :-) prøve i kveld, og passe på å ha full blære ;-)

 

Har fått innkalling Til OUL i dag, den 21 juli :-) :-) da er jeg etter beregningen jeg bruker nå, akkurat 18 uker. Etter planen kommer samboer hjem fra nordsjøen samme dag, så håper at de sender han med første helikopter så han får blitt med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg har alltid gått på do før jeg bruker doppleren (Fordi jeg presser den så sinnsykt hardt ned for å klare å finne lyden, at det blir vondt med full blære :P ) - da skal jeg prøve med full blære neste gang, også kanskje ikke ta i så hardt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lette med både full og tom blære i dagmårres :/ lette med full blære til jeg ikke klarte å holde meg lengre... Og så lette jeg videre etterpå i 1,5-2 timer... Både ved å presse dopleren ned og ikke press! Min puls var OVERalt... Så jeg vet i allefall at hjertet mitt slår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh no, tror jeg har fått urinveisinfeksjon. Det kom helt plutselig. Kjente etter at jeg hadde tisset i sted at det plutselig kom en sånn brennende følelse. Kan man få resept på antibiotika på legevakten? Fastlege kontoret er jo stengt nå :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff urinveisinfeksjoner er helt grusomt!! Om ikke du får skaffet deg antibiotika med en gang så kan det hjelpe mye med å hive innpå med appelsinjuice og vann!! Jeg kurerer meg selv med det en gang, hehe;) fikk nesten antibiotika på blå resept i forholdet før jeg traff min mann :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er plaget med UVI så hjelper det for mange å ta tranbærpiller :) det kan være forebyggende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ul i dag og sett en aktiv liten krabat :) feira med å kjøpe ei ny mammabukse ;) ble ikke så veldig klok på termin da legen følger menstermin og da er jeg 13+0 med termin 10.des, mens gynekologen mente jeg var rundt 12+3 med termin 11.des. oul 10. Juli så da får jeg en endelig termin. Tipper mellom 10 og 15 desember jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært på ultralyd i dag,den hadde vokst siden sist ( var da 10+4) så alt så bra ut,og ho kunne til og med se en liten tut som stakk ut,så blir mest sannsynlig gutt her! Fikk med meg cd med masse bilder og et par video snutter,så er strålende fornøyd!

Samboer var også kjempe glad,ekstra glad når ho sa ho var ganske sikker på det var en liten gutt! :)

Er forresten 14+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer damer. Må være en fantastisk opplevelse. Morro at du fikk vite kjønn å da Madde :D selv er det 1 uke til jeg skal, og mest sannsynelig får vite kjønn. Veldig spent :)

Er det fler som skal vite kjønn her? Blir morro å se om det er mest gutter eller jenter i desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen! Her i huset har den siste uken vært tøff. Var på UL forrige tirsdag, var da 11 + 4 og fikk påvist stor nakkefold, men med tydelig neseben og normal hjerterytme. i nesten en uke har nærvene vært i helspenn. I dag var vi på st.olav, fremdeles med tykk nakkefold, men med en mye dyktigere lege. Konkluderte så fint med at barnet er friskt. Utrolig lettet, gledens dag. Ikke bare det, vi fikk også vite at det er en liten gutt i magen. Trodde det var for tidlig å se (12+3), men deffinitivt ingen tvil:)

 

Lykke til fremover alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk nyhet, Madde :) Og til dere andre på UL.

 

Sånn generelt har alle fostre "tut" tidlig (før uke 11-12) har jeg lest. Vi så også en tut i uke 11. Men jeg er sikker på at det er en jente ;) Blir spennende å se om jeg får rett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så mye gode nyheter :-) kjempe bra at det gikk fint for dere håper89 :-)

jeg gleder meg veldig til å få vite kjønn, kommer nok ikke til å klare å vente helt til oul med det tror jeg. Jeg kunne tenkt meg å få jente først, mens samboer kunne tenke seg en gutt ;-) blir glad uansett :-)

 

Perler: er ikke appelsinjuice fy fy i forhold til UVI altså? Trodde det siden det inneholder mye sukker? Men vet ikke.

Lille_trille_bolle: leste i sted at gravide ikke burde ta tranebær kapsler? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så mye gode nyheter :-) kjempe bra at det gikk fint for dere håper89 :-)

jeg gleder meg veldig til å få vite kjønn, kommer nok ikke til å klare å vente helt til oul med det tror jeg. Jeg kunne tenkt meg å få jente først, mens samboer kunne tenke seg en gutt ;-) blir glad uansett :-)

 

Perler: er ikke appelsinjuice fy fy i forhold til UVI altså? Trodde det siden det inneholder mye sukker? Men vet ikke.

Lille_trille_bolle: leste i sted at gravide ikke burde ta tranebær kapsler? :-(

Tusen takk:)

 

Appelsinjuice og andre juicer som inneholder mye syre er gode ved urinveisinfeksfjoner og for forebygging da det skaper ugunstige forhold for bakteriene i blæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet dopleren min i dag. Prøvde meg litt frem og fant kun mine egne hjerteslag i starten. Men etter litt trykking dukket det plutselig opp en lyd som tøffet fort avgårde. Hvis jeg gjorde det riktig (dopleren viser antall hjerteslag) så slo hjertet til den lille rundt 190 slag i minuttet :-D kjekt!!

 

Er 11+0 i dag :-)

Endret av Sienna85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...