Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Woop woop! :-) :-)

 

Grattis!

 

Jeg skal egentlig i en 30 års dag i dag, men vet ikke hvilken løgn jeg skal komme med på hvorfor jeg hverken drikker eller røyker. Har ikke så lyst å fortelle det til alle på festen før min egen familie vet noe. Lurt på å bare si at vi prøver hvis noen spør... hm. Bryllup neste helg også. Har vært mye sammenkomster etter jeg ble gravid, har ikke vært på noen av de pga kvalmen. Men slipper ikke unna denne eller neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet "at man går på antibiotika" er en grei unnskyldning, men den forklarer jo ikke røykestopp ;) Hehe

 

Selv har jeg styrt unna alt av sosiale lag, og kommer nok til å gjøre det også helt til jeg passerer uke 12 -har heller ikke fortalt det til all familie..

I grunn greit nok å styre unna festligheter når jeg likevel er sykemeldt. Føler ikke at det da er greit å gå ut å hygge seg så lenge jeg ikke kan kan være på jobb pga at jeg skal ta det helt med ro... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna85 - jeg sa at jeg kjørte, og jeg sluttet å snuse. Når folk spurte sa jeg at jeg ønsket å spare penger. Lastet ned Slutta appen, og viste stolt frem at jeg hadde spart xxx kroner. Å slutte å røyke er jo kun positivt, så tror ikke noen kommer til å stille spørsmål ved det. Ingen som spurte meg i alle fall :-) Eller antibiotika, fungerer fint.

 

I dag er jeg 11+0 altså i uke 12, og kan senke skuldrene et par centimeter :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt antibiotika, at det er 2.kuren jeg går på og ikke vil ta noen sjanser og brukt jobben veldig mye....mye over tid  :P! Men tror de fleste vil vli overrasket da jeg har lagt ut noen utepils bilder. Fordelen med glass er at ingen ser om det er alkoholfritt eller vanlig  :fnise:  lurte til å med samboer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på orntli' pencillinkur, jeg - og det er ikke så veldig stas ;-) hatt noe langvarig feber/tette bihuler som ikke blir kvitt. Kan jo likevel være noen praktiske gevinster mot slutten når jeg blir bedre ;) Nå gleder jeg meg til å bli frisk og til å kunne begynne litt trening igjen :-) -Ellers er mange serveringssteder veldig profesjonelle hvis man tar kontakt på forhånd: man kan få servert alkoholfri vin med profesjonell diskresjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bare skal si at jeg kjører i dag fordi jeg ikke kommer meg hjem hvis ikke (bor på en annen øy) :-) neste helg går det jo helt sikkert an å drikke alkoholfritt :-) får ta det som det kommer ;-) sovet nå i 3 timer, på tide å stå opp å virke og gjøre seg klar. Ha en fin lørdagskveld jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi også vært på ultralyd og fått hilse på vår lille spire! :) en helt fantastisk følelse å se den lille sprelle og fekte med armene! Og samtidig deilig å kunne puste etter at man endelig er i uke12!! :) god lørdag alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvor er det du har time 05 juni? Har du vært tidligere i graviditeten eller er dette første? De aller fleste graviditeter ender bra, i tillegg så er denne gjengen litt magisk da det har gått bra med nesten alle hittil, de som dessverre mistet gjorde det helt i starten. Når du er kommet så langt som til uke 12 uten blødninger er sannsynligheten også veldig stor for at alt er bra inni der :-) :-) :-) vet det er skummelt og nervepirrende, men prøv så godt du klarer å tenke positivt ;-)

Jeg var på UL i uke 7 og 8. Uke 7 fordi jeg trodde det ikke var liv, og uke 8 fordi jeg blødde pittelitt. Hjertet slo fint begge gangene.. Er nok bare i hodet mitt.. jeg var så dum at jeg googla i starten, og MA skremte vannet av meg! I tillegg har jeg nå den 4 eksamen på 4 uker, og er enda ikke ferdig, NAV har ikke fått alle papirene så jeg får ikke sykepenger osv.. er veldig sliten, og da kommer de dumme tankene. Har UL hos gynekologen min, her i Tromsø den 5 juni. Han er ganske ok, jeg tok IVF utredninga på det kontoret, men hos han andre som jobber der. Den var jeg IKKE happy med.

Min fertilitetsspesialist sa det er 98%(!!!!) sanns for at det går bra med dokumentert hjerteaktivitet og str i uke 8. Et fint tall :) Håper det hjelper litt på "nervene" :)

 

Ja, alt hjelper.. Samtidig så begynner jeg å få litt "mage", eller det buler litt over venusberget nå.. Vanskelig å forklare, så det skjer jo ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blodtrykksfall etter å ha vært i dusjen og vært svimmel og kvalm når jeg reiser meg eller står etter det, så ble ingen bursdagsfeiring på meg i dag :-/ uff, lenge siden jeg har vært med venner etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Puselurka! Det var godt å se at det faktisk er noe inni der. Jeg var hos sentrumslegene i bergen, og legen der var virkelig dyktig! Fikk korrigert termin til tre dager tidligere, så med 13+4 er jeg endelig inne i 2.trimester. Lykke til alle som snart skal på UL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du hos Jan Helge Mortensen, Julie10? Skal dit neste tirsdag. Hvordan var det? Hadde du utvendig ul? Sa han noe om kjønn? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du hos Jan Helge Mortensen, Julie10? Skal dit neste tirsdag. Hvordan var det? Hadde du utvendig ul? Sa han noe om kjønn? :-)

Dr. Mortensen is the best!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det jeg har lest, så har ganske så høye forventninger. Hvordan har din opplevelse vært? Varer ultralyden en "stund" eller går det fort? Forrige ul jeg hadde hos en annen var så rask at vi ikke rakk å se babyen bevege seg. Leser om alle som ser sprelling og vinking, det vil jeg også se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, ubehagelig Sienna85. Kjenner til følelsen av å ikke være sosial.. Lurer på om jeg har noen venner igjen etter 1. tri..

 

Lykke, Julie10!

 

Til alle i Oslo: finnes det en "UL-ekspert" sånn som Dr. Mortensen i Bergen tydeligvis er? Jeg ønsker en UL i uke 12+ før det endelig blir offisielt.

 

God søndag :)

 

Edit: skrivefeil

Endret av Optimist78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har UL på Tirsdag, søkte litt opp og da fant jeg et forum hvor en kvinne hadde skrevet:

 

Kan på det sterkeste anbefale Spesialistsenteret for kvinner på Jessheim. Vært der flere ganger både med storebror og med vesla i magen clear.png Makan til fantastisk lege skal man lete lenge etter.. Han har også fått et helt nytt ultralydapparat, som bare han og et sykehus i nord har! Det blir helt utrolige bilderclear.png 

Han er kjempeflink, sjekker alt som sjekkes kan. Bruker god tid og ingen spørsmål er dumme virker det som. 

Du kan jo sjekke ut hjemmesiden hans: 
www.spesialistsenteretforkvinner.no

Har ikke vært lang ventetid de gangene jeg har vært der

 

Så jeg har bestilt time hos de, kan fortelle på Tirsdag hvordan min opplevelse var :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, ubehagelig Sienna85. Kjenner til følelsen av å ikke være sosial.. Lurer på om jeg har noen venner igjen etter 1. tri..

Lykke, Julie10!

Til alle i Oslo: finnes det en "UL-ekspert" sånn som Dr. Mortensen i Bergen tydeligvis er? Jeg ønsker en UL i uke 12+ før det endelig blir offisielt.

God søndag :)

Edit: skrivefeil

Jeg kan anbefale Dr. Vivek Sehti på Lørenskog. Han har vært overlege ved kvinneklinikken på AHus i mange år, men har nå startet en privat praksis.

Jeg har vært hos han 3 ganger (1 gang da vi prøvde å bli gravide, og 2 ganger på UL etter positiv test) og har vært kjempefornøyd hver gang.

Jeg var der senest i går i 1,5 time og fikk med en haug med bilder samt flere videoer med meg hjem. Tok både innvendig og utvendig UL for å få de beste bildene i både 3D og 4D. :) Kjempeflink fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille_trille_bolle og Optimist78: JA, han på Jessheim er RÅ! Han er spesialist :) folk har fått vite kjønn også helt fra uke 11 hos han. Kjenner mange som har vært hos han, på både godt og vondt men alle sier at de kunne ikke tenkt seg å gått til noen andre. Aldri tatt feil av kjønn etter hva jeg vet heller :) jeg ringe inn, han ville ha meg inn mellom uke 13-14. Så jeg skal til han neste tirsdag, 10 juni. Gleder meg som en unge :) lille trille, du må fortelle om opplevelsen er, hvor langt på vei er du når du skal til han? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg kan forstå at det er skuffende om ultralyden går så kjapt at du ikke engang ser forskjellen på armer og bein, men at det bare skal være ett menneske som kan utføre en skikkelig UL hvor den gravide føler de får valuta for tida si, den er jeg for gammel til å gå på!!

Har til nå bare møtt på gode fagfolk i dette svangerskapet, og UL har blitt utført av både jordmor, asslege på sykehus og en privatpraktiserende dr som tidligere var spesialist på sykehus. SAMTLIGE har tatt seg tid til å forklare hva vi ser og har gått grundig gjennom vitale deler. Ønsker ikke å bestride at godeste Mortensen sikkert er flink, men alle oss som ikke kommer til det mennesker har likevel gode odds for å få en fantastisk opplevelse og forhåpentligvis bekrefte det at fosteret har det bra.

 

Er det mange som skal til UL kontroll til uka? Ønsker dere lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

MinStørsteDrømBlirsann? det skal jeg gjøre :) til uken tipper jeg at jeg er i uke 13. Da jeg var på tidlig ul for å finne ut av hvor ca lang jeg var på vei, var det såpass lite at hun kunne ikke si noe helt 100% og ikke kan jeg regne ut fra siste mens dato da jeg har gått på minipiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MinStørsteDrømBlirsann? det skal jeg gjøre :) til uken tipper jeg at jeg er i uke 13. Da jeg var på tidlig ul for å finne ut av hvor ca lang jeg var på vei, var det såpass lite at hun kunne ikke si noe helt 100% og ikke kan jeg regne ut fra siste mens dato da jeg har gått på minipiller.

Okey, perfekt timing da :) jeg er 12+1 i dag. Er 13+3 når jeg skal til Martin Lundring :) kjempe spennende assa, akkurat 1 uke etter deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det når man går inn i uke 12 (altså fra 11+0) man er litt "tryggere" eller er det fra 12+0?

 

Fint om noen kunne svare på dette :) lurer litt. Den ene appen min sier jeg er i 12 svangerskapsuke nå, og at sjansen for SA er mindre. Mens den andre ikke sier det før 12+0. Hm! Kanskje jeg må vente helt til 13+0 for å senke skuldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det når man går inn i uke 12 (altså fra 11+0) man er litt "tryggere" eller er det fra 12+0?

Fint om noen kunne svare på dette :) lurer litt. Den ene appen min sier jeg er i 12 svangerskapsuke nå, og at sjansen for SA er mindre. Mens den andre ikke sier det før 12+0. Hm! Kanskje jeg må vente helt til 13+0 for å senke skuldrene?

I følge "uke for uke" oversikten her, så er det fra 11+0 :) Men så klart, jo lenger ut i svangerskapet jo bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det når man går inn i uke 12 (altså fra 11+0) man er litt "tryggere" eller er det fra 12+0?

 

Fint om noen kunne svare på dette :) lurer litt. Den ene appen min sier jeg er i 12 svangerskapsuke nå, og at sjansen for SA er mindre. Mens den andre ikke sier det før 12+0. Hm! Kanskje jeg må vente helt til 13+0 for å senke skuldrene?

Min forståelse er at 12+0, altså 12 fullgåtte uker, er den "magiske" grensen. Når det er sagt tror jeg du fint kan senke skuldrene fra 11+0 også da :)

 

....teller ned!! 11+4 her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...