Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hørt hjertelyden!helt fantastisk!:) <3 legen sa at det var veldig sjelden at en hørte hjertelyden i uke 10,så dette var en gledens dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom nå akkurat hjem fra legetime og ul!

Der så alt helt fint ut, og han målte minien til 9+3, noe som stemmer veldig godt! :D

Vi fikk også høre hjertelyden! <3

Å jeg som var så bekymret og fryktet det verste!

 

Å så er jeg såååå glad for at jeg tok med samboeren inn! Tror det var stor stas for han også å se og høre! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi omsider vært på ultralyd. Vi hadde time på sykehuset kl 9 og både jeg +samboer hadde tatt fri fra jobb. Kvart over 8 ringer sykehuset for å si at de gynekologer som var på jobb i dag var blitt sykmeldt så de hadde ingen poliklinikk i dag :( .

Skuffet som bare det begge to ringte vi privatklinikk og fikk time der kl 11 .

Ble grundig undersøkt og alt var bra med den lille i magen. Den vinket,sprellet og løftet foten opp til ansiktet. Både jeg og mannen hadde en flott opplevelse :).

Og vi fikk bilder til kommende søsken og bestemor :) ...

Så selv opp om vi måtte betale 1200 kr var det verdt det <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen :) Beste følelsen å både se og høre hjertet og ikke minst nurket :D

 

Angelsound har jeg investert i også, prøvd 4 ganger uten å høre hjertelyd, tenkte å prøve etter uke 12 igjen, altså neste uke :)

 

Ser fler har prøvd gendertest her også, jeg klarte ikke dy meg så prøvde selv i dag, og den viste jente. Jeg tar det ikke seriøst, men vil prøve alt før ul 10 juni. Synes det er veldig morro. Og vil lage en scrapbok med alt gjennom svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nå akkurat hjem fra legetime og ul!

Der så alt helt fint ut, og han målte minien til 9+3, noe som stemmer veldig godt! :D

Vi fikk også høre hjertelyden! <3

Å jeg som var så bekymret og fryktet det verste!

 

Å så er jeg såååå glad for at jeg tok med samboeren inn! Tror det var stor stas for han også å se og høre! <3

Så gode nyheter!:)angrer på at jeg ikke hadde sambo med, og der gjør han også..uansett; en deilig bekreftelse å høre hjerteslagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll i går, og følte i grunn hele greia ble litt kjip. Jeg har en veldig flink fastlege, men jeg fikk nesten inntrykk av at han syntes tidlig UL bare var tull, og ga det en "tommel ned". Jeg har jo allerede bestilt det hos en privatklinikk neste uke, siden jeg gjerne vil gjøre det meste ut av det når jeg faktisk skal gjøre dette bare en gang. 
Uansett, han anbefalte meg å gå med det samme ned en etasje og bestille første time hos jordmor, og sa at førstegangsfødende får tettere oppfølging, så første kontroll hos jordmor ble nok i uke 16-17. 
Da jeg snakket med en av de som jobbet på helsestasjonen sa de at det var aaaalt for tidlig å bestille noe her, at de ikke tar meg inn til kontroll før uke 24. Jeg ble litt paff, og sa jo hva legen har fortalt meg, og fikk etter litt om og men satt opp en time i uke 14. 

Jeg ble bare så.. Jeg vet ikke, skuffa? Over at de mener jeg burde gå over halve graviditeten før jeg får samtale med jordmor. Jeg har jo lest om flust av jenter som allerede har hørt hjertelyden på kontroll, og sett knøttet på UL, så jeg trodde kanskje det var normen. Følte bare de var veldig avvisende på helsestasjonen. 

Jaja, nok hjertesukk. I dag er jeg 12 uker. Hurra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også 12 uker idag Bleach! Hurra! :)
Men det er helt vanlig med første time til jordmor i uke 24. Jeg ringte jordmor idag for å "registrere" meg, og da blir første time i uke 24 - akkurat som i forrige svangerskap. Også legetime etter uke 12. Det er stor pågang hos jordmødrene, så det spørs om det er derfor man ikke får tettere oppfølging derfra tidligere. 
Men tommel ned for tildig UL? Neh, tull! :P Hvis du har bestillt tidlig ul etter uke 12 så er det nå ihvertfall ikke noe å kritisere! Jeg "skjønner" om legene synes det er "teit" å dra på tidlig ul veldig tidlig - for det kan jo fortsatt gå galt. Men det er jo uansett en trygghet for mor å få bekreftet at alt er som det skal! En mor med mindre bekymringer må jo bare være tipptopp for ungen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært på ul i dag og alt var tipp topp:) 

Så nå har vi fortalt det til storebror, spurte han om han ville gjette på hva mamma hadde inni magen...BABY??? ropte han:) Så glad og fornøyd, tidligere har han vært veldig bestemt på at han vil ha en lillebror, men nå var det vist det samme om det var en jente eller en gutt.

 

Da er det bare å nyte sola og langfrien jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL er et must føler jeg, jeg er superbekymret for det meste, og tror egentlig ikke på at noe lever inni meg før jeg får se og høre det. Jeg ser jo at jeg er tjukkere, men det har jeg jo vært før, uten å være gravid!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt fraværende en stund, leser litt tilbake og må si at jeg blir så utrolig glad på alle sine vegne her i gruppa at alt går så bra!!! Fine UL-opplevelser for de som har det og glade damer som gleder seg til 2. tri!!

 

Kos dere med miniene, fri og sol!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ul i går, og der fikk vi se en nydelig liten baby som sprellet rundt og viste oss en liten fin hand😄 fikk høre hjertet som slo 174 slag i minuttet♡ baby ble målt til 11+4, som stemmer med min beregning av eggløsning + positiv test 8 dager før IKM, ut fra siste mens var jeg 10+6 i går..blir spenndende å se på ord.ul😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørtes litt seint ut med første jordmorkontroll i uke 24.. Er det ikke hun som skal bestille oul på sykehuset da? Det sa legen min. Og oul skal jo være rundt uke 18.. Jeg var på første legekontroll da jeg var i uke 9 og har fått time hos jordmor når jeg er 12+1.. Blir mitt andre barn. Men er vel forskjellig fra sted til sted.. Holder til i Skien. Kanskje jeg skulle bytte nick, har jo flyttet fra Oslo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått beskjed om at første time hos jordmor blir i uke 24, er også førstegangs :-/ men på svangerskapsarket så kan man jo måle symfyse f.o.m uke 12? Skal jeg det selv da eller? Huff må vel vei meg etterhvert også, vet jo ikke nøyaktig hva startvekten har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt at det gikk bra på ul alenemamma :-) :-)

 

Håper ultralydopplevelsen blir såpass lang at jeg får se babyen bevege seg når jeg skal igjen om 2 ukers tid. Nå fikk jeg jo bare en kjapp kikk på mini :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så forskjellig oppfølging vi får!! :/

Var hos fastlegen i uke 5 for jeg ønsket å få bestilt tidlig UL pga alder.. Ringte selv jordmorsenter, og har fått time der i uke 16 og OUL er også ordnet time til. Tror jeg vil følge JM så mye som mulig fremover, og heller bruke legen til dr-ting hvis nødvendig. Er 2.gangs jeg og, men veeeldig lenge siden storebror kom til verden!!

Sol i dag, har gått meg deilig og lang tur med hunden som nå ligger fornøyd og slapper av i skyggen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang trening så prøver jeg å hvertfall få trent minst 4 ganger i uken. Vært en dårlig periode pga kvalmen men nå er det heldigvis gått bort, så er så vidt i gang i igjen. Jeg trener stryke med frivekter og i apparat. Kjører tung men tar ikke maks press :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time hos jordmor i uke 16, fikk beskjed at det var vanlig å ta inn i uke 16 hvis ikke det var noe spes.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal ta å finne ut hvem jeg må til og ringe å spørre når jeg skal. Kan jo hende det blir mye idligere enn uke 24 selv om det er det jeg har fått beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister med inn etter å ha hatt en SA/ MA  januar 2014 .. ( vet ikke helt forskjelle) var i alle fall 10 uker da å mistet men hadde gått med dødt foster i 5 uker før kroppen støtet det fra seg.

Er nå 10 uker på nytt med termin 26 desember. skal i tidlig ul på tirsdag 3 juni og til jordmor 2 juni, får xtra oppfølging pga mitt siste svangerskap i 2007 var kompisert med mye premature rier og kort og svak livmorhals, å fødsel i uke 35

Er veldig spent på hvordan dette vil gå , tørr ikke helt glede meg enda å sliter med forholde meg til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Johanne :-) har du vært på ultralyd tidligere denne gangen eller blir den på tirsdag den første?

 

Jeg fikk akkurat melding fra sentrumslegene om at jeg har fått time hos Mortensen 10 juni på kvelden :-) det blir spennende. Henter samboer på flyplassen rett før, så da blir det rett på ultralyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på ultralyd den 10 juni Sienna. Det blir kjempe spennende. :)

Endret av MinStørsteDrømBlirSann?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen MammaJW:) Og gratulerer med graviditeten, krysser fingrene for at alt går fint for deg denne gangen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt forskjellig hvordan det praktiseres mtp jordmor og lege - kontroller.
Her i Trondheim (ihvertfall for min del, i mine svangerskap) - så er de første kontrollene til lege. Det er der man fyller ut skjema, tar prøver osv, og det er legen som sender inn til sykehuset ang ordinær ul.
Legen min målte ikke symfyse før i uke 17 (og det sa han allerede i uke 12, at det ble ikke gjort før da), og første kontroll til jordmor var i uke 24 :) (Før det så var jeg på en samling hos jordmor, med mange gravide. Det skal jeg denne gangen også :)) Jeg vekslet mellom kontroll hos jordmor og lege, og synes det fungerte veldig bra :) Nå har jeg flytta, og bor like ved helsestasjonen hvor jordmor holder til - og langt unna legesenteret, så håper jordmor har mulighet til å ta de fleste kontrollene etter uke 24 :) (Så fremt vi har god kjemi da :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...