Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

PetitAnge: er fra Tønsberg jeg også! Hvor gammel er du? :) velkommen hit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frøken01: Har vert litt engstelig selv også for at noen skal se appene mine,hehe:P 

anngående første kontroll! Det går nok sikkert helt fint  å gå alene! Sikkert lurt å skrive med spørsmålene dine på papir, og så kanskje notere litt menst du er der. Det er visst en del informasjon på første kontroll!

Jeg skal ha med meg mannen min for at dette skal bli mere virkelig for han:P Så kan han se hva jeg må igjennom og hjelpe meg å huske all informasjonen,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke med samboeren min på første kontroll i sist svangerskap, og har ikke tenkt å ha han med nå heller. Det er mest blodprøvetaking osv, så det er ikke så stas før man begynner å komme litt lengre på vei, sånn at de måler magen, hører hjertelyd osv. Magen måler de vel fra uke 17ish? Og hjertelyden fikk jeg (som nevnt opp til flere ganger allerede) ikke høre før i uke 26 eller deromkring :P
Tror han var med på 1 legetime og 1 jordmortime i tillegg til ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at blodprøver og denslags er unødvendig for han å være med på..Argumentet mitt for å ha ham med er også at det kan bli litt virkeligheten for ham (det trenger han nemlig,ikke så lenge siden han i et tankeløst øyeblikk lurte på hvorfor jeg ikke tok meg ei øl...Hehe...realitetsorientering kunne vært en fin ting;) takk for tips om å ta notater!det er sikkert lurt,-samt notere spørsmål på forhånd:) jeg husker første kontroll jeg var på for 11-12 år siden..full GU og brystsjekk og alt..skrekk og gru..men det er ikke påkrevd,var nok bare en meget grundig fastlege;) hjertelyd tror jeg ble tatt i uke 13-14,men ikke sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samboeren med på første legetime, tror det var fint for ham å føle seg mer inkludert i svangerskapet, det handler jo fort mest om kvinnen og barnet, så tror han synes det var en grei ting å gjøre for vår del. Men første legetime handler kun om blodprøver, helsekort og slike "kjedelige" ting, så skjønner godt at mange fedre venter til UL eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurramegrundt!!! Jeg klarte å finne hjertelyden til lillebabyen min!!! væææh, blir helt rørt!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om å starte opp en desemberbarna 2014 Facebook gruppe? Mye lettere å følge med..;) Få vasler, lage innlegg osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske tidlig ute med å laste ned ymse svangerskaps-apper,med den konsekvens at jeg har måttet være nøye ned å ha på tastelåsen;) kan jo ikke røpe noe for tidlig!uansett; jeg er veldig fornøyd med enn engelsk app som heter "pregnancy -health and parenting" eller noe sånt..:)

I morgen er det forresten første legetime,-det blir bra!(forhåpentligvis blir graviditeten litt virkeligere etterpå,for den er faktisk ikke helt det enda..)

Et spørsmål; har dere pappaene med på første legetime?vi hadde tenkt det,men slo det fra oss..det var visst ikke så vanlig eller nødvendig ifølge hu på legevakta..vet ikke om der var riktig,men da slapp han ihvertfall å få inn vikar på jobben:)

Hadde ikke pappaen med på legetimen. Han blir med på ul. Sist var han med til jordmor en gang og fikk høre hjertet slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg et par kilo disse ukene, da jeg har droppet trening og spist mye og feil. Selv om jeg vet at det er ufarlig å trene kjennes det utrygt. Er det noen av dere som trener regelmessig? Hva trener dere, i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått trent så mye som jeg gjerne skulle ønsket...først og fremst pga trøtthet,men i begynnelsen slet jeg veldig med ligament(?)smerter rett etter trening,særlig etter lett styrketrening.. Opplevdes litt skummelt,selv om jeg vet at det er sunt å trene i svangerskapet!(for det er det for de aller fleste).Nå er jeg ti uker på vei,og føler meg endelig i form til å trene:) ellipse og spinning,samt lengre turer er det jeg pleier å trene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gjerne med i Facebook-gruppe,men etter at de lykkelige omstendighetene er kjent,-i 2.trimester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om å starte opp en desemberbarna 2014 Facebook gruppe? Mye lettere å følge med.. ;) Få vasler, lage innlegg osv?

Jaa til facebookgruppe! Foreslo det for en stund siden uten noe respons :P hehe

Men hvordan gjør vi det da? Den skal vel helst være hemmelig? Og da må man vel være facebookvenner for å få til å legge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også med på Facebookgruppe så snart ting føles sikkert! :)

 

Skal på andre tidligere ul i morgen, så er over gjennomsnittet spent på hva morgendagen bringer!

Er 9+2 i morgen, så om alt ser fint ut da vurderer vi å fortelle det til de nærmeste.. Skulle tro at vi hadde oddsene på vår side om alt er ok i morgen?

Krysser i allefall fingrene! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg et par kilo disse ukene, da jeg har droppet trening og spist mye og feil. Selv om jeg vet at det er ufarlig å trene kjennes det utrygt. Er det noen av dere som trener regelmessig? Hva trener dere, i så fall?

 

Jeg har også lagt på meg etter å ha trent betydelig mindre de første 5 ukene etter positiv test. Nå er jeg så smått igang med løping samt styrketrening. Jeg presser ikke på like mye og bruker litt lettere vekter.

Jeg tenker at så lenge trening ikke gjør vondt er det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er dagen kommet for ultralyd igjen. Jeg er så spent :). Jeg er sikker på at spira lever da jeg i går fant hjertelyd med doppler for første gang. Verdens beste lyd:)

Etter ultralydundersøkelsen skal vi til fastlegen for første svangerskapskontroll. Det blir topp og få helsekort og en sikker bekreftelse på den lille i magen.

Og om alt er bra skal søskenflokken få nyheten i helga. :) vi har bestilt tur til Liseberg i"du skal bli storebror IGJEN" gave :)

Ha en topp dag alle desember mødre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i dag på ultralyd LykKeFisK og Løvinne30 :D

 

 

Jeg kjøpte meg angelsound doppler i går, med skjerm for antall hjerteslag i minuttet, og en sånn gender test ;) hehe. Verdt å teste ut på gøy :)

Håper det kommer før helgen :)

 

Ha en fin dag alle sammen, her i Bergen er det SOMMER! 7,5 time til med jobb nå, så er det fri til fredag :) Elsker helligdager i ukedagene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å ha en hemmelig gruppe slik at det kun er medlemmer av gruppen som kan se at den eksisterer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og prøvd gendertesten Sienna :)

Fikk jente på den. Samme på natrontesten:

Ta en spiseskje natron i en kopp ,hell over litt urin. Bruser det som øl blir det gutt skjer ingenting blir det jente :P

Bare tull sikkert men moro frem til ultralyd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det ikke med lukket gruppe på Facebook? Eller ser man medlemmer da?

Man kan se medlemmene da ja :/

Vi kan jo evt kalle gruppa noe helt annet foreløbig da! haha :) Da funker det fint med lukka gruppe ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha vi får kalle den "vi som elsker hest" foreløpig :D er veldig med på en fb gruppe selv.

 

Så morsomt med angel sounds. Har vurdert å kjøpe den selv, men er redd jeg blir sittende å prøve hele tiden og blir engstelig når jeg ikke hører noe? Er også redd det påvirker fosteret. Uff ja jeg er en engstelig person :) ville dere anbefalt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah - Vi som elsker hest ja, da får vi sikkert mange fjortisjenter med på laget :D hihi

Jeg har lånt doppler av ei venninne. Hun hjalp meg første gangen, men klarte ikke å finne annet enn min puls. Samme skjedde når jeg prøvde selv litt senere. Men jeg har lest at det er veldig vanlig å ikke finne den så lett, så jeg ble ikke bekymra. Prøvde igjen igår, og da fant jeg plutselig babyen sin hjertelyd - og guuud så deilig, jeg er enda i den rusen, og vil absolutt anbefale det! Men du sier du er en engstelig person, så hvis du tror at det kommer til å påvirke deg om du ikke finner den  - så bør du kanskje vurdere å la være :P Men veldig verdt det når man finner den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har lyst til å prøve jeg :D den koster jo ikke allverden heller. Hehe :)

 

Lykke til på ultralyd i dag, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet over uke 12, og vært på første Svangerskapskontroll! Fikk en ultralyd undersøkelse og der fikk vi se en levende baby med både armer og ben! og det stemte med hodemål at fostret var 12 uker gammelt! herregud så moro å se den lille i magen <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...