Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

 

Må spørre dere jenter. Skal dere ha med dere kjæresten på jordmor time eller går dere alene ?

Helt nytt for meg dette så greit å høre hva som er vanlig! :)

Jeg skal ha ham med denne gangen:) første kontroll hos legen var han ikke med på,-noe vi begge angrer på. Fikk høre hjertelyden, noe som var veldig spesielt og fikk det hele til å bli mer virkelig. Det er ikke sikkert at en hører hjertelyden så tidlig, men for sikkerhets skyld vil jeg anbefale å ha ham med:) jeg tror det gjør det hele mer virkelig for dem også.

Takk for svar! :) Da tror jeg at min samboer også skal være med hvis vi kanskje får høre hjertelyden. :)

Kanskje det blir mer virkelig for oss begge at vi skal få en liten en,enda ikke gått opp for oss selvom vi har sett den lille på ultralyd 2 ganger. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må spørre dere jenter. Skal dere ha med dere kjæresten på jordmor time eller går dere alene ?

Helt nytt for meg dette så greit å høre hva som er vanlig! :)

Jeg skal ha med samboer til første time hos jordmor..

Spurte når jeg ringte å bestilte time, og de ville gjerne at vi kom begge to :)

Første timen varte en klokketime, så var mye info. Synes det er greit å være to da, og så blir det litt mer reelt for han også :)

 

Fikk time når jeg er 12+4.. Det var i utgangspunktet noe tidlig, men pga historien min med å miste har jeg nok godt av å prate med noen.. Det var de på helsestasjonen helt enig i! :)

Endret av LykKeFisK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med dere litt her jeg jenter ;) Har egenberegnet termin 8 Januar, er 9+2. Så det kan vel egentlig plutselig bli Desember istedenfor. Spennende å høre at mange av dere har vært på kontroller og fått vite kjønn etc. Jeg har mistet en gang tidligere, men kommet lenger nå enn sist, så håper den holder seg godt fast :) Tidlig UL er bestilt bare fordi jeg er så nervøs for om hjertet er som det skal. :) Nervepirrende måneder foran oss synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Må spørre dere jenter. Skal dere ha med dere kjæresten på jordmor time eller går dere alene ?

Helt nytt for meg dette så greit å høre hva som er vanlig! :)

Jeg skal ha ham med denne gangen:) første kontroll hos legen var han ikke med på,-noe vi begge angrer på. Fikk høre hjertelyden, noe som var veldig spesielt og fikk det hele til å bli mer virkelig. Det er ikke sikkert at en hører hjertelyden så tidlig, men for sikkerhets skyld vil jeg anbefale å ha ham med:) jeg tror det gjør det hele mer virkelig for dem også.
Takk for svar! :) Da tror jeg at min samboer også skal være med hvis vi kanskje får høre hjertelyden. :)

Kanskje det blir mer virkelig for oss begge at vi skal få en liten en,enda ikke gått opp for oss selvom vi har sett den lille på ultralyd 2 ganger. Hehe

Hehe,den ser jeg! Men alle monner drar;) vi skal på UL neste onsdag,så da bør det bli helt virkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag!!! En milepæl jeg har sett frem til lenge!! Kjenner livmor stikker opp nå. Så ikke mulig å skjule det så mye lenger. Prøver meg i alle fall 1-2 uker til ;) I alle fall på jobb.

 

Ang lege: mannen har vært med (og blir med) på UL. Trenger at han henter og kjører ;) Og godt å være to om "nyheter" og annen info. Pga ivf har det blitt en del. Ikke flau for å si det sånn! Til lege/ jordmor drar jeg alene, tenker jeg.

 

Nyt graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som optimist her, pga ICSI har det blitt en del ul her (eller 2 hittil) og det har mannen vært med på, men legetimer drar jeg på alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ultralyd hos Mortensen, det var en stor opplevelse<3 fikk se en liten og fin krabat! Alt var bra, og jeg ble satt frem to dager, til 19 desember:-) Fantastisk å faktisk se at den lille var så fin og at alt var i orden!

 

Det gledes i heimen, og det feires med fajitas!:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) så bra gravid hanne! Gleder meg mye til min time hos ham på tirsdag :-D Hørte nettopp på hjertelyden med dopleren, 164 slag i min. Fikk til å ta opp samtidig til facebook chaten med samboer så da får han også høre :-D

 

 

Ser på fødeavdelingen på fem nå og typen til hun ene er en skikkelig ufølsom idiot. Spør henne om hun ikke tåler smerter fordi hun fikk noe smertestillende og sier at det er hennes feil at det tar så lang tid fordi hun lå seg ned å slappet av i sengen i 2 timer. Jeg er helt satt ut. Hadde klikket på typen hvis han hadde sagt slike ting til meg på den måten han løken gjorde. Flau hadde jeg vært også over at det kom på tv. Spent på å se om han er like teit resten av fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor i dag. Er bare 12+1, men de vil visst ha oss inn så tidlig så mulig(?). Jeg er andregangsfødende med et problemfritt svangerskap bak meg, men det er tydelig forskjellige rutiner her i landet. Jordmoren min var helt fantastisk! Var der inne i en time og femten minutter, en veldig god samtale og jeg fikk også høre hjertelyden! Da gikk det virkelig opp for meg at jeg er gravid, da jeg ikke har følt meg så gravid de siste to ukene. Har heller ikke vært på tidlig ul, så var fantastisk å høre hjerte som slo ❤️ Hun spurte meg i tillegg hvor jeg ville ha oul, så jeg fikk velge et sted som jeg har hørt er veldig bra. Jeg hadde trodd oul ble på sykehuset, men er visst valgfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på ul igjen.. Ble målt til 10+5 i dag, så den lille vokser og trives :)

Ble så utrolig glad når alt var ok, har bekymret meg veldig den siste uka...

Nå skal jeg kose meg noen dager før bekymringen slår til igjen ;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som sliter med å holde svangerskapet hemmelig? Har sagt det til mine beste venninner, selv om mannen min og jeg var enige om å holde tett fra til 12 uker. Det er halvannen uke til. Kanskje det er fordi vi har prøvd så lenge. Sist var det litt koselig å ha en hemmelighet sammen.

 

Og når det gjelder vekt: tørr ikke veie meg, men er merkbart tjukkere, og var ikke noen sulfide fra før, heller. Sulten hele tida, og nekter meg ingenting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer :-) turte endelig og hoppe inn på forumene her igjen :-)

Starter er 13.6 idag og vært å sett en liten aktiv krabat i magen.

termin 7 des ifølge menstermin.

klarer ikke å skjule magen lenger og konstantert bekkenløsning idag..... ser for meg ett laaaaangt halvår før den lille kommer.

noen som kan føre meg opp på terminlisten? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endrer terminen min etter tidlig ul :)

 

1.

 

2. Apex, Madde86

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar, Lavendel2805

 

7.

 

8. Julie10

 

9. Corneliuss

 

10. Susanne94

 

11. Goodiegoodie:)

 

12. Perler, Alenemamma_

 

13. bleach, Hannasbananas

 

14. Lykkelita=), Juli11+Des14

 

15. Mollabell, Lillaura

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30, LykkeMi, lille_trille_bolle

 

17.

 

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth, PetitAnge

 

19. puselurka, Oslo82, akilles , Lykkeliiten

 

20.Optimist78, granatepler, cooper, BeBoo

 

21. Capricorn82, Mamma til Em, Gravid-Hanne <3

 

22. Gutt10, Caaath_, RitaS, Slund

 

23. Melis84

 

24. frøken01

 

25. Sienna85

 

26.

 

27. LykkeFisk, EleResa

 

28.

 

29. HoneyBooBoo

 

30. FrkFreidig, Frk.Freken

 

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heii .. vet ikke om jeg har presentert meg her før :) er 30 år å har to barn fra før på 10 og 7 år, hadde en Sa/Ma i jan-14 å er nå gravid på nytt med termin 25 desember. Hadde min første jordmortime mandag 2 juni wee spennende og første Ul tirsdag 3 juni uke 10+6 og det som skulle bli vårt siste barn, ser ut til å bli våre 2 siste barn :) riimelig sjokka kan du si. Skal i ny ul om 3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen MammaJW! Gratulerer! Dobbel lykke - er det ikke det man sier? :D Veldig kjekt med såppas store storesøsken når det kommer to i slengen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen MammaJW! Gratulerer! Dobbel lykke - er det ikke det man sier? :D Veldig kjekt med såppas store storesøsken når det kommer to i slengen da

:D

Jaa veldi kjekt .. ikke helt gått opp for meg enda .. :) gleder mg til ny ul om 3 uker :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører egentlig til på januar siden,men tror jeg ender her til slutt. Skal på tidlig ul om 6dager. Terminen er nå 3 januar men pleier å få noen dager før. Er forresten gammelt brukernavn.er nå 30 år og venter nr 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært ute å kjøpt gravid-bilbelte :)

Forstår det slik at det ikke har noen stor sikkerhetsmessig effekt, men har lest at det kan lette kvalmen ved at det tar bort beltet slik at det ikke presser på magen på samme måte..håper inderlig at det stemmer for vi skal kjøre 50mil i morgen og jeg er maks kvalm og kaster opp i ett sett om dagen..;)

Tipper jeg kommer til å oppleve bra med bilsyke!

Har kjøpt seaband som jeg kommer til bruke i tillegg..kjøpte gravicon som jeg også tenkte å hive innpå men siden jeg går på hormoner er både jeg og legen usikker på om de kan kombineres..:/

Jaja, blir nok tidenes tur! ;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i orden med lillefisen i magen!!! Sprella, pilla seg i nesen og sutta på tommelen. Fikk høre hjertelyd, og da måtte jeg gråte en skvett!!! 12+1 i dag, termin den 17. des! ALT BRA!!! Har kjøpt en sparkebukse. Føler at nå er det lov å glede seg l :tommelopp:  :kaklehone:  :hjertesmil:  :pls:  :shoppe:  :strix:  Muntligeksamen i morgen, men hvem bryr seg om sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører egentlig til på januar siden,men tror jeg ender her til slutt. Skal på tidlig ul om 6dager. Terminen er nå 3 januar men pleier å få noen dager før. Er forresten gammelt brukernavn.er nå 30 år og venter nr 6 :)

Nr. 6?? wow, DET er imponerende!! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye!:)

Sallyroyal: ååh,så gode nyheter! Jeg gleder meg ekstra til ul når jeg leser sånt. Tenk at noe så lite kan gjøre så mange "sprell":))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nyheten delt med familien...endelig!  :duskedame: Sendte dem et bilde som jeg fikk på UL og skrev her er vår lille hemmelighet. Og i dag har jeg innvistert i min første mammabukse *helt fantastisk* og kjøpt to helt hvite bodyer til nurket. 

Fortsatt ikke helt gått opp for meg at det vokser noe i magen min :) er det flere som har det sånn? 

 

Endret av lille_trille_bolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er oddsen at du nevner det a VE-G. Jeg måtte søke på nett idag Pga mye press i magen og stråler ut i underlivet, og litt i rygg. Kan det være det eller er det noe helt annet? Hva sier du er kynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Skulle akkurat til å spørre om kynnere! Har hatt det noen morgener , men idag har jeg hatt en del på dagtid også. Syntes det er veldig tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...