Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

 

Vondt i symfysen og korsryggen. Syns det er i tidligste laget, men har gått og stått veldig mye i helga, så satser på at det roer seg med litt mindre aktivitet. Duo og ul i morgen... Grugleder meg. Er 11+3. Er det da duket for innvendig el utvendig ul, og får man svaret på duotesten umiddelbart?

Hvis blodprøvene allerede er analysert vil du få svar mens du er der, og en vurdering av risiko. Lykke til!! :)

Har ikke tatt noen blodprøver enda, tenkte kanskje de tar dem der i morgen? Vikaren for fastlegen min er ikke akkurat noe fantom på informasjon. Får ta det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk tilsendt brev med informasjon og rekvisisjon til blodprøvene - disse analyseres bare noen få plasser i landet så de måtte for min del sendes til Trondheim. Går sikkert fint å ta blodprøvene i dag, men da får du nok dessverre vente litt på det fullstendige svaret.. Uansett er UL en veldig stor del av undersøkelsen, så en god UL er et veldig godt tegn!

Lykke til, håper det blir en fin opplevelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello damer :)

 

Nå tenkte jeg å fylle inn etter å ha vært på ultralyd. Flinkeste Martin lundring på Jessheim. Alt sto veldig bra til. Han kunne ikke vært mer fornøyd. Har alt på CD av bilder og video. Han kunne si med 90% sikkerhet at det kommer ei lita prinsesse :D er 13+3 idag! Håper alle har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var ultralyd overstått for min del også. Mine egne beregninger stemte på en prikk, så jeg er virkelig 11+3. Tok blodprøven også, men basert på ul sa jordmor at det ikke er stor sannsynlighet for trisomi. Skal tilbake neste uke uansett for å få svar på blodprøven og ta ny ul. Ble så rørt av å se den lille skapningen på 4.7 cm! Kjenner skikkelig morsfølelse for lille nurket! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello damer :)

 

Nå tenkte jeg å fylle inn etter å ha vært på ultralyd. Flinkeste Martin lundring på Jessheim. Alt sto veldig bra til. Han kunne ikke vært mer fornøyd. Har alt på CD av bilder og video. Han kunne si med 90% sikkerhet at det kommer ei lita prinsesse :D er 13+3 idag! Håper alle har hatt en fin dag :)

 

Ååå så koselig med en liten prinsesse:) jeg vil også vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ultralyd i kveld :-) det gikk kjempe bra. De hadde ikke registrert timen min av en eller annen grunn, men fikk likevel komme inn. Mortensen var veldig hyggelig og forklarte alt veldig nøye. Babyen så perfekt ut, alle mål var normale, og den beveget seg mye. Han satt meg frem 3 dager. Det ble jeg også forrige ultralyd, så da stoler jeg på at det stemmer. Er da 12+4 i dag :-D må tilbake igjen i morgen å få bildene over på minnepenn da han ikke lenger kunne sende via e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg turde ikke å spørre heller ;-) vi fikk se babyen nedenfra og opp i skrittet, men klarte ikke å se noe selv. Skjønner ikke hvordan de i det hele tatt klarer å tyde alt de ser. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt Sienna :) du er vel akkurat sånn at de ikke tør å si noe enda tenker jeg. Fikk se flere ganger at det tyder på jente her. Ikke noe mellom beina ihvertfall. Så det klart å tydelig flere ganger :) får

Nok vite neste gang om du vil vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde litt lyst på en ultralyd etter uke 14 for å se om vi ikke kunne fått sett kjønn, men da jeg nevnte det så vidt for samboer i går, ble jeg kraftig nedstemt fordi det er så dyrt med disse private ultralydene, og at vi heller kunne vente på ordinær ultralyd. Men det er jo så leeeenge til! 5 uker og 5 dager til. hehe.

 

Får se om jeg får ham på gli seinere, eller om jeg rett og slett bare må være tålmodig. Før eller siden får vi jo vite det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Sienna85!! Har heiet på deg fra sidelinjen :)

 

Har også blitt målt til 2-3 dager lenger enn "EL". Men som ivf vet jeg på timen når den var ;) Gøy at de vokser!!

 

Endelig 13+0 og 2. trimester!! Kommer nok til å telle uker og dager til OUL uke 18+1 :) Så er det ferie og jeg håper flyyyyyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner veldig lite i magen, kun hvis jeg nyser, da stikker det så jeg må krøke meg sammen og si au høyt til meg selv. Ikke hatt noe murringer underveis heller. Litt rart i grunn, men vet jo at alt er i sin skjønneste orden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Sienna85!! Har heiet på deg fra sidelinjen :)

 

Har også blitt målt til 2-3 dager lenger enn "EL". Men som ivf vet jeg på timen når den var ;) Gøy at de vokser!!

 

Endelig 13+0 og 2. trimester!! Kommer nok til å telle uker og dager til OUL uke 18+1 :) Så er det ferie og jeg håper flyyyyyr!

Så snilt av deg å heie på meg :-D ja er veldig kjekt at de vokser litt fortere så man blir satt frem og ikke tilbake ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at livmoren virkelig strammer seg innimellom, ganske ubehagelig egentlig. Blir helt hard før jeg tilslutt "slapper" av igjen.. Noen flere som har slike "kynnere"? Jeg er 15+1 i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :) Er ny i gruppen her. Har frem til i dag vært i novembergruppen både her og på facebook, men OUL viste noe helt annet en novemberbaby. Ble flyttet fra 14. november til 04. desember, altså 3 uker! :-O Men ellers frisk og fin baby, så nå håper jeg at jeg kan få bli i gruppen her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deg frøken01? :-) og velkommen til deg ine91 :-) litt kjedelig å bli satt så langt tilbake da, men bra alt ser bra ut :-) får du ny OUL nå da? Må vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Ine91 :goodbye:

 

UL vel overstått, og alt så helt fint ut! :duskedame: En aktiv liten krabat, -vist i både 2D, 3D og 4D. Fantastisk!:)

Ble satt tilbake fem dager, så nå er terminen foreløpig 29.12. Forhåpentligvis blir det fremdeles en desemberbaby :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært på ul i dag, 11+ 3 :)

Vi fikk se en liten baby som turnet litt for oss, og som så helt frisk og fin ut!! :D <3

Lykke på jord! Nå har vi vært så vågale at vi har spredt det glade budskap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så bra at alle har så fine ultralyd opplevelser :-D :-D

 

Jeg er skikkelig uggen nå. Skal ikke dette ta slutt snart. Ganske sikker på at hvis jeg går ut på toalettet nå så spyr jeg :-(

 

Lurer litt på når jeg skal fortelle det til de på jobben. Burde kanskje tatt det før alle forsvant på ferie. Og at de da skjønner det hvis jeg plutselig skulle bli så dårlig at jeg ble sykemeldt eller noe. Da har de liksom vært klar over at slikt kan skje og jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det ganske tidlig til sjefen, men har ikke sagt noe til de andre.. Hvis alt ser bra ut på neste ul (12+3)

tror jeg jeg stikker innom en tur og forteller den store nyheten! Har noe dårlig samvittighet selv, for jeg har nå vært sykemeldt i ca en mnd. Men når alt kommer til stykket setter jeg graviditeten veldig høyt og når legen anbefaler meg å være hjemme å slappe av er det ikke særlig fristende å trosse det..Nå er ikke akkurat formen slik at jeg har mye å bidra med heller, men håper at det bedrer seg når kvalme, oppkast og trøtthet blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på når jeg skal si det på jobben. Neste uke er siste gang jeg ser sjefen før august pga ferieavvikling. Han bør nesten få vite det før den tid,men resten trenger ikke vite det så tidlig:) jordmor mente forresten at det ikke var noen fare med å fortelle det videre når UL viste en levende baby etter uke 9:) (hvis

Det er risikoen for spontanabort som avgjør da). Storebror har ønsket seg søsken til bursdag eller jul i mange år,så han skal få den glade beskjeden på bursdagen i neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...