Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Det må vi gjøre :)

 

Lurer på om det er noen flere av dere som er plaget med løs mage? Helt siden dagen før første positive test har jeg hatt skikkelig magekramper og kun løs mage. Selvsagt litt av og på. Men siden i går ettermiddag jeg konstant hatt murring følget opp av knip som gjør at jeg må legge meg ned pp gulvet. I natt har jeg ikke sovet- kun hatt denne ubehagelige følelsen i magen.

 

Og jeg er engstelig. Så redd for at dette skyldes bebien

 

Jeg kan plutselig få en følelse av at "nå må jeg komme meg på toalettet ellers går det galt!!".. Ikke morsomt når jeg ikke er hjemme og må gjøre mitt fornødne på skolen eller hos ei venninne.. Høres jo ut som om at rumpa mi eksploderer. Blæh!!

 

I dag skulle vi ut på første seilturen for sesongen, yr sa det skulle bli knallvær, samme med "været" på iphonen.. Vel ute på båtbrygga begynner det å buldre og blekksvarte skyer rullet over himmelen.. Regnet begynte å pøse og der gikk den båtturen i vasken.. Men vi fikk i allefall på kalesjen som er nypreparert og ladet det utladede batteriet så da blir det kanskje båttur i morgen.. :) Hva har dere gjort i dag da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen flere som føler at kvalmen har eskalert? Jeg var "litt kvalm" i starten, sånn av og til ila dagen. Nå er jeg kvalm hele tiden. Nå har jeg veeeldig mye stress med eksamensperioden (tenkte det var sinnsykt lurt å ta 50 poeng på 1 semester, og flink pikesyndromet har bare fått legeerklæring på en muntilgeksamen), så jeg vet ikke hvor mye dette spiller inn på kvalmen. Samtidig har jeg fått en del hjertebank, og jeg sover sinnsykt dårlig pga 4-5 tisseturer hver natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen avtatt litt..men da tok bekkendriten over. Hadde ikke noe trøbbel med bekkenet sist, men nå er det ikke bra. Fikk henvisning til fysio av legen i går, men om det da er gratis???? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 13 uker i dag, 12+0. Så da skal jeg vel over i 2. trimester, sammen med MinStørsteDrømBlirSann :) Men kommer nok til å komme innom her frem til alle er over i samme gruppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er også 13 uker i dag, 12+0. Så da skal jeg vel over i 2. trimester, sammen med MinStørsteDrømBlirSann :) Men kommer nok til å komme innom her frem til alle er over i samme gruppen :D[/quote

] du går ikke over i 2 trimester ennå . Er litt forskjellig på når i følge forskjellige terminforum. Men det variere fra 13+0 til 14+0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14+3 i dag, og kvalmen har tatt seg opp igjen de siste dagene. Sikkert fordi det er langfri, jeg har stort sett kun vært dårlig i helgene og på rød-dagene så langt, heldigvis :) 
Men når det gjelder bekkenet, hvordan føles det med "bekkendritt" som du kaller det mollabell? :P  
Jeg føler jeg har gangsperre når jeg går, som om jeg har løpt langt\trent hardt. Bare at jeg absolutt ikke har gjort noen av delene. Kan dette ha noe med bekkenet å gjøre tror dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, så en uke for tidlig jeg da... Velvel, sånn går det - meldt meg inn i 2. trimester så det får bare stå til en uke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyttet etter hjertelyden i sted og fant den ikke :-( la meg til å sove i noen timer og var spreng tissetrengt da jeg våknet. Prøvde igjen da og fant hjertelyden med en gang :-) så full blære hjelper visst veldig, bare et tips :-) utrolig godt det er fri i morgen. Lurer på om jeg skal kjøpe meg noe smågodt å se en film i kveld :-) hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsette å lese til siste eksamen og besøke et vennepar av oss som har kjøpt seg leilighet :) Har deilig vær i dag, har vært masse ute, dog med nesa i ei kjip bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg i 2 trimester imorgen ? Eller er det fremdeles en uke eller to til?

Imorgen er jeg 13+0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14+3 i dag, og kvalmen har tatt seg opp igjen de siste dagene. Sikkert fordi det er langfri, jeg har stort sett kun vært dårlig i helgene og på rød-dagene så langt, heldigvis :) 

Men når det gjelder bekkenet, hvordan føles det med "bekkendritt" som du kaller det mollabell? :P  

Jeg føler jeg har gangsperre når jeg går, som om jeg har løpt langt\trent hardt. Bare at jeg absolutt ikke har gjort noen av delene. Kan dette ha noe med bekkenet å gjøre tror dere? 

Jeg har vondt i korsryggen, er som et belte over hele, litt sånn som du beskriver  ned i rompa og låra...som gangsperre (en veldig vond en) også har jeg vondt forann på låra. Trodde først at det ikke var noe med bekkene, siden jeg ikke hadde vondt forann i skambeinet, men det trengte man vist ikke i følge legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 14+3 i dag, og kvalmen har tatt seg opp igjen de siste dagene. Sikkert fordi det er langfri, jeg har stort sett kun vært dårlig i helgene og på rød-dagene så langt, heldigvis :)

Men når det gjelder bekkenet, hvordan føles det med "bekkendritt" som du kaller det mollabell? :P

Jeg føler jeg har gangsperre når jeg går, som om jeg har løpt langt\trent hardt. Bare at jeg absolutt ikke har gjort noen av delene. Kan dette ha noe med bekkenet å gjøre tror dere?

Jeg har vondt i korsryggen, er som et belte over hele, litt sånn som du beskriver ned i rompa og låra...som gangsperre (en veldig vond en) også har jeg vondt forann på låra. Trodde først at det ikke var noe med bekkene, siden jeg ikke hadde vondt forann i skambeinet, men det trengte man vist ikke i følge legen.
Jeg sutret til mannen idag og om vondt i korsryggen. Har kommet idag. Er vondt uansett om jeg sitter, ligger på rygg eller siden :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg i 2 trimester imorgen ? Eller er det fremdeles en uke eller to til?

Imorgen er jeg 13+0 :)

Tamtam :hoho:  da er du i 2 trimester :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Er jeg i 2 trimester imorgen ? Eller er det fremdeles en uke eller to til?

Imorgen er jeg 13+0 :)

Tamtam :hoho: da er du i 2 trimester :icon_lol:
Hurra :D men appen følger meg ikke over til

2 trimester før om en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 14+3 i dag, og kvalmen har tatt seg opp igjen de siste dagene. Sikkert fordi det er langfri, jeg har stort sett kun vært dårlig i helgene og på rød-dagene så langt, heldigvis :)

Men når det gjelder bekkenet, hvordan føles det med "bekkendritt" som du kaller det mollabell? :P

Jeg føler jeg har gangsperre når jeg går, som om jeg har løpt langt\trent hardt. Bare at jeg absolutt ikke har gjort noen av delene. Kan dette ha noe med bekkenet å gjøre tror dere?

Jeg har vondt i korsryggen, er som et belte over hele, litt sånn som du beskriver ned i rompa og låra...som gangsperre (en veldig vond en) også har jeg vondt forann på låra. Trodde først at det ikke var noe med bekkene, siden jeg ikke hadde vondt forann i skambeinet, men det trengte man vist ikke i følge legen.
Jeg sutret til mannen idag og om vondt i korsryggen. Har kommet idag. Er vondt uansett om jeg sitter, ligger på rygg eller siden :(

 

Kom deg til lege du også og få deg en henvisning til fysio. Legen sa at det var ikke sikkert det var bekken løsning, men bekkenLÅSning. Det gikk vist ann å fikse på. (krysser fingrene for den)

Hos meg blir det ekstra vondt når jeg reiser meg etter å ha sittet lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er jeg i 2 trimester imorgen ? Eller er det fremdeles en uke eller to til?

Imorgen er jeg 13+0 :)

Tamtam :hoho: da er du i 2 trimester :icon_lol:
Hurra :D men appen følger meg ikke over til

2 trimester før om en uke :)

 

Nei, de appene lever sitt eget liv..den ene jeg har mente jeg var i 2 tri. i når jeg var 12-1 mens en annen sa i 14-0. Grattis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 2 trimester er fra 13- eller 14+0, men er litt usikker :-)

 

Jeg har vært litt fra meg og skulle på ultralyd på tirsdag, Fordi jeg absolutt ikke fant hjertelyd med dopler. Men den kunne jeg jo bare avbestille :D i går fant jeg endelig verdens beste lyd og senker skuldrene <3 endelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :-) :-) :-)

Jeg hørte hjertelyden senest i går. Skal bli litt godt å gå på ultralyd og vite at vi kommer til å se en levende baby, men litt nervøs er jeg likevel. Håper bare alt ser bra ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg er 14+3 i dag, og kvalmen har tatt seg opp igjen de siste dagene. Sikkert fordi det er langfri, jeg har stort sett kun vært dårlig i helgene og på rød-dagene så langt, heldigvis :)

Men når det gjelder bekkenet, hvordan føles det med "bekkendritt" som du kaller det mollabell? :P

Jeg føler jeg har gangsperre når jeg går, som om jeg har løpt langt\trent hardt. Bare at jeg absolutt ikke har gjort noen av delene. Kan dette ha noe med bekkenet å gjøre tror dere?

Jeg har vondt i korsryggen, er som et belte over hele, litt sånn som du beskriver ned i rompa og låra...som gangsperre (en veldig vond en) også har jeg vondt forann på låra. Trodde først at det ikke var noe med bekkene, siden jeg ikke hadde vondt forann i skambeinet, men det trengte man vist ikke i følge legen.
Jeg sutret til mannen idag og om vondt i korsryggen. Har kommet idag. Er vondt uansett om jeg sitter, ligger på rygg eller siden :(

Kom deg til lege du også og få deg en henvisning til fysio. Legen sa at det var ikke sikkert det var bekken løsning, men bekkenLÅSning. Det gikk vist ann å fikse på. (krysser fingrene for den)

Hos meg blir det ekstra vondt når jeg reiser meg etter å ha sittet lenge.

Måtte stå opp i natt for å ta smertestillende :-O

 

Kan jordmor henvise til fysio også? Skal til hun imorgen . Legen har jeg egentlig ikke time hos før i september :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i symfysen og korsryggen. Syns det er i tidligste laget, men har gått og stått veldig mye i helga, så satser på at det roer seg med litt mindre aktivitet. Duo og ul i morgen... Grugleder meg. Er 11+3. Er det da duket for innvendig el utvendig ul, og får man svaret på duotesten umiddelbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Endrer terminen min etter tidlig ul :)

 

1.

 

2. Apex, Madde86

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma.

 

5.

 

6. Babyklar, Lavendel2805

 

7.

 

8. Julie10

 

9. Corneliuss

 

10. Susanne94

 

11. Goodiegoodie:)

 

12. Perler, Alenemamma_

 

13. bleach, Hannasbananas

 

14. Lykkelita=), Juli11+Des14

 

15. Mollabell, Lillaura

 

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30, LykkeMi, lille_trille_bolle

 

17. SallyRoyal

 

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth, PetitAnge

 

19. puselurka, Oslo82, akilles , Lykkeliiten

 

20.Optimist78, granatepler, cooper, BeBoo

 

21. Capricorn82, Mamma til Em, Gravid-Hanne <3

 

22. Gutt10, Caaath_, RitaS, Slund

 

23. Melis84

 

24. frøken01

 

25. Sienna85

 

26.

 

27. LykkeFisk, EleResa

 

28.

 

29. HoneyBooBoo

 

30. FrkFreidig, Frk.Freken

 

31.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg er 14+3 i dag, og kvalmen har tatt seg opp igjen de siste dagene. Sikkert fordi det er langfri, jeg har stort sett kun vært dårlig i helgene og på rød-dagene så langt, heldigvis :)

Men når det gjelder bekkenet, hvordan føles det med "bekkendritt" som du kaller det mollabell? :P

Jeg føler jeg har gangsperre når jeg går, som om jeg har løpt langt\trent hardt. Bare at jeg absolutt ikke har gjort noen av delene. Kan dette ha noe med bekkenet å gjøre tror dere?

Jeg har vondt i korsryggen, er som et belte over hele, litt sånn som du beskriver ned i rompa og låra...som gangsperre (en veldig vond en) også har jeg vondt forann på låra. Trodde først at det ikke var noe med bekkene, siden jeg ikke hadde vondt forann i skambeinet, men det trengte man vist ikke i følge legen.
Jeg sutret til mannen idag og om vondt i korsryggen. Har kommet idag. Er vondt uansett om jeg sitter, ligger på rygg eller siden :(
Kom deg til lege du også og få deg en henvisning til fysio. Legen sa at det var ikke sikkert det var bekken løsning, men bekkenLÅSning. Det gikk vist ann å fikse på. (krysser fingrene for den)

Hos meg blir det ekstra vondt når jeg reiser meg etter å ha sittet lenge.

Måtte stå opp i natt for å ta smertestillende :-O

 

Kan jordmor henvise til fysio også? Skal til hun imorgen . Legen har jeg egentlig ikke time hos før i september :(

 

Hmm, skal ikke si det med 100% sikkerhet, men er rimelig sikker på at det kun er legen som kan henvise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i symfysen og korsryggen. Syns det er i tidligste laget, men har gått og stått veldig mye i helga, så satser på at det roer seg med litt mindre aktivitet. Duo og ul i morgen... Grugleder meg. Er 11+3. Er det da duket for innvendig el utvendig ul, og får man svaret på duotesten umiddelbart?

Hvis blodprøvene allerede er analysert vil du få svar mens du er der, og en vurdering av risiko. Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...