Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

A_87: Jeg har tre mammabukser fra HM, de er veldig behagelige! Prøvde en bare for tull for, tja, over en måned siden, men har ikke hatt på meg noe annet etterpå! Kunne sikkert brukt de vanlige buksene mine ennå, men hvorfor ha det ubehagelig ... De jeg har kjøpt er i str 36, og jeg er vel en 36 til vanlig også (pleier ikke å kjøpe bukser på HM). Litt lange i bena, men jeg er ikke så høy heller. :) Veldig elastisk og god rundt magen! Trodde ikke den strikken ville holde seg oppe så tidlig som jeg begynte å gå med dem, men de sitter kjempegodt, og enda er det plass til myyye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidbukser er digg! Strammer ikke over magen og du slapper av mer.

Tights er bare kjempedigg. I forhånd til vanlig tights så ruller den ikke ned under magen eller sagger.

 

Om du er usikker på kjøp så anbefaler jeg å prøve. Tro meg du får ikke lyst til å ta dem av igjen ;)

 

Da har jeg baket to kaker og jeg må si det ikke er behagelig å stå så lenge rett opp og ned med bekkenløsning, men nå ligger jeg velfortjent på sofaen og slapper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte både gravidbukser og -tights på h&m, eneste butikk med mammatøy her i byen. Tightsen har samme prisipp som buksene, med lav skjæring og mer tøyelig stoff øverst. Foreløpig bretter jeg ned øverste del på tightsen. Hater alt som strammer på magen, så ikke sjans til å gå med vanlige bukser her. 

 

God tur til syden Vaskedama :) 

 

Og god 17.mai til alle andre! Vi hopper over styr og kaos i byen og har invitert noen venner på besøk hit i stedet. Får vondt i bekkenet av å stå lenge ved kjøkkenbenken, så har valgt vekk kake og heller kjøpt litt ekstra fin is :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagen til alle :)

 

Høres ut som gravidbukser er verdt å kjøpe, så da skal jeg dra å prøve + kjøpe når jeg får "ånden" over meg :)

Selv om jeg fortsatt passer buksene mine, er de stramme og ei bretter seg nedover og når jeg må ofte på do, er det ekstra ubehagelig med en bukse som strammer! Går mye i tights for tiden :)

 

Var i tvil i går om jeg skulle ha på meg bunaden i dag, pga selv om det gikk helt fint å få den på, satt den ikke som støpt sånn som i fjor, men siden det er så sjelden jeg går i bunad, valgte jeg å ha den på selv om den ikke satt perfekt, elsker å gå i bunad, men det er også herlig å få den av seg siden det er ett såpass varmt plagg :) I dag har vi vært på koselig frokost, vandret litt i byen, spist is og sett på russetoget. Selv om vi har gangavstand til sentrum, orker jeg ikke se borgertoget pga det frister ikke å stå ute i bunad og fryse, så det var godt å komme hjem og slappe av litt, ikke minst ta på seg tights og deilige klær :) Skal kose meg senere med fotbad og en kopp te :) I dag har jeg studiefri og det er deilig, men i morgen skal jeg øve til eksamen første del av dagen!

 

Forresten: I dag kom jeg på at den ostekaka jeg spiste inneholdt blåbær fra polen og jordbær fra Nederland. Jeg vet ikke om venninna mi som har bakt kaka har skyllet bærene, så da jeg kom på dette fikk jeg fnatt. Er jo ikke noe å gjøre med det, spist er spist. Har jeg gjort noe ille? Tenker på mini og de rådene om at bær skal skylles! :(

 

girasol: Høres deilig ut å hoppe over styr og kaos i byen :) Jeg og kjæresten var en tur i byen, men vi blir begge kokte i hodet av å gå i folkemengder over lang tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men nå må jeg bare ha ut litt gørr......

Vi bor på ett lite småbruk, her eier sambo en låve, ett hus som bestemora hans bor i( som vi forøvrig sksl flytte inn i før knerten kommer) og ett lite hus til. På nabo tomta bor SVIGERMONSTER!!!!!!!!! Og hun er så plagsom atte nå klikker det oppi hode mitt....hurra for hormoner....

 

ikke nok med atte hun vær dag MÅ sitte på med gubben til jobb ( de har delvis samme vei) dette er noe som irriterer meg, hun har jo en mann som går hjemme vær dag, han ka da vell kjøre han!!!!!!

 

Men, jeg har en hund. Han står ute i langt bånd.. med tilgang på mat og vann. Jeg sykler med han for han er så sterk så orker ikke gå med denna magan :-P Svigermonster mor skal på død å liv gå rundt låven vær med denna bikja mi.... bare for å irritere meg er jeg sikker på! Det er en jakt hund og han trenger ordentlig mosjon.. ikke bare gå 20 skritt... det ender med atte han står igjen å trasser etter den lille liksom turen..................

 

takk for tømming!! :)

 

Anonymous poster hash: 0bb8a...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten: I dag kom jeg på at den ostekaka jeg spiste inneholdt blåbær fra polen og jordbær fra Nederland. Jeg vet ikke om venninna mi som har bakt kaka har skyllet bærene, så da jeg kom på dette fikk jeg fnatt. Er jo ikke noe å gjøre med det, spist er spist. Har jeg gjort noe ille? Tenker på mini og de rådene om at bær skal skylles! :(

 

Du ... spist er spist, slapp HELT av. Sånne kjøpebær er vel ofte vasket også, i hvert fall de som er innpakket. Tror neppe venninnen din hadde brukt dem i kake om det var jordrester på dem, i hvert fall. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at bærene var vasket, enten av venninna mi eller av "produsentene", eller kanskje begge. Fikk fnatt da jeg kom på dette med bærene. Er jo ikke sikkert man ser om det er ørsmå jordrester på dem. Kanskje jeg er overnervøs, men jeg liker å gjøre alt "rett" for å være på den sikre sida. :) Det vil jo helst gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var på ultralyd 23 april og fikk vite at jeg ventet ei lita jente. Alle rundt meg har snakka om at det er gutt, så ble kjempe glad og høre at det var ei jente. Tør forsatt ikke å gå amok på jenteklær, bare meg som er skeptisk?

 

Regna at termin var den 16.sept, fikk nå ny 11.sept :) Er i uke 24 i morra :)

Endret av Millie00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millie00: Gratulere med gjennomført ultralyd :) Vi har ikke kjøpt noe babyutstyr enda, heller ikke klær, men mamma holder på å strikke to to-delte dresser. Vi blir nok å handle litt babyklær når vi skal til Praha i juli. Vi fikk vite at det mest sannsynlig blir ei jente. Vi får i alle fall vite det når vi skal på 3D-ultralyd, for da er jeg i uke 31+1 og da sees det tydeligere.

Har termin 12.september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer millie00! Stas.

Jeg har nå ikke kjøpt så mye enda, men har svigermor og mamma som både strikker rosa og har handlet masse rosa.... Så her blir det en veldig rosa gutt om ul tar feil....

Det eneste jeg har handlet er litt ull undertøy på salg og to vogner😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder innkjøp har jeg til nå bare kjøpt en body med lue og sokker (born 2014) siden det var det første jeg kjøpte til storesøster også.

Kommer ikke til å kjøpe så mye mer enda, annet en nye gulpekluter og sengekant.

 

Det er fordi jeg vet av erfaring at min mor går amok. Mormor er også ivrig og det er noen tanter også.

Jeg har allerede fått vite at mor og mormor tømte kid for lyseblått når det var salg på babyavdelingen. Går også rykter om at det er mye annet som er kjøpt og at hu mor planlegger storshopping på ferie i sommer.

 

Jeg har også noe unisex etter storesøster, så jeg kommer til å vente med å kjøpe til jeg ser hva jeg trenger. Hvem vet om han gulper støtt og stadig og trenger mange skift?

 

Og hvis jeg skal kjøpe noe tror jeg at jeg kjøper i 68 og opp, da familien kjøper 56-62.

 

Hehe. Føler meg ganske heldig med spinnvill familie.

 

 

 

Og jeg var å handlet i går sammen med sambo og fikk ett blodtrykksfall midt i butikken. Avverget å besvime heldigvis.

MEN når jeg får blodtrykksfall trenger jeg noe der og da å spise, så da fant jeg litt forskjellig hurtigvirkende nam, jeg får også en eksplosjon av lyster og da måtte jo jeg handle noe til ALT og selvførgelig tenker jeg førevar og handler inn langtidsvirkende for å fårebygge mot blodtrykksfall.

Utrolig hvor mye rart vi endte opp med. Hehe. Sambo bare rista på hodet der jeg kom med det ene etter det andre og flira "gravide".

Vesla syntes det var stas at mamma ble gravid-gal for det kom så mye spennende og nam i vognen. Rosinene måtte jeg pent dele allerede i bilen. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gravide jenter:) gratulerer med baby i magen! Tenkte jeg ville menge meg litt med dere nå, etter å ha lest litt på siden her i det siste. Det dukker jo stadig opp noen tanker og spørsmål som kan være greit å dele med andre i samme situasjon:) Jeg venter nr2 og har termin 6 sept, da kommer det en liten gutt:)

 

Formen er igrunn bra og jeg er i full jobb men jeg liker meg veldig godt på sofaen når minstemann er i seng..energien er ikke helt som før. Også er igrunn magen blitt ganske så stor! Flere som kommenterer og spør om det bare er et par måneder til termin...ehh nei.. Flere som synes magen sin er stor? Alle er jo forskjellig, og når jeg leser her inne så er det jo noen det også nesten ikke synes på enda, og da blir jo jeg litt stressa på at det er no "galt" med min...hva nå det enn måtte være, men det dukker jo stadig opp nye bekymringer når man er gravid:) ikke gått opp mer enn 3-4 kg, men magen er skikkelig gravid!

 

Jeg er ikke igang med no innkjøp ennå, men titter litt rundt i butikkene. Alt blir litt mer virkelig da:) ønsker meg splitter ny vogn, en emmaljunga. Men min økonomiske mann tipser stadig om finn.no..vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mortilludde: Gratulerer til deg også med graviditeten :) Flott at formen er fin :)

 

Kan ikke påstå at magen min er stor nei. Har gått opp 5 kg, er i uke 24, men er først den siste uka at jeg muligens ser antydning til en ørliten mage. Jeg er høy og ofte får høye personer liten mage siden livmoren kan vokse i høyden, men ingen regel uten unntak. En annen faktor kan være at jeg trener 3-5 ganger i uka og spiser sunt og at magen min var litt trent før jeg ble gravid.

Gravidmager er så ulike, så det har ingen hensikt å sammenlikne seg med andre, kommer an på så mange faktorer. En venninne fortalte at hun hadde en venninne som allerede begynte å få mage i uke 8.

 

Er en ting jeg lurer på: Leste at magemusklene deler seg mellom uke 22 og uke 25. Hvordan vet man om magemusklene har delt seg? Er så nysgjerrig på det. Har merket at jeg er blitt litt svakere i magen i det siste, klarer f.eks. ikke styrkeøvelsen planken like lenge som før og andre bevegelser er ikke like lekende lett som før.

 

I dag har jeg vært ufattelig sulten, føler at noen dager spiser og spiser jeg og blir aldri mett. Til kveldsmat spiste jeg 150 gram bær, paranøtter, en appelsin og noen ss cottage cheese, enda var jeg ikke mett. Kanskje "lille My" stjeler ekstra mye energi for tiden?

 

Noen som vet om det er trygt å spise yoghurt i utlandet? Er det noe man kan se etter for å vite om den er pasteurisert?

 

Nå er det eksamenstid for min del, har eksamen den 12.juni, så jeg øver hver dag med mindre jeg har jobb. Gleder meg skikkelig til eksamensperioden er over, men i motsetning til forrige eksamen, har jeg en god følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min er allerede stor, men veldig "forran".

Ser ikke bakfra at jeg er gravid annet enn på den lekre "gakk gakk"-gangen min som bekkenløsningen gir.

Så for meg stemmer det at det er forskjell på guttemager og jentemager. For med storesøster gikk magen nesten hele veien rundt :)

Gått opp 4-5 kilo og er 23+1.

 

Matvrak ja! I dag har jeg spist non-stop og jeg har fått de blikka fra sambo når jeg satt å krangla med biff-restene som jeg ikke klarte å tygge over (hente bestikk er dumt), så der satt jeg å knurra som en hund mens jeg beit og røska og reiv.

Hadde også sauskjelen mellom beina for å duppe kjøttet.

 

Lo godt da jeg selv kom på hvordan det hele så ut. Gravid jeg? Hehe.

 

 

Tenk jenter, nå er det ikke lenge igjen før dere første bikker over i 3 trimester!

5 uker igjen for meg akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen 😊

Har akkurat spist frukost, fått elste jenta på ungdomsskulen. Minsten har fri og skal kose deg sammen med meg, før guttebursdag med klassen.

Sitter og nyter dei dæilige sparkene i magen :) er ca 24+2 i dag. Formen er for så vidt bra, men blir fort anpusten når eg er ute å går. Og eg har en ubehagelig værk opp i venstre hoft/bakdel... Kjennes litt ut som muskel er betent.

Jordmor om ca 1 uke.

Ut å nyte sola etter en kopp kaffe :)

Fin dag til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen mortilludde! 👍Nyt magen din !! Har stor og fin mage her også.

 

Ser det er flere som har dager som apetitten er STOR! Jeg prøver å spise så normalt for meg som mulig, men kjenner nok at søtsuget er litt større. Bær og nøtter er ikke nok til kvelds for meg, men hiver innpå med det mellom måltider, har en pose nøtter i bilen( kjører mye bil i jobb) .

Hvordan er det med kaffe og dere??

Jeg drikker ca Max 3 kopper pr dag, ca 350ml.

😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen mortilludde :)

 

I dag er jeg 25+0 og jeg ligger på sofaen og kjenner på at lille i magen er veldig aktiv på romstrerings fronten :)

Jeg driver og vasker henger opp og bretter klær osv.

Også skriver jeg liste over hva som skal bli med på utreise på lørdag. Størsta, og jeg skal bli med 10.klasse på avslutningstur til Polen, og Tyskland. Jett om vi gleder oss :) :) Blir spessielt, og få være sammen om dette som blir en sterk tur. Vi skal reise med de hvite bussene, og oppleve mye. Bla konsentrasjonsleirer, saltgruvene, gamle byen i polen, høre et tidsvitne fortelle om sine opplevelser i konsentrasjonsleir, besøke

Stasi fengselet, og tropical island et badeland i Berlin. Med mere.

Vi skal reise med en fantastisk gjeng med mennesker så vi har all grunn til å glede oss vi to som ikke er bereist i det hele tatt.

Blir rart, og dra i fra de tre hjemme da, men vi har godt av dette. Mor,og Datter tid får vi også litt tid til :) Hun har veldig lust at vi skal finne noe spessielt sammen til lille i magen så det må vi ta oss tid til. Når vi står fritt til det ;)

Endret av Lykkebaby♡
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appetitten er til tider ekstrem her også.

Føler jeg da må spise i et!

Og andre dager blir jeg mett før jeg knapt har rørt maten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har egentlig termin 4. oktober, men pga. at jeg sannsynlig skal ta keisersnitt føler jeg meg mest hjemme under septemberbaby :)

Jeg er i uke 21+1 og skal ha jente om de ikke tar feil..... Har ikke klart å holde meg fra å kjøpe inn klær, men prøver å holde meg til nøytrale farger og ikke for mange kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gravide jenter:) gratulerer med baby i magen! Tenkte jeg ville menge meg litt med dere nå, etter å ha lest litt på siden her i det siste. Det dukker jo stadig opp noen tanker og spørsmål som kan være greit å dele med andre i samme situasjon:) Jeg venter nr2 og har termin 6 sept, da kommer det en liten gutt:)

 

Formen er igrunn bra og jeg er i full jobb men jeg liker meg veldig godt på sofaen når minstemann er i seng..energien er ikke helt som før. Også er igrunn magen blitt ganske så stor! Flere som kommenterer og spør om det bare er et par måneder til termin...ehh nei.. Flere som synes magen sin er stor? Alle er jo forskjellig, og når jeg leser her inne så er det jo noen det også nesten ikke synes på enda, og da blir jo jeg litt stressa på at det er no "galt" med min...hva nå det enn måtte være, men det dukker jo stadig opp nye bekymringer når man er gravid:) ikke gått opp mer enn 3-4 kg, men magen er skikkelig gravid!

 

Jeg er ikke igang med no innkjøp ennå, men titter litt rundt i butikkene. Alt blir litt mer virkelig da:) ønsker meg splitter ny vogn, en emmaljunga. Men min økonomiske mann tipser stadig om finn.no..vi får se..

hehe, jeg har også stor mage, er 26 uker til helgen :) Men jeg er nesten like stor som en kollega, og hun skal ha barn i neste mnd :D men så eg jo hun liten å tynn da... Jeg hadde litt ekstra fra før av. Har gått opp 7 kg. Og har skikkelig kulemage :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

Lenge siden jeg har vært inne her nå. Har ikke fått lest gjennom hele tråden...

 

Hvordan går det med dere??

 

Her er vi midt i totalrenoveringen av et gammelt hus. Veldig travelt, og mye å tenke på. Etter en lang dag med jobb og slit havner jeg som regel i sofaen med pcen i fanget, i diverse nettbutikker :D Har allerede begynt på en del av innkjøpene, da vi har mye utgifter nå og fremover, greit å få fordelt det.

Vogna er bestilt :) :) :) og skal hentes i slutten av neste mnd.

 

Har også kjøpt litt klær i størrelse 56. Har fått masse gaver til den lille allerede :) Mange som har strikket tepper og klær. Vognen får vi av mine foreldre, en emmaljunga limited edition :) Har shoppa litt interiørting til barnerommet, en ammepute og en stellematte på nettet. Store prisforskjeller, og man kan spare mye ser jeg.

 

Jeg kjenner jeg er veeeeldig spent, dette er det første barnet vårt, og usikkerheten stiger. Men det skal nok gå bra :) Noen som har kjøpt sånne bøker?? om svangerskap, fødsel og spedbarn?? Kjenner at jeg kanskje hadde følt meg litt "tryggere" om jeg hadde kjøpt en spedbarnsbok, en slags bruksanvisning :D Føler det er så mye jeg kanskje ikke vet...

 

Ellers har jeg søkt arbeidsgiver om permisjon, så det er i boks. Nå gjenstår det bare å søke om foreldrepenger... og det gruer jeg meg til. Jeg blir litt oppgitt av NAV og deres skjemaer... Men finner vel ut av det.

 

Ønsker dere alle en fortsatt (forhåpentligvis) fin graviditet og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

Lenge siden jeg har vært inne her nå. Har ikke fått lest gjennom hele tråden...

 

Hvordan går det med dere??

 

Her er vi midt i totalrenoveringen av et gammelt hus. Veldig travelt, og mye å tenke på. Etter en lang dag med jobb og slit havner jeg som regel i sofaen med pcen i fanget, i diverse nettbutikker :D Har allerede begynt på en del av innkjøpene, da vi har mye utgifter nå og fremover, greit å få fordelt det.

Vogna er bestilt :) :) :) og skal hentes i slutten av neste mnd.

 

Har også kjøpt litt klær i størrelse 56. Har fått masse gaver til den lille allerede :) Mange som har strikket tepper og klær. Vognen får vi av mine foreldre, en emmaljunga limited edition :) Har shoppa litt interiørting til barnerommet, en ammepute og en stellematte på nettet. Store prisforskjeller, og man kan spare mye ser jeg.

 

Jeg kjenner jeg er veeeeldig spent, dette er det første barnet vårt, og usikkerheten stiger. Men det skal nok gå bra :) Noen som har kjøpt sånne bøker?? om svangerskap, fødsel og spedbarn?? Kjenner at jeg kanskje hadde følt meg litt "tryggere" om jeg hadde kjøpt en spedbarnsbok, en slags bruksanvisning :D Føler det er så mye jeg kanskje ikke vet...

 

Ellers har jeg søkt arbeidsgiver om permisjon, så det er i boks. Nå gjenstår det bare å søke om foreldrepenger... og det gruer jeg meg til. Jeg blir litt oppgitt av NAV og deres skjemaer... Men finner vel ut av det.

 

Ønsker dere alle en fortsatt (forhåpentligvis) fin graviditet og god helg :)

Jeg må bare spørre, er den Emmaljunga'en dere bestilte helt svart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O du herlige hetetokt!

Fått det hver kveld nå :/

 

Mini har vært spinnvill i dag og har for første gang sparket mens jeg står. Han har hittil bare sparket når jeg sitter/ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkebaby: Høres ut som en spennende reise du skal på :)

 

Forresten: Når er fristen for å søke foreldrepenger? Tror ikke jeg rekker å gjøre det før eksamen som er 12.juni, ønsker fullt fokus fram mot eksamen.

 

Var på jordmortime i går, jordmorstudent også til stede, så de tok timen sammen, veldig hyggelige begge to :)

I går var jeg i uke 24 og symfyse-fundusmål lå på 22 cm, akkurat på den rød streken. Har skjedd noe drastisk med magen min de siste ukene, begynner å skimte en knøttliten "babykule".

De var imponert over hvor mye jeg trener, men for meg er trening en selvfølge :) Kan merke antydning til kynnere noen ganger på sykkeltime, men da demper jeg bare belastning litt. I går var jeg oppe i 85 % av makspuls og da strammet det seg litt i magen, men det er så greit at kroppen sier fra så vet jeg hva jeg skal forholde meg til :)

 

Er konstant sulten hver dag! Har ett enormt søtsug, men det kan jo ikke etterkommes hele tida. Prøver å holde det til 1-2 ganger i uka. Hjelper ikke å spise frukt, bær eller tørket frukt heller for å dempe søtsuget. Kan heller ikke spise for mye av det da det er proppet med karbohydrater.

 

Uke 24+1 i dag og ser frem til å tre inn i 3.trimester :) Er deilig å kjenne babyspark hver dag, gleder meg til de blir enda mer intense :)

 

Hehe, føler jeg ligger etter med "babyhandling", mange av dere har handlet mye allerede, har ikke handlet noe, får begynne så smått etter eksamen ;)

Vi er imidlertid begynt å "bygge rede", har fått kvittet oss med en del skrot i kjelleren i dag og vi rydder/kaster stadig vekk noe, for det blir ikke akkurat mindre saker når 2 blir 3.

 

Jeg kjenner også på at det er utrolig spennende siden dette er 1.baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...