Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Har en veldig fysisk jobb, kjenner jeg har kynner stort sett hele dagen. Jobber maks av hva jeg klarer, håper bare at det ikke utvikler seg til noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke hvor jeg leste om det med 12 uker og trening med hopp, men skal si fra hvis jeg finner det igjen :) 

 

Vaskedama: Pass på hvis kynnerne blir vonde. Ikke verdt å sette noe på spill! Jeg har også mye kynnere, men de er stort sett ikke vonde. Og ikke knyttet til aktivitet heller. Har en venninne som fødte for tidlig fordi hun pressa seg så på jobb, og det er det ikke verdt spør du meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vonde kynnere, men kjenner jeg er sliten.. Sitter langt inne å redusere aktivitetene. Tenker jo at det er bare 3 uker igjen til ferie, og at det klarer jeg!

 

Men vil jo helst ikke gå i fødsel på veldig lenge ennå, da..

Endret av vaskedama+♂ 09 og 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjalu på alle som har badekar, har bare dusj. Det må være deilig å kunne ta et bad og ligge der med lys og duft og what not i en time hver dag! Ohh! Før neste man kommer her skal det i hvertfall monteres et badekar i huset. :P

Har termin 30.sept så er forberedt på å gå utover i oktober jeg også. Ellers har jeg ingen problemer eller vondt. Kan være plaget med litt kvalme av og til hvis jeg ikke spiser, men det er det. Så jeg syns jeg er heldig i forhold til dere som er plaget med bekkenet, høres ikke ut som en hyggelig opplevelse.

 

Derimot er jeg svær! Bukser som ikke er mammabukser kan jeg bare glemme å dra over knærna.. hehe. Har lagt på meg 14! kg hittil, er 23+4. Føles ut som et veldig høyt tall i forhold til de fleste. Men det er så og si null trening på meg siden jeg ble gravid, en tur på en time i uka. Snart er jeg ferdig med studiene og har lovet megselv å gå tur på 45 min hver dag! Får se hvordan det går :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesunner og ALLE med badekar!

Mor, og de har men, det er ikke det samme å måtte reise ut dit for å bade.

Jeg har sagt til Sambo at til sommeren nå skal/må vi få tak i badebasseng med høye kanter så det går MYE vann oppi. For der har jeg tenkt å bo :) Jeg sliter på varme dager allerede nå, og er 27+1 Hvordan skal dette gå når varmen stiger enda mere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badebasseng høres deilig ut :) 

Vi har badekar også, men har fortsatt ikke prøvd det.. Men har begynt å tenke tanken nå som bekkenet verker. Så langt har jeg brukt en varmepakning, det går litt kjappere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badekar er vidunderlig! Spessielt om man har kranglete bekken.

Har bare dusj og det gjør virkelig ikke samme nytten. I tillegg har vi bare balkong, så noe mer enn et lite plaskebasseng på 1m i diameter til vesla er det ikke plass til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kranglete bekken, og elsker å være vektløs i beroligende passe varmt vann. Bodde mye i badekar i 1.svangerskap, og savner det stort nå.

Kansje jeg får ta meg feriedager hos Mor og Far når de er på ferie. Benytte badekaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff i går, og spessielt i dag har jeg våre så ufattelig sliten. Som om lufta bare har gått ut av meg... Jeg har ikke orket det minste. Slepte meg ut til bilen, og fikk kjørt/henta barn på forskjellige ting. Ellers så har jeg ligget på sofaen trett, og sliten å svidd i øynene med hodepine delux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff i går, og spessielt i dag har jeg våre så ufattelig sliten. Som om lufta bare har gått ut av meg... Jeg har ikke orket det minste. Slepte meg ut til bilen, og fikk kjørt/henta barn på forskjellige ting. Ellers så har jeg ligget på sofaen trett, og sliten å svidd i øynene med hodepine delux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det hjelper med en lang pinsehelg Lykkebaby! Energien er ikke på topp her heller, men det hjelper litt når jeg hele tiden prøver å gjøre litt mindre enn jeg egentlig har lyst til. Ikke lett, men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekkelt idag, babyen ligger liksom og trykker så veldig nedover, og kjennes liksom som om han pirker meg inni skjeden. Ligger og kniper for å holde han på plass! Vet ikke om han driver å sparker nedover, har ikke kjent det sånn før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Min ligger ofte slik plassert at det kjennes ut at han sparker meg i rompa.

Med første var det helt voldsomt hvor hardt og mye jeg ble sparka i rompa i tredje trimester. Hver gang hun hadde føttene ned. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaskedama, min har også gjort det i dag, med det resultat at jeg må tisse ENDA oftere - dvs, det føles som om jeg må kjempetisse, men når jeg går på do må jeg virkelig presse for å få ut noe. Blærgh. Har også hatt en ellers kroppslig dårlig dag, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Har fri fra jobb i dag, har riktig nok vært på en bitteliten shoppingtur, men ikke noe som skulle tilsi at jeg er sååå sliten! Håper energien er tilbake i morgen, det er bare en uke til ferien starter, og jeg drømmer fortsatt om fjelltur, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har den pirkingen i skjeden gitt seg nå! :-D

Veldig ubehagelig, føltes som om hele ungen holdt på å falle ut!

 

Ligger og sparker mer mot navlen nå, bedre ihvertfall. Kjentes ikke så behagelig å bli sparket i rompa heller! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekkelt idag, babyen ligger liksom og trykker så veldig nedover, og kjennes liksom som om han pirker meg inni skjeden. Ligger og kniper for å holde han på plass! Vet ikke om han driver å sparker nedover, har ikke kjent det sånn før!

Det har lille skatt her gjort flere ganger til dagen de siste 2-3 ukene nå. Og nå netopp stakk det til noe grusomt nede i sjeden pga et spark dit ned. Måtte kjenbe etter at det ikke kom ut vann. Er utrolig ekkelt å føle at lille sparker seg ut nedentil foran, og bak om hverandre *urk* Dette er mitt 4.svangerskap, og dette har jeg ikke opplevd før asj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det hjelper med en lang pinsehelg Lykkebaby! Energien er ikke på topp her heller, men det hjelper litt når jeg hele tiden prøver å gjøre litt mindre enn jeg egentlig har lyst til. Ikke lett, men

Nei det er ikke lett, og prøve å gjøre minst mulig. Da blir ikke ting gjort gitt...

Har tre barn, og en Samboer som trenger at jeg deltar :) Og jeg føler at jeg må yte mere enn jeg har ork til bare, for å glede dem. Er den samvittigheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sparket "Lille My" ekstraordinært masse, artig, for første gang så kjæresten min at magen bevegde seg da hun sparket :) Virker noe ganger som at hun sparker mot urinblæra.

Hyppig vannlating ja, kjenner til det :) Her om dagen da nøys, lakk det litt urin, selv om jeg tar bekkenbunnsøvelser daglig, er det ikke alltid bekkenbunnsmuskulaturen er like optimal.

 

En på jobb spurte i går hvor langt jeg var på vei og da jeg sa 26 uker, ble han stor i øynene og sa "Oi, det er jo bare så vidt det vises på deg, vokser og utvikler fosteret seg normalt"? Virker som mange har misforstått der, liten mage er ikke ensbetydende med lite og underutviklet foster.

 

Tenk at 3.trimester nærmer seg med stormskritt! :)

 

Var på ammeveiledning på onsdag, vi var 8 stk gravide, følte meg sylslank i forhold til de andre siden jeg var kortest på vei og de fleste andre var "sprenggravid" og hadde termin i juni, juli og august. Det var veldig nyttig og vi fikk masse verdifull informasjon, bl.a at morsmelk holder 6 mnd. i fryseboksen ;)

 

I dag skal jeg trene, deretter dra på jobb, blir en hektisk dag, gleder meg til frihelg neste helg og da er også ferdig med eksamen og kan fokusere på alt det andre :)

 

Ha en fin søndag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekkelt idag, babyen ligger liksom og trykker så veldig nedover, og kjennes liksom som om han pirker meg inni skjeden. Ligger og kniper for å holde han på plass! Vet ikke om han driver å sparker nedover, har ikke kjent det sånn før!

Å det der er bare vemmelig og vondt! Det var det jeg faktisk grudde meg aller mest til når jeg begynnte å kjenne spark. Og joda frøkna gjør det samme, " piller " dypt ned som om det er ned i skjeden.... Veldig vondt/ ubehagelig! Hun hikker også veldig masse. Og hun har funnet posisjon, ryggen ut om min høyre side, så magen er skjev.

Håper energien kommer tilbake til flere av dere, selv om vi nå bærer rundt på etterhvert så tunge små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker igjen til både ferie og 3 trimester! Herlighet som jeg gleder meg til ferien, kjennes som om jeg jobber i sirup.. Andre som sliter med jobben?

 

I tillegg er jeg gressenke for tiden, har en turnusjobbende mann, så her er jeg i tillegg alene med barna..

 

Huff, disse 2 ukene blir lange. Må bare huske å levere inn permisjonspapirene til NAV før vi reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som sliter med å finne søvnen? Blir aldri trøtt... Bare sliten.

Når jeg legger meg sover jeg urolig og våkner hele tiden.

Sliter litt med hetetokter også, så det hjelper ikke på.

 

Jeg har time i morgen og en aktiv ei på 19 mnd som står opp om noen timer, så jeg må nok prøve å legge meg snart...

 

Blæ!

Nattevåk er jeg vant til, så trenger ikke denna "treninga".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg føler jeg kunne trengt den treninga. :) Her er jeg fortsatt veeeeldig trøtt når kvelden kommer og har ingen problemer med å sove, det har vært ganske varmt de siste par dagene så det har vært litt plagsomt, men ellers sovner jeg ganske fort, dersom samboer ikke snorker huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 dager igjen!

 

Her er jeg allerede våken et par ganger om natten pga dobesøk og mini som våkner midt på natten. Zombie på jobb kan du si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei hei jenter :)

Lenge siden jeg har vært inne her nå. Har ikke fått lest gjennom hele tråden...

 

Hvordan går det med dere??

 

Her er vi midt i totalrenoveringen av et gammelt hus. Veldig travelt, og mye å tenke på. Etter en lang dag med jobb og slit havner jeg som regel i sofaen med pcen i fanget, i diverse nettbutikker :D Har allerede begynt på en del av innkjøpene, da vi har mye utgifter nå og fremover, greit å få fordelt det.

Vogna er bestilt :) :) :) og skal hentes i slutten av neste mnd.

 

Har også kjøpt litt klær i størrelse 56. Har fått masse gaver til den lille allerede :) Mange som har strikket tepper og klær. Vognen får vi av mine foreldre, en emmaljunga limited edition :) Har shoppa litt interiørting til barnerommet, en ammepute og en stellematte på nettet. Store prisforskjeller, og man kan spare mye ser jeg.

 

Jeg kjenner jeg er veeeeldig spent, dette er det første barnet vårt, og usikkerheten stiger. Men det skal nok gå bra :) Noen som har kjøpt sånne bøker?? om svangerskap, fødsel og spedbarn?? Kjenner at jeg kanskje hadde følt meg litt "tryggere" om jeg hadde kjøpt en spedbarnsbok, en slags bruksanvisning :D Føler det er så mye jeg kanskje ikke vet...

 

Ellers har jeg søkt arbeidsgiver om permisjon, så det er i boks. Nå gjenstår det bare å søke om foreldrepenger... og det gruer jeg meg til. Jeg blir litt oppgitt av NAV og deres skjemaer... Men finner vel ut av det.

 

Ønsker dere alle en fortsatt (forhåpentligvis) fin graviditet og god helg :)

Jeg må bare spørre, er den Emmaljunga'en dere bestilte helt svart? :)

 

Nja, nesten helt sort. Det er noen sølvstriper på :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker igjen til både ferie og 3 trimester! Herlighet som jeg gleder meg til ferien, kjennes som om jeg jobber i sirup.. Andre som sliter med jobben?

 

I tillegg er jeg gressenke for tiden, har en turnusjobbende mann, så her er jeg i tillegg alene med barna..

 

Huff, disse 2 ukene blir lange. Må bare huske å levere inn permisjonspapirene til NAV før vi reiser.

Permisjonspapirer?? Jeg er litt stressa pga av alt jeg ikke vet... Har søkt arbeidsgiver om permisjon, og fått den "innvilget". Trodde jeg bare hadde igjen å søke om foreldrepenger nå, må man søke nav om permisjon også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...