Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Noen her som vet om noen gode Baby om inspirasjonssider?

 

Anonymous poster hash: bff8a...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi tilbake fra Mallorca, og alt gikk kjempefint! Ungene har kost seg og badet masse. Vi var på et kjempeflott hotell, så kvaliteten på maten var det ikke noe å si på, selv om det var noen ting jeg holdt meg unna..

 

Magen har vokst, men tror det er mest den gode maten å skylde, tilbake til normal kost! :-)

Er 23+5, og det er masse aktivitet i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spratt også magen ut etter ferie ... :P

 

Fortsatt ikke skikkelig i gang med babyhandling her heller, men må vel somle oss til å bestille vogn snart. (Vet hvilken vi skal ha.) Nå er jo ferie- og skattepenger rett rundt hjørnet, så da starter vi for alvor.

Endret av Kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama: Så bra at reisen var vellykket :)

 

I går ble jeg litt nervøs da "Lille My" ikke hadde sparket noe, men så slo jeg på stortromma og drakk to glass saft på jobb, satte meg ned litt og tok det med ro og det kom det noen små dult. Hun lå sikkert med beina mot ryggen siden det ikke kjentes så godt. Synes det er så artig når jeg kjenner kraftige spark :)

 

Uke 24+4 i dag, skal prøve og få sagt nyheten til hun jeg skal jobbe i lamme i dag :) Det er på tide å meddele det til kolleger nå :)

 

Spiste sjokolade i går, så i dag er jeg (ikke overraske) utrolig søtsugen, men sånn er det alltid dagen etter sjokoladeinntak. Skal holde meg i tøylene :)

 

Kjøttmeis: Hvilken vogn skal dere bestille? :)

 

Ha en super søndag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_87: Det blir Simo kombi, antakelig blå. (Festlig siden jeg hadde blå Simo dukkevogn som barn, hehe.)

Har du klart å holde det hemmelig på jobb helt til nå? Dæven. Det KUNNE vel strengt tatt jeg også, i og med at magen ikke er kjempestor og jeg går i digre klær på jobb, men har sprukket for lengst uansett. Grudde meg litt til å si det til sjefen(e) fordi det er så mange andre som forsvinner i løpet av de neste månedene, men det var jammen godt å få katta ut av sekken! Nå koser jeg meg med alle komplimentene jeg får. :D

 

Her er det full fest i magen stort sett hver dag, men merker jo forskjell alt etter som hvordan hun ligger inni der. I dag morges sparket hun så hardt og lenge på samme sted at magen var øm å ta på, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei September-gjeng! Takk til alle som skriver - det er fint å følge med på både gleder og utfordringer! Jeg er 24 uker i dag og akkurat nå tenkte jeg på hvor heldige vi er som er gravide og fødende i Norge etter å ha øest denne artikkelen på NRK

 

http://www.nrk.no/verden/289.000-gravide-kvinner-dode-1.11705212

 

Alt godt videre i ditt svangerskap og fortsatt god søndag til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som vet om noen fine beibi-rom innspirasjonssider på nettet?

 

Anonymous poster hash: bff8a...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeis: Ja, har vært null problem å holde det hemmelig. For det første har det ikke vært naturlig og sagt det og for det andre jobber jeg kun fast annenhver helg og føler ikke at jeg har ett nært forhold til noen av kollegene, men det kan være en fordel å fortelle det når jeg er såpass langt på vei. Bl.a at de får forståelse for hvorfor jeg stadig vekk må på do. På torsdag skal jeg jobbe ekstra og da har jeg tenkt å meddele nyheten til de jeg jobber i lamme. "Jeg er forresten gravid og er 25 uker på vei", kan tenke meg de blir bra overrasket. Tviler sterkt på at noen har sett det siden jeg såvidt har fått bulende mage og siden jeg bruker vide arbeidsklær, men man vet jo aldri.

 

Da jeg møtte ei venninne på butikken her om dagen, sa hun "Jeg ser du har fått litt mage". Da sa jeg "Åja, har jeg det?". Ser jo nå at jeg har fått litt mage, er veldig nysgjerrig på om omgivelsene ser at jeg er gravid eller om det bare ser ut som jeg har vært litt for matglad.

 

Mamma har kjøpt reiseseng som "lille My" skal ha når vi er på besøk hos de, koselig :)

Mamma sa at siden både jeg og søsteren min var store da vi ble født (jeg 4200 gram og søster 4340 gram), ble kanskje babyen vår stor. Da sa jeg "Nei, ikke si sånt. Vi kommer til å få en baby på ca. 3500 gram".  Jeg tror ikke kun det har noe å si på genene. Livsstilen har jo også noe å si.

 

En annen sak jeg har tenkt på, er at jeg krysser det jeg har for at "lille My" blir født i august, siden man ikke er garantert barnehageplass hvis man fyller 1 år etter 30.august, siden det kun er ett opptak. Det MÅ bare ordne seg! Jeg skal nemlig begynne på 2.studieår høsten 2015 og da må snuppa begynne i barnehage :)

Noen flere som har tenkt tanken angående barnehageplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi det litt enklere iom at vi allerede har 2 barn i bhg, og søsken er prioritert under opptak. Men har jo ikke lyst til at han skal begynne før han er ett år, men vi kan jo melde han inn innen august, men at han ikke begynner for fullt før han er ett år. Er jo bare en måned det er snakk om..

 

Puh, nye seks år i bhg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om noen fine beibi-rom innspirasjonssider på nettet?

 

Anonymous poster hash: bff8a...56c

Vil anbefale å sjekke ut kids paradise! Har utrolig mye fint til barnerommet! Og pumpkin. Hvis du har instagram så søk på kidsparadise så ser du masse inspirasjonsbilder! Og sne design har mye lekkert til barnerommet! :)

 

Anonymous poster hash: 92b32...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er termin i månedsskiftet september/oktober, dermed null sjans til å rekke barnehagefristen, men her vi bor skal det vanligvis ikke være noe problem. Nå virker det imidlertid som om det er litt babyboom på gang, så jeg håper virkelig at ikke nabolaget vårt er representativt for resten av bygda, for da kan det brått hende at vi sliter litt! Men den tid, den sorg. Det må bare ordne seg på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange septemberbabyer generelt, så det med barnehageplass ordner seg vel :) *krysser alt jeg har for alle*

 

Til tross for 7,5 timers søvn i natt måtte jeg ta meg to energiblunder på sofaen i dag, en på 20 minutter og en på 30 minutter. Flere som føler de trenger mer søvn? Da jeg satt og leste til eksamen og holdt på å sovne, var jeg bare nødt å ta en liten kunstpause på sofaen.

 

Når er fristen for å søke foreldrepenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt hele tiden her, mistenker en liten depresjon, for alt er et ork.. Føler stort sett for å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke så mange septemberbabyer generelt, så det med barnehageplass ordner seg vel :) *krysser alt jeg har for alle*

 

Til tross for 7,5 timers søvn i natt måtte jeg ta meg to energiblunder på sofaen i dag, en på 20 minutter og en på 30 minutter. Flere som føler de trenger mer søvn? Da jeg satt og leste til eksamen og holdt på å sovne, var jeg bare nødt å ta en liten kunstpause på sofaen.

 

Når er fristen for å søke foreldrepenger?

Jeg vet ikke tid fristen er, men man må være over 26 uker for å kunne søke. De fleste søker gjerne mellom uke 26 og 28, for det kan være lang behandlingstid hos nav, særlig i de store byene. Da søker men både om foreldrepenger og permisjon.

 

Anonymous poster hash: 1f314...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOO! Den "magiske" grensen, 24 uker, er nådd (dog i går,mandag. Så er 24+1 nå)!

 

Hadde ett lite skrekkscenario forje uke med blødning, men alt gikk heldigvis bra. Bare ett sprengt blodkar. Phu!

Da fikk jeg beskjed av legen at siden jeg var så langt på vei hadde de lagt meg inn og gjort alt de kunne, men siden det hadde stoppet av seg selv trengte jeg ikke det. Aner ikke hva som hadde skjedd med mini om han hadde måtte kommet ut da, men skjer det noe nå er de pliktige til å gjøre alt de kan for han også.

Betryggende.

 

 

Nå sliter jeg litt med tankene om vogn. Har en simo duo jeg er kjempe fornøyd med, men den er jo ikke egnet for tette søsken. Storesøster er for liten til ståbrett.

 

Trenger en vogn med bag og søskensete og den skal ikke være dobbel (side om side) av praktiske årsaker. Men de fleste som er i tandem er bare til store barn. Jeg må ha bag. Mini kan jo ikke sitte, han er jo baby.

OFF!

 

 

Søvn virker det ikke som jeg trenger for jeg er ikke trøtt en plass. Er sliten innimellom, men aldri trøtt. Sliter sånn med å sovne også fordi jeg ikke er trøtt.

 

Matinntaket er STORT! Men jeg har begynt å passe på at det går i sunne ting og ikke bare i snop og sjokolade. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fullgåtte 24 uker tipptopp! Deilig og vite at nå er det full innsats for bittelille om det skulle starte en fødsel.

Og veldig bra blødningen din stoppet opp! Phju.... skummle saker!

 

Jeg er i dag 25+ 4. JM time i går, alt var i skjønneste orden. Magen ligger litt under streken, ( mot normalt om jeg sammenligner med tidl svskap). Lagt på meg 7,5 kg til nå.... Syntes egentlig ikke jeg spiser så mye, blir innmari fort mett men er nok litt mindre i aktivitet!

 

Søvn ja........!! Veldig masse energi og overskudd på dagen og kvelden, men sovner lett og sover som en stein helt til 0330. Da er bittelille våken og jeg må innmari tisse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp: Gratulere så masse med å ha passert den magiske grensa :) Det er en god følelse!

 

I morgen er jeg 25 uker på vei og synes svangerskapet har rast avgårde :)

 

I dag skal jeg på to spinningtimer, dette for å få nok spinningtimer (15 stk på en mnd) til å være med i trekningen av en tur til Italia :)

 

Noen som vet om man kan ha navelpiercingen i hele svangerskapet? Jeg har fortsatt min på, har hatt den i 10 år så føler det er en del av meg. Jordmor har ikke sagt noe om at jeg burde ta den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan om det går.

Men hos de fleste kommer navelen ut og huden blir stram i tredje trimester.

Så bare se det ann.

Eneste er at de ønsker at du tar ut alt av piercinger på føden.

 

Off har en lang og kraftig kynner igjen og håper den gir seg før den sprenger nye blodkar. Får se om jeg får lirka den av meg, men kjennes litt ut som den avtar nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker idag, godt å ha krysset den grensen! Og bare 3 uker igjen til 3 trimester. Går både sakte og fort på en gang..

Vil jo se minien, samtidig er dette mitt siste svangerskap, så må nyte sparkene så lenge jeg kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftige kynnere her også! Var det som fikk deg til å blø? Uff!! Bittelille har hikket i hele dag, det føles iallefall slik! Så sånn gikk dagen, hikk, hikk, hikk, kynner, hikk, kynner.... 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veeeeeldig lang og kraftig en, kombinert med morkake i dypt sete.

 

Hehe mini også hikker mye. Det gjorde søstra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama: Gratulere med 24 fullgåtte uker :)

 

Navelen min står ikke ut enda, så da kan jeg vel enda ha navelpynten en stund til :) Lurer på når den begynner å stikke ut :) Gjelder det kun piercinger de ikke vil ha på fødeavdelingen eller regner de hull i ørene også? Har 7 øredobber til sammen i ørene :)

 

I går ble jeg bekymret siden "Lille My" ikke sparket, men etter fiskekaker og en liten sjokolade (ett drastisk tiltak) + et glass iskaldt vann begynte hun å sparke. I dag har hun vært aktiv og det er deilig :)

Når er det fosteret får et fast sovemønster?

 

Jeg får kjæresten til å ta magebilder av meg jevnlig, blir artig å se forandringene etterhvert :)

 

Så artig til dere som har opplevd hikke hos foster :)

 

Jeg føler noen ganger at folk behandler meg som om jeg skulle være syk. Ja, jeg er gravid, men jeg er både frisk og i fin form. "Svigerfar" hadde sagt til kjæresten min at han ikke ville ringe på i tilfelle jeg lå og sov. Da var klokka 14:00. Hva er det han tror, at jeg ligger og sløver på sofa dagen lang? Vi har fortalt han opp til flere ganger at jeg trener like mye som før og er i flott form, men han har tydeligvis ikke skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øredobber brydde de seg ikke om hos meg under fødsel, men jeg fikk ett skriv både med første og nå med andre at piercinger ikke var ønsket. Samme med nybarbert intimområde.

 

Piercinger nedentil vil være i veien under fødsel og den i navel vil være i veien ved keisersnitt om det må gjennomføres. Og blir det hastesnitt har de ikke tid til å ta den ut.

 

Ihvertfall det jeg har fått beskjed om :)

 

 

Sovemønsteret husker jeg ikke helt når de får, men står vel i den boken vi får hos lege/jordmor. Eller på nett.

 

Funker som regel å få i seg søtt og kaldt for å få litt party i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, piercing nedentil og fødsel høres ut som en dårlig kombinasjon ja!

 

Sånn ca. hvor mange uker er man på vei når man kan merke at fosteret snur seg/ beveger seg? :)

 

I dag har mini vært aktiv, så det er betryggende :)

 

Noen på jobben min spurte meg i dag om jeg var gravid, pga noen hadde sagt det. Da jeg sa at jeg er 25 uker på vei, ble kollegaen min overrasket "Det vises jo ikke", men så hadde jeg romslige arbeidsklær på meg, så da er det ikke lett å se. Hun spurte om alt var normalt med fosteret siden hun ikke så magen min. Deretter begynte de å snakke om sine barn m.m. og sa at jeg hadde en fin tid i møte, men at det også er deilig når barn blir store :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei tror ikke det er så godt om man får rifter med piercing der nede ;)

 

Jeg har kjent mini snu og bevege seg lenge (noen uker), men husker ikke helt når det startet. Varierer hos alle.

Er rundt en uke siden jeg begynte å kjenne føtter som "spaserer" på innsiden av magen når han snur seg. Det syntes jeg er så artig og var favoritt-bevegelsen min med storesøster.

Ofte kjenner jeg en lang tynn pølse på magen min, for da ligger mini med ryggen ut og det er hele kroppen jeg kjenner.

Guri så stor han har blitt :)

 

 

 

Er det flere med bekkenløsning her? Hvordan går det med dere? Min er såpass kraftig at jeg må ta i bruk rullestol når jeg vet jeg skal gå litt.

Enn så lenge kan jeg gå selv og ta buss med vesla for å komme meg til kontroller og behandling, for jeg får sitte på bussen og det er kort å gå fra og til buss.

 

Føler meg ikke helt fortrolig med stolen og syntes det er litt flaut å måtte bruke den da jeg faktisk kan gå enda, men det er jo for å hindre at bekkenløsningen blir invalidiserende.

Off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...