Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Det med mat i utlandet kommer litt an på både landet og restauranten også, synes jeg. Kom hjem fra Spania i dag, og har spist både egg (som vi kokte selv), frukt kjøpt i butikk, og salat på restaurant - men vi spiste bare på litt «fine» restauranter, ikke sånne typiske turiststeder som det sikkert er mer av på Mallorca ...

 

A_87, det med egg er pga Salmonella, men så lenge det er skikkelig kokt eller stekt er det helt ok. Ellers er det ikke så mye ekstra å passe seg for i utlandet, i hvert fall ikke i Tsjekkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha leilighet, så blir å koke eggene selv, passer på å ha hardkokte egg når vi er i utlandet.. Kanskje flinkere til å vaske salat på dyrere restauranter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en side med babyklær som selges billig eventuellt gies bort ?

Gjerne jente-klær... ???

Vet ikke om det er interessant, men det florerer av loppemarkeder i disse dager... Har selv vært med å sortert masse fint baby tøy! Det er jo vært ett forsøk om man er litt letelysten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært innom på en stund og leser med forskrekkelse hvor lite dere har lagt på dere! Heldiggriser ;) Her er jeg 23 uker og allerede 11 kg opp! Innser at jeg må ha mer fokus på kosthold fremover ja... Har fortsatt store smerter i bekkenet = lite aktivitet, så det hjelper vel ikke akkurat på. Sist la jeg på meg 18 kg og de forsvant innen 3 mnd, men ikke sikkert jeg er like heldig denne gang! Uff, kommer vel til å se ut som en hvalross som ligger og dupper i vannkanten når vi skal til Hellas om en mnd :-p

 

Har dere festklærne til 17.mai klare da? Her bestilte jeg en kjole fra mamalicious og gledet meg til å ha en kjole med plass i! Og det var det mer enn nok av gitt. Nesten så jeg kan legge inn mageinnlegg for å fylle ut, selv om jeg føler magen er ganske stor allerede. Jaja, passer nok bra i sommer med struttende mage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar til syden om 4 uker :) Gleder meg! Har tenkt å holde meg unna salat, men vil fråtse i skrelt frukt!

 

Har lest at man skal være forsiktig med kuleis i syden fordi de bruker eggeplommer (pga salmonella). Men så har jeg tenkt at det har de vel i pinneis også? Eller har det med temperaturen å gjøre? Er utrolig glad i is... Noen som vet? 

 

I går sa appen på telefonen at jeg er halvveis, og i dag skinner sola, så nå skal jeg snart ut og feire med en is :D

 

ha en fin lørdag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girasol, jeg har spist minst en is hver dag, men har holdt meg til de innpakkede (Nestlé og Magnum osv). I land med mye Salmonella brukes for øvrig pasteuriserte eggeplommer i matlagning, så tror ikke det skal være noen fare uansett ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøttmeis: Lurt å holde seg til innpakket is :) Jeg leste at innpakket is kan man trygt spise i utlandet (husker ikke kilden).

Når vi drar til Praha, kommer jeg ikke til å røre mat som ikke er kokt, stekt eller skrellet. Blir også å holde meg unna softis og kuleis. Brukte dere støttestrømper under flyturen? Jordmoren anbefalte meg det.

 

På 17.mai skal jeg ha på meg bunaden min. Siden jeg ikke har fått gravidmage, blir den å passe meg :)

 

I dag fortalte jeg det til en person (den første faktisk) på jobb at jeg er gravid og hun fikk sjokk da jeg sa at jeg var i uke 22+3. "Du har jo ikke gravidmage". Hun er ca. like høy som meg og hadde liten mage da hun var gravid, så det går litt igjen at høye folk får liten mage.

 

I går møtte jeg en venninne for første gang på en stund og det første hun gjorde var å stirre på magen min. Hehe, dette er uvant! Mange spør hva vi har tenkt å kalle "Lille my" for, men vi velger å holde det hemmelig til hun er født, står mellom to sjeldne jentenavn, så ingen blir å klare å gjette det uansett ;)

 

Ønsker alle en strålende lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe A_87 nå flira jeg godt :)

Hvis det går litt igjen at høye får liten mage er nok jeg unntaket. Jeg var DIGER med første! Var flere som kommenterte at de aldri noen sinne hadde sett ei med så diger mage uten å ha flerlinger før.

 

Satser på at jeg ikke blir like diger denne gangen.

 

Tihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på veldig finfint vær på østlandet 17-mai.... Har bare ett alternativ til kjole jeg passer... Om dårlig vær blir det ull strømpis under og uggs... 😉!! Og vinter jakke over den ene altfor tynne kjolen!

 

Nå er arbeid lørdagen over, bekkenet klager, heldigvis er det yoga på søndag!

 

God MGP lørdag videre😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_87: Brukte støttestrømper ja, jeg sliter med litt rastløse bein på «lange» flyturer (dvs alt over 1-2 timer :ler: ), og synes det hjelper med strømper.

Et greit tips når man skal ut og reise er jo å sjekke hva som er av kostholdsråd for gravide i landet man reiser til også. Jeg tenker som så at hvis gravide i, ja, Spania da, kan spise det, så kan jeg og. Det er jo generelt trygg mat i EU-land, og strenge krav til vannkvalitet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser de ut? Støttestrømpene, altså? Går de langt oppover beina? Hvor får man kjøpt de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selges på apoteket. Går som regel til rett under knea. ;) stramme sokker egentlig. Jeg elsker di !

 

Anonymous poster hash: bff8a...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig best å gå i butikker, og nå er det bare 6 dager til vi reiser.. Gisp!! Er vel ikke andre steder man bruker støttestrømper enn på flyreiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å bruke støttestrømper hvis man blir hoven i beina etterhvert, uansett hvor du er :)  Apoteker pleier også å selge det

Endret av girasol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier i grunn å ha mye vann i beina når det nærmer seg termin, men har aldri tenkt på å bruke støttestrømper? Prøvde heller å ikke ha ting som strammet så mye når jeg hadde mye vann i kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttestrømper motvirker væskeansamling i bena, så det er veldig lurt å bruke om du blir hoven. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ!

De siste dagene har det startet... Får ikke sove uansett hvor trøtt og sliten jeg er. Hadde det slik med første og, men da begynte det litt senere.

 

Begynner også å bli litt desperat. Kjolen til 17 mai som jeg bestilte for lenge siden har enda ikke kommet og hadde siste frist på fredag. Om den ikke kommer har jeg virkelig ingenting å ha på meg :(

Har sett i butikker etter nødantrekk, men finner ingenting jeg liker eller som passer meg og lommebok. Iiiiiiiik!

 

Har også startet å få kynnere og kan virkelig ikke si jeg savnet de.

MEN en får se positivt på det :) jo fler plager jo nærmere termin kommer man :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) vet ikke om jeg skriver på riktig plass nå, men forsøker likevel. Blitt noen år siden jeg har skrevet noe inn på her.

 

Jeg har termin 15. september og er 22+3 i dag. Dette er barn nummer to og som sagt er det noen år siden sist, så jeg har derfor glemt en masse!! Jeg lurer på litt angående spark og bevegelser; har kjent liv siden slutten av uke 15 og deretter ganske kraftige spark fra uke 17. Jeg har også perioder der det er svært stille noen dager, for å så kjenne mye spark igjen senere. Slik har det stort sett vært frem til nå.

Det har seg også slik at jeg har en jobb der jeg går stort sett hele dagen og har ikke kjent bevegelser når jeg har vært i aktivitet enda. Når jeg først setter meg ned kan jeg kjenne spark, men de er ofte svake. Var i et selskap i går også og satt stille i lengre perioder om gangen. Ikke så mye som ett dult å kjenne:/ Kommer jeg hjem og får lagt meg en stund på sofaen er det som regel full aktivitet og en kan endatil se store bevegelser utenpå magen i tillegg til spark. Men så er det disse dagene uten noe særlig aktivitet jeg bekymrer meg for, samt at den lille ikke viser livstegn når jeg sitter:p 

Noen som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Surkål! Veldig vanlig at det er mest aktivitet i magen når man er i ro, og hvor mye det er fra dag til dag kan variere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen surkål! Høres veldig vanlig ut det du opplever. Bittelille har nok ikke enda ett sovemønster, men om ikke lenge vil man nok merke mer akt i ett mønster.

Jeg har vært "heldig" og kjenner bevegelser uansett... Men har også perioder også hele dager hvor det er veldig stille.

 

Tipptopp: nei, kynnerer har jeg heller ikke savnet :0( merker at de tapper litt energi rett og slett... De er vel ikke vonde? Mine er bare veldig " stamme" og sitter godt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...