Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg er utrolig trøtt og sliten for tiden, alt er et ork.. Jaja, fri fra jobben imorgen i det minste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vips77. Bare godt at noen klager litt. 

 

Her kommer min dose klaging (lang). Var hos legen i går (som jeg elsker altså), men fikk ikke henvisning til fysio da, for var helt herpa i bekkenet i helgen, men igår var jeg fin-fin.

Så han så jo ikke at det var så ille som det kan være innimellom.

Men fikk iallfall sagt ifra, så hvis det blir verre (igjen, det går i bølger alt ettersom hva jeg gjør), så drar jeg tilbake og får henvisning. 

 

Var virkelig ille i helga. Klarte ikke å gå hele lørdag/søndagskveld. Og på søndag prøvde jeg meg på å vise rundt ei fra USA i byen min på et museum, men jeg måtte bare dra for å sette meg ned, for klarte ikke å stå mer enn noen minutter uten at det var vondt, vondt, vondt.

Jeg fikk de til å føle seg virkelig spreke da. De er pensjonister og klarte å gå/bevege seg bedre enn meg. De var heldigvis to, så det at jeg dro for å legge meg gjorde ikke dem noe. Hadde følt meg bra dum hvis jeg hadde vært ilag med henne alene og det eneste jeg kunne gjøre var å sitte bom i ro. 

 

Er bare skikkelig vondt på ene siden da enda, venstre. Men har forplantet seg litt nedover i benet, fordi jeg går rart pga smertene. 

 

Klarer ikke å gå ordentlig i dag igjen da (ironisk nok siden det var i går da jeg følte meg fin-fin jeg var hos legen). Det er liksom kramper/kynnere i magen som gjør vondt. Har ikke noe med bekkenet å gjøre det da, men føler meg litt handicappet her innimellom. Idag tror jeg det er fordi jeg spiste en HEL vannmellon igår... så denne er selvforskyldt. Men den var så god. 

 

Men gåing for tiden er ikke bare, bare. Og springing er helt utelukket. Hvis treåringen min har lyst til å stikke av for tiden, så er det fritt fram. Har ikke tjans til å ta han igjen. 

 

Kjøttmeis: fjelltur?!? Wow. Behandlingen har virkelig virket. Så utrulig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj kaksy!! Bekken plager er noe ordentlig tøys, skikkelig vondt! Føler med deg. Har mitt også, men jobber lite så jeg klarer( enda) og holde det i sjakk. Men som deg , noen av dagene er værre enn andre! Og løping er helt utelukket ja! Du får binde treåringen i ett langt tau😀😅!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu!! Da har jeg fått fysio time til tirsdag!! Håper at hun kan hjelpe meg med å løse litt opp i stramme/støle muskler og at jeg får et treningsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du er litt på bedringens vei nå, Vips. Jeg fikk et godt tips ang tett nese om natten: Snorkeplaster! Nå er vel ikke det alene nok ved bihulebetennelse, men det åpner nesen godt om natten, i hvert fall, så sammen med saltvann og evt nesedråper hjelper det nok litt.

 

Gikk det bra på ul Gustav Klitt?

 

Føler med dere med bekkendrit, det er virkelig ikke moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips77. Bare godt at noen klager litt. 

 

Her kommer min dose klaging (lang). Var hos legen i går (som jeg elsker altså), men fikk ikke henvisning til fysio da, for var helt herpa i bekkenet i helgen, men igår var jeg fin-fin.

Så han så jo ikke at det var så ille som det kan være innimellom.

Men fikk iallfall sagt ifra, så hvis det blir verre (igjen, det går i bølger alt ettersom hva jeg gjør), så drar jeg tilbake og får henvisning. 

 

Var virkelig ille i helga. Klarte ikke å gå hele lørdag/søndagskveld. Og på søndag prøvde jeg meg på å vise rundt ei fra USA i byen min på et museum, men jeg måtte bare dra for å sette meg ned, for klarte ikke å stå mer enn noen minutter uten at det var vondt, vondt, vondt.

Jeg fikk de til å føle seg virkelig spreke da. De er pensjonister og klarte å gå/bevege seg bedre enn meg. De var heldigvis to, så det at jeg dro for å legge meg gjorde ikke dem noe. Hadde følt meg bra dum hvis jeg hadde vært ilag med henne alene og det eneste jeg kunne gjøre var å sitte bom i ro. 

 

Er bare skikkelig vondt på ene siden da enda, venstre. Men har forplantet seg litt nedover i benet, fordi jeg går rart pga smertene. 

 

Klarer ikke å gå ordentlig i dag igjen da (ironisk nok siden det var i går da jeg følte meg fin-fin jeg var hos legen). Det er liksom kramper/kynnere i magen som gjør vondt. Har ikke noe med bekkenet å gjøre det da, men føler meg litt handicappet her innimellom. Idag tror jeg det er fordi jeg spiste en HEL vannmellon igår... så denne er selvforskyldt. Men den var så god. 

 

Men gåing for tiden er ikke bare, bare. Og springing er helt utelukket. Hvis treåringen min har lyst til å stikke av for tiden, så er det fritt fram. Har ikke tjans til å ta han igjen. 

 

Kjøttmeis: fjelltur?!? Wow. Behandlingen har virkelig virket. Så utrulig bra. 

Se om du kan finne en manuellterapeut i nærheten med avtale med kommunen. De er fysioterapeuter med videreutdanning, og dit kan du gå uten henvisning fra lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at så mange sliter med bekkenløsning! Ønsker dere riktig god bedring :)

Til nå har jeg sluppet billig unna alle plager og krysser fingrene for at jeg er frisk resten av graviditeten! :)

 

Er det en myte at gravide ikke skal løfte tungt? Legen min sa at jeg kunne trene akkurat hva jeg ville så lenge jeg ikke kjente ubehag. I går kom jeg hjem fra praksis og da jeg skulle løfte min tunge koffert, fikk svigerfar fnatt og insisterte på å bære den, men jeg skyndte meg og løftet kofferten selv :) Merker ingen ubehag av å løfte en tung koffert :)

 

Da jeg var i praksis bodde jeg i en kjeller med vegg-til-vegg-teppe og ufyselig standard, så da jeg kom hjem i går, rant tårene av glede, for det var så godt å komme hjem til kjæreste og en leilighet med god standard! Føler meg ekstra sentimental noen ganger, så hormonene er en sentral bidragsyter der :)

 

Da jeg var i praksis, spiste jeg mer sjokolade enn vanlig pga jeg mistrivdes sånn på boplassen, gikk turer hver dag, men det er begrenset hvor mye man forbrenner på det. Fikk sjokk da jeg gikk på vekta i går, hadde gått opp 3 kg, så framover blir det hyppige sykkeltimer og langt mindre sjokolade. :) Siden jeg spiste litt marsipan i går, kommer nok abstinensene sigende i dag, men jeg skal klare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løfter ofte tungt i min jobb, pluss at jeg går og bærer på unger og utstyr hele tiden. Men kjenner ingenting etter å ha løftet tungt. Men har hatt veldig ukompliserte svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått noe beskjed om å unngå tunge løft, men merker jo at det begrenser seg helt av selv hva jeg klarer. En venninne fikk på første kontroll beskjed om å ikke løfte noe tyngre enn seks kilo - altså, hva med de som har små barn fra før av, da? Skal de liksom ikke kunne løfte sin egen unge? Samtidig sa samme lege at det var helt greit å løfte vekter, og da var det ingen vektgrense plutselig! :ler:

Jeg prøver bare å være bevisst på holdning og teknikk når jeg skal løfte noe, og unngår løft som er så tunge at jeg må rykke for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å være bevisst på holdning og teknikk ved løfting :)

 

Å, jeg gleder meg sånn til å nå den magiske uke 24, etterfulgt av uke 28 :)

Jeg har ikke sagt det til noen på jobb enda, kanskje jeg sier det i løpet av måneden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er litt på bedringens vei nå, Vips. Jeg fikk et godt tips ang tett nese om natten: Snorkeplaster! Nå er vel ikke det alene nok ved bihulebetennelse, men det åpner nesen godt om natten, i hvert fall, så sammen med saltvann og evt nesedråper hjelper det nok litt.

 

Gikk det bra på ul Gustav Klitt?

 

Føler med dere med bekkendrit, det er virkelig ikke moro.

Tusen takk for tips! Neseplaster bruker jo vipsmannen fra tid til annen! Jeg har dog ikke vært så tett.... Rart da at bihulen streiker! MEN er bedre nå, kjøpte den største saltvanns spray super jet på apoteket og sprayet på! Blod tårer og snørr...

 

Nok klaging! I går kjøpte jeg leander baby crib med stativ!!! Fantastisk fin!! Det var ei venninne som solgte den og fikk den ... Altfor rimelig, men da vil den gå i arv til neste venninne igjen.

Jeg er iallefall super fornøyd med denne nydelige vuggen!

Andre som har gjort innkjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her veier minstemann 12 kg, kan jo ikke la være å løfte minsten?? Men en bekjent fikk etter mange aborter beskjed om ikke å løfte tungt.

 

Kom til å tenke på at i uke 28, da er det jo tredje trimester?? Bare 8 uker til?

Syns vi nettopp kom i andre trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår å løfte tungt Pga bekkenet og holder meg unna støvsugeren av samme grunn.

Om jeg løfter tungt merker jeg det godt der og da og enda bedre om kvelden.

Men mini veier 11 kilo og henne må jo løftes litt, men jeg passer på å løfte riktig og sambo tar løftene når han er hjemme.

 

Ja jeg stoooorgleder meg til 3 trimester. Andre er så kjedelig, så det kan godt være over snart. Under 8 uker igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at i uke 28 er vi i 3.trimester :) Jeg føler svangerskapet har gått vanvittig fort og at det nærmer seg med stormskritt at jeg holder en baby i armene :)

Tipptopp: Hvorfor synes du 2.trimester er så kjedelig? ;) Jeg liker bedre 2.trimester enn 1.trimester :)

 

Man må jo bære kjenne etter hva som føles bra mtp løft. Jeg løfter tungt eller trener som vanlig så lenge jeg føler velbehag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg syntes 2 trimester er supert!!! Tross sykdom er dette det beste trimesteret👍. Ikke er magen stor og i veien, ikke er bekkenløsningen så ille som i 3. Og pusten er ikke tung av høy mage.. Masse fordeler i 2 tri💗💗!! Alt blir veldig mye tyngre i 3. Det syntes iallefall jeg etter å ha vært der ett par ganger😀. Ser heller ikke frem til en varm sommer med magen, fordelen der er vel lite klær og barnas badebasseng å avkjøle seg i 😉! Og at det er lettere å svippe bena inn i flipp flopper istedet for å måtte bruke skohorn😀😀!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er masse fordeler i 2 trimester.

Men jeg syntes det er kjedelig A_87 fordi det er så lang ventetid.

Jeg nyter selvsagt graviditeten og koser meg med spark, bevegelser og fin mage.

Men når man er i 3 trimester er man så nær og ventetiden er snart over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å nå 3.trimester :) Siden det er første gangen min, er alt helt nytt og spennende. Så langt nyter jeg ventetiden og synes det er flott at det enda er ca. 4-4,5 mnd. igjen. Har så mye jeg vil ha gjort før den tid. Vi har enda ikke kjøpt noe babyutstyr, vi skal på ferie i slutten av juli, jeg skal fullføre 1.året av studiet, besøke foreldrene mine i ferien min, jobbe mye i sommer osv.

 

Før passet treningsoverdeler i str. S ypperlig til meg, men nå ser det ut som jeg har spist for mye og jeg føler meg litt som en stappet pølse. Tror at i morgen når jeg trener, skal jeg låne T-skjorta til kjæresten.

 

Kjæresten min gleder seg til han også kan kjenne sparkene! Det blir stas for oss begge!

 

Siden jeg bor i Nord-Norge, er det ingen fare for en varm sommer :) Blir kanskje litt varmt når vi drar til Praha i slutten av juli, men heldigvis ingen hetebølge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker dere mye kroppslige forandringer? :) jeg ser rett og slett fet ut nå. Gleder meg til magen blir rund og forhåpentligvis fin! Gravidmager er såå flott!

Ellers (beklager mye info.......) har jeg en del utflod og det kommer væske når jeg klemmer på brystene. Menssmerter kjennes det også ut som jeg har... Opplever dere noe av det samme? .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetErBareMeg: Kroppslige forandringer jeg merker er større bryster, hyppig vannlating og at jeg har gått opp 3-4 kg, samt sparking, men det er bare koselig :) Mulig jeg er litt mer trøtt nå enn før. Økt godterisug merker jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...