Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Hyggelig med flere gutter i gjengen  :laugh:  Her blir det også en gutt (en til). Jeg er etter ny termin 28.sept fra OUL 20 uker på fredag. Kjekt å straks være halvveis!

 

Nå har jeg hatt skikkelig influensa de siste fire-fem dagene. Ikke så hyggelig med feber og full pakke. Men har fått masse tid til å ligge i ro og kjenne på sparkene. Her har det virkelig tatt helt av den siste uken! Kjenner masse spark og bevegelse, nesten hele tiden når jeg ligger i ro. Har også kjent større forflytninger, der jeg kjenner hodet/ryggen bytte posisjon. Føler meg veldig heldig som kjenner så mye så tidlig! Også blir det nok ekstra mye liv siden jeg har lagt så mye i ro. Har hørt at de bysses i søvn når man beveger på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 22 i morgen og jeg har gått opp 5 kg til nå :) Har ikke fått gravidmage, ser bare ut som jeg har spist for mye. Satser på å gå lite opp i vekt, så blir det lettere i komme tilbake i normalform etter baby er født :) Jeg går på vekta hver morgen for tida, synes det er spennende å følge utviklinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gutt, Vasteros! :hoppe:

 

Jeg er 19+4, har sikkert lagt på meg fem kilo bare nå de siste dagene (er på ferie), men fasit før avreise var i hvert fall ca tre kilo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med flere gutter i gjengen :laugh: Her blir det også en gutt (en til). Jeg er etter ny termin 28.sept fra OUL 20 uker på fredag. Kjekt å straks være halvveis!

 

Nå har jeg hatt skikkelig influensa de siste fire-fem dagene. Ikke så hyggelig med feber og full pakke. Men har fått masse tid til å ligge i ro og kjenne på sparkene. Her har det virkelig tatt helt av den siste uken! Kjenner masse spark og bevegelse, nesten hele tiden når jeg ligger i ro. Har også kjent større forflytninger, der jeg kjenner hodet/ryggen bytte posisjon. Føler meg veldig heldig som kjenner så mye så tidlig! Også blir det nok ekstra mye liv siden jeg har lagt så mye i ro. Har hørt at de bysses i søvn når man beveger på seg...

Jeg ble flyttet til 28/9 på oul :) Skal føde på Ullevål. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp imorges (er akkurat halvveis i svangerskapet idag), og følte et sug etter nybakte hveteboller! Skikkelig cravings.

(U)heldigvis har vi en Meny-butikk like ved her vi bor, så da bar det avsted...

Kjøpte inn 10 stk. og 5 er borte vekke.

Disse bollene var HUGE! Ikke sånn småboller altså...begynner å tenke på vekta for alvor! Håper ikke jeg føler et slikt "nød" som jeg følte idag ever again, hvis ikke vil det fort bli farlig for vekta og næringsfattig for babyen.

 

Noen andre med rare lyster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp imorges (er akkurat halvveis i svangerskapet idag), og følte et sug etter nybakte hveteboller! Skikkelig cravings.

(U)heldigvis har vi en Meny-butikk like ved her vi bor, så da bar det avsted...

Kjøpte inn 10 stk. og 5 er borte vekke.

Disse bollene var HUGE! Ikke sånn småboller altså...begynner å tenke på vekta for alvor! Håper ikke jeg føler et slikt "nød" som jeg følte idag ever again, hvis ikke vil det fort bli farlig for vekta og næringsfattig for babyen.

 

Noen andre med rare lyster?

Kjenner meg igjen :) Men prøver å holde igjen litt, gikk opp 30 kg forrige gang og det frister ikke til gjentakelse. Ellers er jeg fan av de 1-2-3-boller-pakkene, for da kan jeg pakke to ruter melkesjokolade inn i hver bolle. Det er helt fantastisk med nystekte boller med flytende, varm sjokolade inni :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ordinær ultralyd; det blir gutt på oss :)

En aktiv liten krabat, frisk og rask med alle organer i orden. Jeg er sååååå takknemlig!

Termin ble endret med 2 dager - imorgen er jeg 20 uker på vei i følge ny beregning :)

Gratulerer med en liten Prins i magen, og vell overstått OUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp imorges (er akkurat halvveis i svangerskapet idag), og følte et sug etter nybakte hveteboller! Skikkelig cravings.

(U)heldigvis har vi en Meny-butikk like ved her vi bor, så da bar det avsted...

Kjøpte inn 10 stk. og 5 er borte vekke.

Disse bollene var HUGE! Ikke sånn småboller altså...begynner å tenke på vekta for alvor! Håper ikke jeg føler et slikt "nød" som jeg følte idag ever again, hvis ikke vil det fort bli farlig for vekta og næringsfattig for babyen.

Noen andre med rare lyster?

Jeg har det problemet at jeg får lyst på noe, og når jeg da får tak i dette som jeg VIRKELIG har lyst på så smaker det ikke godt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ikke skrevet på en liten stund, men er inne og leser. Gratulerer til de som har vært på OUL! 

 

Har vært helt tom for energi igjen de siste dagene, og med trøtthet mer kvalm også. Litt bedre i dag, så håper det bare var et lite tilbakehopp. Har kjent veldig mye mer bevegelse siste uka, så det kan jo hende at mini har trengt mer energi fra meg. Har bare gått opp 1,5kg så langt selv om jeg syns jeg spiser hele tiden! I morgen er jeg 20 uker :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ikke skrevet på en liten stund, men er inne og leser. Gratulerer til de som har vært på OUL!

 

Har vært helt tom for energi igjen de siste dagene, og med trøtthet mer kvalm også. Litt bedre i dag, så håper det bare var et lite tilbakehopp. Har kjent veldig mye mer bevegelse siste uka, så det kan jo hende at mini har trengt mer energi fra meg. Har bare gått opp 1,5kg så langt selv om jeg syns jeg spiser hele tiden! I morgen er jeg 20 uker :D

Jeg er 23+0 i dag, og har også mista ALL energi de siste dagene. Jeg er vandrende zombie. Selv om jeg får til en dupp på dagtid så nytter det ikke... Jeg er like vrak etter hvilen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Og hva har vi stappet i oss i kveld da?

Jeg hadde såååå lyst på risengrynsgrøt, men tenkte at den skulle jeg spare til lunch i morgen. Så da har jeg stappet i meg 250g med mini plommetomater og er nå på min niende bit med melkesjokolade med kvikklunsj. Jauda! Hu mor koser seg og mini blir spinnvill av sjokoladen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg visste at jeg var gravid, var jeg gal etter kjøtt og dro på butikken og kjøpte mye kjøtt. :) Hele graviditeten har jeg hatt dilla på ridderost, så det blir nok å vare :)

Har nok mer lyst på sjokolade enn vanlig, klarer heldigvis stort sett å styre meg. Siden jeg vet at det ikke er bra for fosteret, blir det enda mer motiverende å holde seg unna :)

 

I dag er jeg i uke 22, synes tida går kjempefort :) Har følt meg rar i magen i dag, kanskje pga livmoren vokser?

Formen er imidlertid meget bra, passer på å spise sunt og jeg får stort sett 8 timer søvn hver natt, noe jeg tror er en viktig bidragsyter :) Samt at jeg trener like mye som før :)

 

Vi har fått time til tredimensjonal ultralyd 10.juli, er da i uke 31+1 og jeg gleder meg skikkelig til å se jenta vår ordentlig, samt få bekreftet kjønnet enda en gang slik at vi er 100 % sikre :)

 

Noen her som skal reise utenlands før babyen kommer til verden? Vi reiser til Praha når jeg er i uke 32+5, skal være der en uke :) Det blir spennende, men blir uvant å måtte tenke over alt av mat jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_87, er på ferie i Spania nå, det er null stress. :) Praha er fantastisk, så hvis du ikke har vært der før er det bare å glede seg! Vel, glede seg kan man jo selv om man har vært der og, da, hehe. Eneste er at det kan være veldig, veldig varmt der om sommeren. Jeg var der i begynnelsen av september, og da var det rundt 30 grader ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gustav Klitt; Her blir det nok Haukeland KK mest sannsynlig. Kunne tenke meg Voss for stillhet og ro, men tar ikke sjansen på halvannen times kjøretur som 2. gangs :huh:

 

Vi skal egentlig reise til Berlin den 27. mai. Da er jeg rundt 23 uker på vei. Perfekt til storbyferie. Men nå skal gubben opereres for prolaps i ryggen den 12. mai, så det spøker litt for bryllupsreisen vår! Vi får bare krysse fingre for at han er raskt på beina. Ellers så har vi reiseforsikringen i bakhånd.

 

Om det ikke blir noe av, blir det nok sikkert en liten ferietur senere i sommer når jeg er lengre på vei. Da får det bli litt mindre trasking :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag hvert hjemme med febersyk mini, så vi har ligget sammen og snorket i 5! Timer idag! Og like sliten.. Litt bedre kosthold idag da.. Noen som sa snart helg? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaløve. Så dumt med prolaps. Håper han blir frisk rask og at dere kommer dere på bryllupsreise. 

 

Boller med smeltet sjokolade...eh... litt førr søtt for meg faktisk. Boller med rosiner derimot... yummi. Og dajmis. Det er min store dilla for tiden... ok.. nå ble jeg godtersjuk igjen. Heldigvis er min mini her, så jeg må holde meg i skinnet til lunch der kun voksne ser det. 

 

Vaskedama: God bedring til mini. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaløve: Krysser fingrene for at dere kommer dere på bryllupsreise :)

Vaskedama: God bedring til mini :)

 

I går ble jeg så sjokoladesugen at jeg og kjæresten spiste 100 gram hver :) I dag blir det definitivt ingen sjokolade! Må holde meg litt i skinnet! Spinningtime blir det og det blir bra :) I tillegg fikk jeg en 45 minutters gåtur da jeg gikk til universitet.

 

Boller spiser jeg aldri, siden jeg ikke spiser siktet hvetemel/kornprodukter :)

Daimis er godt ! Jeg har så lyst på kuleis for tiden, men det er enda litt for kaldt ute.

 

Det er så uvant å føle seg småfeit, ser ut som jeg har spist for mye, derfor går jeg kun i vide overdeler, i motsetning til før da jeg kun gikk i stramme klær.

 

Ønsker alle en super torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mannen din er raskt på beina igjen etter operasjon, mammaløve! Hvordan er stemningen i heimen nå forresten, mener du skrev at det var litt knirk for en tid tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken om mini, fingeren som har blitt betent.. Hjemme imorgen også. Blir Mallorca på oss om en uke, blir nok en del å tenke over der. Som egg? Må vel være skikkelig kokt? Og salat? Elsker jo salat, kan jeg spise det på restauranter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med sydentur!!!!!! Gled deg. Jeg ville nok holdt meg borte fra egg... Og salaten bør være godt vasket, og det vet man vel ikke helt når man spiser på resturanter på turist steder. ( Jeg har vært uheldig med det.., mer enn en gang!) God bedring til finger'n til minin. Håper den blir tipp topp før dere reiser. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er foressten 23 + 0 i dag! Og de minste fortidlig fødte barna som har overlevd har vært 23 uker! Er på en måte en liten milepæl dette også! Og ved fullførte 24 uker er overlevelse ved for tidlig født 60% ! Syntes tiden går veldig fort, dagene raser avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper fingeren blir bra til da, er ikke lett å holde den ren på strand eller basseng..

 

Jaja, får holde meg unna salaten og eggene da.. Flere ting å føye på nei-listen! Men kjekt å slippe å fryse, og kunne bade, og når vi kommer hjem er det jo nesten juni her! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaskedama: Blir vel herlig med sydentur :) Jeg hadde ikke tort og spist salat med mindre jeg kjøpte den selv og vasket den godt. Er jo mer toksoplasma i utlandet og det er ikke verdt å ta sjansen. Det er litt styr med den maten når man er gravid, men det er heldigvis bare for en periode :) Hvorfor bør man ikke spise egg i utlandet når man er gravid? Kan man ikke spise det når det er kokt eller stekt? Skal til Praha i slutten av juli og føler fortsatt ikke at jeg har klart for meg hva jeg kan spise eller ikke spise.

 

Vips77: Helt enig i at tida går fort!! Blir strålende å nå uke 24, føles som en milepæl. For ikke å snakke om uke 28, etter den tid er sjansen for å overleve ved for tidlig fødsel hele 95 % :)

 

I hele dag har jeg ikke kjent spark, men kjente det nettopp, var en lettelse, har nemlig kjent spark hver dag siden hun begynte for 16 dager siden, men de er fortsatt litt vage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en side med babyklær som selges billig eventuellt gies bort ? 
Gjerne jente-klær... ??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertenogkaroline.no har gravidtilbud som gir deg 35% avslag på alt til baby opp til 74 i 6 mnd før og 6 mnd etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...