Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Kroppslige forandringer her også! Pupper og lår, fin og rund mage. Utflod... såder... Væske fra puppene, tja, litt...!

Tisser ofte, men ikke så ofte som i 1 tri! Tenker det tar seg opp i 3 tri. Masse halsbrann. Men mindre hodepine enn for noen uker siden og det er deilig😀. Deilig å kjenne frøkna som sparker og kjenner nå også at hun bytter plass og vrir seg, dette er også veldig stas for storesøstere å kjenne 👏👏!!

På mandag er det glukosebelastning på meg😁..., gruer meg vel ikke, er bare spent.

Andre som må /har vært igjennom det???😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ser jeg feit ut, ikke gravid. Lagt på meg 5 kg. Ellers går jeg og tisser hver time, økt utflod og generelt energiløs.

 

Men best å gå inn i sommeren i 2 trimester tror jeg nok, ihvertfall ikke høygravid! Det gjorde jeg med første, han er født i juli. Det var fælt i sommervarmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips77. Jeg skal også ta glukosebelastning (igjen) dette svangerskapet og måtte også gjøre det i forrige. Jeg hadde med meg noen, for hadde hørt at det var lurt. En skal jo faste fra dagen før og det er ikke noe jeg bruker å gjøre som gravid for å si det sånn, så visste ikke hvordan kroppen ville reagere på det (og testen i seg selv). Så jeg fikk en nær person til å komme og ta seg fri fra jobben, og var spent på hvordan dagen ble. 

 

Gikk sååå fint. Ingen reaksjon i det hele tatt. De som jobbet der var så søte og passet så godt på. Lå mange blad der + behagelige stoler en kunne legge ned, så holdt nesten på å sovne av etter at testen var tatt for koste meg sånn, og avsluttet etterpå med kafetur der vi lo så mye at vi nesten trilte av stolene våre. Var jo litt komisk for hadde jo krisemaksimert litt for å få hun til å ta fri fra jobb og bli med, og så endte det opp med å være så udramatisk. Jeg hadde ikke svangerskapsdiabetes da. Fikk ingen reaksjon i det hele tatt.

Bortsett fra at jeg var ganske så sulten etter fastingen. Å dra og spise etterpå var utrulig godt. 

 

Men tar med meg en person denne gangen også hvis jeg kan få noen til å bli med. Bare i tilfelle. Og testen i seg selv smakte blæh forresten. Jeg drakk det bare fort og ble ferdig med det, så gjorde meg ikke noe, men var utrulig søtskvipsmak. 

 

Men gruer meg ikke noe, så håper det går like bra denne gangen som forrige, og at du finner testen like lett som min var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så godt å høre kaksy!!!! Tusen takk ble litt lettere nå. Ikke stesset over den, men sikkert som du, litt spent og nervøs! Å faste når en er gravid er nok ikke min greie i det hele tatt nei.... Så gruer meg egentlig mest til det. Drikking av søtt kliss går nok greit, værre å vente de timene etterpå uten mat😁.

Hyggelig at du fikk med den ei venninne! Jeg tar med tlf og bok, satser på en godstol el en benk å ligge på! Går sikkert helt fint.

Måtte du ta pga alder du også? Ser noen steder at de over 38 skal ta, men jeg fikk høre at de over 35 skulle ta! Er 36.

Og evt arv, bmi el tidl sv dia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både alder og bmi. Er nok i høyere risikogruppe nå da jeg er lubnere + eldre (iiik). Men orker ikke stresse. Godt å få testet alt mulig da, sånn at evt diabetes blir fanget opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaskedama, er vel mest når en begynner å bli 38 + at jm/leger ber om det? Ei tynn jevnaldrende venninne ble ikke sendt da hun kun var 37 og ikke lubben, men jeg ble sendt. Husker legen kommenterte at det var veldig så forsiktig jm var som sendte meg, så han så ingen grunn til det da virker det som. 

 

Husker jm hadde en sånn oppramsingsliste hengende med punkter når en blir sendt til glukose, men husker ikke helt hva punktene var bortsett fra alder og bmi. Det har vært jm som har sendt meg hvert svangerskap, så spør jm din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM var ikke nølende da hun satt opp tid til meg, grunnet alder. Men har i tidl svangerskap gått opp mye ( 23 kg!!!!) . Barna har ikke veid veldig mye og ikke har jeg høy bmi, men uansett godt å bli sjekket👍!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter så uendelig med halsbrann her :(

Det er så ubehagelig atte det ikke går an!

Mamma kjøpte 2 kg gulrøtter til meg igår, og tvang meg til å spise 4 stk gulrøtter på rappen. Og vips så var halsbrannen borte vekke!

Idag har jeg startet på en dagskur med minst 3 stk gulrøtter hver dag, resten av svangerskapet!

Jeg har googlet litt rundt om "temaet", og det viser seg at man kan få nok så gylne barn av å spise gulrøtter under svangerskapet. Jeg har en mann med ganske så gyllen hud, så jeg krysser fingrene på at jeg ikke får en helt oransje unge!!! :-O

 

Er det noen her som har erfaring med gulrot-spising under svangerskapet?

Endret av ~•~Vasteros~•~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke til jordmor, kun lege. Er nok ikke helt skrapa i kroppen akkurat, har en del kg for mye. Men da er vel ikke legen bekymret da..

 

Har ingen erfaring med gulrotspising, vet ikke hvor mange du kan spise før det blir for mange? Men vet at titralac lindrer veldig bra ved halsbrann. Er ren kalsium, så du kan ta mange der, men hjelper som regel ved 2 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrøtter var lurt! Det skal jeg prøve. Sliter voldsomt og brenner opp ca en halvtime etter mat...

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 14 dagene har jeg daglig eller annenhver dag hatt slike ekle "attakk" på høyre øye ved konstand blinking og rikelig tåreflod i ca 5 minutter, 1-3 ganger i løpet av en dag. Kan dette ha noe med graviditeten å gjøre? Kan ikke være pollen pga er bare et par varmegrader her.

Var på apoteket i dag og kjøpte Oxyal øyedråper, apotekteknikeren sa at det kunne være tette tårekanaler og nedsatt drenasje. Virker til å være bedre etter bruk av øyedråper, satser på at jeg er bra i morgen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 14 dagene har jeg daglig eller annenhver dag hatt slike ekle "attakk" på høyre øye ved konstand blinking og rikelig tåreflod i ca 5 minutter, 1-3 ganger i løpet av en dag. Kan dette ha noe med graviditeten å gjøre? Kan ikke være pollen pga er bare et par varmegrader her.

Var på apoteket i dag og kjøpte Oxyal øyedråper, apotekteknikeren sa at det kunne være tette tårekanaler og nedsatt drenasje. Virker til å være bedre etter bruk av øyedråper, satser på at jeg er bra i morgen også :)

Bra og høre at det hjalp! :)

Hvordan går det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du er bedre i dag A87! Kjedelige saker.... Høres jo rart ut om det skulle ha noe med graviditeten å gjøre, men man vet jo aldri. Mye " rart" som skjer i disse tider!

 

Her i huset har jeg og magen vært og gjennomført en glukosebelastning, og den gikk veldig fint! Takk kaksy som beroliget meg på forhånd. Hadde sukker på 4,5 etter 2 timer! Så ingen sukkersyke her iallefall. Og hele testen var jo ok, litt kvalmt og drikke detta søte, og ble nok litt ekkel en stund etter, men det gikk fort over! Fikk ligge på en benk, med pledd og slappe av👍😀!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken! :) Kjøpte Oxyal øyedråper i går, som jeg også har brukt i dag og jeg har vært helt symptomfri i dag, satser på at det fortsetter sånn :)

 

Vips77: Gratulere med vel gjennomført glukosebelastning og et flott blodsukker til tross for høyt glukoseinntak :) Flott at alt er i orden og at du ble godt tatt hånd om :)

 

En medstudent sa at det vistes litt på meg i dag til tross for at jeg hadde en vid overdel på meg ! *overrasket*, ser i alle fall ut som at jeg har spist litt for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende vasteros! Lykke til💗! Ønsker dere å gå vite kjønn? 💗💙!!

Først og fremst: takk for alle lykkeønskninger damer :) Jeg må innrømme at jeg gleder meg masse!

 

Vips77: Jah! Definitivt! Det spiller i grunn ikke noen rolle hvilket av kjønnene jeg får, men jeg tenker det er greit å vite for det, av praktiske grunner!

Det blir enklere å vinkle innkjøpene i en spesiell retning når man vet hva man vil få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ordinær ultralyd; det blir gutt på oss :)

En aktiv liten krabat, frisk og rask med alle organer i orden. Jeg er sååååå takknemlig!

Termin ble endret med 2 dager - imorgen er jeg 20 uker på vei i følge ny beregning :)

Endret av ~•~Vasteros~•~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp hurra! For dere vasteros💙!! Kjempe godt å høre. Så fint at du kun ble flyttet 2 dager! Jeg ble flyttet en dag! Digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har dere gått opp til nå?

Sist la jeg på meg ekstremt mye, 30+, og jeg vil virkelig ikke det igjen.

 

Jeg er 21+1 og veide meg hos legen i dag og har bare gått opp 4,3kg. Såååå fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt var som det skulle, Vasteros!

 

Har nok lagt på meg alt for mye her, tør ikke veie meg mer, men gjetter nok på 7 kg. Er 21 uker idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+ 4 i dag og opp 5 -6 kg. Sist hadde jeg lagt på meg 23,5 kg ved fødsel.. Tenker å holde det under 20 kg denne gang om det går😁...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...