Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Oj, da kjenner du babyen ganske godt! Her er det bare noen rolige dult, ikkeno ryggrad eller hode som stikker ut. Men brødrene hans var ikke slik de heller, selv ikke på slutten.

 

Må være fælt å ha slik bekkenløsning, ikke minst når vi har såpass lenge igjen til termin, ikke minst når du har andre barn å ta deg av. Kjenner selv at ting er mer i bevegelse når jeg er gravid, må passe på å løfte ergonomisk, ellers havner jeg hos kiropraktor. Men er langt unna slik som du har det selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så kjedelig Tipptopp, jeg hadde klikka om jeg ble avhengig av rullestol - også så tidlig, da! :klem:

 

Jeg kan også kjenne babyen snur seg, men det er bare en litt ubestemmelig følelse av trykk som flytter seg. Kan innimellom kjenne at hun ligger med ryggen ut og sikkert sparker fra med beina så hun presser seg utover, da kan jeg kjenne en hard klump, men siden jeg da ikke kjenner akkurat hvor beina er, er det vanskelig å vite om det er hodet eller rumpa. :ler:

Merker også at hun innimellom responderer når jeg trykker litt på magen, i går kveld lå vi en god stund og poket hverandre annenhver gang. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff TippTopp det hørtes ikke gøy ut :( Her har bekkenet begynt å verke etter mindre og mindre aktivitet, men er jo langt fra så ille som hos deg. Prøver hardt på energiøkonomisering og mange pauser, og syns det er veldig vanskelig å godta at jeg ikke kan gjøre det jeg føler for der og da hvis jeg vil unngå å ligge på sofan med masse verk hele kvelden. 

 

Masse turning i magen her også innimellom, kjenner forskjell på spark og dult med hendene, og at hun snur seg. Men spaserende føtter har jeg ikke kjent, det hørtes morsomt ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da sniker jeg meg inn i denne gruppa! Har termin 30.september! Jeg fødte i uke 18 høsten 2013,så jeg har vært borte fra alle forum siden da. Tilhørte egentlig mars-gruppa. Nå er jeg snart 23 uker og veldig lykkelig..kjenner at krabaten i magen sparker hver dag! Har en gutt på 4 og ei jente på snart 6 år fra forrige ekteskap, så dette blir et etterlengtet kjærlighetsbarn etter at vi mistet vår engel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke kjekt å måtte få rullestol. Har ikke tatt den i bruk enda, da jeg ikke føler meg klar for det og at vi heller ikke har vært ute slik at det blir så mye gåing at jeg trenger den. Klarer meg fortsatt uten enda ved korte strekninger.

 

Men det spøker jo for selvstendigheten ut svangerskapet.

Tror at jeg klarer meg alene ihvertfall ut juni før jeg må få sambo til å kjøre meg til og fra behandlinger og kontroller.

 

En ting som er positiv er at jeg med bekkenløsning har forbud mot støvsuging og gulvvask, så da må sambo ta seg av det. Hihi.

 

Det er gøy å kjenne mini. Når jeg kjenner kroppen klarer jeg ikke kjenne hvor hodet eller rompa er.

Jeg har vært heldig med å kjenne dem begge og har kunnet kjenne dems bevegelser veldig tidlig med begge.

 

 

Velkommen til oss og gratulerer med ny spire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Familie på 6! Så utrolig trist at du måtte oppleve noe sånt, og all respekt for å prøve igjen med en gang! Her er vi en fin liten gjeng, selv om flesteparten av de opprinnelige har flyttet inn på facebook (er der selv, men synes det er så koselig her også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen, Familie på 6 :) Særdeles trist å høre at du fødte i uke 18, men krysser fingrene for at det denne gangen går bra :) Det ordner seg :)

 

Vips77: Hva mener du med BF? :)

 

Synd at dere sliter med bekkenløsning. Hvordan kjennes det ut egentlig?

 

Å merke "spaserende føtter" høres koselig ut :)

 

Her om dagen kjente jeg også en lang pølse da jeg kjente på magen, så det kan altså ha vært ryggraden til "Lille My". De siste dagene har hun sparket ekstra mye og det er skikkelig artig :) Det er så herlig å kjenne babyspark!

 

I går prøvde jeg den trangeste dongeribuksa mi. Jeg fikk den på meg, men hadde ikke sjans å få igjen glidelås eller knappen. Det blir en fin motivasjon å komme inn i buksa etter fødselen, for det blir ikke aktuelt å kjøpe nye bukser!

 

Jeg er så nysgjerrig på hvordan "Lille My" ser ut og klarer nesten ikke vente til 10.juli når vi skal på 3D-ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda! BF er barnets fødsel. El termin da! 😀.

Kjære deg A87 at du får på deg jeansen din!! Og den trangeste, oi tror jeg må gå i treningslære hos deg etter dette! 😀Jeg er elefantisk alt nå. Vandrer rundt med ett spisebord som rumpe. Ha ha!!! Magen er nemlig ikke veldig stor i forhold.... 😜. Må le da, jeg får slutte å små spise sjokolade.

 

Veldig stas med 3D ul... Vurderer dette selv også!

 

Velkommen alle nye👍😀!

 

Bekkenet mitt er overraskende bra egentlig, men når det verker er det som om alt er løst i lysken og bak til rumpa, som om det er knokler som gnister når jeg går... Ikke godt! Men jeg skal ikke klage. Tipptopp: stakkars deg, håper du ikke blir plaget lenge etter bittelille kommer ut!

 

Kos dere videre i 🌞solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så gøy, nei, men får tenke positivt og nyte magen og bevegelser.

Fikk plaske lenge oppi jacusien til pappa i dag og guri det var deilig.

Med første hadde jeg badekar og badet minst en time hver dag, nå har jeg bare dusj og jeg tror det er derfor det blir fortere værre enn med første. At jeg ikke får den daglige varmebehandlingen.

 

Kanskje jeg skal finne varmeflaska mi?

 

 

Jeg har begynt på nedtelling nå. På mandag er det "bare" 15 uker igjen til termin. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips77: Får på meg dongeribuksen opp til hoftekulene, men får ikke glidelåsen eller knappen igjen, så da er jeg like langt :) Var bare ett innfall jeg fikk og måtte prøve den på artighet :) Nå for tiden går jeg kun i tights, veldig behagelig, har ikke fått kjøpt gravidbukse enda.

 

Bekkenløsning høres ubehagelig ut!

 

Nedtelling er fint :) Ah, under 15 uker til terminen min, er både deilig og skummelt å tenke på! Lurer på hvor lang tid fødselen kommer til å ta, varierer jo veldig, hvilken faktorer er det egentlig som spiller inn?

 

Flere i klassen min har fått baby og lagt ut bilder av de skjønne nurkene på facebook, kjenner da at jeg gleder meg ekstra til det er min tur å få baby!! :) Blir spennende å se hvem av oss som får baby først :) Jeg krysser fingrene for at babyen melder sin ankomst i august :)

 

Navelpiercingen min begynner å svi litt, kjæresten mener jeg burde ta den ut, men det sitter langt inne da det er en del av meg og jeg føler meg naken uten, men en dag må jeg ta den ut, i alle fall når navelen blir utstikkende. Har hatt den i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med termin 28.september er jeg egentlig innstilt på at det blir oktober før mini kommer ut, men det blir gøy å følge alle her inne som har termin lenge før det :) (regner med det føles lenge siste mnd!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, dagens depping.. Snakket med en jente igår som hadde en søster som ventet baby om 3 uker. Og hun hadde like stor mage som meg! Ha ha!

 

He he du liksom... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A87. Ta ut ringen litt du..., er det vrient å sette den inn etter fødsel igjen? Min navel er uten ring men med .... Gnagsår!! Ha ha, gnisser i klær og er rød, utovernavel noen😅😅😜😜!!!

 

Slapp av vaskedama... Mager er jo så forskjellig! Din mage er helt sikkert ikke like stor, eller så bærer du barnet " utenpå" og ikke " inni"! 😀 Tenker du er super fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, uovernavel her også:) så magen vokser, bare koselig det. Er 26+3 nå så må vel bare regne med det. Og et stort inntak av is daglig hjelper jo på litt:) kronisk...:(

 

Tenk rundt 15 uker igjen...høres ikke sååå lenge ut, og samtidig ganske uvirkelig. Klarer liksom ikke se for meg at vi skal få en liten baby i hus om 3 mnd.. Har ønsket meg det i så lang tid, og når vi endelig gikk for en til så ble jeg gravid veldig raskt og nå må jeg bruke tid til å virkelig fatte at vi snart har en fin liten baby her:) selv om det synes godt. Men tiden går jo til jobb og hverdagslige ting så langt. Det vil nok bli mer virkelig når ferie og innkjøpene kommer igang! Gleder meg:)

 

Tenker på dere med bekkenplager, uff, det høres ikke godt ut:-( krysser fingre for at varme og behandling hjelper!

 

Nyt resten av denne fine søndagen:)( ihvertfall på denne kanten av landet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A87. Ta ut ringen litt du..., er det vrient å sette den inn etter fødsel igjen? Min navel er uten ring men med .... Gnagsår!! Ha ha, gnisser i klær og er rød, utovernavel noen😅😅😜😜!!!

 

Slapp av vaskedama... Mager er jo så forskjellig! Din mage er helt sikkert ikke like stor, eller så bærer du barnet " utenpå" og ikke " inni"! 😀 Tenker du er super fin!

 

Har båret de andre mer inni, denne gang er magen blitt mye større, blir vel gigantisk elefant til slutt!

Er tredjegangs da, kanskje det har noe å si. Får bare tenke på gullet som ligger inni der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

A87. Ta ut ringen litt du..., er det vrient å sette den inn etter fødsel igjen? Min navel er uten ring men med .... Gnagsår!! Ha ha, gnisser i klær og er rød, utovernavel noen😅😅😜😜!!!

 

Slapp av vaskedama... Mager er jo så forskjellig! Din mage er helt sikkert ikke like stor, eller så bærer du barnet " utenpå" og ikke " inni"! 😀 Tenker du er super fin!

Har båret de andre mer inni, denne gang er magen blitt mye større, blir vel gigantisk elefant til slutt!

Er tredjegangs da, kanskje det har noe å si. Får bare tenke på gullet som ligger inni der!

Er 3- gangs jeg også... Magen er overraskende mindre, men rumpa er diger! Tror kanskje magen kun virker mindre nettopp av den grunn... 😅😅😅! Tenker ikke så mye på det, bare ler av hele fasongen i disser dager. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke vil ta ut "pyntestanga" i navelen, er at jeg er redd det skal gro igjen, så jeg vil ha den helt til navelen står utover og jeg ikke har annet valg enn at jeg må ta den ut :)

 

Synes så tydelig vi fikk beskjed på ultralyd om at jeg bærer henne fremst i magen, selv om jeg har liten mage. Jordmor ble nemlig overrasket over at jeg ikke hadde kjent liv i uke 18 da vi var på ordinær ultralyd.

 

Ellers så merkes det litt at magemusklene har delt seg, er akkurat som jeg ikke kjenner "korsettet" like godt når jeg trener, men jeg klarer fortsatt 4 armhevinger :)

 

Det er best og ikke sammenlikne gravidmager med andre da det er veldig mange faktorer som spiller inn :) Alle gravidmager har sin sjarm :)

 

Ha en super mandag alle sammen :)

 

Hva synes dere om at folk tar dere på magen? Hvis dere har opplevd det da. "Svigermor" tok meg på magen da de var på besøk i går og hun spurte rett etterpå "Synes du det er ekkelt at jeg tar deg på magen?" Da sa jeg at jeg ikke likte det. Hun så det på kroppsspråket mitt ettersom jeg har ett åpent kroppsspråk. Jeg liker kun at kjæresten tar meg på magen. Hvor grensa går, bestemmer man jo selv :) Satser på at det ikke blir mer "magegrafsing" fra henne framover.

 

Jeg er ikke komfortabel med den økende størrelsen, men trøster meg med at jeg kan trene ordentlig 6 uker etter at mini er ankommet :) Jeg savner å kunne trene akkurat slik jeg vil, men plutselig kan jeg det igjen, da tida går skikkelig fort :)

 

I dag har jeg trent, vært ute i sola og inntatt is og tatt notater til eksamen. Ble rimelig kokt i hodet av å sitte å ta notater, så da var det herlig å gå ut på verandaen og legge sammen de tørre klærne på tørkestativet :) Husarbeid blir ekstra interessant i eksamensperioden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teksten levde plutselig sitt eget liv. Det skulle selvfølgelig stå "Ha en super mandag alle sammen" helt til slutt ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd at så mange tar på magen, men noen. Blir litt satt ut og syns det er rart at folk ikke spør først! At samboer gjør det er bare koselig. At andre gjør det (svigerforeldre, en tante og en annen) blir rart syns jeg, men ikke ekkelt. Så noen fine t-shirts på en side fra usa med et stort stopp-skilt på magen - kanskje det kunne vært noe?

 

Leste akkurat at det er lurt å vente 12 uker etter fødsel med å trene noe som inneholder hopping/jogging ifht at ting skal få kommet seg på plass igjen og ikke risikerer å "dette ned". Men en kan trene andre ting fra 6 uker, må bare sjekke at magemusklene har kommet seg sånn tålig sammen igjen først. Det har hvertfall jeg tenkt å holde meg til :)

 

Lykke til med eksamenslesing A_87! Ville også tatt ut navlepiercing hvis den begynner å bli ubehagelig. Hvis du har hatt den i 10 år ville jeg tippe den ikke gror igjen. Det gjør hvertfall ikke hull i ørene, men mulig det er annerledes med navlen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff og uff!

Merker godt at det er en grunn til at jeg fikk innvilget rullestol! Tok den lange turen til jordmor i dag og måtte ta buss. Det ble mye venting og gåing pluss bussturer fra helvete.

Fikk kjeft av jordmor for å komme uten stol, men hun forsto at jeg ikke hadde noe valg.

 

På bussturen hjem måtte jeg stå de siste 5 minuttene og smertene strålet ned i beina og helt ned i anklene. Smertene var så store at jeg jobba hardt for å ikke kaste opp pga. de.

Møkk! Hat over bekkenløsning! Unner ingen dette.

 

Vesla sovnet heldigvis med en gang når vi kom hjem og ho mor benytter anledningen til å ligge i sengen. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girasol: Tusen takk for lykkeønskning :) Kun 8 dager igjen til eksamen er unnagjort og gjett om jeg gleder meg :)

Kanskje stopp-skilt-t-skjorte hadde vært tingen? :)

Hvor leste du at trening som innebærer hopp bør man vente 12 uker med?

 

Tipptopp: Høres ikke noe særlig ut med bekkenløsning. Krysser fingrene for at du får en bedre dag i morgen :)

 

Tok ut "navelpynten" min i dag siden den så litt rød ut. Deilig å ta den ut, selv om jeg føler meg naken/rar uten. Satser på at hullet der piercingen har vært fortsatt er inntakt etter fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_87, jeg liker IKKE at folk tar på magen uten å spørre! Har heldigvis ikke opplevd det så mange ganger, men jeg synes det er skikkelig ufint. Forstår ikke helt behovet, liksom, jeg har aldri følt for å tafse uoppfordret på en annens gravide mage, ikke nære venninner engang. Det er bare koselig når man selv inviterer til det, men for meg er det en veldig intim greie som jeg ikke deler med hvem som helst, uavhengig om det er jeg eller den andre som er gravid.

 

Fy søren så jævlig det må være med bekkenløsning. Jeg skjønner nå hvorfor mamma og pappa ikke akkurat har stjerner i øynene når de snakker om deres graviditet nummer to. Mamma var veldig plaget i det svangerskapet, og hun er i utgangspunktet en meget aktiv dame, og hun er ikke til å leve med når hun ikke får rørt på seg. Pappa har sagt flere ganger at ekteskapet hang i en syltynn tråd den perioden der, og jeg tror ikke det bare er tull, hehe. Men de holdt sammen, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magetafsing har jeg sluppet unna både nå og med forje.

Ble spurt av nær familie om de kunne få lov med første og det fikk de. Vesla nektet plent å sparke når mamma kjente og startet opp igjen så fort hun tok vekk hånden. Alle de andre sparket hun villig til. Hehe.

 

Med mini nå har ingen spurt enda, selv om man kan kjenne tydelig og se magen beveger seg. De venter til han blir større og fordi de vet jeg ikke er så begeistret for å bli tatt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...