Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

 

Ming82: hvordan går det med deg?

Hei, så søt du er som tenker på meg :) Jeg kom endelig inn til legen etter 3 og halv timer venting!! Hun kunne ikke se hvor blødningen kom fra, men at livmorstappen var lukket. Tok innvendig ul og så tydelig det lille fosteret ved side av plommesekken og noe det kunne de ut som bankende hjerte :) Hun kunne ikke graverende for at det går bra, men så langt så ser alt normalt ut. Hun henviser meg til Nasjonaltsenter for Fosterdiagonistikk, sånn at jeg kan få en ny undersøkelse om to ukes tid. Fikk beskjed at jeg måtte prøve å leve som normalt som mulig, tren så mye jeg vil og ha sex ;) Hehe...nå må kroppen min bare slutte med å skremme vett av meg!!

Å så godt å høre ming82!!! Må ha vært en ekkel opplevelse...

 

Krysser fingrene for at undersøkelsen om 2 uker viser det samme!!! :-))))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk Ming! Det var kjekt å høre! :) Nå får du bare prøve og slappe av, trene og ha sex ;) Selv om vi trenger ikke ha sex nå som babyen er i boks, gjør vi heller? :-p Hi hi... :)

Endret av Frk Ludvig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Ming! Det var kjekt å høre! :) Nå får du bare prøve og slappe av, trene og ha sex ;) Selv om vi trenger ikke ha sex nå som babyen er i boks, gjør vi heller? :-p Hi hi... :)

Takk :) Jeg skal gjøre mitt beste for å ikke frike ut hver gang jeg jeg ser blod! Hihihi, blir ikke noe sex her med det første :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ser ut til å gå bra Ming82! Bra du får oppfølging videre :)

 

Har bestilt time til tidlig ultralyd når jeg er 12+2 idag på majorstuaklinikken. Det føles ut som evigheter til, men håper ukene går fort!

 

Imorges var jeg faktisk litt kvalm da jeg satt på toget og forsøkte å presse i meg brødskiva! Er 6+0 idag :) sovet så dårlig i natt så følte meg som en zoombie på jobb, og fikk kommentar fra en kollega, er du sliten idag? Ja, det kan du trygt si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sykt med den matlysten her forresten, jeg spiste middag for 30 minutter siden, 30! og nå kjenner jeg at jeg er sulten igjen :( er det muuuulig?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Sender deg gode tanker, Ming82<3

Jeg er i dag 5+1. Jeg har time hos gynekolog neste mandag, regner med hun tar UL da. Jeg ringte legen min idag og sa at jeg gjerne ville ta blodprøve for å bekrefte graviditet og hcg-nivåer. De ville ikke hjelpe meg med dette før uke 9, men jeg kunne komme og ta en urinprøve i morgen... Det er vel ikke noe poeng med det? Tror dere gynekologen tar de nødvendige blodprøvene jeg trenger neste mandag?

de kan vel ikke nekte det? Sier du at du skal det skal de jo gjøre det???? Merkelig... Jeg hadde blitt rimelig irritert

Ja, jeg ble ganske irritert. Jeg får ringe igjen i morgen og kreve blodprøve;) Vil gjerne få bekreftet at det er noe der, føler meg ikke gravid...

 

Hvordan er det med dere andre - hvor tidlig drar dere til lege/ gynekolog etter positiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha da er vi i samme båt lulusen:-) jeg spiser i ett sett!!! Blir sulten 30 min etter mat... Gomler i meg mye frukt og grønt som mellom måltider og det hjelper... Magen står ut og jeg begynner å tenke om det er tvillinger der 😄 hadde ikke denne sultfølelsen sist..

 

Gleder meg til januar er forbi... Tiden går saaaakte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha lulusen! Akkurat sånn har jeg hatt det og! Ble litt bedre fra midten av uke 7. Har ikke lagt på meg enda, og har faktisk spist hver gang jeg har følt meg sulten. Er jo forferdelig å føle seg sulten :P For man blir jo skikkelig sulten! Men prøvd å spise masse frukt og gulrøtter som mellommåltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Godt å høre at det er flere som har det sånn som meg :D Må bli flinkere å spise frukt og grønt jeg og!

Hadde heller ikke denne sulten sist, så tanken på tvillinger har slått meg! Har mye toegga tvillinger på morssiden, så er faktisk sjanse for at det kan skje! :o Føler livmora står i spenn og.. Det blir noen laaaange uker til ul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte time hos jordmor 27 januar... Er 8 uker ca da.... Men tenkte å ringe legen imorgen og få time der før for å ta rutine blodprøver... Siden jeg er mye svimmel

Og slapp... Manglet jern sist så greit å få vite allerede nå om jeg mangler noe :-)

 

Får se om jeg får tatt de allerede nå da , noen leger er jo så strenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta ultralyd hos jordmor april2011mamma? Hvor i såfall? Får håpe du får tatt prøvene, viktig med jern! Ikke noe godt å være svimmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker også at det er bra å vite så raskt som mulig om man mangler noe. Uff, min fastlege er utrolig streng og sær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg hadde matlyst som dere. Er kvalm hele dagen :( Går med seaband og har tatt postafen :(

 

Når bør man egentlig ta blodprøve hos legen? Ingen har tatt blodprøve av meg ennå, vært hos jordmor og to leger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke ultralyd bare vanlig førstegangs kontroll....

Jeg kommer ikke til å ta tidlig ul... Selv om det hadde vært gøy :-)

 

Ja satser på at legen sier ja til blodprøver.. Er jo bare to uker før jeg egentlig skulle gjort det, så ser ikke store forskjellen der... Han er veldig snill heldigvis så satser på det!

I forrige svangerskap gikk jeg kun til jordmor så har egentlig aldri vært hos han i svangerskap før så blir spennende😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde matlyst som dere. Er kvalm hele dagen :( Går med seaband og har tatt postafen :(

 

Når bør man egentlig ta blodprøve hos legen? Ingen har tatt blodprøve av meg ennå, vært hos jordmor og to leger...

Er egentlig ikke vanlig før tidligst uke 8! De fleste tar vel rundt 10 uker... Så de tar nok av deg rundt da:-)

 

Men man kan be om tidligere men mange leger vil vente...

 

Første trimester går så saaaakte altså.. :-(

 

Hvordan går det med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skulle ønske jeg hadde matlyst som dere. Er kvalm hele dagen :( Går med seaband og har tatt postafen :(

Når bør man egentlig ta blodprøve hos legen? Ingen har tatt blodprøve av meg ennå, vært hos jordmor og to leger...

Er egentlig ikke vanlig før tidligst uke 8! De fleste tar vel rundt 10 uker... Så de tar nok av deg rundt da:-)

Men man kan be om tidligere men mange leger vil vente...

Første trimester går så saaaakte altså.. :-(

Hvordan går det med deg nå?

Ikke noe mer smerter og det ser ut at blodet har stoppet. Enig med deg her at tiden går så sakte, det er vel sånt når man venter og venter ;)

 

Skal til fastlegen igjen på fredag, får spørre henne da :) Ellers er alt bare bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre ming82! :-) ja spør på fredag så får du helt sikkert tatt prøver!

 

Jeg er i god form... Trøtt, kvalm om jeg ikke spiser hver 2.time, ømme bryster og oppblåst 😄 så det er jo gode tegn håper jeg 😊

 

Hadde blodtrykksfall natten flr heg fant ut at jeg var gravid og det var ekkelt, men har heldigvis ikke hatt mer av det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet tenker jeg å si det til arbeidsgiver når det er gått 12 uker. Men dersom jeg blir dårlig og eventuelt delvis sykemeldt kommer jeg til å fortelle hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenker dere å fortelle det til arbeidsgiver foresten?

Har fortalt det allerede jeg, er bare rundt 6 uker.... var så redd noen andre skulle glippe det ut av seg... bor på et lite sted hvor mange av mine nærmeste kjenner sjefen:-p

Forrige gang fortalte jeg det rundt uke 10 tror jeg.. Da var jeg i dårlig form, og valgte heller å fortelle hvorfor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også å fortelle nå snart... Arbeidsgivere blir bare glade forå vite det tidlig og skulle det gå galt har de jo forståelse for at man kanskje trenger noen dager... Er arbeidsgiver /leder selv så vet hvor mye jeg setter pris på når de ansatte sier det i god tid då jeg kan starte planlegging av vikar:-)

 

Men 12 uker er jo god tid det og da:-)

 

Tror uansett folk vil se det på meg snart for magen står ut og jeg går bare med supervide gensere :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 6 kg alt jeg på tre uker!!! Frem med gulerøtter!!! Herregud fikk sjokk jeg når jeg veide meg hos legen i dag! Å er sulten HELE tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å si det til sjefen om en ukes tid tror jeg, da er jeg 6 uker. Står ovenfor en periode med mye overtidsarbeid, så greit at de vet hvordan ståa er hvis jeg ikke klarer like mye som normalt. Nå vil jeg aller helst sove døgnet rundt, så ser ikke for meg hvordan jeg skal få til noe overtid i det hele tatt egentlig :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...