Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har skrevet på terminklubben, men skriver her også jeg!

 

Har endelg blitt gravid etter 16 pp, og er sååå glad og lettet for at det gikk an på naturlig måte. Var redd det kanskje var noe galt med en av oss siden det tok så lang tid, men heldigvis ser alt normalt ut nå.

 

Jeg er ca i uke 5. BabyComp sier jeg er litt under 5 uker på vei (termin 15 september) mens ClearBlue sier jeg er litt over 5 uker på vei (3+). Så det blir spennende fremover nå. Er veldig redd for SA, så kommer nok til å kontakte lege og snakke om dette (og evt få tidlig ultralyd om legen går med på det).

 

Har hatt masse symptomer hele romjulen, men egentlig prøvd å ikke få så høye forhåpninger, så jeg har liksom bare prøvd å ignorere de. Symptom nummer en er såre brystvorter og vonde pupper som er blitt enda større (var fra før av 80i). Ellers har jeg vært litt småkvalm på ettermiddagene mellom 17-19 dersom jeg ikke har spist orentlig. Jeg har ellers vært superhissig. Følsom også, men det var jeg igrunn fra før av. Ellers så har jeg sovet MYE. Har snudd døgnet litt i julen og kan gjerne sove fra 04.00-13.30 og så sovne igjen rundt 21.00 og sove en time osv.. Ikke bra! Har kjent en del murringer, leamus i lysken og nedre mage, og har merket tendens til halsbrann. Så skikkelig masse symptomer så tidlig!

 

Jeg har ellers hatt veldig lyst på rå grønnsaker. Det har vel vært min største craving. Heldigvis! Redd for å hive meg på sjokoladekjøret, siden jeg er overvektig og helst ikke bør gå noe særlig opp.

 

Har lest gjennom alle innleggene, og dere virker som noen hyggelige damer. Blir koselig å følge dere mot september, og jeg krysser fingrene for at vi alle sammen får friske og fullvokste barn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg blir litt bekymret når mange har symptomer, jeg har ingen utenom trøtthet. Brystene er like slappe og små som før, ingen kvalme og min økende matlyst er også borte. Off begynner å ane en ny Ma eller Bo...gruer meg til ul neste uke :(

Er ikke alle som får symptomer. Jeg var symptomfri mitt første svangerskap. :) merket ikke jeg var gravid engang. Og dro på 3 ul innen de 15 første ukene..

 

så denne gangen har jeg heller ingen plager så tar det hele med ro. Slapp av og tenk positivt kjære deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har skrevet på terminklubben, men skriver her også jeg!

 

Har endelg blitt gravid etter 16 pp, og er sååå glad og lettet for at det gikk an på naturlig måte. Var redd det kanskje var noe galt med en av oss siden det tok så lang tid, men heldigvis ser alt normalt ut nå.

 

Jeg er ca i uke 5. BabyComp sier jeg er litt under 5 uker på vei (termin 15 september) mens ClearBlue sier jeg er litt over 5 uker på vei (3+). Så det blir spennende fremover nå. Er veldig redd for SA, så kommer nok til å kontakte lege og snakke om dette (og evt få tidlig ultralyd om legen går med på det).

 

Har hatt masse symptomer hele romjulen, men egentlig prøvd å ikke få så høye forhåpninger, så jeg har liksom bare prøvd å ignorere de. Symptom nummer en er såre brystvorter og vonde pupper som er blitt enda større (var fra før av 80i). Ellers har jeg vært litt småkvalm på ettermiddagene mellom 17-19 dersom jeg ikke har spist orentlig. Jeg har ellers vært superhissig. Følsom også, men det var jeg igrunn fra før av. Ellers så har jeg sovet MYE. Har snudd døgnet litt i julen og kan gjerne sove fra 04.00-13.30 og så sovne igjen rundt 21.00 og sove en time osv.. Ikke bra! Har kjent en del murringer, leamus i lysken og nedre mage, og har merket tendens til halsbrann. Så skikkelig masse symptomer så tidlig!

 

Jeg har ellers hatt veldig lyst på rå grønnsaker. Det har vel vært min største craving. Heldigvis! Redd for å hive meg på sjokoladekjøret, siden jeg er overvektig og helst ikke bør gå noe særlig opp.

 

Har lest gjennom alle innleggene, og dere virker som noen hyggelige damer. Blir koselig å følge dere mot september, og jeg krysser fingrene for at vi alle sammen får friske og fullvokste barn <3

Hadde cravings på frosne grønnsaker jeg da. Og isbiter... :) hadde heldigvis ikke noe cravings på noe søtsaker altså. Men når det skal sies er jeg ikke store kroppen og raste alt for mye ned etter fødselen. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Håp! Så fantastisk at spira satt endelig etter så lang prøving! :) Kanskje det er to i magen siden du får 3+ på CB? ;) Spennende med ul snart!

 

Syns det er så lenge å vente til uke 12, men har ikke blødd eller noe så må jo bare satse på at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å reagere på lukter enda? Det kom denne uken, er 6+5 idag! Satt på bussen til jobb med en bekjent som hadde tung parfyme, værste 30 minuttene jeg har opplevd. Måtte konsentrere meg om å ikke spy hele veien! Generelt alle sin parfyme lukter helt jævlig! Også takler jeg ikke røyklukt! Må gå 30 meter unna folk som står å røyker på busstoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. Og i tillegg legger jeg fort merke til om folk ikke har dusja før de drar i butikken! DA blir jeg kvalm altså! 😉 Og det er mange av dem for tiden, for å si det sånn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk Ludvig: har du fått et barn før som gikk bra? Hvordan var sympotomene dine da?

 

En trenger jo ikke ha like symptomer hele tiden og det er jo utrulig deilig å ikke være kvalm. Jeg har aldri vært plaget med svangerskapskvalme bortsett fra hvis jeg ikke spiser regelmessig nok, så er jo utrulig individuelt hvor dårlig en blir.

 

Men skjønner godt at du blir litt ekstra redd fordi det virker som du har mistet før som meg.

 

Tidlig ultralyd er genialt sånn sett, da blir dere beroliget i neste uke. Krysser fingrene for at dere ser et vakkert lite bankende hjerte da.

I svangerskapet som gikk bra var jeg småkvalm halve svanger, ekstremt ømme og voksende bryster og hadde en utrolig følsom nese. I svangerskapet med bo, var jeg ikke kvalm med hadde ømme bryster, følsom nese og trøtt. Det som bekymrer meg er at jeg hadde jo mer symptomer med bo'en, enn det jeg har nå... Tok nettopp en ny test, tenkte at hvis den var svakere så er håpet ute. Var ingen tvil om at testen var positiv, men ble egentlig ikke beroliget siden jeg også testen positivt i uke 11 med bo'en... Uff, utrolig slisomt å tenke sånn! Tror jeg får konsentrere meg om alt mulig annet enn graviditeten inntil ul om en uke og satse på at alt er fint da. Hadde forøvrig vært fantastisk med et svangerskap uten kvalme! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må si jeg blir litt bekymret når mange har symptomer, jeg har ingen utenom trøtthet. Brystene er like slappe og små som før, ingen kvalme og min økende matlyst er også borte. Off begynner å ane en ny Ma eller Bo...gruer meg til ul neste uke :(

Er ikke alle som får symptomer. Jeg var symptomfri mitt første svangerskap. :) merket ikke jeg var gravid engang. Og dro på 3 ul innen de 15 første ukene..

 

så denne gangen har jeg heller ingen plager så tar det hele med ro. Slapp av og tenk positivt kjære deg :)

Godt å høre at et svangerskap uten symptomer er like bra som et svangerskap med :) Håper du er heldig denne gang også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos lukter... Det eneste mannen husker fra forrige svangerskap er at jeg sa til ham hver dag "du stinker!". Kunne ikke fordra hverken lukta sv såpe, parfyme eller deo. Stakkar mann! Så han nyter dagene jeg ikke har alle disse symptomene! He he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å reagere på lukter enda? Det kom denne uken, er 6+5 idag! Satt på bussen til jobb med en bekjent som hadde tung parfyme, værste 30 minuttene jeg har opplevd. Måtte konsentrere meg om å ikke spy hele veien! Generelt alle sin parfyme lukter helt jævlig! Også takler jeg ikke røyklukt! Må gå 30 meter unna folk som står å røyker på busstoppet.

Hehe, jeg la merke til dette hos meg selv i dag! Satt i bilen og tenkte på at nå må den vaskes, syntes det lukta skikkelig vondt! Vanligvis er det ikke noe jeg reagerer på. Sterke parfymelukter er jeg sensibel på også til vanlig, men det er definitivt verre nå! Er 6+3 i dag :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke merket noe til lukter ennå..men så er jeg 5+2 uker bare..og tiden går så sakte syns jeg!! blir så beroligende å komme over 1. trimenster :) og også kunne si det til folk da også!

 

puppene mine er fortsatt ømme og jeg syns magen min er litt oppblåst..men har jo lagt på meg da så mulig at det er det. Jeg har ingen cravings..hvis jeg får det håper jeg det blir sunne ting :)

 

ellers har vi bestilt sydentur i påsken..ble gjort oppmerksom etterpå at det kanskje ikke er så lurt å reise til utlandet..har noen erfaring med det? googlet litt og det virker egentlig som ikke det er noe problem hvis du tar noen forholdsregler..vi skal til grand canaria og det kan jo ikke være det verste landet å dra til..har så lyst å dra. bor i nord-norge og vinterene er så lange :( er -30 ute nå..brrr..

 

håper alle ellers har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på to utenlandsturer i forrige svangerskap, det gikk fint det, men som du sier må man ta forhåndsregler! Hadde antibac jeg brukte på hendene før hvert måltid, spiste ikke noe salat, kjøttet måtte være helt gjennomstekt og drakk mye vann! Pusset tenner i vann fra flaske. Og ikke isbiter i brusen. Pass på å beveg mye på føttene når du flyr ev støttestrømper.

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Frk Ludvig: har du fått et barn før som gikk bra? Hvordan var sympotomene dine da?

 

En trenger jo ikke ha like symptomer hele tiden og det er jo utrulig deilig å ikke være kvalm. Jeg har aldri vært plaget med svangerskapskvalme bortsett fra hvis jeg ikke spiser regelmessig nok, så er jo utrulig individuelt hvor dårlig en blir.

 

Men skjønner godt at du blir litt ekstra redd fordi det virker som du har mistet før som meg.

 

Tidlig ultralyd er genialt sånn sett, da blir dere beroliget i neste uke. Krysser fingrene for at dere ser et vakkert lite bankende hjerte da.

I svangerskapet som gikk bra var jeg småkvalm halve svanger, ekstremt ømme og voksende bryster og hadde en utrolig følsom nese. I svangerskapet med bo, var jeg ikke kvalm med hadde ømme bryster, følsom nese og trøtt. Det som bekymrer meg er at jeg hadde jo mer symptomer med bo'en, enn det jeg har nå... Tok nettopp en ny test, tenkte at hvis den var svakere så er håpet ute. Var ingen tvil om at testen var positiv, men ble egentlig ikke beroliget siden jeg også testen positivt i uke 11 med bo'en... Uff, utrolig slisomt å tenke sånn! Tror jeg får konsentrere meg om alt mulig annet enn graviditeten inntil ul om en uke og satse på at alt er fint da. Hadde forøvrig vært fantastisk med et svangerskap uten kvalme! ;)

 

Får håpe at alt er bra. En blir jo litt livredd når en først har vært uheldig en gang. Men oddsene for at det skjer to ganger er vel veldig, veldig små. Så prøv å ikke være for bekymret. Får håpe at du bare har veldig flaks og at du denne gangen slipper unna kvalmen. At du denne gangen får det beste fra begge verdener. Gleder meg til at du skriver at du har vært på ultralyd og alt er bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Termingruppa og skrevet,men titter innom her også - her var det litt mere aktivitet ;)

tok test i går,og det lyyyste "Gravid" mot meg,så da ser det ut som at nr.3 er på vei! Fikk meg et sjokk først...var ikke akkurat planlagt. Blir to tette på oss - 1,5år mellom nr.2 og 3. Blir spennende :) begynt å se etter søskenvong allerede ;)
var snakk om FB-gruppe? noen som er medlem der? er det en lukket gruppe slik at ingen av mine venner kan lese og skjønne hvordan type gruppe dette er?

BTW...termin er enn så lenge 14.septemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeeee:-)

 

Endelig klaffet det, og jeg er sååå utrolig lykkelig :)

tok en clearblue test som bare lyste GRAVID :) det sto også 3+ på den.. men har ikke helt kommet inn i disse ukene enda ( er første gangen jeg er gravid) .... så aner ikke termin eller noe.. er bare så utrolig glad♥

skal til legen den 27 januar.. gleder meg:)♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt CB digital i dag og den bekreftet!

Viste gravid før 1 minutt var gått :D

Ble litt mer virkelig nå og sambo trodde ikke på stripsene, så for han ble det veldig virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Her går det greit om dagen. Litt mindre trøtt, og kvalmen har ennå ikke meldt sin ankomst. Blir av og til litt uggen om det er lenge siden jeg har spist, men ellers bra. Puppene er ømme, det samme med brystvortene. Har også måttet kjøpe meg ny BH :P

 

Er det noen av dere som merker forskjell når dere drikker melk før/under svangerskapet? De to siste gangene jeg har tatt meg et glass melk nå synes jeg liksom ikke den har smakt noe godt. Litt som en melk som ikke har gått ut på dato, men som har stått noen dager. Men det er helt ny melk jeg har drukket, så vet ikke helt.

 

Har ikke mange cravings, men trenger Farris! Det har vi dessverre ikke her i Skottland, så jeg kjøper vanlig vann med kullsyre, og stapper sitron og lime nedi flaskene :) Det funker ganske greit, heldigvis!

 

Ellers er jeg også litt redd for å legge på meg for mye, som ble nevnt litt lenger oppe. Jeg hadde en BMI på 32.5 før jeg ble gravid, så det er liksom ikke noe særlig om jeg fråtser og legger på meg en haug med kilo nå. Sukk. Men men, spiser forssåvidt sunt nok, men klarer ikke la vær å gomle i meg litt potetgull nå og da :/

 

Ooookay, det ble visst langt dette innlegget. Anyway, velkommen til dere nye! Krysser fingre for alle oss her inne, både de med mange og få symptomer :) Blir godt når vi alle sammen har karet oss inn i andre trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tør jeg også å hoppe over her  :bolledeig: Fikk en litt svak strek på strimmel i går, og et tydelig pluss på CB i dag. Kan ikke helt tro at mitt største ønske for dette året går i oppfyllelse! Gravid for første gang :D 

 

Har hatt litt forskjellige sykluser, men det blir nok termin ca 25 september. Da jeg tok testen i dag fikk jeg plutselig en følelse av at det er en gutt og at han blir født 4. eller 5. oktober. Pleier overhodet ikke å være noe klarsynt, men syns det var litt morsomt  :fnise: Så får tiden vise!

 

Gleder meg til å bli kjent med dere her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til alle nye!

 

det blir en spennede tid fremover. jeg er også gravid for første gang :) har gledet meg til å oppleve dette :)

 

er det flere en meg som er blitt litt surrete i hodet ;) jeg må virkelig konsentrere meg om dagligdagse ting som feks å skru av stekeovnen etter meg. mannen har skrudd den av etter meg noen ganger nå.. i går spiste jeg is og satte boksen inn i kjøleskapet i stedet for frysen ..haha..dette kan bli interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Nå melder jeg meg også inn her, etter å ha vært inne og lest på denne tråden i ca. en uke. Terminkalkulatoren her sier 8. september. Jeg er veldig glad for å endelig være gravid igjen, men også redd. Har vært gravid to ganger tidligere, men begge svangerskapene endte med MA i uke 13. Nå tør jeg ikke ordentlig glede meg over at jeg er gravid, da jeg er redd for å gå på en ny smell. Samtidig har jeg jo lyst til å glede meg, og jeg forsøker å tenke på at denne gangen går det bra. Hele prøveperioden er en berg- og dalbane med positive og negative tanker og følelser syns jeg...

 

Men nå håper jeg det er våres tur, septemberdamer! Gleder meg til å bli bedre "kjent" med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kanskje jeg også kan tasse inn hit :) Hadde en positiv test på fredag og en i dag. Skal ta en skikkelig CB digital i morra tidlig for å gjøre det hele offisielt :fnise:

Termin ca rundt 22 september.

Ingen symptomer her da..bortsett fra litt ømme bryster.

Dette blir gøy!!! Vi får satse på at spiren klorer seg fast....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Termingruppa og skrevet,men titter innom her også - her var det litt mere aktivitet ;)

tok test i går,og det lyyyste "Gravid" mot meg,så da ser det ut som at nr.3 er på vei! Fikk meg et sjokk først...var ikke akkurat planlagt. Blir to tette på oss - 1,5år mellom nr.2 og 3. Blir spennende :) begynt å se etter søskenvong allerede ;)

var snakk om FB-gruppe? noen som er medlem der? er det en lukket gruppe slik at ingen av mine venner kan lese og skjønne hvordan type gruppe dette er?

 

BTW...termin er enn så lenge 14.septemer :)

Så kjekt du også får to tette slik som meg :) Minsten nå er 9 mnd, så det blir utrolig spennende å få to tette denne gangen (nr 2 og 3) :) Termin på meg er ca 15 september :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ømme pupper her, mild kvalme, ellers ingenting.. Håper jeg slipper unna 9 måneder med spying nå da, slik som med de 2 forrige.. Rart at jeg er gravid igjen, helt surrealistisk! Kikket på graviditetstesten 100 ganger igår, måtte forvisse meg om at det virkelig var sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...