Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er 6+1 i dag hehe skjønner ikke helt det yke greiene får på appeb jeg har står det uke 7 å at jeg er 6+1 dag gravid trodde jeg lå to uker foran babyen men? Skal på ultralyd til fredagen gleder meg veldig. Å legen mener jeg er 5+2 heheh blir forvirret jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er 6+1, da er du inn i svangerskapsuke nummer 7. Når du bikker at du har gått 7+1 er du i uke 8.

 

Babyen din er da 4+1 uker gammel, men det forholder man seg ikke noe til. Du er liksom gravid 6+1, og sier aldri "babyen er 4+1, men jeg er 6+1 gravid" :-)

 

Anonymous poster hash: 63170...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok;) det hjalp;) hehe men det jeg leser om babyen på appen da om utvikling stemmer selvom bebyen er 4+1? Så stemmer det som står der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ut fra siste mens man sier hvor langt man er, uansett sykluslengde? Min siste var 15.desember, så da er jeg i så fall 4+2 i dag? Har hatt litt forskjellig lengde på syklusene. Mye å finne ut av og forstå for en førstegangs-nygravid  :lillesky:

 

Høres ut som et bra opplegg der du er Fero! Kan du ikke få noen til å sende deg litt norsk lakris? 

 

Gratulerer til Jazzgla :D

 

Kjente at jeg blei ganske uggen på et møte i dag da jeg begynte å bli sulten - huff, gruer meg til kvalme hvis den kommer i større grad! (og det er vel sannsynlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det stemmer med hvor gammel babyen er også :-) Så det du leser om på uke 7, er slik babyen din vil utvikle seg denne uken. Altså ikke hvordan den er akkurat nå, men hvordan den vil bli i slutten av uken.

 

Girasol legene tar kun hensyn til når du hadde sist mens ja, uansett om du har lenger/kortere syklus. Dette vil bli regulert på ordinær ul:-) men kan jo være fint å regne ut termin ut fra slik syklus man pleier å ha, så har man en viss forventning om man blir satt frem/tilbake på termin på ul :-)

 

Anonymous poster hash: 63170...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til dere nye :)

 

Jeg er 7+0 i dag og har aldri følt meg verre! Kvalme kom for fullt for ca en uke siden. Jeg har tatt postafen, en tabl hver 12. timer, ser ut til den hjelper litt da. Noen av dere som har tatt det?

 

Vil ha86, jeg har vært på 2 tidlig ul. Første gangen var jeg 5+2, fikk kun se fostersekk og plommesekken, andre gangen var jeg 5+6, da så jeg fostersekk, plommesekk og bitteliten embryo og noe gyn trodde var bankende hjerte. Jeg skal vel på ul igjen om en ukes tid eller noe. Jeg er plaget med blødninger og smerter til tider. Det er ikke noe garanti for at dette går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye :)

 

Jeg er 7+0 i dag og har aldri følt meg verre! Kvalme kom for fullt for ca en uke siden. Jeg har tatt postafen, en tabl hver 12. timer, ser ut til den hjelper litt da. Noen av dere som har tatt det?

 

Vil ha86, jeg har vært på 2 tidlig ul. Første gangen var jeg 5+2, fikk kun se fostersekk og plommesekken, andre gangen var jeg 5+6, da så jeg fostersekk, plommesekk og bitteliten embryo og noe gyn trodde var bankende hjerte. Jeg skal vel på ul igjen om en ukes tid eller noe. Jeg er plaget med blødninger og smerter til tider. Det er ikke noe garanti for at dette går bra.

håper jeg får se en liten ting med et bankene hjerte;) håper alt går bra for deg krysser alt som krysses kan;) må jo være bra tegn at du blir dårligere på en måte;) som jeg tenker, jeg tar imot alle plager så lenge jeg sitter med et friskt barn i henda i september;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye :)

 

Jeg er 7+0 i dag og har aldri følt meg verre! Kvalme kom for fullt for ca en uke siden. Jeg har tatt postafen, en tabl hver 12. timer, ser ut til den hjelper litt da. Noen av dere som har tatt det?

 

Vil ha86, jeg har vært på 2 tidlig ul. Første gangen var jeg 5+2, fikk kun se fostersekk og plommesekken, andre gangen var jeg 5+6, da så jeg fostersekk, plommesekk og bitteliten embryo og noe gyn trodde var bankende hjerte. Jeg skal vel på ul igjen om en ukes tid eller noe. Jeg er plaget med blødninger og smerter til tider. Det er ikke noe garanti for at dette går bra.

foresten var det innvendig eller utvendig ultralyd?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken sto det på svangerskapsappen: det kan være håret er vanskeligere å stelle for tiden. Nei, sier du det?! Ser ikke ut om dagen, sliten, kvapsete gravidmage og håret rett til værs samme om det er nyvaska eller noen dager gammelt. Bra jeg fant årsaken til det da :P

 

Her har kvalmen ikke meldt seg enda, heldigvis, men blir jo litt bekymret siden jeg da ikke føler meg ordentlig gravid! Har dilla på sure epler og det svir i gangen fordi jeg spiser for mye av det. Ellers har jeg bare lyst på vann å drikke, har vært avhengig av cola zero, men dette smaker ikke godt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere anbefale en god App til å følge graviditeten?

 

Har en god en som har hatt kontroll på menssyklusen min men den er ikke mye vits i nå for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) da har jeg vært inne og kikket på dere i hele dag :) og kan da tørre og melde meg inn i gruppen:) hvor langt jeg er på vei veit jeg ikke helt :) skal på første ultralyden nå endten til fredag eller neste uke:) håper at denne gangen så sitter den lille etter 2 SA. I oktober og en i november :/

 

Men er det flere av dere som har hatt stikkninger under navelen? Og litt på venstre side?

 

Reagerte på min første lukt allerede langt før jul Hehe :) så hvis noen vil hjelpe oss med og finne ut Ca hvor langt jeg er på vei blir jeg kjempe glad :) håper alle har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg til fastlegen i morgen og få henvisning til ekstra kontroll og blodfortyning. Husker ikke når jeg hadde siste mens og ikke el ble bare plutselig gravid etter litt kos i romjula. Så vi får se om ikke de kan se det når jeg skal på ekatra kontroll og få medisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere anbefale en god App til å følge graviditeten?

 

Har en god en som har hatt kontroll på menssyklusen min men den er ikke mye vits i nå for tiden ;)

Liker svangerskapsappen godt, og pampers sin, der ser man 3D bilder av hvordan fosteret ser ut nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan dere anbefale en god App til å følge graviditeten?

 

Har en god en som har hatt kontroll på menssyklusen min men den er ikke mye vits i nå for tiden ;)

Liker svangerskapsappen godt, og pampers sin, der ser man 3D bilder av hvordan fosteret ser ut nå :)

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for tidlig ul i morgen tidlig! Gruer meg så sinsykt!!! Nærvøs for å få samme beskjed som sist jeg var så langt: her er det ikke noe liv...! Da vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjør!! Of! Men men, er det noe galt, så er det jo fint å få vite det nå å ikke gå å tro at aøt er fint..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny september mamma ønsker, og melde seg inn :)

 

Jeg har ut i fra mine kalkuleringer med mine 49 dagers syklusser termin 10.09.2014

Hatt flyst med symtomer. Det som fikk oppmerksomheten min i jula var en dag vi var ute i kulden så var jeg varm på hele kroppen, men brystvortene mine sto plutselig i brann. Føles som noen står med lighterflamme på dem. Utrolig vondt!

Før det hadde de våre ømme, men jeg skulte det på andre ting.

Helt til det liksom ikke gikk over. Jeg har sovnet flere ganger til dagen, men er like trøtt. Ligamentsmerter til di grader v/ nys, latter,hoste, brekninger, og når jeg reiser meg fra sittende stilling, skikkelig var for lukter, brekker meg, og spyr av ferskvaredisken, parfyme, plutselig ville jeg vrenges av dufter jeg normalt elsker, uff ble skikkelig dårlig av godlukten svigerfar brukte i julen. Hintet til han om at han trengte ikke å spraye seg med ny dose vær gang han/vi skulle ut. Ellers så ble det også en ny symtom ting denne gang som jeg aldrig har opplevd før i svangerskap kun ved sykdom, og det er metallsmak i munnen som jeg ikke blir kvitt samme hva jeg gjør Tannpuss, munnskullevann, mat, drops funker i det jeg har det i munnen, men når det er tomt er metallsmaken tilbake. *urk* Det er ikke lett, og spise, eller ha matlyst gitt..

 

Gratulerer til alle dere andre med septemberfrø i magen :)

 

-Lykkespiren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for tidlig ul i morgen tidlig! Gruer meg så sinsykt!!! Nærvøs for å få samme beskjed som sist jeg var så langt: her er det ikke noe liv...! Da vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjør!! Of! Men men, er det noe galt, så er det jo fint å få vite det nå å ikke gå å tro at aøt er fint..!

Ja, det er fint å få beskjed hvis noe er galt tidllg. Men håper inderlig ikke at du må leve igjennom det en gang til. At alt er bra i morgen. Krysser fingre og tær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) da har jeg vært inne og kikket på dere i hele dag :) og kan da tørre og melde meg inn i gruppen:) hvor langt jeg er på vei veit jeg ikke helt :) skal på første ultralyden nå endten til fredag eller neste uke:) håper at denne gangen så sitter den lille etter 2 SA. I oktober og en i november :/

 

Men er det flere av dere som har hatt stikkninger under navelen? Og litt på venstre side?

 

Reagerte på min første lukt allerede langt før jul Hehe :) så hvis noen vil hjelpe oss med og finne ut Ca hvor langt jeg er på vei blir jeg kjempe glad :) håper alle har hatt en fin dag :)

 

Hei! Denne stikkingen er helt normal... Hatt det på alle mine svangerskap. Kalles vel ligamentsmerter. Ubehagelig til tider ja,men helt normalt :) Er livmorbånd (om jeg ikke husker feil)som strekker og tøyer på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg til fastlegen i morgen og få henvisning til ekstra kontroll og blodfortyning. Husker ikke når jeg hadde siste mens og ikke el ble bare plutselig gravid etter litt kos i romjula. Så vi får se om ikke de kan se det når jeg skal på ekatra kontroll og få medisin

Kan jeg spørre hvorfor du skal få blodfortynnende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei:) da har jeg vært inne og kikket på dere i hele dag :) og kan da tørre og melde meg inn i gruppen:) hvor langt jeg er på vei veit jeg ikke helt :) skal på første ultralyden nå endten til fredag eller neste uke:) håper at denne gangen så sitter den lille etter 2 SA. I oktober og en i november :/

Men er det flere av dere som har hatt stikkninger under navelen? Og litt på venstre side?

Reagerte på min første lukt allerede langt før jul Hehe :) så hvis noen vil hjelpe oss med og finne ut Ca hvor langt jeg er på vei blir jeg kjempe glad :) håper alle har hatt en fin dag :)

 

 

Hei! Denne stikkingen er helt normal... Hatt det på alle mine svangerskap. Kalles vel ligamentsmerter. Ubehagelig til tider ja,men helt normalt :) Er livmorbånd (om jeg ikke husker feil)som strekker og tøyer på seg

 

 

Så bra:) vært litt små redd :) men prøver og ikke tenke på det :) men er det sånn at det til tider gjør vondt? Eller er det bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei:) da har jeg vært inne og kikket på dere i hele dag :) og kan da tørre og melde meg inn i gruppen:) hvor langt jeg er på vei veit jeg ikke helt :) skal på første ultralyden nå endten til fredag eller neste uke:) håper at denne gangen så sitter den lille etter 2 SA. I oktober og en i november :/

Men er det flere av dere som har hatt stikkninger under navelen? Og litt på venstre side?

Reagerte på min første lukt allerede langt før jul Hehe :) så hvis noen vil hjelpe oss med og finne ut Ca hvor langt jeg er på vei blir jeg kjempe glad :) håper alle har hatt en fin dag :)

 

Hei! Denne stikkingen er helt normal... Hatt det på alle mine svangerskap. Kalles vel ligamentsmerter. Ubehagelig til tider ja,men helt normalt :) Er livmorbånd (om jeg ikke husker feil)som strekker og tøyer på seg

 

 

Så bra:) vært litt små redd :) men prøver og ikke tenke på det :) men er det sånn at det til tider gjør vondt? Eller er det bare meg?

 

Jeg får kjempevondt til tider! Kommer det en overraskende nys på meg,så får jeg kjempestrekk på både høyre og venstre siden av magen, og detter sammen i smerter :P (da er det morsomt å nyse!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...