Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Kanskje vi skulle ha laget en terminliste for å få en oversikt over når vi har termin hele gjengen :-D

 

Noen som vil lage en slik liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde rosa og bringing utflod i 10 dager, men alt er som det skal med det lille embryort! :) sjekket med UL. Ikke bekymre deg, du:)

Huff, i dag morges da jeg var på do så kom det litt rosa på papiret :( Noen av dere som har vært borti det? Begynner å bli litt engstelig, andre gangen på en uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Autocorrect! Mente rosa og brunlig utflod. Og alt er som det skal med embryoet;)

Jeg hadde rosa og bringing utflod i 10 dager, men alt er som det skal med det lille embryort! :) sjekket med UL. Ikke bekymre deg, du:)

Huff, i dag morges da jeg var på do så kom det litt rosa på papiret :( Noen av dere som har vært borti det? Begynner å bli litt engstelig, andre gangen på en uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i Septembergruppa! :)

Kanskje vi skulle ha laget en terminliste for å få en oversikt over når vi har termin hele gjengen :-D

 

Noen som vil lage en slik liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo heller ikke noe særlig før i uke 9-10. Og ja, jeg har lagt på meg!!!!

flere som har lagt på seg? gått opp 3-4 kg..men mistenker juleferien litt da..hmm..trente i går og i dag så er fornøyd med meg selv. en løpetur i dag faktisk! gikk overraskende bra :) akkurat nå er det mest ømme pupper som er eneste symptom. Har en følelse av at kvalmen muligiens melder seg i uke 6 eller 7. Er bare 5+0 i dag.

 

Jeg skjønner at man vil vite at alt er bra så fort som mulig, men jeg tror ikke man har krav på noe før i uke 9 med mindre det foreligger spesielle omstendigheter. Jeg tror det er mange leger som mener at tidligere og oftere undersøkelser er med på stresse opp gravide kvinner og øke bekymringene på en måte. Stress er nesten verre en alkohol i svangerskapet.

 

Tror heller ikke at det er uvanlig å ikke ha symptomer i begynnelsen. Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt, men vet at jeg er det og at det er normalt å føle det sånn.

 

Jeg har selvsagt forståelse for at man vil sjekke ting så fort som mulig! Jeg kommer til å vente med mindre det skjer noe.

 

Vil også si velkommen og gratulerer til de nye som er kommet inn! Vi blir en fin gjeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ligger også en påbegynt terminoversikt i termingruppa for September! :)

Jeg lakte en terminoversikt, så hiv dere på jenter! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å krysse fingrene for at dette går bra, -og jeg melder meg inn i denne gruppa og tillater meg selv å glede meg til september!

Vi har slitt lenge med å få barn, og startet med IVF for litt over ett år siden. Mange nedturer i løpet av dette året som toppet seg i slutten av oktober da jeg skulle på tidlig ultralyd i uke 7... endelig skulle det gå! Men nei...tom fostersekk :(

 

Tenkte å ta en liten pause før vi forsøkte videre med IVF. Ventet menstruasjon på julaften, men den uteble. Fikk en godfølelse utover jula, og graviditetstesten ble bare en bekreftelse på nyttårsaften! Gjett om vi var to glade som ikke helt skjønte hva som har skjedd!

 

Neste uke har vi fått time på St.Olavs, for de vil vel se hvordan det går med oss. Er kjempespent, og kjenner at det er vanskelig å være udelt glad før man vet at det vil gå bra.

 

Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt første legetime den 21.jan.

Har ømme bryst, litt kvalm før eg får i meg et knekkebrød på morningen. Fort sulten og raskt mett. Veldig oppblåst i magen på ettermiddag/ kveld. Føles litt uvirkelig enda... Men er spent på nr 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor legene er så " gjerrige" på blodprøver å hcg greier min lege gjorde det fordi jeg ba om det. Var min kropp å jeg bestemte sa han. Ville jeg ta de nå så måtte han det sa han til meg. Merkelig noen av dere har leger som NEKTER! Det er faktisk ikke lov! Legen skal høre på deg og selvom han mener det er heeeeelt unødvendig skal han gjøre det!

 

Hei, tenkte jeg kunne svare på dette siden jeg er lege, og har jobbet som fastlege før. For det første, å være lege er ikke et serviceyrke. Det betyr at dersom legen mener en undersøkelse er heeeelt unødvendig, har pasienten IKKE krav på undersøkelsen. Som f.eks tidlig ultralyd uten medisinsk indikasjon. Men jeg er helt enig i at det er litt sært å ikke ville ta serum HCG, jeg er sikker på at det kan være beroligende for pasienten, det er heller ikke den mest kostbare prøven å ta. Min erfaring som fastlege er at det er ganske få som spør om å ta HCG-nivå. Personlig har jeg aldri tatt serum-HCG på noen av mine pasienter på eget initiativ uten indikasjon.  

 

Anonymous poster hash: e87fc...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg endelig kan melde meg inn her nå. To skygge-positive billig tester som blir sterkere for hver gang. Trenger bare å bekrefte med en "dyr" test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipptopp: de dyre og de billige testene synes jeg fungerer like godt jeg. Men de dyre er litt mer morsomme fordi de sier hvor langt en er på vei da.

Gratulerer med positiv test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest så mye om at de billige stripsene ikke er like følsomme, men ja det er gøy med sånne dyre. Har ei fra før og med henne brukte jeg ikke digital, så litt lyst å prøve det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare super svake billigtester og tok en clearblue og den var sterk positiv, så hos meg slo ikke de billige bra ut... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler meg ikke så bra om dagen altså.. Jeg driver for meg selv og det er en jobb jeg virkelig gir alt i, så når jeg kommer hjem så klarer jeg bare å karre meg på sofaen og legge meg under pleddet, men det som bekymrer meg litt er at jeg ligger med høyhalsa genser og fryser som bare det, ser jeg har blå negler og lepper! :( Formen er bare elendig, og er skrubbsulten hele tiden! Har med 8 brødskiver på jobb og da må jeg løpe inn på Narvesen å få meg en pølse med en gang jeg er ferdig på jobb for jeg blir helt desperat sulten! 1.trimester er utrolig tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slik med meg og, trøtt og utslitt... Legger meg med pleddet på sofaen. Fryser en del for tiden. Og plages med oppblåst/ hard mage. Men forhåpentligvis er det allt værdt det til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi!! Samme her!! Fryser som bare det, brekker meg konstant, og sulten i ett!! To munnfuller... Mett.... tre kvarter ... Sulten!!

kryper kjapt under pledd her også og sovner på ett blunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lys brun utflod,av og på. Hadde det sist svangerskap også + flerne småblødninger, men alt gikk veien for det!! Så selv om det er utrolig plagsomt og ikke minst dumt å gå å bekymre seg, så skal det nok gå bra! Håper jeg slipper noe blødninger denne gangen..

 

Hos min gynekolog betaler jeg ingenting når jeg er gravid. Er det ikke slik hos dere også? De får penger igjen av staten. Jeg fikk gå på mange ULer hos han + hver gang jeg hadde blødning, fikk jeg komme rett inn. Veldig betryggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi!! Samme her!! Fryser som bare det, brekker meg konstant, og sulten i ett!! To munnfuller... Mett.... tre kvarter ... Sulten!!

kryper kjapt under pledd her også og sovner på ett blunk.

Jeg fryser hele tiden, sulten etter ca en time etter mat, trøtt. Ellers ingen symptomer på at jeg har en spire i mage :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en frysepin av natur og sitter derfor alltid med teppe på.

I dag sitter jeg i bare singlet og er varm på overkroppen. Beina er pakket inn i teppet, låra er som vanlig, men leggene og spesielt føttene er iskalde!

Skulle ønske jeg hadde badekar til å tine meg opp i for de er så kalde at det nesten er vondt.

Om jeg får varmen i dem igjen blir de iskalde på 5 minutter om jeg ikke sitter å konstant gnukker på dem.

 

Andre syntomer er murrende mage og såre brystvorter. Samt at jeg er oftere sulten og har VELDIG lyst på noe som er syrlig, men også litt søtt. Prøvd mye, men ikke funnet riktig ting... Frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4 i dag. Kvalmen kom for fullt tidligere denne uken. Har ikke vært så kvalm i tidligere svangerskap, så kanskje det er en gutt denne gangen ;)

Har allerede bestilt meg mammabukse på nettet. Klarer ikke at noe presser på magen, spesielt ikke når jeg sitter. Har jo litt ekstra fra før av, men nå er det mye mer. Pleier som regel å ese ut litt i magen med en gang den pinnen blir positiv.

Må kjøpe meg ny bh også, de har jo vokst noe helt utrolig, veldig ømme også.

 

Skal på ul i neste uke. Er litt betryggende å se at alt er i orden

Ul i uke 12 fikk jeg henvisning til her om dagen av legen. Gikk ikke helt veien forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir litt bekymret når mange har symptomer, jeg har ingen utenom trøtthet. Brystene er like slappe og små som før, ingen kvalme og min økende matlyst er også borte. Off begynner å ane en ny Ma eller Bo...gruer meg til ul neste uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Ludvig: har du fått et barn før som gikk bra? Hvordan var sympotomene dine da?

 

En trenger jo ikke ha like symptomer hele tiden og det er jo utrulig deilig å ikke være kvalm. Jeg har aldri vært plaget med svangerskapskvalme bortsett fra hvis jeg ikke spiser regelmessig nok, så er jo utrulig individuelt hvor dårlig en blir. 

 

Men skjønner godt at du blir litt ekstra redd fordi det virker som du har mistet før som meg. 

 

Tidlig ultralyd er genialt sånn sett, da blir dere beroliget i neste uke. Krysser fingrene for at dere ser et vakkert lite bankende hjerte da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, da flytter jeg inn hit til dere, tok en CB idag morges, og den var positiv! Så nå kommer vårt tredje og siste barn, så dette svangerskapet må jeg nyte ekstra. Foreløpig termin er 21 september, og er sånn ca 4 uker på vei, gleder meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...