Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Da kan jeg også bli med i denne gruppen 😊 jeg har termin rundt 13. Sept og er 4+3 uker på vei! Jeg har ømme bryster (ikke alt for ille), kvalme og spying igår, trøtthet og hodepine..idag skulle ha vært en effektiv dag med husarbeid osv MEN har bare ligget på sofaen..jaja..ny dag imorgen! Flere som har hodepine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan jeg også bli med i denne gruppen 😊 jeg har termin rundt 13. Sept og er 4+3 uker på vei! Jeg har ømme bryster (ikke alt for ille), kvalme og spying igår, trøtthet og hodepine..idag skulle ha vært en effektiv dag med husarbeid osv MEN har bare ligget på sofaen..jaja..ny dag imorgen! Flere som har hodepine?

Velkommen, og gratulerer! !:-)

Hadde/har litt hodepine innimellom, men ikke noe som er så plagsomt at jeg ikke orker å gjøre noe av den grunn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Merker jeg ble helt ødelagt av å jobbe igjen! Så sliten å trøtt ikveld, bare ligger under pleddet på sofaen å fryser og orker ikke gjøre noen ting! Var virkelig stor overgang å begynne på jobb igjen! Gruer meg til imorgen. Andre som syns det var tøft å begynne på jobb igjen?

Signerer denne!! Følte meg helt lobotomert på jobb, og enda mer i kveld. Burde ha gjort noe fornuftig, som å trene, men her har jeg slavet foran PCn...

Jeg begynte på jobb igjen på torsdag, og det var slettes ikke bare-bare!

Jobber sammen med 20 andre, og når ting skal diskuteres opp og ned, kjenner jeg at humøret kunne ha vært bedre for jeg var nær å koke over og hadde lyst til å begynne å grine!

I tillegg holdt jeg på å sulte ihjel frem til lunsj, og jeg var på nippe til å sovne;-)

Håper humøret er bedre til uka, og at energien kommer tilbake:-) Deeeeilig med helg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Merker jeg ble helt ødelagt av å jobbe igjen! Så sliten å trøtt ikveld, bare ligger under pleddet på sofaen å fryser og orker ikke gjøre noen ting! Var virkelig stor overgang å begynne på jobb igjen! Gruer meg til imorgen. Andre som syns det var tøft å begynne på jobb igjen?

Signerer denne!! Følte meg helt lobotomert på jobb, og enda mer i kveld. Burde ha gjort noe fornuftig, som å trene, men her har jeg slavet foran PCn...
Jeg begynte på jobb igjen på torsdag, og det var slettes ikke bare-bare!

Jobber sammen med 20 andre, og når ting skal diskuteres opp og ned, kjenner jeg at humøret kunne ha vært bedre for jeg var nær å koke over og hadde lyst til å begynne å grine!

I tillegg holdt jeg på å sulte ihjel frem til lunsj, og jeg var på nippe til å sovne;-)

Håper humøret er bedre til uka, og at energien kommer tilbake:-) Deeeeilig med helg ;-)

Var også ubehagelig sulten på jobb på fredag. Har en hektisk jobb hvor det kun er lunsjen jeg har pause, så merket at jeg var unormalt sulten både til lunsj og etter jobb! Da jeg kom ut av jobb på fredag fikk jeg lyst til å løpe rett inn på Narvesen å få meg en baconpølse!

 

Det er rart å være gravid og ikke være kvalm syns jeg! Føles liksom ikke ut som man er gravid da.. Men har da andre symptomer som økt matlyst, trøtt, hissig og oppblåst så forsøker å trøste meg med at det får være nok symptomer denne gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Merker jeg ble helt ødelagt av å jobbe igjen! Så sliten å trøtt ikveld, bare ligger under pleddet på sofaen å fryser og orker ikke gjøre noen ting! Var virkelig stor overgang å begynne på jobb igjen! Gruer meg til imorgen. Andre som syns det var tøft å begynne på jobb igjen?

Signerer denne!! Følte meg helt lobotomert på jobb, og enda mer i kveld. Burde ha gjort noe fornuftig, som å trene, men her har jeg slavet foran PCn...
Jeg begynte på jobb igjen på torsdag, og det var slettes ikke bare-bare!

Jobber sammen med 20 andre, og når ting skal diskuteres opp og ned, kjenner jeg at humøret kunne ha vært bedre for jeg var nær å koke over og hadde lyst til å begynne å grine!

I tillegg holdt jeg på å sulte ihjel frem til lunsj, og jeg var på nippe til å sovne;-)

Håper humøret er bedre til uka, og at energien kommer tilbake:-) Deeeeilig med helg ;-)

Var også ubehagelig sulten på jobb på fredag. Har en hektisk jobb hvor det kun er lunsjen jeg har pause, så merket at jeg var unormalt sulten både til lunsj og etter jobb! Da jeg kom ut av jobb på fredag fikk jeg lyst til å løpe rett inn på Narvesen å få meg en baconpølse!

 

Det er rart å være gravid og ikke være kvalm syns jeg! Føles liksom ikke ut som man er gravid da.. Men har da andre symptomer som økt matlyst, trøtt, hissig og oppblåst så forsøker å trøste meg med at det får være nok symptomer denne gangen :P

Må si meg enig i det ja! Her er symptomene luft i magen*flau*, ganske ømme bryst, suuuuulten, trøtt og skikkelig ustabilt humør. Holder med symptomer det altså.. har noen dager innimellom som jeg er småkvalm, men ikke noe voldsomme greier akkurat..

Skal på tidlig ul om drøye 2 uker, og gleder meg masse!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette med luft i magen kjenner jeg godt til! Og passer dårlig når man har besøk hele helga og må holde seg *auu*

 

Så spennende med ul! Hvor mange uker er du da? Tenkte å bestille til uke 12, men det er lenge å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner på jobb igjen på mandag, håper jeg føler meg bedre da..gruer meg litt for jeg vet at det blir travelt fremover..får ta en del middagslurer 😉 så lenge jeg slipper å stoppe bilen på vei til jobb for å spy i veikanten skal jeg vel være fornøyd :) er det flere en meg som har ropt: "hva er det du har gjort med meg???" Til mannen? 😁😉 haha..hormoner ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har kommet virkelig kommet hos meg :( Kjenner det kommer til å bli laaaaange dager framover! Jeg er fortsatt plaget med de lyserosa utflodene, absolutt ikke noe hyggelig :( Jeg skal på ul igjen om en ukes tid, håper jeg får se bankende hjerte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har kommet virkelig kommet hos meg :( Kjenner det kommer til å bli laaaaange dager framover! Jeg er fortsatt plaget med de lyserosa utflodene, absolutt ikke noe hyggelig :( Jeg skal på ul igjen om en ukes tid, håper jeg får se bankende hjerte da.

 

hvis det er en trøst så kan det virke som graden av kvalme varierer. Jeg var superkvalm i går og spydde, men i dag har det vært bedre med kvalmen. Nå skal det sies at jeg tok det litt mer med ro i matveien og spiste små måltider oftere.. Mamma sa også til meg at det er bra med kvalmen. De hormonene som gjør deg kvalm er de som jobber for å beholde barnet :) så vi får trøste oss med det når vi henger over doskålen ;)

 

håper utfloden er normal og gir seg snart! krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette med luft i magen kjenner jeg godt til! Og passer dårlig når man har besøk hele helga og må holde seg *auu*

 

Så spennende med ul! Hvor mange uker er du da? Tenkte å bestille til uke 12, men det er lenge å vente!

Har ingen mens å gå etter, så vet egentlig ikke heeelt hvor langt jeg er på vei. Men jeg mistenker selv at jeg har passert 6 uker nå, og vil da være litt over 8 uker når jeg skal på ul.

Har hovedsakelig bestilt time for å finne ut hvor langt jeg er på vei:-)

Var på tidlig ul med førstemann oogså, og da var jeg 7 uker:-) var så betryggende å se et bankende hjerte, så det er verdt pengene syns jeg♡😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sliten så sliten.. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare gå på jobb og fullføre dagene hver dag fra mandag av! Jobbet deltid med nr 2 og student med nr 1.. Nå jobber jeg 100% i bhg, og kjenner d er slitsomt allerede...  :/  Har vondt i bekkenet når eg sitter for lenge på trestoler.. ( er d vi bruker), og blir kjempe trøtt! Men jeg SKAL prøve å holde ut ihvertfall til etter 12 uker! Skal på ul 17.januar. er da 6+3. Skal kun for å se om d er hjerteslag siden jeg mistet sist. For klarer ikke tenke annet emm at alt dette ender gale igjen....  blæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at det er flere av dere som heller ikke har så mange symptomer -

Jeg har egentlig kun merket at jeg har ømme bryster (men annerledes enn det ømheten som kommer i forb. med PMS) og svært ømme brystvorter - de pleier jo aldri være ømme! Er veldig trøtt/søvning, og har kanskje litt redusert matlyst, men ellers ikke noe kvalm eller noe. Har tentativ termin 6.sept, så er 5+3 i dag ---- og er egentlig ganske redd for at kvalmen skal komme snart?! Er det noen av dere som har erfaring fra tidligere svangerskap når kvalmen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist ble jeg kvalm veldig tidlig, et par dager over IKM, så tok en test når jeg kastet opp på morgenen, kvalmen varte da helt til uke 12. Denne gangen kjenner jeg ikke tegn til kvalme, er 5+6 idag, går liksom å venter på at den skal komme..

 

Leser at mange sier den kommer i uke 7-8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så stuptrøtt om dagen, må si at en stor fordel med å få to tette er at han jeg har på 1 1/2 år og trenger å sove på dagen, så idag tok vi oss en to timers lur, håper jeg får sove til kvelden! Merker jeg har gått opp i vekt allerede siden jeg er så sulten! Sist gikk jeg bare opp 8 kg totalt, blir nok værre denne gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prestert å gå opp rett over to kilo på én uke.. Dette lover liksom kjempegodt, sukk. Håper det for det meste er vann, for jeg har ikke akkurat skeiet ut noe mer den uka enn vanlig. Og dette var jo etter de fleste av juleselskapene tilogmed! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-) dagene har gått fort i det siste og jeg har ikke vært aktiv her i det siste...

Godt å høre at mange av dere kjenner symptomer og føler dere gravide:-)))

 

Jeg er firtsatt trøtt men ikke like trøtt som for en uke siden heldigvis! Imorgen starter jobb og som leder er det en hektisk tid for neg frem mot sommeren!

Gleder meg :-)) håper jeg holder formen sånn at jeg kan jobbe helt frem mot permisjon!

 

Jeg er kvalm, men kaster ikke opp og så lenge jeg spiser hver 2 time går det som regel over... Mest kvalm fra 14 og utover....

 

27 skal jeg til jordmor... Føler det er sååååå lenge til så tenker å ringe legen imorgen sånn at jeg kan få tatt blodprøver tidligere... Siden jeg har vært veldig svimmel og hatt blodtrykksfall så jeg nesten besvime tenker jeg det er godt å få sett bliodprosent, blodtrykket og sett om jeg mangler noe... :-)

 

På tirsdag går jeg inn i min uke 6 allerede... Gidt at vi alle fortsatt har spirene i magen!! <3

 

Ha en fin kveld henter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Nå har jeg akkurat snakket med moren min. Hun hadde flere SA før hun ble gravid med meg. Vet dere om dette er noe som går i arv eller er det tilfeldig? Forhåndsregler har jo selvfølgelig også endret seg på 35 år. Men jeg blir litt lei meg og litt stressa når jeg føler hun gir uttrykk for at jeg må forberede meg på at det går galt. Mulig det kun er meg som er hormonell altså, men jeg vil så gjerne tenke positivt. Det er jo størst sjans for at det skal gå bra! Skal til gynekolog 13.jan, føler det er sååå lenge til og at dagene sniker seg avgårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i dag morges da jeg var på do så kom det litt rosa på papiret :( Noen av dere som har vært borti det? Begynner å bli litt engstelig, andre gangen på en uke :(

Jeg hører egentlig til inne på August-baby, men tenkte bare sende deg en link som gjorde meg litt beroliget iallefall: http://www.1177.se/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/

 

Jeg er 7+2 i dag og har den siste uken også oppdaget litt rosa på papiret når jeg har tørket meg. Skal på tidlig UL i morgen, så da får vi se om alt er ok med den lille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj;) i mårra skal jeg til legen for første gang siden jeg fant ut jeg var gravid;) gleder meg til å se hva hcg nivåe er. Sist var det sånn jeg fant ut at jeg var på vei til å miste det var så lavt. Håper på skyhøye tall. Håper også på og få truget igjennom en tirlig ul;) hva skal hcg ligge på ca i uke 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj;) i mårra skal jeg til legen for første gang siden jeg fant ut jeg var gravid;) gleder meg til å se hva hcg nivåe er. Sist var det sånn jeg fant ut at jeg var på vei til å miste det var så lavt. Håper på skyhøye tall. Håper også på og få truget igjennom en tirlig ul;) hva skal hcg ligge på ca i uke 6?

Jeg skal også til legen i morgen! + ta ny blodprøve! Er 6+3 i morgen! Tok forige prøve når jeg var 5+6! Den var på 6012! ;-) så nå håper jeg bare så inderlig at det stiger som det skal! :-) lykke til i morgen til deg;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar dere disse hcgprøvene? Fordi dere vil dobbelsjekke at alt er som det skal? Bare hørt folk gjøre dette ved blødninger, så kun nysgjerrig:P

 

Anonymous poster hash: 63170...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen tar jo stortsett hvg nivået hos gravide? Legen min gjorde nå det sist også istede får gravititetstest. Å den skal dobble seg på to tre dager da betyr det at det går fremover. Liksom. Er en trygghet da. Begynner den og synke så er noe galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...