Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Da havnet jeg her ved ett uhell :D har en baby på 5 mnd allerede. Og det ble sex til feil (riktig) tidspunkt...

 

mannen ville ha to tette såååååååå det blir spennende :) litt i sjokk her.

 

Hehe.. aner ikke hvor langt jeg er på vei men hadde mens sånn mot midten av des. Så da blir det vel ett september nurk ♡♥♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen. Da melder jeg meg inn her, har smuglest en stund. 

 

Prøverør her, så hurra !!!! Har en herlig prøverørsgutt fra før av, og blir alltid gravid på prøverør, men har dessverre hatt en del forsøk nå før som ikke gikk, så ventet en stund og så at alt så ok ut før jeg turde å melde meg inn. 

 

Satte inn to egg, så utrulig spent på tidlig ultralyd både for å sjekke at alt er ok der inne og for å se om det det evt er to (tviilsomt, men hadde jo vært supergøy hvis det var slik). 

 

Termindato ca 7 september, så dette blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Velkommen til alle nye :) Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg spør allikevel. Var hos legen i går, og hun gjennomførte en GU, og tok i samme farta en celleprøve da det var lenge siden sist. Hun kommenterte at jeg begynte å blø en del når hun tok prøven, og gjorde meg oppmerksom på at dette var helt ufarlig. Jeg blødde litt i etterkant, og det fortsatte resten av dagen, og fortsatt i dag er det litt blod. Er det noen som har opplevd noe lignende? Er det ikke litt rart at et så lite "sår" ikke lukker seg raskere?

 

Ellers klarte jeg til slutt ikke å dy meg, men kjøpte en CB digital. Testet relativt svakt sist 18 dpo, og har lite symptomer, så ønsket å sjekke om CBen ville plassere meg i "rett" uke. Det gjorde den :) 3+ sa den, og etter egne beregninger er jeg 5 +4 i dag, så det skulle stemme bra :) Kanskje en unødvendig utgift, men litt beroligende var det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nettopp kommet over i uke 6 og har ikke kjent noen kvalme, bare bittelitt uggenhet innimellom og kanskje litt redusert/annerledes matlyst, men ingenting å klage over. Er likevel så redd for å få den kvalmen, og alle snakker om at den kommer i uke 6-7...

Har noen dager vært utroooooolig trøtt/søvning, har bare hatt lyst til å sove og sove og aldri stå opp..og så neste dag er jeg helt fin igjen! Flere av dere som har opplevd noe av det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere som har lagt på seg? gått opp 3-4 kg..men mistenker juleferien litt da..hmm..trente i går og i dag så er fornøyd med meg selv. en løpetur i dag faktisk! gikk overraskende bra :) akkurat nå er det mest ømme pupper som er eneste symptom. Har en følelse av at kvalmen muligiens melder seg i uke 6 eller 7. Er bare 5+0 i dag.

 

Jeg skjønner at man vil vite at alt er bra så fort som mulig, men jeg tror ikke man har krav på noe før i uke 9 med mindre det foreligger spesielle omstendigheter. Jeg tror det er mange leger som mener at tidligere og oftere undersøkelser er med på stresse opp gravide kvinner og øke bekymringene på en måte. Stress er nesten verre en alkohol i svangerskapet. 

 

Tror heller ikke at det er uvanlig å ikke ha symptomer i begynnelsen. Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt, men vet at jeg er det og at det er normalt å føle det sånn.

 

Jeg har selvsagt forståelse for at man vil sjekke ting så fort som mulig! Jeg kommer til å vente med mindre det skjer noe.

 

Vil også si velkommen og gratulerer til de nye som er kommet inn! Vi blir en fin gjeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Velkommen til alle nye :) Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg spør allikevel. Var hos legen i går, og hun gjennomførte en GU, og tok i samme farta en celleprøve da det var lenge siden sist. Hun kommenterte at jeg begynte å blø en del når hun tok prøven, og gjorde meg oppmerksom på at dette var helt ufarlig. Jeg blødde litt i etterkant, og det fortsatte resten av dagen, og fortsatt i dag er det litt blod. Er det noen som har opplevd noe lignende? Er det ikke litt rart at et så lite "sår" ikke lukker seg raskere?

 

Ellers klarte jeg til slutt ikke å dy meg, men kjøpte en CB digital. Testet relativt svakt sist 18 dpo, og har lite symptomer, så ønsket å sjekke om CBen ville plassere meg i "rett" uke. Det gjorde den :) 3+ sa den, og etter egne beregninger er jeg 5 +4 i dag, så det skulle stemme bra :) Kanskje en unødvendig utgift, men litt beroligende var det :P

Jeg tok også celleprøve sist jeg var gravid, og husker jeg bekymret meg fælt om dette blodet som kom i flere dager etterpå...men det gikk jo helt fint! 8mnd senere kom godjenta :) Vi tåler jo litt mindre nedi der når vi er gravide, er jo vanlig med blødninger etter sex også, så det er sikkert normalt.

 

Jeg skal også kjøpe meg ny test med ukeindikator! Foruten om at jeg er et murmeldyr uten like så har jeg jo ingen symptomer! Så må bare ta en test for sikkerhets skyld. Bra din slo ut akkurat som forventet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen. Da melder jeg meg inn her, har smuglest en stund.

 

Prøverør her, så hurra !!!! Har en herlig prøverørsgutt fra før av, og blir alltid gravid på prøverør, men har dessverre hatt en del forsøk nå før som ikke gikk, så ventet en stund og så at alt så ok ut før jeg turde å melde meg inn.

 

Satte inn to egg, så utrulig spent på tidlig ultralyd både for å sjekke at alt er ok der inne og for å se om det det evt er to (tviilsomt, men hadde jo vært supergøy hvis det var slik).

 

Termindato ca 7 september, så dette blir bra.

Hei kaksy!! :-)

 

Så fint å se deg her! :-)

Håper flere av dere på asistert befruktning følger etter:-) fantastisk!

Blir spennende og følge deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Velkommen til alle nye :) Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg spør allikevel. Var hos legen i går, og hun gjennomførte en GU, og tok i samme farta en celleprøve da det var lenge siden sist. Hun kommenterte at jeg begynte å blø en del når hun tok prøven, og gjorde meg oppmerksom på at dette var helt ufarlig. Jeg blødde litt i etterkant, og det fortsatte resten av dagen, og fortsatt i dag er det litt blod. Er det noen som har opplevd noe lignende? Er det ikke litt rart at et så lite "sår" ikke lukker seg raskere?

 

Ellers klarte jeg til slutt ikke å dy meg, men kjøpte en CB digital. Testet relativt svakt sist 18 dpo, og har lite symptomer, så ønsket å sjekke om CBen ville plassere meg i "rett" uke. Det gjorde den :) 3+ sa den, og etter egne beregninger er jeg 5 +4 i dag, så det skulle stemme bra :) Kanskje en unødvendig utgift, men litt beroligende var det :P

Slimhinnene dine er mye mer blodrike og tykke nå under graviditeten. ( gjelder alle slimhinner,) så det er ikke så rart det kan blø litt mer enn normalt. Lykke til videre :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye :) Vi begynner å bli en god gjeng her :)

 

Ang blødning, jeg har fortsatt de rosa utflodene og det virkelig plager meg. Men har fått beskjed at det er ingenting de kan gjøre, må bare vente og se. Ellers har jeg virkelig fått de såkalte gravidssymptomene, kvalme, trøtt, oppblåst...you name it!

 

Fikk angelsounds i posten i går, gleder meg til å teste den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye :) Vi begynner å bli en god gjeng her :)

 

Ang blødning, jeg har fortsatt de rosa utflodene og det virkelig plager meg. Men har fått beskjed at det er ingenting de kan gjøre, må bare vente og se. Ellers har jeg virkelig fått de såkalte gravidssymptomene, kvalme, trøtt, oppblåst...you name it!

 

Fikk angelsounds i posten i går, gleder meg til å teste den ut :)

Vi er like langt vi ( om jeg ikke har sett feil!) !! 6+0 i dag!! Ul på meg neste fredag. Spennende og se om du kan høre lillespire ! Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+1 i dag ;) Fikk sett bankende hjerte på mandag :)Venter på neste innkalling, om to ukes tid tipper jeg, blir spennende å se da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye :) Vi begynner å bli en god gjeng her :)

 

Ang blødning, jeg har fortsatt de rosa utflodene og det virkelig plager meg. Men har fått beskjed at det er ingenting de kan gjøre, må bare vente og se. Ellers har jeg virkelig fått de såkalte gravidssymptomene, kvalme, trøtt, oppblåst...you name it!

 

Fikk angelsounds i posten i går, gleder meg til å teste den ut :)

Hvis du har fått alle de symptomene så høres det ikke ut som du trenger å bekymre deg. Alt det kjedelige der er jo tegn på at det spirer og gror :) Men forstår det er ekkelt men blod... Jeg har hørt at så lenge det kommer rosa utflod/blod i små mengder, så er det normalt. Men om det er brunt gammelt blod eller stor blødning med smerte så skal det sjekkes ut. Ikke vet jeg, men det høres jo ut som det kan stemme siden du fikk se hjerte slå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har begynt å få magefølelse på kjønn allerede? I mitt forrige svangerskap hadde jeg sterk magefølelse på gutt fra starten, gleden var stor da jeg fikk vite at det var en gutt på oul! Denne gangen er magefølelsen sterk igjen, men på jente. Blir spennende å se om det stemmer. For meg er det likegyldig hva det blir, navnet er klart på både gutt og jente ;) Merker jeg er mer bekymret denne gangen for at alt ikke skal være bra, jeg kommer til å være så nervøs før tidlig ultralyd i uke 12! Vil bare at ukene skal rase avgårde.

 

Nå har jeg smurt min gigantiske gravid matpakke, det er flaut å ta frem det TÅRNET med brødskiver der i lunsjen! også holder jeg inn magen når jeg går inn og ut av jobben i privatklær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+1 i dag ;) Fikk sett bankende hjerte på mandag :)Venter på neste innkalling, om to ukes tid tipper jeg, blir spennende å se da!

Såå spennende, jeg har tenkt å bestille time snart hos legen, og så UL ved uke 12.. Jeg er i følge kalenderen 6+0 i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere som både er sultne og har oppblåst mage :P Jeg spiser ikke så himla mye om gangen, men jeg blir jo søren meg sulten igjen etter bare en time eller to på det verste! Kjipt å trykke i seg to grove brødskiver og en kopp kaffe til frokost, for deretter å holde på å dø av sult under to timer etterpå.. Verst er det at jeg er så tørst på kvelden, for da må jeg jo opp og tisse flere ganger på natta. Og jo mer jeg tisser ut, jo mer sulten blir jeg!

 

Ellers har jeg handlet et helt lass med fine, behagelige klær i dag. Og nye BH'er siden alle andre er blitt for små. Heldigvis står da puppene såpass mye ut at klærne liksom henger ørlite lenger ut enn magen hvis jeg retter meg opp i ryggen og anstrenger meg litt, haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velkommen til dere nye :) Vi begynner å bli en god gjeng her :)

 

Ang blødning, jeg har fortsatt de rosa utflodene og det virkelig plager meg. Men har fått beskjed at det er ingenting de kan gjøre, må bare vente og se. Ellers har jeg virkelig fått de såkalte gravidssymptomene, kvalme, trøtt, oppblåst...you name it!

 

Fikk angelsounds i posten i går, gleder meg til å teste den ut :)

Vi er like langt vi ( om jeg ikke har sett feil!) !! 6+0 i dag!! Ul på meg neste fredag. Spennende og se om du kan høre lillespire ! Tvi tvi!

6+0 jeg også :-) Har du bestilt time til UL hos jordmor/gyn? Jeg tenkte i utgangspunktet å vente til 12.uke, men kanskje lurt å be om UL tidligere? Er mitt først barn, så er helt uerfaren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Velkommen til dere nye :) Vi begynner å bli en god gjeng her :)

 

Ang blødning, jeg har fortsatt de rosa utflodene og det virkelig plager meg. Men har fått beskjed at det er ingenting de kan gjøre, må bare vente og se. Ellers har jeg virkelig fått de såkalte gravidssymptomene, kvalme, trøtt, oppblåst...you name it!

 

Fikk angelsounds i posten i går, gleder meg til å teste den ut :)

Vi er like langt vi ( om jeg ikke har sett feil!) !! 6+0 i dag!! Ul på meg neste fredag. Spennende og se om du kan høre lillespire ! Tvi tvi!
6+0 jeg også :-) Har du bestilt time til UL hos jordmor/gyn? Jeg tenkte i utgangspunktet å vente til 12.uke, men kanskje lurt å be om UL tidligere? Er mitt først barn, så er helt uerfaren :-)

Hei igjen!

Bestilte time hos gynekolog. Har alltid tatt ul i ca uke 7 og i uke 12 i mine sv skap, blir jo litt over gjennomsnittet interesser i hva som foregår med lillespire! Har vært både på Majorstua og volvat tidl. Kostet ca 7-800 den gang, men nå leser jeg at det koster ca 1000.. -1500 . Lenge siden mitt siste svskap .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Velkommen til dere nye :) Vi begynner å bli en god gjeng her :)

 

Ang blødning, jeg har fortsatt de rosa utflodene og det virkelig plager meg. Men har fått beskjed at det er ingenting de kan gjøre, må bare vente og se. Ellers har jeg virkelig fått de såkalte gravidssymptomene, kvalme, trøtt, oppblåst...you name it!

 

Fikk angelsounds i posten i går, gleder meg til å teste den ut :)

Vi er like langt vi ( om jeg ikke har sett feil!) !! 6+0 i dag!! Ul på meg neste fredag. Spennende og se om du kan høre lillespire ! Tvi tvi!
6+0 jeg også :-) Har du bestilt time til UL hos jordmor/gyn? Jeg tenkte i utgangspunktet å vente til 12.uke, men kanskje lurt å be om UL tidligere? Er mitt først barn, så er helt uerfaren :-)
Hei igjen!

Bestilte time hos gynekolog. Har alltid tatt ul i ca uke 7 og i uke 12 i mine sv skap, blir jo litt over gjennomsnittet interesser i hva som foregår med lillespire! Har vært både på Majorstua og volvat tidl. Kostet ca 7-800 den gang, men nå leser jeg at det koster ca 1000.. -1500 . Lenge siden mitt siste svskap .😊

Et lite tips, hvis en bestiller hos privatpraktiserende jordmor så er det som regel billigere enn hos gynekolog. Tror jeg betaler 500 hos hun jeg skal til, og så blir jo litt mer når en er mer enn 12 uker.

 

Er strengt tatt ikke nødvendig med tidlig ul (uke7 f.eks, eller 12), men jeg synes det er betryggende å se et hjerte slå der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere som både er sultne og har oppblåst mage :P Jeg spiser ikke så himla mye om gangen, men jeg blir jo søren meg sulten igjen etter bare en time eller to på det verste! Kjipt å trykke i seg to grove brødskiver og en kopp kaffe til frokost, for deretter å holde på å dø av sult under to timer etterpå.. Verst er det at jeg er så tørst på kvelden, for da må jeg jo opp og tisse flere ganger på natta. Og jo mer jeg tisser ut, jo mer sulten blir jeg!

 

Ellers har jeg handlet et helt lass med fine, behagelige klær i dag. Og nye BH'er siden alle andre er blitt for små. Heldigvis står da puppene såpass mye ut at klærne liksom henger ørlite lenger ut enn magen hvis jeg retter meg opp i ryggen og anstrenger meg litt, haha :D

jeg prøver for harde livet å spise sunne ting, man vil jo ikke proppe seg full av sukker heller for barnet sin del..men er så vanskelig!!! verste er jo alt julegodtet som er på halvpris..gjør fysisk vondt å gå forbi ;)

 

jaja..vi får se hvordan det går! har dere tenkt på mammaklær ennå? tror jeg må kjøpe noen nye bher..

 

jaja..jeg er glad for å være i jobb igjen..da går dagene litt fortere ihvertfall!

 

ha en fin kveld! jeg må sove nå hvis jeg ikke skal stupe imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) da kan jeg melde meg inn på denne gruppa :-)

 

jeg har testet positiv i dag med cb digital ukeindikator der det sto gravid 1-2 :-) men i følge bruksanvisningen så regner man da ut fra første dag siste menstruasjon. Så jeg er da egentlig 3-4 uker på vei da? Skjønner ikke helt hvordan man regner ut hvor mange uker man er på vei.

 

I følge terminkalkulatoren har jeg termin 22 september ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt når jeg hadde mens sist. Så tipper mellom 17-20 sept. Men må nok på på tidlig ul. For å fa dato..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ingen symtomer i det heltatt. Så jeg føler meg ikke gravid selv om testen viste det ;)

da er vi to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...