Gå til innhold

Januarjentene :)


*Enlitentil*

Anbefalte innlegg

 

 

Etter UL i dag fikk jeg time for uthenting på onsdag :)

 

Godt å være i gang med neste fase!

Lykke til i dag, håper de finner gullegget +++!!!
Tusen takk!!

 

De fant 9 egg, og det var flere enn jeg hadde trodd, så jeg er veldig happy nå :) Håper at ett av de er gullegget ja :) Hadde selvfølgelig vært bra å få noen på frys også, men det tar vi som en bonus :)

 

Innsett på fredag hvis jeg ikke hører noe fra sykehuset før det :)

 

Hvordan går det med deg da? Bortsett fra at tiden går alt for sakte ;)

 

Wow så innmari bra med 9 egg, ja da må du være kjempeglad  :smilorange: det er jo superbra! 

Åh..nå går tiden fort fremover altså....vips er det fredag!

Jeg har troen!!

 

Her går det bra, rugedag 6 (fra dagen etter innsett).

Formen er fin når jeg får ta dagen som jeg ønsker, og i mitt tempo. 

Merker svært lite til noe annet enn litt ømme bryst og litt urolig søvn.

Er litt støl i rygg og mage, murrer av og til, men det har jo vært mye styring der nede så er vel ikke så rart..

 

Med andre ord ikke så mye symptomer..om det er bra eller dårlig får vise seg  :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Ånei fant litt spor av rødt i dagmorges og var lit brunaktig på lutinuspinnen håper ikke ikke tr kommer nå så tidlig slik som sist. Krysser fingrene at det kun er en liten festeblødning. Kjenner veldige (mens?)murring i magen...

Kan det være et godt tegn?

 

Sant det Pion greit ha litt planer disse dagene:)

Hm...tror det kanskje er litt vanlig med litt småblødning av progesteron?

En venninne sa at hun også har det og alt er sjekket opp ok i hennes tilfelle.

 

Huff jeg har ikke gode råd å gi mht murringer men trodde det også er mange som har, er jo mye som skjer nedi der vet du.

 

Jeg er dessverre førstegangsreis selv, så kan jo ikke si noe sikkert, men jeg krysser fingre og tær for at det roer seg ned..

 

Hvilken rugedag er du på nå?

Ja satser på det bare var det lille som kom, er på rd 5 så er enda litt tid igjen:) hatt ei urolige natt om det har noen sammenheng vet jeg ikke. Fårhåpe på det beste at det bare er egga som graver seg ned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ånei fant litt spor av rødt i dagmorges og var lit brunaktig på lutinuspinnen håper ikke ikke tr kommer nå så tidlig slik som sist. Krysser fingrene at det kun er en liten festeblødning. Kjenner veldige (mens?)murring i magen...

Kan det være et godt tegn?

Sant det Pion greit ha litt planer disse dagene:)

Hm...tror det kanskje er litt vanlig med litt småblødning av progesteron?

En venninne sa at hun også har det og alt er sjekket opp ok i hennes tilfelle.

Huff jeg har ikke gode råd å gi mht murringer men trodde det også er mange som har, er jo mye som skjer nedi der vet du.

Jeg er dessverre førstegangsreis selv, så kan jo ikke si noe sikkert, men jeg krysser fingre og tær for at det roer seg ned..

Hvilken rugedag er du på nå?

Ja satser på det bare var det lille som kom, er på rd 5 så er enda litt tid igjen:) hatt ei urolige natt om det har noen sammenheng vet jeg ikke. Fårhåpe på det beste at det bare er egga som graver seg ned:)

Det er vel litt for tidlig med mensen, vel? Jo! Det var nok en festeblødning. :) Eller naturlig blødninger av progesterontilskudd. Det er ikke uvanlig at det kommer litt ut igjen, og kan ha all verdens farvel. Ihvertfall har jeg lest det om crinonen som jeg tar. Skjøre slimhinner, gjør at det lett kan bli småblødninger. Fortsatt god ruging!

Her er det rugedag 7, teller ned til lørdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det som kommer ut igjen kan ha all verdens farger", skulle det stå..

Velkommen inn Malise :)

Spennende å få følge så mange flotte damer her da!

Hvordan er formen din om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Pion. Formen er heller slapp. Jobber 50% og resten av dagen ligger jeg som et slakt i godstolen. Satser på positiv test om litt, og at formen blir noe bedre etterhvert. Men for all del, er det dette som skal til, så er jeg gjerne slapp og sliten lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er mange kjente nick her i gruppen.

Heldigvis ser jeg at det drypper noen slitere over i 1. Trimester nå og da også.

 

Har selv kommet til uke 19+3 i dag of kjenner lille prinsessa daglig drive med fantestreker i magen.

 

Heier innmari på dere alle sammen og håper dette er deres år.

Ivf er utrolig tøft. Må si at personlig syntes jeg det psykiske var ti ganger (minst) verre enn det fysiske.

 

Kom igjen nå.....dryss på med positive tester.

Lykkeønskninger og babystøv sendes herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også hatt uttak. Fikk ut 9 egg! Var ekstremt smertefullt uttak. Jeg gråt av stikkene og hele prosessen slo meg i trynet.. Sa at dette gjør jeg aldri igjen, så vondt var det:( innsett på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også hatt uttak. Fikk ut 9 egg! Var ekstremt smertefullt uttak. Jeg gråt av stikkene og hele prosessen slo meg i trynet.. Sa at dette gjør jeg aldri igjen, så vondt var det:( innsett på fredag.

Off, det hørtes ikke noe særlig ut :( Du kunne da ikke ha fått nok smertestillende?! Hvordan har du det nå da?

 

Jeg hadde også uttak i dag og jeg kjente nesten ingenting. Fikk paracet og valium som jeg skulle ta en time før oppmøte, så fikk jeg mer smertestillende i en kanyle i hånda (noe morfinpreparat) + to smertestillende sprøyter i skjeden.

 

Nå kjenner jeg litt kramper/menssmerter, men ikke så ille at jeg trenger å ta smertestillende.

 

Vi skal ha innsett samme dag også :) Krysser fingrene for oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også hatt uttak. Fikk ut 9 egg! Var ekstremt smertefullt uttak. Jeg gråt av stikkene og hele prosessen slo meg i trynet.. Sa at dette gjør jeg aldri igjen, så vondt var det:( innsett på fredag.

Huff, så leit å høre at det var så vondt med uttak, hvor hører du til?  :cry: 

Meeeen, tenk på at du nå har fått ut 9 flotte egg, det er kjempeflott - hurra!!

Det værste er over, nå må du bare slappe av og se frem til fredag og innsett!!

 

Masse lykke til :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare 4 g paracet, en oxynorm og kvalmestillende, via tablettform. Kjente ingenting til smertestillende! Lokalbedøvelse fikk jeg og, og den gjorde kjempe vondt! Ved en evt neste gang ønsker jeg også veneflon..men usikker på om de gjør det i hgsd? Hvor hører du til?

 

Jeg har det fint nå, tar jevnlig paracet og har litt kramper, type stikk.

 

Krysser fingrene for oss ja :-) og lykke til til deg!

Endret av solstråle:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gullebolle

Stakkars deg, det er rett og slett forferdelig med vonde uttak. Her var det en traumatisk opplevelse hver gang, spesielt første gang, da var det i tillegg så ukjent, andre gang gikk noe bedre, og sist forsøk var det rett og slett heftig, men da hadde jeg dyktige Jon Hausken som tok seg av det og jeg er sikker på at hadde det vært noen andre hadde det vært 10 ganger verre. Siste forsøket måtte det tappes, og eggstokker presses ned med knyttnevene til de fleste som jobbet der, og uttaket tok nesten 1 time, hurra for overstimulering! Men vel, nå stikker jeg igjen, uttak forhåpentligvis i slutten av neste uke:) Så man glemmer fort, på samme måte som fødsler! Håper det går bedre denne gangen! 

 

Var på UL i dag, og tre av folliklene var på 9/10mm, resten mindre,så her må det stikkes en stund til, ny kontroll på mandag og håper på uttak mot slutten av neste uke:) Noen som ligger ganske likt i løypa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Se her har det begynt å skje ting! Så spennende jenter! :-) Gratulerer til dere som har blitt rugere! Spennende!;-) krysser fingrene for dere alle sammen;-)

Takk, Lovise!

Hvordan går det med deg? Langt på vei nå? :-)

Jo det går veldig fint enda! :-) er 7+6 i dag! :-) var på tidlig ul i går og så ei lita spire på 1cm med bankende hjerte! Fantastisk følelse! Første gang de 5 gangene jeg har vært gravid at vi har fått sett d:-) så nå håper vi bare den holder seg der så lenge som den skal!:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Se her har det begynt å skje ting! Så spennende jenter! :-) Gratulerer til dere som har blitt rugere! Spennende!;-) krysser fingrene for dere alle sammen;-)

Takk, Lovise!

Hvordan går det med deg? Langt på vei nå? :-)

Jo det går veldig fint enda! :-) er 7+6 i dag! :-) var på tidlig ul i går og så ei lita spire på 1cm med bankende hjerte! Fantastisk følelse! Første gang de 5 gangene jeg har vært gravid at vi har fått sett d:-) så nå håper vi bare den holder seg der så lenge som den skal!:-)

Å, så fantastisk!!!!! :-))) Når dere har sett et bankende hjerte er det vel ganske stor sannsynlighet for at det kan gå bra?

Dette unner jeg deg av hele mitt hjerte! Nyt gravid-tiden:-) Er du i god form forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare 4 g paracet, en oxynorm og kvalmestillende, via tablettform. Kjente ingenting til smertestillende! Lokalbedøvelse fikk jeg og, og den gjorde kjempe vondt! Ved en evt neste gang ønsker jeg også veneflon..men usikker på om de gjør det i hgsd? Hvor hører du til?

 

Jeg har det fint nå, tar jevnlig paracet og har litt kramper, type stikk.

 

Krysser fingrene for oss ja :-) og lykke til til deg!

Vet litt hvordan du har det, jeg hadde og kjempevondt i den ene siden når de stakk og tårene kom.. tenkte at dette gjør jeg ikke igjen. Ved evt neste gang vil jeg uansett be om mer medisiner for sånn vil jeg ikke ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det på an igjen...endelig fått besøk av tante rød :-) Etter 1. negative ICSI forsøk i November, skal jeg få tint opp to eskimoer. Skal på ultralyd og sjekke status fredag den 24.01.13 - deretter blir det vel lagt en plan til meg... så dette blir spennende. Har alltid hatt veldig regulemessig syklus, så da jeg var på overtid med 11 dager i går, ble jeg så bekymra for at jeg kanskje ikke hadde eggløsning sist mnd. Men i dag er jeg heldigvis i rute igjen.  Håper dette blir måneden for oss jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det på an igjen...endelig fått besøk av tante rød :-) Etter 1. negative ICSI forsøk i November, skal jeg få tint opp to eskimoer. Skal på ultralyd og sjekke status fredag den 24.01.13 - deretter blir det vel lagt en plan til meg... så dette blir spennende. Har alltid hatt veldig regulemessig syklus, så da jeg var på overtid med 11 dager i går, ble jeg så bekymra for at jeg kanskje ikke hadde eggløsning sist mnd. Men i dag er jeg heldigvis i rute igjen.  Håper dette blir måneden for oss jenter :-)

Masse lykke til med dine to eskimoer :D

Blir spennende å følge deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering fra meg. Jeg hadde jo store planer om å ikke teste før i morgen, lørdag, som er rugedag 10. Men da jeg så gjennom testlageret igår kveld, fant jeg ut at jeg kunne ta en i morges. Tisset kl 3 i natt, og etter det drømte jeg hele fire ganger at jeg fikk positiv test. Sov ikke akkurat godt tror jeg, siden jeg kunne telle.. Anyway, kl 7, testet jeg.. Og den ble svakt positiv etter 3 minutter! Hurra, hurra, hurra! På rugedag 9. :) er litt tilbakeholden merker jeg. Skal ta ny test på søndag og sjekke at den er sterkere. Også er det blodprøve på mandag. For en lettelse. Og godt å vite at slappheten og svimmelheten har en grunn, og ikke bare er innbilning eller bivirkninger på progesteronen. Også begynner jeg å lure på om det er en eller to der inne merker jeg.

God fredag!

Endret av malise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malise:
Wow, hipp hurra for positivt test, så gøy!!! 
Hihihi satser på at det faktisk er to små der inne som holder seg godt fast  :smilorange:  :smilorange:

Endret av Pion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på gratulasjonsbølgen Malise:) ååå så gøy gratulere så mye:) får håpe begge to klamrer seg fast:)

 

Stor fare for at jeg kommer til å teste i helgen jeg og er på rd 7 nå og så spent:) begynner bli litt forkjøla og følte meg litt kvalm til lunsj idag håper det er gode tegn:)ellers veldig trøtt om kveldene om det er et tegn eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Malise :tommelopp: krysser armer og ben for at de / den klorer seg fast :-)  Virker som om Januar skal bli måneden vår...tenk så gøy det hadde vært! Har nettopp bestillt 25 graviditetstester på nettet, så jeg er klar. Haha, klarer aldri å la være å teste innimellom. Har ett stort forbruk...hihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg også på gratulasjonene :)

 

Har vært på innsett i dag, og 7 av 9 egg var blitt befruktet :) Utrolig god følelse! Ett inn, fire på frys og to skulle dyrkes til mandag, for så å bli fryst :)

 

Skal nyte denne godfølelsen før bekymringene om det fester seg osv. setter inn ;)

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...