Gå til innhold

Januarjentene :)


*Enlitentil*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det nærmer seg for meg og. Fikk mensen for ei lita uke siden og skal på UL på mandag. Mest sannsynlig innsett av et fryseegg i løpet av neste uke. Det blir mitt sjette innsett på to år, så nå håper jeg at det går rette veien;-)

Det blir spennende å følge dere andre januarjenter!:-)

Ser vi ligger likt nå med fryseforsøk jeg skal og på ul på mandag og forhåpentligvis innsett senere i uken:) har 2 egg på frys sammen så håper det går greit at de overlever tining:) er mitt første fryseforsøk da:) lykke til i morgen blir kjekt høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at det er en del av oss som snart skal på ul ønsker alle lykke til:) håper det går bra for oss alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det nærmer seg for meg og. Fikk mensen for ei lita uke siden og skal på UL på mandag. Mest sannsynlig innsett av et fryseegg i løpet av neste uke. Det blir mitt sjette innsett på to år, så nå håper jeg at det går rette veien;-)

Det blir spennende å følge dere andre januarjenter!:-)

Ser vi ligger likt nå med fryseforsøk jeg skal og på ul på mandag og forhåpentligvis innsett senere i uken:) har 2 egg på frys sammen så håper det går greit at de overlever tining:) er mitt første fryseforsøk da:) lykke til i morgen blir kjekt høre hvordan det går.

Å, så spennende, Petra-prøvedokke! Vi får "høres" i morgen om hvordan det går.

:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det nærmer seg for meg og. Fikk mensen for ei lita uke siden og skal på UL på mandag. Mest sannsynlig innsett av et fryseegg i løpet av neste uke. Det blir mitt sjette innsett på to år, så nå håper jeg at det går rette veien;-)

Det blir spennende å følge dere andre januarjenter!:-)

Ser vi ligger likt nå med fryseforsøk jeg skal og på ul på mandag og forhåpentligvis innsett senere i uken:) har 2 egg på frys sammen så håper det går greit at de overlever tining:) er mitt første fryseforsøk da:) lykke til i morgen blir kjekt høre hvordan det går.
Å, så spennende, Petra-prøvedokke! Vi får "høres" i morgen om hvordan det går.

:-)))

Masse lykke til jentee;-) krysser fingrene for dere;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ul i forkant av frys, og legen tipper jeg får pos el-test på torsdag så da blir det innsett på mandag. Dersom pos test på onsdag så blir det lørdag. Føles bra å være i gang igjen etter neg fersk forsøk før jul.

Hvordan gikk det med deg, Petra-prøvedokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på ul i forkant av frys, og legen tipper jeg får pos el-test på torsdag så da blir det innsett på mandag. Dersom pos test på onsdag så blir det lørdag. Føles bra å være i gang igjen etter neg fersk forsøk før jul.

Hvordan gikk det med deg, Petra-prøvedokke?

Så bra:) godt å være igang ja:) nå skal det klaffe:) Gikk kjempebra her og såg veldig bra ut så de skal tine egga på torsdag så får jeg beskjed da at/om de klare seg så blir det innsett på fredag:) jeg fikk ikke beskjed om å sjekke når el blir så tydelig ulik praksis? Men tenkte skulle sjekke selv:) fikk beskjed om å begynne med lutinus i dag og fortsette på progynova. Skal du det Nurse77?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte en lutinus for ca 2 timer siden og nå kom den ut igjen med litt rødbrunt utflod er dette noe jeg bør rapportere eller er det normalt? Noen som vet? Er det el som er kommet? Litt skummelt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har vært på ul i forkant av frys, og legen tipper jeg får pos el-test på torsdag så da blir det innsett på mandag. Dersom pos test på onsdag så blir det lørdag. Føles bra å være i gang igjen etter neg fersk forsøk før jul.

Hvordan gikk det med deg, Petra-prøvedokke?

Så bra:) godt å være igang ja:) nå skal det klaffe:) Gikk kjempebra her og såg veldig bra ut så de skal tine egga på torsdag så får jeg beskjed da at/om de klare seg så blir det innsett på fredag:) jeg fikk ikke beskjed om å sjekke når el blir så tydelig ulik praksis? Men tenkte skulle sjekke selv:) fikk beskjed om å begynne med lutinus i dag og fortsette på progynova. Skal du det Nurse77?

Siden du bruker Progynova er det vel det de kaller stimulert syklus, og da tror jeg det ikke er nødvendig med el-tester.

 

Har du mange egg på frys? Jeg har 3 stk, og satser på at det går bra med tiningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har vært på ul i forkant av frys, og legen tipper jeg får pos el-test på torsdag så da blir det innsett på mandag. Dersom pos test på onsdag så blir det lørdag. Føles bra å være i gang igjen etter neg fersk forsøk før jul.

Hvordan gikk det med deg, Petra-prøvedokke?

Så bra:) godt å være igang ja:) nå skal det klaffe:) Gikk kjempebra her og såg veldig bra ut så de skal tine egga på torsdag så får jeg beskjed da at/om de klare seg så blir det innsett på fredag:) jeg fikk ikke beskjed om å sjekke når el blir så tydelig ulik praksis? Men tenkte skulle sjekke selv:) fikk beskjed om å begynne med lutinus i dag og fortsette på progynova. Skal du det Nurse77?
Siden du bruker Progynova er det vel det de kaller stimulert syklus, og da tror jeg det ikke er nødvendig med el-tester.

 

Har du mange egg på frys? Jeg har 3 stk, og satser på at det går bra med tiningen...

Okay Ja da lærte jeg noe nytt:) jeg har 2 som er fryst i samme rør så begge blir satt inn da, satser på de overlever:) er mitt første fryseforsøk så helt greit at det kan bli to:) skal du ha et om gangen eller fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, ja man lærer noe nytt hele tiden:-)

Nei, det er temmelig uaktuelt å sette inn to egg. Har to ivf-barn fra før, så vil ikke ha tvillinger;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sjansen for å få to barn når man setter inn 2 egg?
Er det mange som setter inn 2 egg men ender opp med bare et barn?
Finnes det noe statistikk på dette?

 

Vi er selv i tenkeboks mht 2 eller 1 egg pga min alder (dette OM vi er heldige og får noen fine gullegg til innsett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg er på sprøytedag 4 (puregon) og skulle ringe inn til hgsd idag og bekrefte at jeg har fått mensen (etter primulut) og begynt på sprøytene, siden de har hatt stengt siden torsdag forrige uke.. Men så tullete som jeg er så klarte jeg glemme det i dag! Ånei, hva skjer nå? Jeg skal sannsynligvis ha UL på fredag, og er redd de ikke har satt av tid til meg? Hva tror dere? Kan de avbryte forsøk pga sånt? Dumme dumme meg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan også nevne at jeg fikk beskjed om å bare starte på sprøytene når jeg fikk mensen, selv om de ikke var åpne og kunne ta telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevne at jeg fikk beskjed om å bare starte på sprøytene når jeg fikk mensen, selv om de ikke var åpne og kunne ta telefonen.

Jeg er ikke ekspert men kan ikke tenke meg de avbryter forsøket ditt.

Det går sikkert bra at du ringer inn i mrg tidlig.

Du har jo ikke tatt sprøyter så mange dager, hvor mange sprøytedager forespeilet de da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå på puregon i 7 dager, og ta orgalutran på syklusdag 5,6 og 7.

 

Er så bekymret og redd for at de skal si de ikke har ledig nå! Men de må vel bare finne plass? Er jo medisiner til 5000 som går til spille hvis jeg ikke får fortsette. Nei jeg må bare være positiv, de har jo reservert uttak i uke 3, en UL tar jo 5 min. Neida dette går bra *positivetanker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå på puregon i 7 dager, og ta orgalutran på syklusdag 5,6 og 7.

 

Er så bekymret og redd for at de skal si de ikke har ledig nå! Men de må vel bare finne plass? Er jo medisiner til 5000 som går til spille hvis jeg ikke får fortsette. Nei jeg må bare være positiv, de har jo reservert uttak i uke 3, en UL tar jo 5 min. Neida dette går bra *positivetanker*

Dette går bra, de har helt sikkert plass og venter nok tlf fra deg ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullebolle

I dag kom mensen juhuuu:) I morgen skal første sprøyte settes så blir det vel uttak om en tre ukers tid kjenner jeg kroppen min rett, men håper jeg responderer fortere denne gangen og slipper å gå så lenge på sprøyter og slippe overstimulering. Er så utrolig leit når de ikke kan sette inn men fryse ned og vente 2 mnd på innsetting:/ Iallefall når man betaler masse for private forsøk.

 

Nei denne gangen har jeg bestemt meg for at det skal gå, og klinikken mente vi skulle være tøffere og heller sette inn og leve med en overstimulering så sant jeg ønsket det selv. Har også bestemt oss for 2 egg denne gangen, selv om vi har 2 ivf barn fra før. Sannsynligheten for tvillinger er uansett ikke så stor, husker ikke helt hva de sa, men ved fersk forsøk mener jeg de sa at om man først ble gravid (40% sjanse) så var det deretter 20% sjanse for at det var 2. Ved frys var sjansen enda lavere tror jeg. Skulle vi få to, ja så klarer vi jammen med det og selv om det blir tøffe tak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå på puregon i 7 dager, og ta orgalutran på syklusdag 5,6 og 7.

 

Er så bekymret og redd for at de skal si de ikke har ledig nå! Men de må vel bare finne plass? Er jo medisiner til 5000 som går til spille hvis jeg ikke får fortsette. Nei jeg må bare være positiv, de har jo reservert uttak i uke 3, en UL tar jo 5 min. Neida dette går bra *positivetanker*

Jeg tror ikke de vil avbryte fordi du er jo igang og det vet de så da har de nok satt av tid og tkl deg:) bare ring i morgen tidlig du:)

 

Ja forstår deg da Nurse77:) vi har ikke noen fra før så vi tar å hopper i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sjansen for å få to barn når man setter inn 2 egg?

Er det mange som setter inn 2 egg men ender opp med bare et barn?

Finnes det noe statistikk på dette?

 

Vi er selv i tenkeboks mht 2 eller 1 egg pga min alder (dette OM vi er heldige og får noen fine gullegg til innsett)

Så vidt jeg har klart å lese meg til er det kun 5 % større sjans for å få tvillinger ved å sette inn to egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med hgsd nå, og alt var i skjønneste orden! Veldig lettet.. Hehe, alt man skal stresse for i disse dager?

 

UL på fredag, så satser på modne folikker da. Har bare 100 ie Puregon, så kan være jeg må stimuleres lenger. Men legen trodde ikke det, da jeg hadde 16 og 21 synlige folikker sist kontroll UL. (har pcos)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra solstråle:) det pleier ordne seg:) håper alt ser bra ut:)

Skal selv til hgsd på fredag for innsett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til i morgen da skal mine eskimoer tines:) krysser fingrene for at de klarer seg:) men er så trøtt for tiden og så lysten på sjokolade noe jeg spiser lite av lurer på om det er bivirkninger av medisinen eller noe? Jaja er nå klar for å bli ruger snart:)

Endret av Petra-prøvedokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra-prövedokke, forstår du hörer til i Haugesund og skal ha fryseforsök der? Samma som meg. Har du brukt Progynova nå? Hvor lenge? Vet du hvordan det så ut på UL på mandag (endometrietykkelsen, altså)og hvilken syklusdag var det på? Ringte Haugesund til deg og fortalte når du kunne begynne med Lutinus, eller ringte du dem? Såvidt jeg skjönner skal eggene tines i morra, og da tar Haugesund kontakt for å gi beskjed om det blir innsett på fredag eller ikke? Grunnen til at jeg spör er at jeg skal gjennom samma opplegget neste uke :-) Har brukt Progynova siden syklusdag 2 (3/1) og skal til UL ktr hos gyn på mandag som da er syklusdag 12. Krysser fingrene for at det blir innsett mot slutten av neste uke da... Har 6 egg på frys, 2 strå med 2 i hver og 2 strå med ett. Tipper Haugesund tiner ett av de med ett i, sjöl om jeg närmer meg 35 med stormskrittt... Hvor gamle er dere andre her?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra-prövedokke, forstår du hörer til i Haugesund og skal ha fryseforsök der? Samma som meg. Har du brukt Progynova nå? Hvor lenge? Vet du hvordan det så ut på UL på mandag (endometrietykkelsen, altså)og hvilken syklusdag var det på? Ringte Haugesund til deg og fortalte når du kunne begynne med Lutinus, eller ringte du dem? Såvidt jeg skjönner skal eggene tines i morra, og da tar Haugesund kontakt for å gi beskjed om det blir innsett på fredag eller ikke? Grunnen til at jeg spör er at jeg skal gjennom samma opplegget neste uke :-) Har brukt Progynova siden syklusdag 2 (3/1) og skal til UL ktr hos gyn på mandag som da er syklusdag 12. Krysser fingrene for at det blir innsett mot slutten av neste uke da... Har 6 egg på frys, 2 strå med 2 i hver og 2 strå med ett. Tipper Haugesund tiner ett av de med ett i, sjöl om jeg närmer meg 35 med stormskrittt... Hvor gamle er dere andre her?!

Stemmer det hører til Haugesund, jeg fikk tr julaften så måtte ta en sjangs begynte på progynova på kvelden 1 juledag skulle vel egentlig begynt 2 dag men det gjorde ikke noe. Ringte dem i romjulen så fikk beskjed om ul var 6 jan som da var dag 13. Det så veldig bra ut tykkelsen var 7,4 og hvis jeg forstår riktig skal det hvertfall være 7. Så fikk beskjed om å begynne på lutinus med en gang den dagen etter ul:) hgsd ringte meg etter de fikk svar fra legen, så sa de opptining blir på tirsdag og innsett fredag. Men de ringer torsdag for å fortelle om de overlever tining noe jeg håper de gjør. Har 2 egg i samme strå.. så vil det skal gå godt dennegang:) jeg er selv36 nå så tiden går for meg og har ingen barn fra før.

 

Hvilket forsøk er du på? Vet ikke om du får velge nå om antall eller hva? Det kan du jo spør om neste gang de ringer. Men tipper du får innsett i slutten avneste uke ja:) uansett en spennende tid:) har du noen bivirkninger nå ? håper jeg fikk svart på alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...